خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یک گله و خداحافظی موقتی

به نام خدا.
درود.
من این سری خدمت رسیدم با صحبتهای متفاوتی.
اومدم از یه فردی که نمیدونم کیه گله کنم.
نمیدونم چرا بعضیا متاسفانه هنوز فکر میکنن توی قرن 12 زندگی میکنن و یه کارایی میکنن که در شأن یه کسی که توی قرن 21 متولد شده نیست.
نیومدم به شخص خاصی توهین کنم فقط اومدم یه موضوعی رو باهاتون در میون بذارم که متاسفانه مایه ی سرافکندگیه هممونه.
تا کی بی فرهنگی؟
دوستان چند روزه که شاید بیش از 3 مرتبه رمز دوم کارتم میسوزه و من مدام میرم خود پرداز بانک ملت فعالش میکنم ولی هنوز برنگشتم خونه و کارتو چک میکنم باز میبینم به علت وارد کردن رمز اشتباه باز کارتم سوخته و غیر فعال شده.
یکی دو بار اول بدونه اینکه به چیزی فکر کنم رفتم و با هر مشکلی بود فعالش کردم ولی دیگه هرکی هست داره زیاده روی میکنه.
من تا حالا با شرایط سختی که داشتم بدونه هیچ منتی و با کمال افتخار سعی کردم هر نرم افزاری که به دستم میرسیدو کرک کرده  در اختیار همه ی همنوعانم قرار بدم.
ولی فکر میکنم کارم اشتباه بوده و یه سریها دارن با این کاراشون سعی میکنن اذیتم کنن.
طوری نیست.
منم هرچند تا حالا به نظر خودم کار زیادی واسه همنوعام انجام ندادم ولی از حالا به بعد میدون رو به اون اشخاص مردم آزاری میسپارم که این کارارو میکنن.
شاید معذبن بگن هژبری کنار برو ما میخوایم این کارارو انجام بدیم.
میخوان با این کارشون به من بفهمونن که دیگه بسته, نوبتی هم باشه نوبت ماست.
پس بفرمایید.
من فعلا از این محیط خداحافظی میکنم و میدون رو میدم دست اونا و واسشون آرزوی موفقیت دارم.
فقط چون مسؤولیت اداره بخشی از سایت ]IRTBC هنوز بر عهده ی منه با کمال میل و بدونه هیچ منتی اونجا رو اداره میکنم و هر کدوم از دوستان که سؤالی داشته باشن و بنده تواناییه پاسخ رو داشته باشم با افتخار جواب میدم.
ضمنا انشا الله از شنبه پیگیریهای لازم رو واسه پیدا کردن اون مردم آزاری که از قرن 12 اومده و شخصیت خودشو بدونه اینکه هویتشو نشون بده به نمایش گذاشته انجام میدم و به محض شناسایی حتما به شما دوستان خوبمم معرفیش میکنم تا همتون بشناسیدش.
اوقاتی خوش رو واستون آرزومندم و از همه ی کسانی که تا به حال به هر نوعی بنده رو حمایت کردن نهایت سپاسگزاری رو دارم.

۶۱ دیدگاه دربارهٔ «یک گله و خداحافظی موقتی»

سلام محمود جان عزیز
کار هایی که شما انجام دادی آنقدر بزرگ بود که نمی دانم چگونه باید تشکر کنم.
شما هم دقیقاً به نتیجه ای که من مدت هاست در مورد جامعه ی نابینایی رسیده ام رسیده اید.
در این جامعه که متعصفانه خودم هم عضوی از آن هستم خراب کاری حرف اول را می زند. نمیدانم چرا بعضی از نابینایانی که مقداری سواد کامپیوتری دارند حال به علت بیماری روانی یا هر دلیل دیگری سعی در استفاده ی نا به جا از آن را دارد. این اولین بار نیست که انی اتفاق ها می افتد. یکی با هویت جعلی سعی می کند دیگران را دست بیندازد, یکی در rs game دستوراتی را در قالب چت می فرستد تا بعضی از بچه ها که خوب کامپیوتر نمیدانند دچار مشکل شوند. حتماً این بیمار روانی را به ما معرفی کن. البته موافق با قربانی کردن بسیاری از نابیناها که سالم زندگی می کنند موافق نیستم. به نظر من شما بشین و برای ارتقاع سطح اطلاعات بچه های سالم کاری انجام بده. چون خواست افراد بیمار همین اس که شما دست از کار بکشید. شاید روزی دست به هک کردن سایتت زدند. آنوقت باز هم می خواهی در سایت را ببندی. این گفتم که دقیقاً آن چیزی است که این بیماران کوردل می خواهند و با عقب کشیدن شما آرزوی آنها بر آورده می شود. پس محکم به ایست و نقطه ضعف در مقابل آنها نشان نده و بیشتر از همیشه خدمت کن تا از حسادت سر به بیابان زنند.
با آرزوی بهترین ها برای شما و عاقلان و حتی بیماران

درود! محمود جان ناراحت نباش عزیزم، شما خیلی به همنوع هاتون لطف دارید، ولی تا جایی که من روی او شناخت دارم، کسی جز یه نفر نمیتونه باشه، کسی که قبلا در گروه نابینایان عضو بوده و احتمالا شما او را حذف کرده اید، حالا اگه اینجا بگم کیه همه ناراحت شده و میگن پژو بدبین شده است، maryam.dj2012‎ ‎‏ حالا شما تا چند روز رمز دوم خود را پاک کن و بدون رمز دوم باش یا کارتت را عوض کن و با همان شماره حساب یه کارت جدید با شماره کارت جدید بگیر و دیگه شماره کارتت را در هیچ سایت عمومی قرار نده، هرکس قرار شد حق الزحمه ی شما را پرداخت کند اگر او را میشناسی شماره بهش بده، وگرنه نده، شرمنده که در کارتون فوضولی کردم!

