خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

محاسبه ی اوقات شرعی

با سلام خدمت شما دوستان عزیز
یه مدتی که نیستم دلم برای شماها تنگ میشه کاشکی میشد که یه روزی یه محله ای باشه واقعاً یعنی در فضای حقیقی همه ی ماها دور هم باشیم
خلاصه دلم برای همتون پر پر میزنه
یه مطلبی به نظرم رسید که میخام اینجا برای شما دوستای گلم بذارم که البته باید شماها مشارکت کنید و یه جورایی حالت سوالی داره
و اما مطلبم که میخام بگم دیگه باید برم سر اصل مطلب و پر حرفی نکنم
به نظر شما دوستان چطوری میشه زمان اوقات شرعی رو پیدا کرد؟ من که نابینای مطلق هستم و نور و تاریکی را هم به سختی تشخیص میدهم چگونه باید اوقات شرعی رو بفهمم؟
راستش ما اینجا یه مسجدی داریم که اذان مغربو 10 دقیقه زودتر میگه اذان صبح و اذان ظهر نمیگه
و خلاصه مطلب آخر اینکه
این تقویمهایی که بینایی هستش و اوقات شرعی رو هم نوشته بر چه اساسی نوشته شده آیا ما هم میتونیم خودمون هر زمان که بخاییم اوقات شرعی رو محاسبه کنیم
خاب ظاهراً که دارم زیادی می نویسما ولی امیدوارم که این نوشته بتونه 1- مطلبو برسونه
موفق و پیروز باشید
با تشکر خدا نگهدار

۲۱ دیدگاه دربارهٔ «محاسبه ی اوقات شرعی»

درود بر شما
راستش من تا جایی که مطلعم, افراد بینا هم از اوقات شرعی بی خبرن
غیر از افراد حرفه ای که اطلاعاتو میگیرن از طریق صدا و سیما در اختیار ما میذارن
شما میتونین اولش که ۱۱۹ رو بگیرین و کامل گوشش بدین و یا بنویسین یا تو ذهنتون بسپارین و ازون استفاده کنید
چون خیلی دقیق و کامل یه روز کامل رو میگه
دومش میتونین به اخبار رادیو تلوزیون گوش بدین
فعلا همینا به ذهنم رسید

سلام داش .. بابا تو خیلی باحالی بمولا .. یعنی چی ده دقیقه دیر میگه ازان رو یا اینکه زوج و فرد داره یکی رو میگه یکی رو نمیگه . زنگ بزن مامور بیاد پیگیری کنه داش … ولی خیلی باحال گفتی . ببین داش گلم . اول اینکه اگه بچه تهرون باشی شماره ۱۹۲ رو بگیری از اذان صبح تا نیمه شرعی شب و بعدش حتی روز و ماه و سال رو هم به شمسی و قمری و میلادی میگه . خلاصه خارجی بازی هستش . تهران که اینجوری هستش نمیدونم بچه کجایی . داش اگه بچه ناکجا آباد هم باشی اول ۰۲۱ رو بگیر بعد ۱۹۲ رو بگیر ببین چی میشه فکر کنم که جواب بده با ایرانسل و همراه اول که دارم جواب میده حالا شما بگیر به من هم جواب بده موری جون . ولی خیلی باحاله محلتون . لابد آدمهاش هم ده دقیقه نماز دیر میخونن ..

سلام.
اگه نابینایی مدام با کامپیوتر سر و کار داره و به اینترنت دسترسی داره، میتونه یکی از سایتهایی که افزونه ی اوقات شرعی دارن کمک بگیره.
این افزونه به تفکیک برای مرکز تمامی استانها اوقات شرعی رو نشون میده.
ولی در مورد بعضی مساجد مرتضی راست میگه!
زیاد دیدم مساجدی رو که به رادیو تلویزیون توجهی ندارن و هر وقت دلشون خواست اذان پخش میکنن و ممکنه چند دقیقه این ور اون ور باشه.
روی گوشیهای اندروید هم یه نرم افزار پخش اذان نصب میشه که به تفکیک شهرهای مختلف اوقات شرعی رو داره و میشه برای شهر خودتون تنظیمش کنید.
معمولا فاصله ی غروب تا اذان مغرب حدود بیست دقیقه هست و از اذان صبح تا طلوع ۹۰ دقیقه.
۱۹۲هم با این که خیلی کارش درست و حسابی نیست و بعضی وقتها اوقات شرعی رو اشتباه میگه، ولی تقریبا تو همه ی شهرها فعاله و بعضی جاها هم به جاش ۱۱۹ همین کار رو میکنه.

با سلام خدمت شما دوستان عزیز
داش سعید گلمون هم که دیگه حرف نداره
مرسی داش پیشنهاد جالبی بود یه دونه سایت به من معرفی میکنید که اوقات شرعی رو هر روز به روز کنه؟
راستی داداش من هنوز یه سوال دیگه ای که توی پستم بود رو جواب نگرفتم اونم تقویمهاییست که دارای اوقات شرعی میباشند راجع به این هم میشه اگه اطلاعاتی دارید و
یا اگه کسی از دوستان اطلاع دارن در اختیار ما قرار بدن
با تشکر خدا نگهدار

سلام دوست عزیز. من که در این باره با اهل فن صحبت میکردم چیزهایی میگفتند که با ادراک ما نابینایان سازگار نبود. مثلاً اذان صبح زمانی است که بشود نخ سیاه را از نخ سفید تشخیص داد و فاصله ی ظهر شرعی تا اذان مغرب هشت ساعت و ۳۳ دقیقه است که خوب ما با کمک چنین اطلاعاتی نمیتوانیم چیزی متوجه شویم. من خودم سایت http://www.farsigo.com را پیشنهاد میدهم و فکر میکنم سایت خوبی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید