خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

وقتی جاز من هنگ کرد.

به نام خدا،
سلاااام سلاااام بر بچه های خوب و دوست داشتنی محله ی خودمون، چطورید، خوبید یا بهترید، امیدوارم که بهتر باشید، یعنی بهتر از خوب.
خُب من باز هم در محضر استادان خبره ی کامپیوتر محله جسارت کردم و اومدم که یه نکته ی کامپیوتری هرچند بسیار کوچک را خدمتتون عرذ کنم،
همین طوری که میدونید یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزا خیلی داره ما رو اذیت میکنه هنگ کردن جاز 15 هستش، و از اونجایی که ورژنهای پایینتر جاز روی ویندوزهای بالاتر از 7 نصب نمیشه و اگه هم بشه خوب کار نمیکنه ما مجبوریم که با ورژن 15 جاز بسوزیم و بسازیم، اما وقتی جاز هنگ میکنه راههای مختلفی برای راهاندازی مجدد آن وجود داره،
1- گرفتن کلیدهای ترکیبی اینسرت+ویندوز+ِف4،
2- بستن همه ی صفحه ها با استفاده از Alt+ِف4 و چندبار زدن Alt+تب و زدن اسپیس،
اما زمانی که این دو راه جواب نمیده یه راه سومی هم هست،
3- ریستارت کردن سیستم،
خُب این از این راهها، اما زمانی هست که ما یه کاری داریم با کامپیوترمون انجام میدیم که اگه
ریستارت کنیم باید برگردیم اول و کار رو دوباره انجام بدیم، مثل الآن من که دارم پست مینویسم، یعنی میشه روز از نو روزی از نو،
اما برای اینکه ما از ریستارت سیستم فرار کنیم یه راه دیگه هم داریم که البته استادهای کامپیوتر حتماً میدونن اما تازه کارهایی مثل من شاید ازش اطلاع نداشته باشیم، من این نکته رو از کسی نپرسیدم و خودم به فکرم رسید و امتحانش کردم اون هم این بود که،
1- بعد از هنگ جاز nvda رو با استفاده از کلیدهای میانبر که قبلاً تعریف کرده بودم روشن کردم،
2- با گرفتن کلیدهای ترکیبی کنترل+شیفت+اسکِیپ مستقیماً وارد تسکمنیجر شدم،
نکته- در ویندوز xp این کار رو با کلیدهای ترکیبی Alt+کنترل+دلیت انجام میدادیم،
3- در این مرحله در لیستی که برنامه های در حال کار رو نشون میده با استفاده از جهتنماها برنامه ی جاز رو پیدا کردم، البته اگه شما دیدید که جاز نیست بهتره یه تب بزنید و روی more یه اسپیس بزنید تا همه ی برنامه ها در آن لیست نشون داده بشند،
4- بعد از اینکه روی برنامه ی جاز قرار گرفتم دو یا سه تا تب زدم تا به ِن تسک برسم و روی ِن تسک یه اینتر زدم تا جاز کاملاً از کار بیافته،
5- بعد از این که این اتفاق افتاد nvda رو بستم و با استفاده از کلیدهای میانبر که قبلاً برای روشن کردن جاز تعریف کرده بودم جاز رو دوباره روشن کردم، البته شما اگه کلید میانبر تعریف نکردید میتونید دوتا کار بکنید یکی اینکه برای روشن کردن جاز ابتدا کلیدهای ترکیبی ویندوز+m رو بگیرید تا به دسکتاپ بروید سپس کلید j رو بزنید تا روی برنامه ی جاز قرار بگیرید و اینتر بزنید تا جاز روشن بشه، و دومیش هم اینکه قبلاً برای روشن کردن جاز کلید میانبر تعریف کنید که ساده هست به این شکل که شما روی آیکن جاز در دسکتاپ اپلیکیشن میزنید سپس قسمت Properties رو باز میکنید و بعد یک یا دوتا تب میزنید تا به شرت قات کی برسید و در آنجا کلیدهای مورد نظر خود را میگیرید مثلاً من نوشتم، کنترل+شیفت+z بعد تب میزنید تا به ok برسید و اینتر میزنید تا کلید میانبر کنترل+شیفت+z برای روشن کردن جاز تعریف بشه،
البته این را هم اضافه کنم که برای هر برنامه ای به غیر از جاز هم میشه به شکل بالا کلید میانبر درست کرد، و هرجا که هستید میتونید با گرفتن کلیدهای میانبری که تعریف کرده اید برنامه ی مورد نظر رو راه اندازی کنید.
به همین سادهگی و به همین خوشمزهگی،خخخخخ
امیدوارم که این پست هم به دردتون بخوره، البته چون میدونم که احتمالاً راهکارم تکراریه از مدیر خواهش میکنم که اگه پست رو پایینتر از سطح سایت و همچنین پایینتر از سطح اطلاعات بچه ها میدونن منتشر نکنند، من ناراحت نمیشم چون اصلاً دوست ندارم که وقت دوستان رو بیخودی بگیرم.
موفق باشید تا یه پست دیگه، درود و دوصد بدرود.

۵۶ دیدگاه دربارهٔ «وقتی جاز من هنگ کرد.»

سلام آقای خیر اندیش. باید بگم همانطوری که خانم پریسا گفتند خودت رو دست کم نگیر و واقعن نکته ی مفیدی بود. البته من در اینجا از jaws 15 استفاده میکنم که هر چند وقت یک بار خودش آپدیت میشه و خدا رو شکر تا حالا با این گونه مشکلات رو به رو نشدم ولی زمانی که در ایران بودم حد اقل هفته ای چند بار و در زمانهای مهم این مشکل برایم پیش می اومد. باز هم مرسی از آموزشت.

سلام اصغر!
آموزشت بیست بود.
حالا اگه کسی هم NVDA کلا نداشت، همون کار رو با narrator هم میتونه انجام بده که فرمان میانبرش windows+u هست.
یا این که میتونید start بزنید و سه چهار تا حرف از اولش مثلا narrرو تایپ کنید و اینتر بزنید تا بیاد بالا.
یا این که میتونید یه shortcut ازش تو دسکتاپ بذارید تا بعد بتونید براش کلید میانبر بسازید و مثل NVDA راحت لودش کنید.
اگه خواستید این کار رو بکنید، به مسیر:
all programsAccessoriesEase of Access برید.
حالا روی narrator کلید application یا shift+f10 رو بزنید و از منو گزینه ی send to و از زیر شاخه ی اون Desktop (create shortcut) رو انتخاب کنید.
ولی در کل اگه جاز رو ببوسید بذارید کنار و به جاش از NVDA استفاده کنید، دیگه نه هنگ میکنه، نه مجبور میشید این همه راه برید!

سلام سعید جان، ممنون که اومدید و نظر دادید، بله درسته نریتور هم یه راه خوب هستش، مخصوصاً نریتور ویندوز ۸.۱ که فوق العاده هستش، اما جاز رو نمیشه بیخیال شد چون بعضی کارها رو نمیشه بدون جاز انجام داد، مرررسی

سلام اول که هر دو روش از هر دو برادر بزرگوارمون عالی بود ولی من چون به این دو دوست جاز نیاز پیدا نمیکنمو با خود جاز بیشتر کار میکنم راجع به اون سه روشه باید بگم که روش سوم و به ویژه دوم که دیوونه کنندست ولی اولی خیلی عالی و راحت جواب میده ممنون

سلام آقای خیر اندیش. پست که بسیار پست مفیدی بود. همه به من میگن چقدر شکسته نفسی میکنی! از این به بعد هرکی همچین حرفی زد شما رو بهش معرفی میکنم. من که خیلی از جاز استفاده نمیکنم. چون ویندوزم ۶۴ بیته و نمیتونم پارسآوا نصب کنم. ولی با این وجود فهمیدم که برای رفتن به task manager باید ctrl+shift+escape رو فشار بدیم. پس منی که از جاز ۱۵ خیلی استفاده نمیکنم این مطلب برام مفید بود. خوش باشید.

