خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
با این روش ها یادگیریتان را تقویت کنید.

سلام دوستان.

مطلبی را خواندم که واقعاً مفید بود و من خودم بعضی از این توصیه ها رو انجام دادم و بعضیش رو هم تصمیم گرفتم انجام بدم.

خوندنش رو به شما هم توصیه میکنم.

باور غلطی میان مردم وجود دارد که گمان می‌کنند ذهن در سنین پایین آماده پذیرش اطلاعات است و با بالا رفتن سن از این آمادگی کاسته می‌شود اما اگر بدانید که با چه راهکارهای ساده‌ای می‌توان همیشه ذهن را آماده نگه داشت و حافظه را تقویت کرد هرگز از آنها غافل نمی‌شوید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،تقویت حافظه به این معنی نیست که در طول روز انرژی و زمان زیادی را برای این کار بگذارید. راهکارهای تقویت حافظه ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید.

حساب زمان آنلاین ‌تان را داشته باشید
این روزها اکثر افراد زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری می‌کنند. این زمان بخش عمده‌ای از وقت ما را فراگرفته و اگر به دقت مراقب نباشیم اتفاق جالبی روی نمی‌دهد. اینترنت تنها به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود و نباید تنها به لایک کردن تصاویر حیوانات و عکس‌های بانمک بسنده کرد. این فضا پر است از سایت‌ها و سرویس‌های آموزشی آنلاین که می‌توان از آنها و از زمان آنلاین بودن به بهترین شکل استفاده کرد.

فهرست کارهای انجام شده را داشته باشید
نظم ذهنی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به فرد کمک می‌کند تا حافظه‌ای پایدار داشته باشد.همواره گفته می‌شود که تهیه فهرست کارهایی که باید انجام دهید یکی از روش‌های مناسب است اما علاوه‌بر این درست کردن فهرست کارهای انجام شده باعث افزایش انگیزه در فرد می‌شود. بنابراین فهرست انجام شده‌ها راهی برای افزایش حافظه است.

از بازی غافل نشوید
بازی کردن شاید چندان خوش نام نباشد و به‌عنوان یکی از کارهایی که می‌تواند فرصت انجام کار مفید را از شما بگیرد به حساب آید اما بازی نیز می‌تواند مانند غذای ذهن عمل کند به شرط آنکه در انتخاب آن دقت کنید. بازی‌هایی مانند سودوکو و پازل‌های مختلف که اغلب هم روی گوشی‌های هوشمند قابل نصب هستند می‌توانند کمک شایانی به حافظه شما کنند. نکته مثبتی که می‌توان درباره این بازی‌ها به آن اشاره کرد اینکه در زمان‌های مرده که عملا فرصت انجام کاری نیست می‌توان از این بازی‌ها برای تقویت حافظه استفاده کرد.

آموخته‌ها را بنویسید
هر روز که از خواب بیدار می‌شوید تا شب اطلاعات تازه‌ای می‌آموزید. یکی از کارهای مناسب برای افزایش حافظه این است که هر روز در حد 400 کلمه آموخته‌های روزانه خود را بنویسید. نوشتن آموخته‌های روزانه موجب می‌شود که اطلاعات شما در حافظه به شکل کامل ثبت شود.

با دوستان باهوش معاشرت کنید
در ادبیات فارسی همیشه به این نکته تکیه شده است که کمال همنشین تاثیر فراوانی در شخصیت فرد خواهد داشت. حالا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که معاشرت با دوستانی که از شما باهوش‌تر هستند می‌تواند تاثیر زیادی در ارتقای حافظه شما داشته باشد. دوستانی که همیشه چیزی برای آموختن به فرد داشته باشند می‌توانند تاثیر زیادی در ارتقای شما داشته باشند.

زیاد بخوانید
این مورد چندان چیز تازه‌ای نیست اما بخش غم‌انگیز ماجرا آنجاست که با توجه به بدیهی بودن این قسمت چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.خواندن باعث می‌شودکه ذهن همیشه در حالت آماده برای پذیرش اطلاعات تازه قرار بگیرد. بنابراین خواندن را تبدیل به یکی از عادات روزانه کردن می‌تواند تاثیر فراوانی در پایداری حافظه داشته باشد.

برای دیگران توضیح دهید
اطلاعات و دانسته‌های خود را برای دیگران توضیح دهید. این خصوصیت هم در ارتقای کیفیت حافظه تاثیر‌گذار است و هم اینکه موجب می‌شود شما از بدیهی پنداشتن حرف‌های خود دست بردارید و برای هر حرفی که می‌زنید توضیح و دلیل داشته باشید. همچنین اگر اطلاعات تازه‌ای دارید می‌توانید با توضیح آن برای دیگران در حافظه بلندمدت برای آن جای تازه و ماندگاری پیدا کنید.

زبان جدید بیاموزید
آموختن زبان تازه می‌تواند دریچه‌های جدید برای خود فرد باز کند.شما زمانی که با زبانی بیگانه آشنا می‌شوید در واقع دنیای جدیدی را تجربه‌ می‌کنید. در این دنیای جدید تفاوت‌های زیادی را با شخصیت فعلی خود احساس می‌کنید و می‌توانید کیفیت حافظه را نیز بالا ببرید.

منبع سلامت نیوز

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «با این روش ها یادگیریتان را تقویت کنید.»

سلام صبح به خیر خیلی جالب و کارساز بود
سعی میکنم انجامشون بدم البته یکیشو دارم انجام میدم
هر روز میام گوش کن با شما باهوشها همنشین میشم و انصافاً دامنه ی اطلاعاتم زمین تا آسمون تغییر کرده و خیلی بهتر و فعالتر از گذشته شدم
مرسی موفق باشید

سلام.
من گاهی ناخود آگاه بعضی هاشون رو انجام می دادم. و۱چیزی. تا حالا خیال می کردم یعنی به خودم تلقین کرده بودم و باورم شده بود هرچی رو که بنویسم دیگه یادم نمی مونه و چون این باورم شده بود واقعا همینطور بود و الان که این رو خوندم به نظرم بد نیست خلافش رو تمرین کنم شاید نتیجه بهتری بده. بازی. خیلی دوست دارم. پازل رو زمانی که برام ممکن بود حل می کردم ولی حالا هرچی می گردم پازلی که قطعه هاش علاوه بر تصویر، در لمس هم با هم متفاوت باشن پیدا نمی کنم. دلم واسه پازل حل کردن خیلی تنگ شده. در مورد همنشینی با اطرافیان با هوش و به هوش هم کلا پریسیما رو لایک می کنم.
ممنونم از اطلاعات جالبتون.
ایام به کام.

سلام خانم کاظمیان و پریسیما و نازنین و پریسای عزیز.
منم با اکثر روشهاش موافقم و سعی میکنم بیشتر بهشون پایبند باشم.
محمد جان اینجا ایرانه و از حدود ساعتهای ۲ شب به بعد کسی نظر نمیده یعنی همه خوابند من هم پست رو ساعت ۳.۵۳ منتشر کردم. به هر حا ممنون از همه شما.
انشاء الله همگی پله های ترقی رو دوتا سه سه تا با هم بریم بالا.
پیروز باشید.

سلام بچه ها. میگم کافیه اگه میخواهید حافظه ی خوبی داشته باشید. برید و فایل آموزش روشهای تند خانی و تقویت حافظه ی نصرت رو دانلود کنید. و بهش گوش بدید حتمً بهتون کمک میکنه. کافیه به دستوراتش گوش بدید

سلام
عالی بود عااالیی
مررسی
راستی من اون فایل نصرت رو گوش کردم
به نظرم نه تنها جذاب نبود بلکه خسته کننده و پیچیده هم بود
البته من یه سری از دستوراتشو به کار گرفتم ولی خودم یه کم تغییرش دادم
بازم سپاسمندم

سلام ممنون که اومدید.
من یه پست کپی گذاشتم ولی میبینید چقدر نظرات افت کرده.
شکلک: سرخوردگی.
شوخی کردم خوب معلومه شاید به کار اکثریت دوستان نیومده.
به هر حال از همه ی دوستانی که اومدن و ابراز محبت کردند ممنون.