با درود خدمت داوود عزیز و آقای پژوهنده گرامی
داوود جان درست میفرمایید ولی من خیلی وقته به این نتیجه رسیدم وجدانم نمیذاره
در مورد هک هم خیالت راحت
امنه امنه
ما مثل دوستانی نیستیم که ماهی ۴۰۰۰تومان برای هاست بدیم یا از هاست رایگان استفاده کنیم. این سایت تا زمانی که بخوایم انشا الله پا بر جاست
آقای پژوهنده عزیز من کسی رو از گروه نابینایان حذف نکرده ام و از همه دوستان خواهش میکنم اسم کسی رو اینجا نیارید چون ما مطمئن نیستیم که چه کسی این کار رو کرده
بالاخره رسوا میشن
یا علی

سلام.
از صبح تا حالا دستم به اینترنت نمی رسید و الان که اومدم با چیز هایی که دارم اینجا می بینم…
آقای هژبری عزیز باید بگم خداحافظی شما هرچند موقت ولی از تمام اخبار وحشتناکی که اینجا خوندم بد تره. برای من و برای خیلی های دیگه. خیال نداشتم اصلا چیزی بنویسم چون حس کردم نمی تونم تصمیم شما رو عوض کنم پس حرف نزنم بهتره ولی از شما چه پنهون دلم نیومد. پس هرچند شاید بی فایده باشه و حتی بی مورد ولی از طرف خودم و از طرف بقیه چه اون ها که اینجا کامنت دادن و میدن و چه افرادی که سکوت کردن ولی با من موافقن ازتون می خوام که بمونید. باور کنید رفتن راهش نیست. اون کسی که همچین کاری می کنه دقیقا همین رو می خواد و این چیزیه که ما نمی خواییم و نباید اجازه بدیم پیش بیاد. نابینا ها دقیقا واسه همین ماجرا هاشونه که جا موندن. چون بین خودشون خرچنگ هایی دارن که نه تنها خودشون همت بالا رفتن رو ندارن بلکه توان دیدن صعود بقیه رو هم ندارن. باید سر این خرچنگ های آدم نما رو کوبید به دیوار نه این که با کنار کشیدن دستشون رو باز تر کرد. تا یادم نرفته، از باقی شما که این نوشته رو می خونید به خاطر این تشبیه معذرت می خوام و تعکید می کنم منظورم فقط همون شخص یا اشخاص خاص هستن و ابدا نمی خوام به نابینایانی که خودم هم جزوشون هستم هیچ توهینی کنم. دوست عزیز. من کوچیک تر از اونم که بخوام نصیحت کنم. فقط دارم نظرم رو میگم. لطفا اگر پیدا کردن اون شخص ممکنه پیداش کنید و به خاطر باقی بچه ها هم شده حتما معرفیش کنید. اما لطفا روی رفتن بیشتر فکر کنید و اگر میشه برای خاطر تمام اون هایی که در انتظار نتایج تلاش های شما هستن باز هم بمونید.
دیگه نمی دونم چی باید بگم. شاید توقعم از شما زیاد باشه که با وجود فشاری که بهتون اومد و میاد باز هم اینجا نشستم و راحت میگم این راهش نیست و راحت ازتون می خوام که باز هم بمونید. شاید من خودخواهم ولی…
کاش اونقدر بلد بودم که در پیدا کردنش کمک کنم. بلد نیستم و فقط می تونم خودخواه باشم و به خاطر خودم و به خاطر بقیه بیام اینجا و توی این کامنت طولانی ازتون بخوام باز هم بمونید و باز هم ادامه بدید.
ممنونم که خوندیدش.
ایام به کام.

سلام آبجی
ممنون که نظر دادید
والله چی بگم؟
دیگه حرفی واسه گفتن نمیمونه
چند بار فعالیت کردم یا فحش خوردم یا این اتفاقها افتاده
همین Fix Persian Character For Jaws رو که به هزار زحمت درستش کردم یه سری از افراد به اسم خودشون زدن یه سری فحش دادن یه سری هم بی خیال ارزش گفتن نداره
یه سری هم فقط میپرسن چه طور برنامه ها رو کرک میکنی؟ شاید این افراد بخوان بیان و جای من رو پر کنن
پشت پرده میمونم و هوای همتون رو دارم
ولی دیگه بلایی بدتر از هر دفعه منت یکی رو کشیدن و رفتن به بانک نیست
از بقیه دوستان هم که نظر دادن ممنونم

ببینم چی کار میکنن!

