خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پشت صحنه چه خبرااا؟!

درود به همگی.

گاهی وقتها من زیادی پشت صحنه، بیتوته میکنم. موندن اونجا زیادی هم خوب نیست. پزشکان معتقدند پشت صحنه چون خاک صحنه و این حرفها داره واسه ریه بده. گفتم امروز رو استثناءً یا من بیام اون طرف یا شما بیایید سمت من. خوب خدا را شکر، تمدید اسم دامنه ی این محله یعنی gooshkon dot I R پنجاه و دو هزار ریال خرج بر می داشت که من همینجا توی محله، اطلاعیه دادم و یکی از دوستان هم‌محلی تمدیدش کرد. دیروز هم رفتم دیدم تا الان نزدیک به شش ترا بایت یعنی شش هزار گیگ تا به حال از محله دانلود شده که برای ی جامعه ای مثل جامعه ی ما نابینایان که تعداد محدودی هستیم، آمار بالایی به حساب مییاد. بدتر از همه، دیدم تاریخ مصرف نزدیک به حدود هزار تا پرونده و پوشه ای که تشکیل دهنده ی منابع محله هستند در حال انقضا به سر می برند. فعلا رو هوا ی حدود صد گیگ پهنای باند به قیمت دویست و شصت هزار ریال خریدم تا فعلا همین هایی که داریم رو ی چند ماهی تمدید بکنیم تا بعد ببینیم چی میشه. بعله دیگه. وقتی هی من بیگ‌بنگ و GPS با اون حجم های نیم گیگی و یک گیگی میذارم همین میشه دیگه! سوء مدیریت رو حااال میکنید تو را به خدا!؟ راستی نگفتم امروزم رفتم دیدم داریم به پانزده مرداد تولد گوشکن کوچولو نزدیک میشیم. اولش خوشحال شدم ولی بعدش که دیدم سرویس میزبانی محله هم داره ته میکشه ناراحت شدم. گفتم الان حکم تخلیه میارند میگذارند جلومون و بساطمونو میریزند کف کوچه. آخه فقط تا 27 مرداد 93 وقت داشتیم. هیچی دیگه همین نیم ساعت پیش، رفتم و سرویس میزبانی رو به مدت یک سال با چیزی حدود ششصد هزار ریال تمدید کردم. خوب با اینکه هنوز برای خرید پهنای باند و تمدید و این حرفها مشکل داریم و هنوز نیاز هست که جای آرشیومون رو امن بکنیم ولی فعلا ی کمی خیالم راحت شد که حد اقلش با این یک میلیون ریالی که سرفه کردیم تا چند هفته ی آینده، در کوتاه مدت، خطری ما رو تحدید نمیکنه. البته نمیدونم در میان مدت و دراز مدت چی بشه ولی فعلا که تا سی چهل روز آینده، مشکلی نیست.

گوشکنی های باحال، این یک ماه رو آسوده بخوابید که ما بیداریم!

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «پشت صحنه چه خبرااا؟!»

آخییییش.
حالا با خیال راحت بنویسم.
مجتبی داداش!
من ازت شدیییییدا متعجبم.
تو چرا هنوزم با ما هم محلیات رودروایسی داری.
اصلا هم ضایع نیست.
آقا جون من از طرف خودم صحبت میکنم.
من به عنوان یه بازدیدکننده به عنوان یه عضو و به عنوان یه کامنتگذار و در نهایت به عنوان یه گوشکنی موظفم به محلم کمک کنم.
این نه لطف بلکه وظیفه ی منه.
اصلا هم عجیب و غریب و این حرفا نیست.
ت
مجتبی باور کن باور کن باور کن اگه بفهمم یه وقتی بار این مسائل کاغذی کم ارزش رو دوشت سنگینی میکنه و دم نمیزنی ازت بد جوری دلخور میشم.
افتاااااااد؟
دمت گرررم.