سلام بر اصغر عزیز. من دیگه تکرار نمیکنم که پست جالب و مفیدی را گذاشتی به سهم خود تشکر و قدردانی میکنم و منتظر آموزشها و راهنمایی های بیشتر شما هستیم. من فکر میکردم که فقط من این مشکل را دارم ولی نگو که خیلی از دیگر دوستان هم همین مشکل را با جاز۱۵ دارند. من وقتی مبتلا به چنین بلایی میشوم سریع ان وی دا را فعال میکنم. منتها تا حالا وارد تاسک مانجیر نشده بودم بلکه کارم را ادامه میدادم و بعد سیستم را ری استارت میکردم. واقعا ان وی دی آ برای اینجور مواقع خیلی گره گشاست. فقط حیف که من هنوز باهاش اخت نشده ام, با صدای ای اسپیک که خیلی راحت نیستم میمونه صدای الکوونس و مینای خودمون که اون هم یه مشکلی داره که ظاهرا سرعتش زیاد نمیشه, لطفا اگه اشتباه میکنم و میشه سرعت الکوونس را هم زیاد کرد راهنمایی بفرمایید.
با تشکر و سپاس بیکران.

سلام عمو، ممنون از لطف شما، اما سرعت nvda هم زیاد میشه، به این شکل که شما بعد از روشن کردن nvda کلیدهای ترکیبی اینسرت+n رو فشار دهید سپس گزینه ی اول رو که به صورت ساب منیو هستش با جهتنمای راست باز کنید و روی گزینه ی سوم این منو یعنی وُیس سِت اینگ یه اینتر بزنید و در صفحه ی باز شده میتونید سرعت رو تنظیم کنید، اگه مشکلی بود با اسکایپ من تماس بگیرید انشاأ الله که بتونیم حل کنیم، موفق باشید.

سلام بر داداش اصغر خودمون.
آقا دمت گرم. برای من که خیلی آموزنده بود. آخه ما خودمون آماتور هستیم و پستهای آموزشی حرفه ای رو که میبینیم, خودمون هنگ میکنیم. خخ خخ .
البته ناگفته نمونه که من از ویندوز ۷ و جاز ۱۴ استفاده میکنم و این ویندوز ۷ خعلی بچه نازک نارنجیه و سر هیچ و پوچ به چاک قباش بر میخوره و روشو از جاز برمیگردونه. اینجاست که من خیلی وقتها راهی جز ریست کردن سیستم به ذهنم نمیرسه. ولی حالا این راه هایی رو که گفتی, امتحان میکنم شاید اوضاع و احوالم بهترتر بشه.
در ضمن یکی از کارهاتون رو دانلود کردم و گوشیدم. کلی هم باهاش حال کردم.یکی دیگه هم که جواد همین امروز پستش رو گذاشته که گوش نکرده, میدونم قشنگه. همین امشب دانلود میکنم.
به امید دیدار. سبز باشی.

سلام فرهادجان، ممنون از نظرتون، شما خیلی واردید دارید شکستهنفسی میکنید، در مورد جاز هم شما به نظرم اگه از جاز ۱۳ استفاده کنید خیلی بهتر از جاز ۱۴ نتیجه میگیرید البته این فقط نظر منه و شاید درست نباشه، در ضمن ممنون که افتخار دادید و آهنگ ما رو گوش کردید امیدوارم که به دلتون بنشینه، موفق باشید.

