خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
تبدیل حافظه ی فلش مموری به رم کامپیوتر

سلام دوستان دیروز مطلبی رو دیدم که جالب بود. در ویندوز های Vista و ۷ این امکان وجود دارد تا حافظه ی آزاد فلش یا هر حافظه ی خارجی را به رم کامپیوتر خود تبدیل کنید و مادامی که آن فلش به کامپیوتر وصل است این کار انجام می شود.
برای این کار لطفاً فلش خود را وصل کنید. بر روی نام فلش در computer کلیک راست کنید از منوی باز شده گزینه ی properties را باز کنید به سر برگ readyboost رفته از دکمه ی سه حالته یا radio button موجود گزینه ی use this device را انتخاب کنید گزینه بعدی رو اگر روی صد تنظیم کنید تمامی حافظه ی فلش رو برای این کار اختصاص میده. در ضمن باید توجه داشت که حد اکثر حافظه در این روش ۸ گیگ می باشد و حافظه های بیش از ۸ gig را نمیتوان به رم تبدیل کرد بر روی OK کلیک کنید. حالا اگر دو باره properties رو بزنید خواهید دید که تمامی حافظه ی فلش رو در حال استفاده نشون میده برای خارج کردن فلش از این حالت باید همان مراحل را رفت و Use this device رو به do not use this device تغییرداده و OK کنید.

نکته, ویندوز های 32  bit به طور پیشفرض رم های بیشتر از 2 گیگ رو پشتیبانی نمیکنن و اگه رمتون دو گیگ باشه با این روش نمیشه رمتوونو افزایش داد. باید از ابزارهای جانبی کمک گرفت تا ویندوز های 32 بیت بتونن رم های بیشتر از 2 گیگ رو پشتیبانی کنن. من خودم این ابزار رو ندارم دوستان اگه دارن اینجا بزارن.

یه نکته ی دیگه, اگر فلشتون بیشتر از 4 گیگ باشه برای این که بتونین از بیشترین حافظه ی فلش استفاده کنین باید فلشتونو یه بار فرمت کنین و نوع فرمت رو ntfs قرار بدین نه fat32 وگرنه تنها 4 گیگ از حجم فلشتون برای رم شدن قابل استفاده است.
موفق باشید. در پناه خدا.

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «تبدیل حافظه ی فلش مموری به رم کامپیوتر»

خوب یعنی کامپیوتر از حافظه ی فلشتون برای کش کردن برنامه ها استفاده میکنه. به عنوان مثال ممکنه شما یک بازی رو با رم فعلی کامپیوتر تون که اجرا میکنین کمی سرعت بازی پایینه. اما با این روش شما با افزایش حافظه ی کش سرعت برنامه ی فعلیتونو افزایش میدین. قطعاً حافظه های رم قابلیت های بیشتری نسبت به فلش مموری دارند. اما این روش میتونه کمکی باشه برای کامپیوترتون. منم زیاد اطلاعات تخصصیم زیاد نیست. شاید از اهل فن بپرسین بهتر جواب بدن. این چیزی بود که من شنیدم. امیدورام درست باشه. نظرتونو پایین نظرم بگین.

سلام آقای غلامی
از پست مفیدتون ممنونم اما با اجازه ات میخام یه نکته ای رو اشاره کنم و اون هم اینه که ویندوز xp رمهای تا ۲ gb رو پشتیبانی میکنه اما ویندوز ۷ ۳۲ بیت تا رمهای ۳ gb رو بطور قطع پشتیبانی میکنه در مورد رمهای بیش از ۳ gb مطمئن نیستم
موفق باشید.

سلام: خدا کنه اینطور که میگین باشه. من یکی از دوستان لپتاپ گرفته بود با رم ۶ گیگ ویندوز ۳۲ bit نصب کرد تو قسمت مشخصات سیستم تنها دو گیگ رم رو قابل استفاده نشون میداد. به هر حال از نظرتون ممنون.

سلام.
فکر کنم ویندوز ۷ تا ۳.۵ gb پشتیبانی میکنه.
اگر هم بیشتر از ۲ gb قبول نکرد، از نسخه Ultimate ویندوز ۷ استفاده کنید.
راستی من مشکلی دارم با این روش. چون سرعت فلشم کمه وقتی وصلش میکنم که به رم کمک کنه بدتر سنگین میشه.
آقای غلامی شما به این مشکل بر خوردید؟

نه فقط تأثیر محسوسی رو در کارکرد لپتاپم احساس نکردم البته دوستم در حین بازی تست کرد و گفت تا حدی سرعتش بهتر شده بود. این روش بیشتر برای بازی ها جواب میده. فکر نکنم کارهای عادی نیازی به رم بالا داشته باشه. به هر حال بلد باشید حد اقل به کار دوست بیناتون می یاد.

دیدگاهتان را بنویسید