سلام.
خب الآن ماا چی کار کنیم؟
خب که چی؟
برو بینیم بابا.
پولم کجا بود بدم به تو.
یه کم فایلهای لهو و لعب کمتر بذار اینطوری نشه دیگه.
هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاههها.
عدسی کجایی که یادت به خیر.
تازه دارم میفهمم شیطنت چه حالی میده.
حالا یه سؤال جدی.
خداییش جدیه خب نخندید.
اگر بخوای در کل بابت گوشکن یه سال خیالت راحت راحت راحت باشه چه قدر باید به قول خودت سرفه کنی؟
مثلً آقای هژبری اومد گفت برای الیکونس n تومن میخوایم.
هر کس هرچی میتونه بریزه به حساب.
تو هم همین کار رو بکن.
ما وقتی میگیم از محله حمایت میکنیم و ۱۹۰ تا کامنت هم تاحالا زیرش اومده دیگه نباید از این چیزها بترسیم.
مگه نه بچه ها؟
حالا همه کارتای عابر بانکو بگیرید بالا.
آفرین.
خب ما منتظریم.
اینجا محله ی همست.
همه با هم حفظش میکنیم. حتی اگر شده یکی هزار تومن میده یکی هم بیست هزار تومن میده. هر کس هر چی بتونه میذاره حلش میکنیم.
خودم هم اولیش.
خب حالا ما فقط منتظر مبلغیم.
زود بگو تا پشیمون نشدیم.
تا جوگیرم بگو.

سلام.‏ خوب رفقا قدر لحظه ی جوگیر شدن شهروزو بدونید! این بنده خدا حس پارک ملت اون روز بهش دست داده بچسبیدش تا سرد نشده!‏
معادلشم این:‏ ‏۴‏ ‏+؟ ‏‏=‏۱۱،‏ که من نوشتم ‏۷،‏ شاید اگه کس دیگه ای بود یه چیز دیگه مینوشت!‏.

آقا اجازه
ما کارت بیلیط داریم ۲۵۰ تومن هم بیشتر داخلش نیست
قبوله,؟؟ نیست,،،،،،،،خب نباشه
خودتون نخاستین
میگما مجتبی کاش جواب یه سؤال که ذهنم رو بد جور درگیر کرده و اینجا تونستم بپرسم بدی, میگما پستچی خودتی؟
آخه با نام پستچی یه پست بود که دامنه محله تمدید شد
قبلش هم پست لیست کتابها بود که پستچی داده بود
فکر کنم خودت بودی یادت رفته بود اسمتو جابه جاش کنی،،،،،،مگه,نه؟!!
راستی چه خوب که هنوز زنده ای

درود به همه ی اهالی محله بالاخص دوست گرامی آقای خادمی. مجتبی جان! هر قدر باشه ما در خدمتیم. دستور دادن از شما و پرداخت از ما. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای جامعه ی نابینایان به طور اعم و اهالی این محله به طور اخص. bye

سلام.
یه کم فکر ریاضی تون رو به کار بندازید ببینید چقدر لازمه بعدم هر کی میتونه آستینش رو بزنه بالا که موقع وارد کردن شماره کارت و رمز و اینا دکمه ی آستین گیر نکنه به کلیدا و مانع نشه!
حالا منم یه کم بهتون کمک ریاضی میکنم.
دامنه و سرویس میزبانی محله حدود یک سال وقت داره و در این زمینه فعلا مسئله ای نیست.
ولی اگه حد اکثر دو ماه رو برای رسیدن به پایان تاریخ انقضای فایلهای محله در نظر بگیریم، خواهیم داشت دو ضربدر پنج مساوی است با ۱۰.
۲۶۰۰۰۰ ضربدر ۵ هم که مساوی است با ۱۳۰۰۰۰۰ ریال معادل ۱۳۰ تومن ناقابل.
حالا شما بگیر ۱۰۰ تومن!
اگه این قدر باشه تا حدود یک سال دیگه البته بر اساس وضعیت موجود محله جاش محکم میشه.