برای تنظیم NVDA با صدای مینا به گونه ای که سرعتش هم زیاد بشه، وقتی Microsoft Speech API version 5 رو انتخاب کردید، فرمان ctrl+insert+v رو اجرا کنید و در اینجا اولین گزینه صداهای موجود هست که مینا رو انتخاب میکنید.
بعد یه تب میزنید تا به Rate برسید و مقدارش رو روی ۴۰ تنظیم میکنید.
بعد اگه با سایر قسمتها کاری ندارید همین جا اینتر بزنید تا تنظیمات ذخیره بشه.

ممنون سعید جان. مثل همیشه لطف کردی. آره ظاهرا احساس میشه که سرعت مینا بیشتر شده ولی الکوونس نه. راستی چرا باید از صد بذاریمش روی۴۰ تا سرعت مینا بیشتر بشه؟ سعید جان دو سؤال دیگه هم دارم یکی اینکه وقتی اعداد را تایپ میکنم نمیخونه, و دیگه اینکه این فاصله فاصله گفتنش کلافه ام میکنه. راهی هست که اینقدر نگه فاصله. بعد بجای اینسرت و پیج دان از چی باید استفاده کنیم که مثلا در اینترنت اکسپلوره بگه دان اینترنت و ما بفهمیم که صفحهمون کامل شده یا در ساند فورج هم کارایی خودشو داره.
بازم ممنون سعید گلم. پیروز و موفق باشی.

سلام.
وای از دست این هنگ جاز که من همراهش تا هنگ مخ پیش میرم.
عجب! اِسکِیپ! من تا حالا دیلیت می زدم و نمی شد. ممنون. ان ویدی اِی خوبه ولی متاسفانه من هیچی از فرمان هاش نمی دونم و بنا بر این بد جوری وابسته جازم. این جاز من هر بار که هنگ می کنه اگر بدون ریستارت سیستم بتونم راهش بندازم می بینم که۲تا پنجره باز کرده که اگر نبندمش باز این هنگ تکرار میشه. خلاصه اینکه جاز۱۴یاد باد!
ممنون آقای خیر اندیش از پست جالب توجه شما و۱ممنون ویژه به خاطر میانبر تسک منیجر که توی ویندوز۷بلد نبودمش.
ایام به کام.

سلام پریسا خانم، ممنون از حضورتون، لطف کردید که نظر دادید، اما فرمانهای nvda چندان فرقی با جاز نداره و میشه به راحتی یاد گرفت، ولی همین طور که گفتم متأسفانه بعضی کارها رو نمیشه با nvda انجام داد و باید حتماً از جاز استفاده کرد، راستی اگه شما از ویندوز ۷ استفاده میکنید من پیشنهاد میکنم که جاز ۱۳ رو نصب کنید دیگه مشکل هنگ نخواهید داشت، چون مهمترین مزیتی که جاز ۱۵ داره پشتیبانی از مونیتور های لمسی هست که اون هم در ویندوز ۷ کار نمیکنه و باید ویندوز ۸ یا ۸.۱ رو نصب کرد، البته مونیتور هم باید مجهز به این امکان باشه، موفق باشید.

سلام جناب خیر اندیش ضمن تقدیر و تشکر از مطلب آموزندتون لازم میدونم این مطلب را هم اضافه کنم که یک اولا در جاز ۳۲ بیت زمانی که کلیدهای ترکیبی ctrl insert f 4 را میزنیم پیامی ظاهر میشود که با تایید این پیغام جاز مجددا راه اندازی میشود و این همان پیغام هست که زمان شروع بکار اول جاز هم ظاهر میشود.
دوما گاهی وجود برخی از پنجره های باز باعث هنگ جاز یا کل کامپیوتر میشوند که لازم هست دوستان قبل هر کاری با گرفتن windows m وارد میز کار شده و پس از فعال نمودن invidia یا هر متن خوان دیگه اول ایراد پنجره مزاحم را رفع نمایند تا مجددا ه محض بازگشت گرفتار هنگ نشوند.

سلام آقای یگانه، ممنون از نکته ای که فرمودید، اما تو همون صفحه ای که شما اشاره کردید اگه تب بزنید به یه گزینه میرسید که من الآن دقیقاً یادم نیست اگه اون گزینه رو تیک بزنید دیگه هیچ وقت اون پنجره براتون ظاهر نمیشه، موفق باشید.

درود
آقا آنقدر شکستی و بستی !هی شکستی و بستی ! آخر ما نفهمیدی که شکستی یا بالاخره بستی !؟ اما فهمیدیم که باز هم جاز ما هنگ کرد آن هم چه هنگی بیا ببین ! هی nvda را روشن کردیم باز هم نشد و نشد و کلی شوخی کددیم با این نرم افزار ها و فقط یک بار تکس نیجر را کشودیم که دیگر نشد ولی برای nvda خدائی اش با کنترل و اینسرت و وی توانستیم ببخشید با آنها بالاخره برنا و درنا و … را بیاوریم ها و این خوب شد و از سعید جان هم ممنون هستیم بخاطر حضورشان در این پست مفید جناب اصغر خان .
واقعا مطالبت خوب بود خیلی هم خوب و تک سمنیجر را اگر بتوانم مدیریت کنم خیلی عالی خواهد بود .باز هم بخاطر زحمت بی شائبه حضرتعالی سپاسگزارم .ضمنا در ویندوز هفت با اینسرت و کنترل و اس هم صداهای برناو آوا نیم آید این قضیه را اگ رکسی می داند کمک کند .باز هم ممنون

سلام غمبر عزیز عموی خوب ما، ممنون از نظرت، اما اگه شما بعد از نصب ماهور در استارت برنامه رو پیدا کنید و بعد از باز کردن برنامه روی Add engine یه اینتر بنوازید تا اجرا بشه سپس کلیدهای ترکیبی کنترل+اینسرت+s رو بزنید حتماً آوا و برنا و احتمالاً درنا هم تشریف میارن، موفق باشید.

برای این که بدونید چه میزان از صفحه ی اینترنتی لود شده، کلید میانبر خاصی در NVDA نیست ولی با استفاده از navigator میتونید این اطلاعات رو هم پیدا کنید.
البته اون قدرها لازم هم نیست.
چون مثل جاز نیاز ندارید منتظر باشید که صفحه کامل لود بشه و هر چقدر از صفحه که لود شده باشه با جهت‌نماها راحت در اختیار شما هست.
در پاسخ به نظر اصغر عزیز راجع به این که بعضی کارها رو باید حتما با جاز انجام داد، باید عرض کنم که این طور نیست و اتفاقا خیلی از کارهایی که جاز حتّی تو حالت jaws cursor هم نمیتونه انجام بده، NVDA راحت از پسشون بر میاد.
گرچه من اصراری بر تبلیغ نرم افزاری خاص ندارم، ولی اگه مواردی که فکر میکنید بدون جاز قابل انجام نیست رو بهش اشاره کنید، شاید بتونم کمک کنم.

قسمت نوشتاری قرار میگیریم باید اسپیس را بزنیم تا این قسمت فعال شود و وقتی کارمان تمام شد و خواستیم به قسمت بعدی برویم باید اسکیپ را بزنیم. ولی دوستان هنوز نمیدانم چطوری میشه یه کلمه را پاک کرد منظورم حرف به حرف است ظاهرا با دیلیت روی نامپد که کار نمیکنه با بک اسپیس هم کار نمیکنه پس چطوری باید کلمه یا حروفی را پاک کرده و ویرایش نماییم. اگر به ابتدای نوشته من توجه کرده باشید کلمه استفاده را بیجا بکار برده ام یعنی نوشتم کمی بیشتر با ان وی دی آ استفاده کردم که میخواستم استفاده را پاک کنم و بنویسم کار کردم که نشد. لطفا در صورت امکان راهنمایی فرمایید. یه سؤال دیگه اینکه چه با جاز و چه با ان وی دی آ وقتی روی کامنتها حرکت میکنیم وقتی n را میزنیم روی متن قرار میگیریم ولی نام نویسنده ی کامنت را نمی گوید بنظر شما چطور میتوانیم روی کامنتها حرکت کنیم و بدون جهتنما از نویسنده مطلع شویم. شرمنده این کامنت من قاطی پاتی شده علتش اینه که بخشی را با ان وی دی آ نوشتم و بخشی را با جاز چون در ان وی دی آ نمیتونستم کلمه ها را ویرایش کنم. دوستان عزیز. بله کمی بیشتر با ان وی دی آ استفاده کردم و تجربیات بیشتری بدست آوردم. مثلا فهمیدم که با ان وی دی آ وقتی روی. شرمنده در اینجا مجبور شدم ان وی دی آ را ببندم و جاز را باز کنم چون دچار اشتباهاتی شدم ولی نشد کلمات را پاک کنم و جایگزین کنم. کلی هم نوشته بودم حالا که جاز را باز کردم دیدم که اصلا نوشته نشده. ولی داشتم میگفتم که در ان وی دی آ باید وقتی به قسمتهای نوشتنی رسیدیم اسپیس را بزنیم تا فعال بشه و وقتی کارمان تمام شد باید اسکیپ را بزنیم تا بتوانیم در صفحه حرکت کنیم.

سلام عمو، خوبی آیا؟ ببخشید عمو من با nvda زیاد کار نمیکنم بهمین دلیل نمیتونم زیاد راهنماییتون کنم ولی اگر شما موقع حرکت روی کامنتها از کلید I بجای n استفاده کنید میتونید نام نویسنده رو هم بخونید، یعنی بجای اول نوشته روی اسم نویسنده ی کامنتها حرکت خواهید کرد، موفق باشید.

سلام مجدد.
ببینید هر کاری راهی داره.
بازم میگم هیچ اصراری بر استفاده از نرم افزاری خاص ندارم.
ولی مثلا برای این که وقتی به یک ادیت باکس میرسید مثل جاز خود به خود در حالت نوشتن قرار بگیرید کافیه insert+n رو وارد کنید.
بعد از منوی Preferences گزینه ی Browse mode… رو انتخاب کنید و تب بزنید تا برسید به Automatic focus mode for caret movement و براش تیک بزنید و بعد با تب روی ok قرار بگیرید و اینتر بزنید.
برای این که نوشته تون رو راحت ویرایش کنید کافیه فرمان ctrl+insert+v رو وارد کنید بعد تب بزنید تا برسید به Automatic language switching (when supported) و به خصوص اگه از پارسآوا استفاده میکنید تیکش رو بردارید.
بعد بازم تب بزنید تا برسید به Use spelling functionality if supported و تیک این گزینه رو هم بردارید.
بعدش اگه عین ورد نتونستید به راحتی ویرایش کنید، بیایید اینجا و هر چی دلتون خواست به من بگید.
در مورد استفاده از NVDA مثل جاز تو حالت jaws cursor هم پیمایشگر یا همون navigator هست که کافیه آموزش کامل کار با NVDA رو از سایتش دریافت کنید و مطالعه کنید.

وای اصغر جون الهی خیر ببینی. چه راهنمایی خوبی. این همیشه برام یه سؤال بود کاش زودتر پرسیده بودم. کاش یه دستور ال عملی چیزی در یه جای محله وجود داشت که افرادی مثل من میتونستند از آن استفاده کنند تا اینقدر سرگردان نباشیم.
باز هم ممنون اصغر عزیزم.

سلام آقای درفشیان، ممنون از لینک دانلود، فقط یه سؤال، شما چطوری میتونید که در کامنتها یه لینکی رو جوری قرار دهید که اسم لینک رو بنویسید من تو پست بلدم ولی در کامنتها نمیتونم این کار رو بکنم البته حدس میزنم که شما یه جای دیگه این کار رو میکنید و سپس کپی پیست میکنید، اگه یه راهنمایی کنید ممنون میشم، موفق باشید.

salam asghar. khoobi daadaash?
migam post beh in khoobi mizari bad migi agar khoob nabood mojtaba paakesh koneh?
kheeeeyliii kheeylee khoob bood.
mersi aziz
migam bebakhshida yeh modati hast english type nakardam khastam dastam yekam baz tond besheh.
goftam kojja behtar az post daudaush asghareh khodam.
taazeh injoori postet ham jahani misheh.
khakh, خخخ آخیش اینجوری چقدر راحتتره هااا. قلبم گرفت بابا
راستی علاوه بر اصغر، از سعید عزیز هم تشکر میکنم که اطلاعات خوبی رو داد

salam amir azizam, mersi keh awmadi wa nazar dadi, shoma hamisheh beh man lotf darid
بابا این چیه ول کن تورو خدا نفس من که دیگه بالا نمیاد تازه نمیدونم چند درصد درست نوشتم هاااااا
اما امیرجان ممنون از نظر لطفی که به من داری میدونی که دوستت دارم،
راستی یه چیز رو هم همین حالا کشف کردم و اون هم اینه که اگه یکی از حروف فارسی رو خیلی سریع دو بار پشت سر هم تایپ کنید جاز هنگ میکنه، مثل خ و ت البته من تو این دوتا کاملاً مطمئن هستم اما فکر میکنم که بقیه هم اینجوری باشند، پس مواظب باشید.
مرررسی

درود
دوروود را نوشتم دوباره می نویسم درود حالا دومی را اشتباه کرده بودم و با مکان نما برگشتم و همانند word اصلاحش کردم و دیدید که درست شد ولی من کلمات دیگری را در متن داشتم که همانند عمو حسین فکر یم کردم که نمی توانم درستشان کنم اما با مکان نما بالا و پائین رفتم و با کنترل و مکان نمای چپ و راست روی کلمه رفتم و با جهت نما ها همانند word روی حرف بعدی قرار گرفتم و با back space توانستم حرف به حرف حذفشان کنم و به نظر من خیلی راحت تر هم انجام می شود .
برای edit bax ها هم دقیقا حرف شما درست است برای نوشتن نیاز هست تا آن را بگشائیم با space ولی برای ادامه دادن نیاز نیست حتما آن فضا را ببندیم و با تب هم می توان به ادیت بعدی وارد شد !فقط یک نقطع ریزی دارد عمو حسین عزیز و آن این است چون صفحه باز شده را nvda بصورت واقعی تر از جاز برای ما لود می کند ، لذا ممکن است چند تا پیوند در یک سطر باشند که با تب باید بر روی آنها حرکت کرد و گاها اتفاق می افتد که با تب به بعدی می رویم و با شیفت تب باید برگردیم تا روی لینک قرار بگیریم .که با کمی کار حتما رضایت کسب خواهید نمود .حتما آموزش را گوش کنید بمراتب اطلاعات شما بیشتر خواهد شد و من نیز با گوش کردن به آموزش جذب آن شدم .ویژگی های منحصر به فرد دارد از آن جمله اینکه صفحه را دقیقا همانند خود آن بالا می آورد و همانند جاز که فضای مجازی برای ما می سازد نیست !
از آقای درفشیان ینز ممنون هستم اطلاعات خوبی را برای استفاده از nvda ارائه فرمودند ولی من علی رغم اینکه اون تیک ها را بر نداشته ام باز هم به راحتی می توانم همانند ورد در کامنت دونی بنویسم و کلمه به کلمه بررسی کنم و اصلاح کنم .باز هم از عمو حسین و آقای درفشیان سپاسگزار هستم .
اما حالا بیائیم سر مطلب اصلی :
اصغر جان
پستت خیلی مفید بود و هست ، در آن شکی نداریم و ندارند !
از راهنمائی شما سپاسگزاریم در خصوص حرف i که واقعا نظر من همانند عمو حسین است خیلی خوشحال شدم با دانستن آن خیلی از مشکلاتم را حل کرد !
ad enjoyd را اگر درست نوشته باشم اجرا کردم و خوشبختانه گزینه ها از ۲ گزینه به ۵ تا ارتقاء یافت و می خواهم به شما بگویم اصغر جان خیلی استادی دمت گرم .
پستت را هم خوب مدیریت کردی و سوالات اساسی زیادی را حل نمودید .
این پست با حضور شما و آقای درفشیان و سوالات اساسی عمو حسین بسیار مفید تر از آنچه که شما فکر نمی کردید شد ؟ همیشه موفق باشید .
ضمنا نمی دانم چرا علامت تعجب را شگفت نما و یا سوالی را استفهام و یا ویرگول را فاصلک می خواند جدیدا بخاطر این است که برنا را انتخاب کرده ام یا علت دیگری دارد .؟
ضمنا اگر برخی از دوستان راه حذف اعداد گرافیکی توسط جاز را برای من بنویسد در این مکان بسیار ممنون خواهم شد البته دوستانی گفته اند و من در جاز قبلی اجرا کرده ام اما پیری و هزار بلا دوستان !
تمام مطالب بالا را با nvda نوشتم سرعت نوشتن بالا است در مقابل جاز و ماهور !ضمنا اصغر جان هنگامی که با سرعت تایپ می کنیم در جاز و علی الخصوص که ماهور هم داشته باشیم ! جاز هنگ نمی کند بلکه ماهور چونه به کندی عمل می کند تا نفسش بالا بیاید زمان می برد برای من بسیار اتفاق افتاده که با جاز در حال نوشتن بودم ولی صدایش بالا نمی آمد و هنگامی که از فرزندانم کمک گرفتم با تعجب می شنیدم که هنوز متن نوشته شده من توسط این صفحه خوان ها در حال تایپ سا و خیلی مواقع به چند دقیقه هم رسیده تا تمام شده و من توانسته ام کامنت را بفرستم .!؟ این هم از عجایب جاز و ماهور ولی الان با nvda هر چقدر هم تند بنویسم باز هم ماهور عقب نمی افتد !؟

سلام عمو غمبر عزیز، خوشحالم که پست ناقابل من مورد توجه شما و بقیه ی دوستان قرار گرفت، نظر لطف شما نسبت به من منو بیش از پیش شرمنده کرد، از شما بسیار بسیار ممنونم و واقعاً من هنوز هم میگم که از کامپیوتر هیچچی نمیدونم فقط چیزهایی رو که میدونم دوست دارم به سادگی بیان کنم تا دوستان مبتدی مثل من خوب یاد بگیرند، باز هم از شما ممنونم.

برای این که جاز هی گرافیک گرافیک نکنه و اعصابتون خورد نشه، از منوی Utilities گزینه‌ی Settings Center رو باز کنید و با جهت‌نماها بیایید پایین تا به Graphics and Symbols برسید و با جهت‌نمای راست بازش کنید.
حالا با جهت‌نمای پایین بیایید تا به Graphic Verbosity برسید و روش اسپیس بزنید تا بگه no graphics بعدم دو تا تب بزنید و روی ok اینتر بزنید.
اگر هم میخواید NVDA لینکها و دکمه ها رو تو خطوط جدا‌گانه قرار بده، از منوی Preferences روی browse mode اینتر بزنید.
بعد با تب حرکت کنید تا به Use screen layout (when supported) برسید و تیکش رو بردارید.
این فرمان کلید میانبر هم داره، ولی فقط وقتی یه صفحه ی اینترنتی باز باشه کار میکنه.
یعنی در چنین حالتی کافیه insert+v بزنید و اگه گفت use screen layout off لینکها تو خطوط جداگانه عین جاز قرار میگیره.

دیدگاهتان را بنویسید