سلام بزرگوار خیلی عصبیم دارم دق میکنم محمود جان من شما رو نمیشناسم اما بدون من مداحم و این حرفی که میگم بهش اعتقاد دارم هرکی داره شما فعالان خوب و دوست داشتنی رو اذیت میکنه رو میدم دست امام حسین عربابم(ععع) و بهتون اطمینان میدم که آقام از خودش و خانوادش نمیگزره شک نکنید که این ناجنس ها رو آقام ول نمیکنه چون ازش درخواست کردم شاید بعضیا بخندن اما چون پای آبروم و پای عربابم حضرت حسین وسط اومده میدونم آقام دست رد به سینه ی من رو سیاه نمیزنه شاید برا خیلیا مسقره باشه اما من الان با وضو دعا میکنم که آقام حق برُ بچه هایی که دارن سالم خدمت میکنن به نابینایان رو از نامرد های ارازل و خانواده هاشون بگیره و طوری پیش بیاد که همونا بیان از شما و مدیر محله و ما معذرت خواهی کنن//…یا علی مدد

سلام محمود. من واقعا ناراحت شدم. من با خیلی ها صحبت کردم که ادعا میکنند که توی کامپیوتر و موبایل واردند. ولی من بهم ثابت شده که هیچ کدومشون مثل تو وارد نیستند. فکر کنم دوستان هم اینو قبول دارند. تبیعیه که بعضی ها به این موضوع به شدت حسادت میکنن و نمیتونن ببینن که یکی از خودشون بیشتر بلده. حتما این موضوع رو پی گیری کن تا معلوم بشه کار کی بوده. ولی ازت خاهش میکنم بازم به بچه ها کمک کن. اونی که کارتتو مسدود کرده هدفش این بوده که تو از این کار کنار بکشی. نذار که اون یا اونها به هدفشون برسن. ببخش که نتونستم خوب بنویسم. آخه من تایپم قوی نیست.

ملیسا و نازنین عزیز. ممنونم که باهام هم صدا شدید بلکه دسته جمعی بشه این منفی رو به سمت مثبت چرخوند!.
آقای بهرامی. این هیچم مسخره نیست برادرم. اینجا الان هر کسی با هر وسیله ای و هر اعتقادی و هر چیزی دم دستشه داره سعی می کنه از۱ویرانی بزرگ پیشگیری کنه. شما با ایمانت به آقا امام حسین، من با کامنت و توضیح و تقاضا و ملیسا و نازنین جان هم با تعیید کامنت من و بیان حرف های دل سفید و صافشون.
آقای هژبری عزیز. درست میگید. به خدا می دونم چه عذابیه که آدم در جواب کار مثبتش عوض خسته نباشید تهمت و بیراه و حتی فحش بگیره. چند برابر خستگی کاری که باید در عوضش تقدیر می شنید و نشنید روی دوش آدم می مونه. می فهمم. خدا می دونه. ولی این وسط خیلی ها هستن که نمی خوان اینطوری باشه. می دونید همون فیکس پرژن جاز چه کمک بزرگی به خود من کرد؟ دستم نمی رسید ازتون تشکر کنم حتی در۱کامنت. تا این که اومدید اینجا توی گوشکن و تونستم توی بخش نظرات با شما حرف بزنم. شما حق دارید خسته باشید و شاید من حق ندارم اینطوری بگم و اصلا شاید حق ندارم بخوام. ولی من. می دونید مثل من چند نفر هستن؟ ایسپیک اندروید، فیکس پرژن جاز، خیلی نرم افزار های دیگه که من هنوز نمی دونم چی هستن، تمام این ها رو چندین صد تا نابینا دارن استفاده می کنن و این حاصل توانایی و تلاش شماست دوست عزیز. و در عوض چند نفر بین نابینا ها هستن که بد خواه شما و کار هاتون باشن؟ من همینطور چشم بسته و نشمرده سر شاهرگم شرط می بندم که تعداد ما از اون ها بیشتره. خیلی هم بیشتره. ای کاش به خاطر چندتا با عرض معذرت از همه، چندتا خرچنگ ناقابل اکثریت رو رها نکنید و این دردسر رو که می دونم واقعا براتون آزار دهنده هست با۱خداحافظی هرچند موقتی به نفع اون اشخاص معدود تمومش نکنید. امکان نداره راهی واسه رو کردن دست کثیفشون نباشه. هست، حتما هست. و شما بهتر از من بلدید. به خدا هر کاری ازم بر بیاد حاضرم در این راه کنم ولی من کلهم کامپیوتری نیست و چیزی ازم بر نمیاد. جز این که بیام اینجا اینقدر حرف بزنم که شما یا خسته بشید و حذف کنید یا نظرتون عوض بشه. شوخی کردم. تصمیم شما هرچی باشه واسه من محترمه ولی اگر باز هم بخواید برید امشب واقعا شب بدی خواهد بود برای من.
ببخشیدم به خاطر پر حرفیم. بچه های این محله می دونن که من خیلی پر حرفم. دست خودم نیست معذرت می خوام.
کاش تصمیمتون رو عوض کنید. خیلی دلم می خواد اینطوری بشه، خیلی.
پاینده باشید.

سلام محمود.
تو و تسلیم؟
من بطور غیر مستقیم میشناسمت.
چرا تسلیم انسان نماهای بیمقدار میشی و دشمن شاد کن؟
محمود، درسته که شاید بگی اینها کنار گود نشستن و فقط حرف میزنن، ولی همه کارهایی رو که تو میتونی انجام بدی رو که نمیتونن بکنن.
تو کنار بکش، اون یکی هم بیخیال بشه، یکی دیگه هم لج کنه و هیچ کار دیگه ای نکنه.
این چه کاریه؟ شما هدفتون از کمک به همنوع چیه؟ تو هرکاری که انجام میدی پشتش دعا و قدردانی و تشکره.
رها نکن مرد، نذار یک مشت بی ظرفیت و عقده ای به خواسته های کثیف شون برسن.
تو هر کاری میکنی برای اونایی بکن که واقعا بهش نیاز دارن.
محکم باش دوست عزیز، ما قدر خدمات ارزشمندت رو میدونیم و بهش احتیاج داریم، حالا خود دانید.