امشب انگار حالم خوبه هی دلم میخاد دیدگاه بذارم خخخ
مجتبی چیچیرو نیاز نیست و الزام نیست, خب شما نیاز نداری ما که نیاز داریم
جمع کن یه قرض الحسنه بزن
من بیام وام بگیرم
یا اگه میبینی خیلی مسئولیت داره همه رو یه جا تقدیم کن به من

بله آقا نفهمیدم چطور تا عموتون هست دست تو جیبتون میکنید؟ بابا جوانی گفتند جوانتری گفتند, ولی آفریییین بر شما بچه های نازنینم. چقدر خوب به کمک برادر تون میشتابید. این را میگند مردانگی جوانمردی لوتی بودن.
ولی بچه ها یه پیشنهاد دارم بیایید حالا که طبق محاسبات سعید عزیز خرید پهنای باند برای یک سال خیلی نمیشه, ما با خودمون قرار بذاریم که هر سال مبلغی داوطلبانه حق عضویت پرداخت کنیم. تا آقا مجتبی دستش باز باشه. بتونه طرحهای مختلفی را که خودمون پیشنهاد میدیم را به اجرا بذاره. سایت میتونه کارهای تولیدی خاص خودش را هم داشته باشه, سایت میتونه افرادی که آموزشهای مفید و مداومی را تهیه کرده به محله ارسال کنند, حق الزحمه هم پرداخت کنه. سایت میتونه خبر نگاران افتخاری در هر شهری و استانی داشته باشه آنها اطلاعات به روز و دست اولی را تهیه کنند و در اختیار بگذارند, همچنین محله میتونه مسابقه یا آموزشهای آنلاین هم داشته باشه.
خلاصه فکر میکنم اگر ما مبلغی هرچند اندک را بطور سالیانه پرداخت کنیم مدیر محله میتونه مانورهای زیادی بده, نگران نباشید اگر مجتبی پولا را برداشت رفت خارج بازم اشکالی نداره نوش جونش, چون از آنجاهم میتونه سایت را مدیریت کنه.
اگر همون ۱۹۰ نفری که از محله حمایت کردند نفری ده هزار تومان برای یک سال پرداخت کنند مبلغ قابل توجهی میشه.
لطفا نظرتون را در مورد پیشنهادم بفرمایید. از آقا مجتبی هم میخوام که در این زمینه نظرش را بگه که آیا این کار مفید است یا نه؟ آیا اگر چنین مبلغی دستش باشه برای پیشبرد اهداف محله مؤثر هست یا نه؟
بازم از محبتهای شما دوستان گلم تشکر میکنم که اینقدر رءوف و مهربان هستید.

داداش اگه مشکل آپلود و اینطور چیزها نداشته باشی و همزمان اگه بتونی از تمامی فایل هات یه پشتیبان روی سیستم خودت یا یه جای امن داشته باشی سرور نازوکا هم بد نیست ها… البته ما در محضر اساتید درس پس میدیم ها . ولی همانطور که میدانید هم band with و هم disk use این سرور ها unlimit هست . درسته یه مشکلاتی از قبیل سرعت آپلود شدن کم رو داره ///البته این رو بگم که سرعت دانلودش واقعا مهشره و مشکلاتی از قبیل احتمال بسیار کم از بین رفتن فایل ها که اون هم با داشتن یه پشتیبان از فایل هاتون حل میشه ولی به درد سر هاش می ارزه . البته این رو هم بگم که این موضوع فقط در مورد دانلود و فایل های محله کار ساز است نه در دیگر مسائل///دوستان من سه سال هست دارم با نازوکا کار میکنم . قبلش با ارائه دهنده های خدمات رایگان زیادی کار کرده بودم ولی واقعا نازوکا خیلی خوبه/// مجتبا هم به نظر من یه تفکری کنه بلکه راضی بشه///دوستان هر سروری یه خوبی ها و یه بدیهایی داره///حد اقلش اینه که شما بر روی هر سروری که برید باید کلی پول بدید اون هم برای مدتی کم مثل چند ماه یا یک سال ولی نازوکا واقعا خوب داره عمل میکنه ///دوستان و مجتبا خوب به مزایا و معایب این پیشنهاد و گزینه های دیگر که روی میز است بنگرید///اگر ما کمی جانب احتیاط رو در نظر بگیریم و ایمن کار کنیم (مثل پشتیبان گیری و غیره) میتونیم حد اقل برای دانلود هامون به این سرور و حتی مشابهات این سرور اکتفا کنیم. معایب و مزایای هر دو روش رو در نظر بگیرید و بعد تصمیم گیری کنید. میبخشید یا حق

سلا آ آ آ آ آ آ آم من هم اومدم.با یه کیف خالی از پول و یه جارو برای رفت و روب فعلا خاک پشت صحنه و بعدا اگه شد, وجوه نقد. خخههخهخخه میگم قدیما تو محل ما رسم بود روز عروسی نهار که میدادن, بعد از جمع کردن سفره, بدون فوت وقت که کسی مجال فرار داشته باشه, یکی از معتمدین محل میومد با یه زیر دستی یا چه میدونم همون پیش دستی تو دستش. اول یه نگاه به جمع میکرد و وضع مالی حاضرین رو با شناختی که ازشون داشت, در یک لحظه تو ذهنش مروری میکرد و یه میزان کلی دستش میومد. بعد چشم میچرخوند و مسنترین نفر رو پیدا میکرد و زیر دستی رو جلوش میذاشتو اون آقا هم یه نگاهی به جمع میکرد و طوری که نه سیخ بسوزه نه کباب, یه مبلغی به عنوان کادوی عروسی تو زیر دستی میذاشت و دیگران هم بر اساس همون مزنه و با توجه به وسعشون کم و بیش از اون آقا طبعیت میکردن. حالا دوست دارم بدونم عمو حسین به عنوان رییس سنی بچه های محل, چقدر تو زیر دستی میذاره؟ حالا از شوخی در رفته من هم هستم. واریز آنلاین و این جور کارها رو هم بلد نیستم. آقا مجتبی یه i m تو اسکایپ واسم بفرست و شماره حسابت رو بهم بده تا ببینیم عمو حسین چی دستور میده. خوب خیلی پرحرفی کردم. باقی حرف ها رو بذار بچه های دیگه بگن.پیشاپیش عید فطر رو هم تبریک میگم بای.

پیشنهاد من اینه که هر کس هر چقدر و در هر زمانی که میتونه کمک کنه.
این حالت برای هیچ کدوم از ما وظیفه ای ایجاد نمیکنه که بعدش توقعی هم بخوایم داشته باشیم.
در مورد سرورهای رایگان هم باید گفت، هر قدر که این سرورها کارشون رو خوب انجام بدن، چون هیچ تعهدی در مقابل کاربران ندارن، هر زمان و به هر علتی که بخوان میتونن تصمیم به اتمام یا کاهش سرویس‌دهی‌شون بگیرن.
اما اگه اکثریت بازدید کنندگان این سایت هر از چند گاهی مثلا ماهی یک بار، فصلی یک بار و یا سالی یک بار، هر وقت که دست و بالشون باز بود، حمایتی بکنن، مطمئن باشید کم که نمیاد، زیاد هم میاد.

سلااااااام بر مجتبی جون.
نمیدونم شهروز بو یا سعید گفت آستیناتونو بالا بزنید، من هیجان زده شدم آستینم از ته کنده شد.
پس تا آستین ندارم مبلغ رو بگو، دارم میرم تا شنبه اینترنت ندارم ها!!
از ما گفتن و انشا الله از شما نشنیدن خخخخخ.
شوخی کردم بجنبید تا داغه.