درود به همه ی اهالی محله بالاخص دوست گرامی آقای محسن غلامی. ضمن تشکر از شما به خاطر انتشار این مطلب، لازم دانستم که نکات و همچنین شبهه ای را در خصوص این مطلب و موضوع آن مطرح کنم. باشد که نکات به مباحثه گذاشته شود و به این شبهه پاسخ داده شود: در متن آمده است که میتوان با راهکارهایی مغز را همیشه آماده نگه داشت و حافظه را تقویت کرد. از سوی دیگر مشاهده میکنیم که با بالا رفتن سن اعضای مختلف بدن انسان فرسوده میشوند. حال پرسش اینجاست: آیا مغز از این فرسودگی مستثنیست؟ ممکن است دوستی بگوید: «این یک قیاس مع الفارق است که مغز را از هر جهت مانند بقیه ی اعضای بدن بدانیم.» در پاسخ باید عرض کنم که مگر تفاوت مغز با سایر اعضای بدن در چیست که همه ی اعضا پس از چندی زندگی فرسوده و ضعیف میشوند؟ از دید من درستتر آن است که بگوییم این راهکارها در زمانی که مغز در حال رشد کردن است، مؤثر واقع میشود و در زمانی که رشد مغز متوقف میشود، دیگر این راهکارها سودی نخواهد داشت و به همان میزان که در زمان رشد مغز از آن استفاده کنیم، رشد میکند. همانگونه که از سایر اعضا و ماهیچه ها باید در زمان رشدشان نهایت استفاده را کرد. اشتباهات دیگری در متن مشاهده وجود دارد که به جهت کوتاهی سخن از مطرح کردن آنها خودداری میشود. حال نکاتی دیگر در خصوص تقویت حافظه (البته در زمان رشد): ۱- خوردن ماهی. ۲- معاشرت با دوستان اعم از باهوش و متوسط (البته بیشتر باهوش) ۳- گوش دادن به موسیقی کلاسیک برای افزایش قدرت تمرکز. ۴- سعی در فهم مطلب در حال یادگیری. ۵- استفاده از قوه ی تصور برای حفظ کردن نام اشیا و و تغییر نام مفاهیم به گونه ای که بتوان از آنها تصویر ذهنی داشت. ۶- استفاده از روش «locior jurney». این روش به توضیح مفصل نیاز دارد و به خواست خدا در قالب پستی جدید بدان خواهم پرداخت. ۷- استفاده از تکنیک سه انگشت. در این روش باید سه انگشت شست، اول و دوم خود را در کنار یکدیگر قرار دهید. البته پیش از آن باید به حالت آلفا وارد شده باشید و ۸- سرافراز باشید. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

درودی دوباره به همه ی اهالی محله. از شما به خاطر اشتباهات دستوری دیدگاه پیشین معذرت میخواهم. این اشتباهات ناشی از بی دقتی بنده به هنگام نوشتن بود و من پس از انتشار آن دیدگاه متوجه این اشتباهات شدم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

درودی سه باره به همه ی اهالی محله. در مورد مجموعه ی تند خوانی و تقویت حافظه ی نصرت باید عرض کنم که این مجموعه اصلا پیچیده نیست. بیشترِ کارِ آن با قوه ی متصوره ی شماست. همچنین باید یادآور شد که این روشها برای همه جواب نمیدهد اما تحقیقات ثابت کرده است که برای بیشتر افراد کارساز است. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

سلام آقای غلامی. پست مفیدتون رو لاااایک میکنم. به درد من که مسلما میخوره. ولی خب. حوصله میخواد. ندااااارم! ولی بازیش رو دوست دارم. همهش هم نباید فکری باشه. اکشن هم باشه بهتره. خخخ. این هم از راز موفقیت من!
در مورد بازی اکشن و اثراتش بگم که من یه هفته یه بازی اکشن انجام دادم و در دو سه شب متوالی هم خوابش رو دیدم! برای همین فکر میکنم کمک کنه هرچی یاد میگیریم به خوابمون بیاد که به حافظه دائممون هم بپیونده. عجب توجیحی! ولی خب باز هم سعی میکنم تا شاید موفق بشوم. موفق و سربلند باشید. یا حق.

دیدگاهتان را بنویسید