دوست عزیز سلام، حرف زیادی برای گفتن ندارم اما اومدم بگم با شرایط نابینایی افراد خاسی هوای ما رو ندارن ما با تمام سختی ها سعی میکنیم باشیم و خودمان را سربلند نشون بدیم افراد کمی هستند که کاری از دستشون بر میاد و انجام میدن من همین جا از همشون تشکر میکنم اما بمونید به خدا با رفتنتون کار سختتر میشه اگه میشه بمونید به خاطر بچه هایی که واقعا به کمکتون نیاز دارن واقعا نیاز دارند

سلام
محمود جان من بیشتر پست های بچه ها رو میخونم ولی خیلی کم کامنت میزارم ولی از اینکه دیدم یکی اینطوری بهمت ریخته خیلی ناراحت شدم
متاسفانه باید بگم اکثر ما ایرانی ها بر خلاف ادعامون انسان های با فرهنگی نیستیم و این فقط شامل قشر نابینا نمیشه و در کل کشور و در قشرهای دیگه هم این فقر فرهنگی و اجتماعی به چشم میخوره ولی متاسفانه این ادعای کاذب که خیلی هامون هم باورش کردیم جلوی اصلاح خود و کشورمون رو گرفته.
خواهشی که ازت دارم اینه که همونطور که مشکلات IT بچه ها رو رفع میکنی و با صبر و تلاش برنامه ها رو آماده میکنی و در اختیارشون قرار میدی در این موارد هم صبر پیشه کن و بجای کنار کشیدن صعی کن چنین انسانهایی رو از نظر فرهنگی هم مثل خودت قنی کنی.

سلام محمود جان من هم مثل سایر بچه ها ضمن تشکر از خدمات بی دریغت ازت میخواهم که در تصمیمت تجدید نظر کنی. اگر نمیگفتی و سر بزنگاه مچ طرف را میگرفتی خیلی با حالتر بود.
از دوست مداحمون میخوام که یه ختم أَمان یُجیب و دعای فرج و هرچی مقدسات دیگه هم هست را پیش بکشند شاید طرف دستش سنگ بشه دیگه نتونه از این کارهای بد بد بکنه.
راستی این باعث نشه که اون کاری را که قرار بود برای من بکنی را یادت بره.
من بوجود دوستان و بچه هایی همچون تو و مجتبی و داوود چوبینی و…. دیگرانی که خوشبختانه تعدادشون کم هم نیست و اسمشون یادم نیست افتخار میکنم.
پیروز باشی عزیزم. همه منتظریم که همین امشب اعلام کنی در تصمیمت تجدید نظر کرده ای, ببین بچه ها چقدر شاکر و سپاسگزار زحماتت هستند, پس هرچند از روی عصبانیت باشون قهر نکن.
دوستت دارم.

سلام احمد جان
لطف داری داداش
از من بالاتر هم هست
—-
آبجی زیاد نگران نباشید اگه بازم عذاب وجدان بیاد سراغم میام
نمیدونم
راستش باید یه کم فکر کنم
بهم حق بدید
ولی بازم نگران نباشید
من نبودم یکی دیگه
:d
آقای چشمه عزیز تسلیم نیست فقط یه کم سخته
از منت کشی بدم میاد
امیر جان درست میگید حرفت رو قبول دارم

دوست من سلام من این را به جز تاسف یک فاجعه می دانم از این که چنین اتفاقی افتاده بینهایت ناراحتم یعنی دارم منفجر می شوم محمود عزیز قطعا با رفتن شما چیزی حل نمیشود شما باید فرد یا افرادی که در این فاجعه دست داشتند را گیر آورده و به جامعه یه ما معرفی کنید چون فردا امکانش هست برایه هر کسه دیگری چنین اتفاقی بیفتد در ضمن نظر دوستان عزیز را لایک کرده و در تکمیل نظریه یه آنها این را اضافه کنم که اگر دوستان خواهش کرده اند که شما به مانید من التماس می کنم که نروید و به ما کمک کنید حال به نظر شما باید بروید و جواب خواهش و التماس هایه مایی را که به شما نیاز داریم را پس بزنید بهتره یا به مانید آن فرد یا افراد را گیر آورده به ما معرفی نموده به شرط این که جامعه نابینایان نیز آن فرد را به هر شکلی که میدانند از خود راننده و او را به سمت نابودی به فرستند حال تصمیم با خود شماست قررررررررررررررررررربون همه تون علل خصوص کسانی که برایه ما و جامعه ما گام برمیدارند پس بیایید دیگرانی را که برایه ما قدم برمیدارند را دوست بداریم نه لگد مالشان کنیم با تشکر

سلام
یعنی این همه رو چه شکلی حزم کنم
این جا دوتاش یکیش رو هم اینجا نمی‌تونم بگم
یعنی واقعاً که ها داریم ما ها ….
ولی آقای هژبری کنار نکشید اصلاً “البته بهتون صد در صد حق کنار کشیدن رو می‌دم ها” ولی خب خیلی ها هستند به کمک چون شماهایی و مخصوصاً چون شمایی نیاز دارند خیلیها و ما تازه با شما آشنا شده بودیم یعنی برید خیلی بد می‌شه …. دیگه بمونید دیگه …

