خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

باز هم عدم اتحاد نابینایان

سلام به همه دوستان عزیز. تجربه به ما نشون داده که دوست داریم با هم با توجه به شرایط جسمانی یکسان مون با هم هماهنگ باشیم و در کارها برای پیشرفت و سهولت در امور با یک دیگر همکاری کنیم. ولی مشکل اکثر ما نابیناها اونجایی هست که وقتی میخواهیم کاری را شروع کنیم در جا میزنیم بهونه های مختلف می یاریم و بعضیهامون رویا های دست نیافتنی آرزو می کنیم و به هر دلیلی کاری را انجام نمیدیم.

دوستان عزیز یادشونه که چندتا پست در باره ضبط کتاب های حقوقی و طراحی سایت برای دانلود کتابهای ضبط شده گذاشتم و بعد از اون خیلی ها برام تماس گرفتن ایمیل زدن و موافقت کردن تا جایی که من با آقا مجتبا صحبت کردم و ایشون هزینه ای را برای طراحی سایت در نظر گرفتن و لی بزرگواری کردن که دستمزد خودشون را نگیرن اما در کمال ناباوری برخی از دوستان که ادعای روشن فکری دارن و میگن ما برای پیشرفت ه نوعان مون از هیچ تلاشی دریغ نمیکنیم شونه خالی کردن و دست ما را تو پوست گردو گذاشتند.

هدفم فقط کمک به هم نوعان عزیز بود ولی بعضیها با خیال خام خودشون فکر کردن که من دنبال تجارت و کسب سود هستم ولی خدا میدونه که جز هزینه های جانبی که باید از جیب خودم میپرداختم و دردسر های اون را هم به دوش می کشیدم چیز دیگه ای برام در بر نداشت.

من کارمو به شکل دیگه انجام میدم ولی عدم همدلی و عدم همکاری بین نابینایان عزیز تا کی و تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد را خدا میدونه. البته همه بچه های نابینا اینطوری نیستن کما این که دوستانی هستن که بهم تا اینجا کمک کردن و ازشون تشکر میکنم.

ما باید بدونیم که هیچ کس دلش به حال من و شما نمیسوزه مگر اینکه برای پیشرفت خودمون با یکدیگر همکاری کنیم و اتحاد داشته باشیم. دوست دارم دوستان عزیز نظرشون را اعلام کنم این پست فقط برای افراد حقوقی نیست برای همه عزیزان هست. و این موضوع فقط یکی از هزاران تجربه تلخ عدم اتحاد افراد نابینا هست شاد باشید.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «باز هم عدم اتحاد نابینایان»

خب سلام خب
خب عصبانیتون نشه آقای فرجی . خب
الان نمیدونم دقیقا چی باید بگم خب
فقط متاسفم چرا وقتی نمیشه کفش شد برای رفتن . باید سنگ شد تو مسیر رفتن .
البته دوستان , سنگ نشدن . فقط وعده های واهیشون , رفتن رو به تاخیر انداخت
حل میشه . صبور باید بود

سلام آقای فرجی به نظر من شما دارید سخت میگیرید اینو چندین بار بهتون گفتم
ببینید این عادت همه هستش که اول کاری اعلام آمادگی میکنن بعد موقع عمل نیستن بینا و نابینا هم نداره شما با همین افرادی که مایلن ادامه بدید بعد کم کم میاد و کار حقوقی ها هم میگیره زمان لازمه خود گوش کن که از اولش اینطوری نبود طول کشید که واقعا بشه محله زمان برد انرژی براش صرف شد شناخته شد الآن شد محله شما هم بیا یه کتاب تبدیل شده رو بذار اینجا یا هر جای دیگه بچه ها بیان ببینن واقعا داره کار پیش میره باور کنید بیشتر از من نوعی مایل میشن و کمکتون میکنن دلسرد نشید و ادامه بدید

با سلام جناب فرجی عزیز.

این رو به حساب بیمعرفتی بچه ها نگذارید بلکه به حساب وضع اسفناک اقتصادی افراد در جامعه بذارید که متاسفانه هرجا اسم پول, مخارج,… وسط بیاد همه پس میکشند.

من خودم مدتهاست به ضبط برخی کتب پرداختم ولی هیچ کس پیدا نمیشه این آثار رو به نصف قیمت تموم شده خریداری کنه و اون رو حتی به هدف کسب سود منتشر کنه.

به هر حال خدا به هر کس توفیق خدمت میده انشا الله منابع مالی و مادیش هم تعمین نماید انشا الله یا علی مدد التماس دعا.

سلام بر یاسر میگم خوبی آیا
زیاد غصه نخور کاری که میخوایی رو با امید خدا شروع کن و ایشالاه که موفق هم میشی
پری جون راست میگه این عدم اتحاد ربطی به بینا و نابینا نداره
پس به امید خدا هر کاری که میخوایی رو انجام بده و ما نباید به انتظار این باشیم که اگر که کاری رو میخواییم انجام بدیم از بقیه توقع کمک کردن داشته باشیم
پس دستات رو بگیر رو زانوت و بلند شو هر کار که میخوایی رو خودت شروع کن با کمک خدا
برات آرزوی موفقیت میکنم
بای باییییی

سلام بر ملیسا خانم انشا الله با تمام وجود تلاش میکنم تا طرح خودمو به سر انجام برسونم کتابی در حال ضبط هست وقتی ضبطش تمام شد و برای دانلود تو همین سایت گذاشتم دوستان عزیز متوجه میشن که من با روحیه کارمو دارم انجام میدم مرسی از لطفت