الآن این مجتبی زرررررررررنگ داره همه نظرات رو چک میکنه ببینه واکنش ها چی هستش . /// عزیزان پول دار شما محبت کنید پول هاتون رو نزد خودتون نگه دارید . فعلا ./// دوستان گذشته از شوخی من نمیگم پول خرج نکنیم . ولی همچنان من بر حرف دیشب خودم تاکید دارم . با رعایت جوانب ایمنی که دیگران استاد تر از من هستند راحت میشه به این سرور های رایگان اعتماد کرد . بعدشم بابا جان من حدود ۲ تا ۳ سال هست که دارم با نازوکا کار میکنم . برخلاف مشابهاتش واقعا خوب کار میده . بعدشم طبق اظهارات خودشون///دارم میگم ها طبق اظهارات خودشون ۹۹.۹ درصد گارانتی هست دیگه حتی برای فری ها خخخخخخخخخخ

درود
به خدا تغییر را مشاهده کن .روزی مجتبی درخواست همکاری برای سایت داشت و اصلا هم مطمئن نبود که موفق بشود یا نه من به وبلاگش می آمدم و واقعا در تصورم هم این موفقیت را نمی دیدم .اما مجتبی فرمود اجباری نیست ! ولی پیشنهاد عمو حسین عزیز ،پیشنهاد جالب و در خور توجه است و نیاز است به اینکه ما به این مسائل هم توجه نمائیم .واقعا مبلغی سالانه و با حداقل ها خیلی راحت است ولی توجه به پیشنهاد آقای درفشیان هم نیاز به توجه دارد بمنظور عدم احقاق حق توسط بچه ها واقعا برای کمک به دامنه و اینترنت دلخواهی باشد و مبلغ هم کم است بسیار بهتر است و پیشنهاد عمو حسین را با توجه به تغییرات در محله برای مواضع دیگر می پسندم مثلا بچه ها واقعا علاقه مند هستند که در مجامع دور هم جمع شوند و یکدیگر را بهتر بشناسند ، البته بر این مواضع و تصمیم گیری ها قطعا اشکالات و ایراداتی وارد می شود ، ولی ما نباید بخاطر بازخورد های منفی از تصمیم های بزرگ شانه خالی کنیم ..دقت کنید این پیشنهاد به غیر از دامنه است !اگر هر کدام از ما ماهیانه ۵ هزار تومان برای مدت یک سال بپردازیم ،سالی ۶۰ هزار تومان می شود و اگر تنها ۵۰ نفر حمایت کنند مبلغ سه میلیون تومان می شود و اگر هدف تعیین شود و با هم فکری بچه ها و حمایت بیدریغ ایشان برای مدتی قطعا می توان هر چند کوتاه بچه ها را در اماکن تفریحی دور هم جمع کرد .البته بخاطر اینکه همواره ما نابینایان از مراکز بهزیستی انتظار این کار را داشته و داریم و بازخوردهای منفی هم بسیار زیاد است وانتظارات بیخودی هم ممکن است به وجود آید ولی این موضوع جلوه دیگری دارد و چون اکثر ما بچه ها به دنبال علم جدید رایانه هستیم و سطح توان و علمی مورد بحث ما است لذا مباحث حاشیه ای قطعا کمتر از اردوهای دیگر است .بخاطر داشته باشید وقتی ما بتوانیم راهی بیابیم که ضمن اتحاد بر معلومات ما افزوده شود قطعا نتیجه بهتر از همیشه خواهد بود .و در این راه فقط عده ای به عنوان هیئت امناء و برگزار کننده هستند و با شرکت حضوری قطعا اهداف متعالی دیگر را هم خواهیم برداشت کرد .به هر حال این تفکرات روزی در جامعه ما همه گیر خواهد شد و اگر حمایت نشود من نگران نخواهم شد بلکه معتقدم روزی فرا خواهد رسید که این مهم انجام شود .خدا را شاکرم که حمایت ها روز به روز چهره ای متفاوت و مناسب تر به خود گرفته است .ما هم به اندازه بضاعت و توانائی خودمان هستیم ،بهاندازه ای که فقط گوش کنی باشیم و گوش کن پایدار بماند .تا بعد …

دیدگاهتان را بنویسید