سلام محمود جان. واقعاً کار بی شرمانه ای هست. حتماً پیدا کن و سر جاش بنشونش. من واقعاً نمیدونم این چه کینه ای که بعضی از بچه ها با هم دارند. باز هم به محله بیا محمود جان. راستی آقای هژبری من دوتا درخواست داشتم که اگه میشه کمی در بارش فکر کنین. یکی در باره ی انجمن اینکه باز هم گفته بودم وقتی با NVDA و مرورگر فایرفاکس وارد انجمن میشم هنوز یکی دو عنوان رو نخوندم که جوری میشه که دیگه هر چی حرف H میزنم روی عنوانا حرکت نمیکنه حتی جهتنماها تنها میتونم با تب روی لینکها حرکت کنم. قبلاً پرسیدم گفتید NVDA رو ریفرش کن. درسته موقتاً درست شد ولی من باید برای هر تاپیک یک بار NVDA رو ریفرش کنم. دوم این که نمیدونم چرا هرچی میخوام با این درگاه ملت پرداخت کنم نمیشه مطمین هستم اطلاعات رو درست میزنم. تو درگاه های پرداخت های دیگه مشکلی ندارم اگه میشه یه دروازه ی پرداخت دیگه مثل جهان پی که گوشکن ازون استفاده میکنه یا یه چیزی جز بانک ملت برای پرداختها ایجاد کنین. موفق باشین.

سلام جناب هژبری عزیز و دوست داشتنی.
چی بگم والا.
فقط متأسفم.
انقدر از این افتظاهات پیش اومده و متأسف شدم که دیگه حالم از تأسف هم به هم میخوره.
اما دیگه چه میشه کرد؟
خداییش چرا؟
چرا بعضی از ماها انقدر بدیم؟
چرا بعضیهامون انسان نیستیم؟
اما منم اومدم که ازتون بخام بمونید.
بمونید و ثابت کنید که از یک مشت ابله خیلی قویترید.
شما با موندنتون یه بار دیگه اون ابلهها رو سر جاشون میشونید.
باور کنید نمیخام شعار بدم.
راه انسانهای بزرگ سخته.
شک نکنید که انسان بزرگی هستید که با وجود تمام مشکلات جسمیتون که فرمودید با همه ی توهینهایی که بهتون میشه بار سنگین کمک به همنوعتون رو به دوش میکشید.
من ازتون میخام همون طور که خودتون هم قبلا گفتید به خاطر اعمال مشتی بیفرهنگ و روانی جا نزنید.
بمونید آقای هژبری.
به خاطر ماهایی که دوستون داریم و همیشه تو قلبمونید بمونید لطفا.

من در ابتدا واستون آرزوی سلامتی میکنم
و بعد از ابتدا تشکر میکنم شما اینجوری که من شنیدم از نبوغ کامپیوترین
و بعد از بعد ابتدا شما گفتین موقتا درسته؟
پس من ناراحت نیستم چون مطمئنم چنین انسانهای شریفی الکی الکی از میدون عقب نمیرن
خیلی قوی هستن
شما هم اطمینان دارم از همین دسته این و حتما دوباره ما رو از پستهای مفیدتون مستفیض میکنید
دل عالی پر شادی

من اون عقبمونده ای که این کارو کرده، واقعا اگه بتونم پدر پدرشو جلوی چشاش میارم.
کارت منم رمزش قفل شده، امروز به خاطر ی شارجی که نتونستم بخرم، از ی کلاس خصوصی عقب افتادم. اون به درک، مشکل اینجاست که این اگه قرار باشه مرتب تکرار بشه، من باید کارتمو عوض کنم و شمارشو به کسی ندم.
محمود جان، با خودت خصوصی صحبت خواهم کرد ولی چون کارت منم هست که اینطور شده، به نظرم جفتش از یک سورس باشه و راحتتر بتونیم پیداش کنیم.

جناب هژبری من فقط یه هفته است که با این محله آشنا شدم. خیلی متاسفم از این همه عقده حقارت که در بعضی از ما نابینایان هست. من التماسم رو اینطور بیان میکنم که مگه در مسجد رو به خاطر یه بینماز میبندند؟ مطمین باشید هر عملی عکس العملی داره حالا این عکس العمل یا از طرف خداست یا بنده خدا> آقا مگه نمیفرمایید که میخوان جای شما رو بگیرند. این همه انجمن و جامعه نابینایی در عرض هم تشکیل شدند. بسم الله بفرمایند و مرد باشند و برون آیند و کاری بکنند. نه اینکه به تخریب دست بزنند. در هر صورت من یکی که مدیون زحمات بیریای شما هستم. برای تمدید اعصابتون کاری بکنید اما خداحافظی چاره کار نیست. به حل مساله بپردازید نه اینکه صورت مساله رو پاک کنید. باز هم ممنونم.

درود مجتبی جون
وقت داشتی بیا خصوصی صحبت کنیم ببینیم چی کار میتونیم بکنیم
خدا وکیلی زنگ زدم بانک ملت تهران یارو هنگ کرد فقط گفت مگه مردم مریضن که شماره کارت یه نفر رو وارد میکنن و ۳ بار رمز اشتباه میزنن؟
منم روم نشد بگم متاسفانه توی نابینایان پیدا میشه
ولی میگفت ما اصلا این طور اتفاقایی برا مشتریمون نمیفته