سلام به دوست عزیزم
دیگه این حرف ها تکراری شده و بعید می دونم با این خود بزرگ بینی که برخی از ما ها داریم مشکل حل بشه. یکی با شما همکاری نمی کنه. یکی با دشمنی و عناد با من پست های من رو تو این سایت حذف می کنه. پست هایی که ممکن بود به یک نفر در این شب های عزیز کمک کنه. بعضی ها از سمت خانه ی نور و خیلی جاهای دیگه حمایت مالی می شن تا سایتشون سر پا باشه و میان دروغ روی دروغ تحویل نابینایان می دن. شما داری راجع به نابینا ها صحبت می کنی؟ اصلاً دوست عزیز دنیا معلوم نیست به چه سمتی میره.
به امید روزی که روح و جسممان صیقلی شود و به خاطر بودن در این دنیای نسبتاً کثیف همدیگر را له نکنیم.

درود به همه ی اهالی محله بالاخص دوست گرامی آقای فرجی. جناب فرجی مسئله ای که بدان اشاره فرمودید به عدم اتحاد نابینایان مربوط نمیشود بلکه به عدم همکاری آنان مربوط میشود و علت این عدم همکاری، راحت طلبی ایرانیان به طور اعم و نابینایان ایرانی به طور اخص و همچنین بدبینی ایرانیان به ویژه قشر نابیناست. به طور مثال اگر پرده خوانی تجاری در ایران طراحی شود، ما نه تنها حاضر به خریدن این پرده خوان نخواهیم شد بلکه میکوشیم در اولین فرصت آن نرم افزار را کِرَک کنیم. همچنین ممکن است برخی از ما گمان کنند که هدف طراح این نرم افزار صرفا کسب سود بوده و دیگر هیچ. بدین ترتیب به علت بدبینی یا بهتر بگویم بدگمانی، شروع به تهمت زدن به طراح بدبخت و تمام کسانی که در گوشزد کردن نواقص و امور دیگر با او همکاری میکنند، میکنیم. همه ی ما کِرَک شدن پارسی جاز و پارس آوا و جَر و بحثهای مربوط به ماهور را به خاطر داریم. توجه اینکه قصد نویسنده ی کامنت در این بخش طرفداری یا اهانت به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نیست و بحث من تنها راحت طلبی و بدبینی ماست. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای جامعه ی نابینایان به طور اعم و اهالی این محله به طور اخص. bye

سلام. با تشکر از آقای فرجی. با توجه به اینکه قریب به هفتاد هشتاد درصد از نابینایان تحصیلاتشون رشته حقوق بوده و هست ولی متأسفانه بجز یکی دو مورد، حرکت و کار مفیدی ازشون دیده نشده. ما الان بیش از هر چیزی نیاز به یک تیم حقوقی کارآمد داریم که از حق و حقوقمان دفاع کنن. اگه هر یک از ماها از تخصص خودمون جهت رفع مشکلات همدیگه استفاده میکردیم با این همه مشکل مواجه نبودیم.

سلام یاسر عزیز.
این بزرگترین ضربه به بخت خود نابیناهاست. چقدر در پستها و کامنتهای مختلف فریاد بزنیم، خواهش کنیم، نصیحت کنیم، و تهدید کنیم.
این فقر فرهنگی بعضی از همنوعان ما رو میرسونه.
جز تاسف کاری نمیشه کرد.
با این حال اگه کاری از دست من بر میاد خبر بدید، چون لا اقل خودم به این منابع حقوقی بسیار احتیاج دارم.

درود به همه ی اهالی محله. اِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حتی یُغَیِّرُ ما بِإَنفُسِهِم. آقای چشمه! کسی لازم نیست در کامنتها زاری و التماس کند. لازمه ی پیشرفت ما خواست خود ماست. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای جامعه ی نابینایان به طور اعم و اهالی محله به طور اخص. bye

درودی دوباره به همه ی اهالی محله. ببخشید: حتی یُغَیِّرُو ما بِانفُسِهِم. ثانیا مثل اینکه پارسآوا قسمتهای عربی این کامنت را بر عکس میخواند اما در مورد متنخوانهای دیگر اطلاع ندارم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای جامعه ی نابینایان به طور اعم و اهالی این محله به طور اخص. bye

سلام آقای فرجی. عزیز دل برادر به حضور انور شما عارضم که یکی از عمده ترین ریشه های مشکلات ما که فقر فرهنگی هم یکی از اون مشکلات هست, سازمان بیزیستی آه ببخشید بهزیستی است که به عنوان متولی رسمی و قانونی رسیدگی به امور معلولین و نابینایان عملکرد درستی نداره و همواره معلولین رو در کنار محرومین قرار میده و این دو قشر رو از هم تفکیک نمیکنه. اینه که ما هم از وقتی که خودمون رو شناختیم, عادت کردیم به خدمات رایگان, صرف نظر از توجه به کیفیتها. به قول معروف: مفت باشه, کوفت باشه. البته در این میان مشکلات اقتصادی هم بیتاثیر نیست. واقعا اوضاع زندگی این روزها به قدری پیچیده شده که دخل هیچ کس با خرجش همخوانی نداره.اینه که سعی میشه تا حد امکان از هزینه ها کاسته بشه. با همه اینها با نظر پریسیما هم موافقم. اگر من نوعی احساس نیاز کنم و محلی رو برای رفع نیازم مناسب ببینم, بیتردید حمایت میکنم. شما هم که با نیت خیر شروع کردی, یه یا علی بگو, حرکت از شما, برکت از خدا. موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید