خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

عینکهایی هوشمند مخصوص کمبیناها ساخته شد!!

سلام دوستان محله محبوب من.
بازم یه خبر امیدوار کننده، البته این بار برای دوستان کم بینا.

محققان انگلیسی نمونه اولیه عینک هوشمندی را طراحی کرده‌اند که امکان مشاهده موانع و چهره افراد را برای کم‌بینایان یا با دید بسیار محدود فراهم می‌کند.
ایسنا : . طرح مشترک محققان دانشگاه آکسفورد و موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا (RNIB) شامل عینک هوشمندی مجهز به دوربین ویدئویی معمولی، دوربین مادون قرمز، لیزر مادون قرمز، اسکنر و بلندگو است.

دوربین ویدئویی بالای قاب عینک، جزئیات و تصاویر محیط اطراف را ضبط می‌کند؛ پرتوهای لیزر مادون قرمز پس از برخورد با موانع و اجسام، باز گشته و دوربین مادون قرمز این اطلاعات را دریافت می‌کند.
مجموعه این اطلاعات به واحد پردازش مرکزی (CPU) که در جیب لباس قرار می‌گیرد، ارسال شده و در نهایت با کمک برنامه نرم‌افزاری مخصوص، تصویری از شیئ یا مانع پیش روی بر روی لنزهای عینک نقش می‌بندد.

دوربین نصب شده روی عینک قادر به اسکن اطلاعات نوشتاری مانند شماره یا خطوط اتوبوس بوده و این اطلاعات بصورت صوتی برای فرد اعلام می‌شود.

محققان با ارائه این طرح موفق به دریافت کمک هزینه 850 هزار دلاری از سوی گوگل شده‌اند و در ادامه قصد دارند با ساخت 100 جفت عینک هوشمند، کارآیی آن را بر روی 1000 فرد کم‌بینا مورد آزمایش قرار دهند.

با کمک این فناوری انقلابی، مشاهده موانع یا تشخیص چهره افراد با شفافیت و وضوح بیشتری امکانپذیر شده و تحول چشمگیری در زندگی افراد کم‌بینا یا با دید محدود ایجاد می‌شود.

فروش این عینک هوشمند که ابزار کمکی برای تقویت بینایی محسوب می‌شود، از سال 2016 با قیمت 500 دلار آغاز خواهد شد.

۸ دیدگاه دربارهٔ «عینکهایی هوشمند مخصوص کمبیناها ساخته شد!!»

سلام جناب چشمه
خبر خوشی بود ولی بشنو و باور نکن از این حرفا خیلی میگن
چند سال پیش که من برای عمل به کلنیک نور که یکی از مجهزترین ها توی خاور میانه است رفتم پزشک معالجم گفت در آلمان تراشه ای داخل چشم افراد نابینا قرار میدن که با کمک اون بینایی برمی گرده بنده هم پیگیر شدم و فهمیدم این عمل فعلا در مرحله آزمایشه و هزینش هم خیلی بالاست هر چند پزشکان می گویند روزی میرسد که دیگر نابینایی وجود نخواهد داشت بس به امید اونروز

سلام یاسمین.
اینقدر ناامید نباش.
دنیای فنآوریهای مدرن بسرعت در حال حرکت و پیشرفته.
روز به روز وسایل جدیدتری به بازار میاد و امکانات جدیدتری در همه ضمینه ها فراهم میشه که ما باید بهشون امیدوار باشیم و به محققان شون اعتماد کنیم..
ممنون از حضور شما.

سلام عمویی
چه خوب ارزش داره هااااا حتی اگه بیشتر از پانصد دلار هم باشه بازم ارزش داره
اما فکر کنم یه قرن طول بکشه تا به ایران بیاد
اما اگه اومد من حتما میخرم و استفاده میکنم خخخخ
به امید فرداهایی روشن و روشنتر
بای بایییییٱیییی

سلام ملیسا.
بابت ین جور ابزارها، آدم هرچه که پول بده می ارزه.
چون واقعا دنیا ما رو از این رو به اون رو میکنه.
امیدوارم یک روزی برسه که تو رو عینک هوشمند به چشم ببینیم.
فردای این تجهیزات روشن روشنه.
ممنون از حضور و لطف شما.

دیدگاهتان را بنویسید