با درود مجدد خدمت دوستان
خوشحالم که مثل همیشه همه دوستانم اعم از خواهر و برادر ازم پشتیبانی کردند و همین موضوع باعث دلگرمی و افتخار منه
من اولا به خاطر رضایت خدا و به خاطر اینکه چراغ راهم باشه و حتی یه لحظه رهام نکنه تو این راه قدم ورداشتم
و دوما به خاطر حمایت شما دوستان خوبم که با دل جوییتون بهم انگیزه میدید کارم رو تا حالا ادامه دادم
همینطوری که عرض کردم من قرار بود به صورت موقتی لا اقل تا زمانی که بتونم این مردم آذار رو پیدا کنم از فعالیتهای ناچیزم کنار بکشم
ولی با حرفهایی که شما دوستان بهم زدید فکر نمیکنم درست باشه حتی به صورت موقتی ازتون دور بشم
من بزرگترین افتخارم توی زندگی اینه که بتونم واسه همنوعهای عزیزی مثل شما یه قدم کوچیک بردارم اونم بدون منت و انتظار
پس تا وقتی که هستم و خدا یاری میکنه و پشتوانه ای مثل دعاهای خیر شما رو دارم چرا باید کنار بکشم؟
هستم و انشا الله با هم یه مشت میشیم و به دهن آدمهای بی فرهنگ و قرن دوازدهمی که خودم گفتم ضربه میزنیم
فقط از شما دوستان خواهش میکنم واسم دعا کنید صبور باشم
خصوصا از این دوستمون که ارتباط خوبی با آقا امام حسین دارن
خواهش میکنم توی دعاهاتون من رو فراموش نکنید
اگه ظهر هم این پست رو ارسال کردم دیگه واقعا صبرم لبریز شده بود
فقط خواستم باهاتون درد و دل کنم
ممنون از حمایت و لطف بی شائبه ای که نسبت به من دارید
موفق باشید

آره. خیلی با داداشمم مشورت کردم. ی راه دیگه هم هست اگر بتونی.
اینکه روی همین حسابت، دو تا اکسس کارت بگیری.
یعنی خودت بهتر میدونی که روی ی حساب، بیش از یک کارت میتونه لینک بشه.
من بانک ملت آشنا های گردن کلفت پیدا کردم. باهاشون صحبت میکنم ببینم اگر شد، بهت اطلاع میدم که دو تا شماره کارت داشته باشی ولی با همین حسابت و خودمم همین کارو کنم.
یکی از کارتها واسه عملیات بانکی الکترونیکیمون باشه و یکیش پخش باشه واسه واریز پول به حسابمون.

سلام.
چه خبره اینجا.
آقای هژبری عزیز.
میدونم سخته.
میدونم اذیت شدی.
بچه ها گفتنیها رو گفتن.
نمیدونم چی کار باید بکنیم که نری.
ببین اگر شده من به اسم خودم کارت میگیرم. روزی ۱۰ بار هم میرم رمزش رو عوض میکنم. اصلً رمز دوم نمیگیرم. میخوام چی کار. یه کارت میگیرم شما باهاش کارهاتو انجام بده. شب به شب یا اصلً هر وقت لازم بود میرم موجودیش رو برات کارت به کارت میکنم.
به جون خودم همشو میفرستما خخخ.
فقط شما نرو. اصلً مجتبا اون اتاقه بود که منو انداخته بودی توش. این آقا محمود ما رو بنداز توش نتونه جایی بره.
ولی دور از شوخی من این کار رو حاضرم بکنم.

سلام محمود جان.
از این که موندی بسیار تشکر میکنم.
واقعن مثل شما کمه!
جدی میگم.
اون از این که وقتی eloquence با مشکل رو به رو شد
بعضیها چه جوری برخورد کردن و الآن هم …
به هر حال مرسی که موندی و باوت espeak و eloquence و accessible editer هم ممنونم.
خیییییییییییییییییییییییییییلی
بای تا بعد.

وایییییییییییییی جناب هژبری خیلی خیلی خوشحالم مرسی که موندید خدا خیرت بده آخه اینم شد درد دل!!! تو که مارو از صبح تا الان هزار بار کشتی و زنده کردی!!شوخی ولی بخدا با تمام وجودم خوشحالم.راستی با این مجتبا هم یه صحبتی بکن و بگو از این شوخیا نکنه و تا آخرش بمونه. جناب هژبری امیدوارم از من ناراحت نباشی تو اون پستتون در مورد صدای eloquence من منظوری نداشتم و خدارو شاهده من شمارو نشناختم الانم هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمت گذاری حاضرم.موفق باشید

سلام برادر محمود. وقتی درخت پربارتر می شه تعداد سنگهائی که بهطرفش پرتاب میشه بیشترن.
اینا برااین گفتم که بدونید شما فعالید و تلاشگر. وقتی یکی از خود بچه های نابینا با تمام مشکلات و مشقتهای فراوان بلند میشه براهمنوعاش با حس نوع دوستی و مهربانی کار و تلاش میکنه از اون طرف به جای به وجود اومدن حس رقابت سالم حس بد حسادت بوجود میاد! کاری میکنن که سرخورده میشی و دلمرده از کار و تلاش. اما وقتی موج کوچک فرومیشینه دوباره حس تلاش و گره گشائی میاد و جای خستگی و زنگار دل رو میگیره. تصمیم خوبی گرفتید بله استراحت و تجدید قوا خوبه و بهتر از اون برگشت با نیروئی مضاعف و تلاشی بیشتر و قدرتی بقویتر. خداکنه تمام دوستان فعال در جامعه نابینایی موفق و پیروز باشند چون باتمام مشکلاتی که همه خبر داریم و با شرایط مساوی ایشان قدم برمی دارن و درجهت رفع مشکلات هم نوعاشان قدم برمی دارن بدون هیچ گونه چشم داشتی. اگر هم درخواست مبلغی می کنن اونو با خدمتی جدیدتر به خود بچه ها برمی گردونن. حسودان و تنگ نظران هم چیزی جز سنگ امدازی و خراشیدن دلهای پاک و مهربان نمی دونن. امیدوارم به زودی عامل رنجیدن شما پیدا بشه و شما رو سرحال و شاد ببینیم…

از ظهر که این پست رو خوندم نمیدونستم چی باید بگم اصلا دستم روی کیبرد حرکت نمیتونست بکنه با اینکه برای اون پست مجتبا چند تا کامنت گذاشتم اما واسه ی تو دستم بکار نمیرفت
آخه این کارها یعنی چی از قدیم شنیده بودم که چاقو دسته ی خودش رو نمیبره اما امروز دیدم که این ضرب المثل ایرانی فقط یک عبارت مزخرفه چون دیدم که برید اون هم چه بریدنی
ناجوانمردانه ولی با همه ی اینها محمود با تو هستم به عنوان یک دوست بزرگتر خیلی جدی میخوام سرت داد بزنم بهت غر بزنم و اگه الآن دم دستم بودی چند تا از اون حرفهای مخصوص خودم بهت میگفتم حیف که دم دستم نیستی
شانس آوردی پدر بیامرز رفتن یعنی چی رها کردن این همه همنوع به خاطر چندتا زباله ی بیمصرف یعنی چی اینا واقعا یک مشت زباله بیشتر نیستند باور کن فقط همین نه چیز دیگه ای
حالا تو به خاطر یک مشت زباله یک باغ پرگل رو میخوای بزاری که برای رفع تشنگی له له بزنند
اصلا مگه یادت رفته اون وقتی که تو و بچه هایی مثل تو که خواستید وارد عرصه ی کامپیوتر بشید قبل از شما یک عده ی دیگه راه رو در حد توان و سوادشون واسه شما هموار کرده بودن
و شما مجبور نشدید که از صفر شروع کنید درست میگم یا نه
بیادم هست اون وقتی که امثال من رفتیم سراغ کامپیوتر توی کل ایران بیشتر از چند نفر نه کامپیوتر داشتند و نه در موردش چیزی میدونستند
ما صفر کیلومتر بودیم واقعا صفر کیلومتر
باور کن وقتی برای اولین بار رفتم که قطعات کامپیوتر رو بخرم این فروشنده ها هرچی میگفتند من حاج و واج فقط گوش میکردم ببینم از واژه هایی که بکار میبردند چیزی میتونم بفهمم یا نه من از سیستم عامل داس شروع کردم
به ویندوز ۹۵ رسیدم وقتی به اینجا رسیدم انگار دنیا رو بهم داده بودند
کم کم جاز ۳ اومد ویندوز ۹۷ و ۹۸ و همینطور پشت سر هم ام ایی و تا ۲۰۰۰ که اومد همه چیز سادهتر شد حتی نصب ویندوز ۲۰۰۰ چندین بار راحتتر از ۹۸ بود وقتی میخواستم ۹۸ نصب کنم کلی درد سر داشتم اینا رو گفتم که بگم امثال من هرچی که یاد گرفتیم بیدریغ به دیگران انتقال دادیم بدون هیچ مزدی بعد همینطور این مسیر طی شد امثال آقای رضایی و هادیان دست به آموزشهای گسترده زدند و رسیدیم به اینجا که الآن هستیم یعنی تو و امثال تو با کمک قدیمیها یعنی امثال ما به این نقطه رسیدید و باید برای نسلهای بعدی هی راه رو باز و بازتر کنید اونا هم برای نسلهای بعدی ما نابیناها بدون کمک به همدیگه هیچوقت موفق نمیشیم هیچ میدونی واسه ی همین رایت با برنامه ای مثل نرو من و یکی از دوستام چقدر وقت گذاشتیم تا اون وقت هیچ یک از بچه های نابینای ایران بلد نبودیم با نرو سیدی رایت کنیم این کار من یک داستانی داره که شاید یک بار راجع به اون نوشتم خلاصه تو و امثال تو و همه ی ما نسبت به همدیگه تعهداتی داریم که اگه بهشون اهمیت ندیم از دیگران هیچ انتظار همراهی نباید داشته باشیم
در آخر هم باید بگم که دمت گرم و سرت سبز امیدوارم سالم و تندرست باشی حالا چه به همنوعان خودت کمک بکنی یا نکنی کم کمک بکنی یا زیاد مهم نیست اونچه که تا حالا کردی اونقدر با ارزش هستش که اگه دیگه نخوای برای همنوعان خودت قدمی برداری همینها که تا به حال انجام دادی برای همیشه در یادها باقی خواهد موند

سلام.
الان ساعت چهار و نیم صبحه و من به محض این که هشیار شدم اومدم اینجا ببینم چی شد و چه خوب کردم!
ممنونم آقای هژبری عزیز. ای کاش می تونستم در پیدا کردن و تنبیه اون شخص… کمک کنم. نمی تونم و فقط منتظرم که شما و آقای خادمی دستتون بهش برسه.
خیلی خوشحالم از ادامه بودنتون. خیلی زیاد. باز هم ممنونم.
پاینده باشید.

سلام محمود عزیز
از اینکه می خواستی بری نارحت شدم
از اینکه گفتی هستم خوشحال
یه چیزی بهت بگم عزیز
این دنیا با همه عظمتش خیلی کوچیکه
اون کسی که این کار رو کرده باید بدونه از هر دستی بدی از همون هم پس خواهی گرفت
تو باید خوشحال باشی که دوستان خوبی داری که براشون مهم هستی
و اون فرد هم باید بدونه که خیلی تنها و بیچارهست چون یه سنگ ریزه نمی تونه جلوی حرکت رود خونه رو بگیره
بلکه اونه که تو جریان رود خونه حل و ناپدید می شه
به هر حال امیدوارم هر کس مشکلی داره به خصوص تو دوست عزی خدا کمکش کنه
و دعاهای همه ما رو زودتر مستجاب
قربانت
از دوستان گرامی که با نظر خودشون باعث شدن از رفتن موقتیت منصرف بشی هم تشکر می کنم

سلام محمود جان من اولش فقط خواندم و واقعأ هنگ کرده بودم و اصلأ نمیدانستم چی باید بنویسم حتی قدرت نوشتن کامنت را نداشتم که نظر شهروز ،پریسا ،محمدرضا،عموحسین و آقای بهرامی و فریبا خانم را لایک کنم اما وقتی از حضور مجدد شما در عرصه کمک به هم نوعان خودتان باخبر شدم خیلی خوشحال شدم .مجتبی و محمود نیاز به مشت نیست که همین حضور شما خودش از صدتا مشتم برایشان یا برایش بدتر است .از صمیم قلب برایتان دعا میکنم و سلامتی را ازخداوند برایتان خواستارم.

سلام داداش محمود خیلی ناراحت شدم چرا بعضیها تا این حد قدر نشناسن شما خیلی برای ما زحمت میکشی کار زشت اینا دلیلی جز حسادت نداره
عقیده ی من اینه که اگه بکشی کنار اشتباه کردی اون آدم حسود هم هدفش همینه که تو رو شکست بده بمون و ما رو تنها نذار به خاطر یه مشت انسان دیوانه و بی فرهنگ
از خدا میخوام که هر چه زودتر تو و آقای خادمی اون شخص رو پیدا کنید و به مجازات کارهای پلیدش برسه موفق باشید.

سلام
آا محمود
خدا کنه همیشه سالم و خوب باشید
من یک بار یا دو بار با شما توی skype صحبت کردم
منو راهنمایی کردید
خیلی به من کمک کردید
هیچ وقت محبت شما را فراموش نمیکنم
ممنون که پشت ما را خالی نکردید
راستی حالتون بهتر شده
دیابت تونو میگم
خدا شما خوبان را از ما نگیره
خیلی بهتون ارادت دارم
موفق باشید.

با درود مجدد خدمت همه ی شما.
از الطافتون بسیار سپاسگزارم.
من هنوزم عرض میکنم که هنوز هیچکاری انجام ندادم و همنوعهای من خیلی بیشتر ازینا به گردن من حق دارن.
از برادر بزرگوارم جناب آقای نظری هم نهایت سپاسگزاری رو دارم.
فرمایشاتشون کاملا متین و واسه من محترمه.
من باز هم عرض میکنم تا وقتی خداوند یاریم میکنه و تازمانی که تواناییشو دارم هر کاری ازم بر بیاد با کمال میل و با افتخار و بدونه هیچ منتی واسه همه ی همنوعهام حتی اون کسایی که قصد ضربه زدن به منو امثال منو دارن انجام میدم.
فقط از خدا طلب صبرو آرامش میکنم و ازش میخوام اینجور افراد رو از هممون دور نگر داره.
بازم از همتون ممنونم حتی کسانی که به هر دلیلی نتونستن اینجا کامنت بذارن.
واسه همتون آرزوی سلامتی و سربلندی رو دارم.
موفق باشید.
التماس دعا

محمود عزیز سلام
اولا که من با نظر اکثر دوستان موافقم
یعنی همه گفته ها رو دوستان خیلی خیلی قشنگ گفتن
دیگه نیازی نیست که من تکرار کنم
ولی بازم دلم میخواد بگم که رفتن راهش نیست
باید موند و با یه همچین افراد مضخرف جنگید
و از همینجا به اون طرف که با تو این کار رو کرده میگم که خیلی احمقه.
خودشو به درد سر بزرگی انداخته
تو خودت بهتر از من میدونی
اگه یه شکایت بکنی و به دایره انفورماتیک بانک مراجعه بکنی
مثل آب خوردن میتونی طرف رو پیدا کنی
یکم درد سرش زیاده
ولی به وللاه میعرضه که سر یه همچین آدمای بیفرهنگ رو به تاق بکوبی
ما که همینجا منتظر رسوا شدن اون شخص میمونیم
از تو هم خواهش میکنیم که بمون و بجنگ
نزار با رفتنت بعضیا که دلشون نمیخواد باشی شاد بشن
اعصابم سر جاش نیست
به همون خاطر شاید چرتو پرت بنویسم
یا جمله بندیام مشکل داشته باشن
همتون به بزرگی خودتون ببخشید

سلام.
اوی منم یه اکسس کارت دیگه میخوام!
رمز منم سوزوندن!
تا این جا شدیم سه تا قربانی و این مجرم یا مجرمین رو راحتتر به دام میندازه.
حالا مجتبی اگه این اکسس کارت دوم رو برا منم تونستی دست و پا کنیکه دستت طلا!
ولی در هر صورت پیشنهاد میکنم دست در دست هم چنان پوزی ازش یا ازشون به خاک بمالیم که دیگه هیچ کس هوس همچین کاری نکنه!
طرفمون ولی خیلی احمق تشریف دارن!
رمز کارت حد اقل سه نفر رو با هم سوزونده و فکر نکرده که زیادی اشتها ممکنه کار دستش بده!

دیدگاهتان را بنویسید