خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
چطور از شر چت گروهی که خودم ناخواسته تو اسکایپ راه انداختم راحت بشم؟!

یه دردسری که بعضی وقتها برای بچه ها پیش میاد، اینه که ناخواسته تو اسکایپ چت گروهی راه میندازن و بعد نمیدونن چی کارش کنن!

حالا من ضمن این که برای چندمین بار توصیه میکنم مراقب باشید این اتفاق رو باعث نشید، میخوام یه راهی رو بهتون نشون بدم تا قضیه براتون تا حدودی قابل حل باشه.

میگم تا حدودی! چون تو این روش شما میتونید اعضایی رو که اضافه کردید، یکی یکی پاک کنید و اگه بنا بر معمول کل دوستان‌تون رو اضافه کرده باشید، کار حذف‌شون هم کمی وقت گیر میشه.

پس سعی کنید، اول اونهایی رو که آنلاین هستن پاک کنید، بعد برید سروقت بقیه.

نکته ی دیگه این که به هر حال لیست دوستان شما برای همه فرستاده شده و همه ی دریافت کنندگان هر استفاده ای که بخوان میتونن از این لیست بکنن.

برای حذف اعضای چت گروهی در جاز

  1. پنجره‌ی مربوط به اون conversation رو باز کنید.
  2. Route jaws to pc کنید.
  3. با جهتنمای بالا حرکت کنید تا به لیست اسامی برسید.
  4. حالا هر کدوم از اسامی رو که خواستید، روش قرار بگیرید و دکمه ی * روی نامپد رو برای right click بزنید.
  5. از منوی باز شده روی گزینه ی remove person from this group اینتر بزنید.

برای حذف اعضای چت گروهی در NVDA

  1. بعد از باز کردن پنجره‌ی conversation مورد نظر، کلید insert رو نگه دارید و در حالی که نام‌لاک خاموشه، عدد چهار رو در نام‌پد اون قدر بزنید تا به participent list برسید.
  2. حالا همین طور که insert رو نگه داشتید، کلید 2 در بخش نام‌پد رو بزنید تا لیست بهتون نشون داده بشه.
  3. در ادامه باز با ترکیب insert و اعداد 4 و 6 به اسم مورد نظر برسید و ترکیب insert+slash روی نام‌پد رو بزنید تا موس روی اون اسم منتقل بشه.
  4. حالا کلید * نام‌پد رو برای right click بزنید و ادامه ی ماجرا مثل جاز.

در پایان، ذکر این نکته لازمه که خود کسانی هم که تو چت ناخواسته گیر افتادن، میتونن روی گروه مورد نظر application بزنن و با اجرای گزینه ی live conversation و بعد ok به شروع کننده ی چت برای خاتمه ی اون کمک کنن!

 

۲۹ دیدگاه دربارهٔ «چطور از شر چت گروهی که خودم ناخواسته تو اسکایپ راه انداختم راحت بشم؟!»

سلام آقای درفشیان عزیز، ممنون از آموزشتون، واقعاً به درد بخور بود، من که امروز دچار این مشکل شدم اما سعی میکنم دیگه پیش نیاد، از همه ی دوستانی هم که به خاطر این اشتباه من دچار مشکل شده اند واقعاً معذرت میخام، از همه ی دوستان هم همینجا خواهش میکنم که با استفاده از لیست من کسی رو اد نکنند، اگرچه دلم نمیخواست این حرف رو بزنم اما اگه کسی در این ارتباط دچار مشکل بشه و به من اعلام کنه مجبور خواهم شد که اون شخص یا اشخاصی رو که برای دوستانم ایجاد مشکل کرده اند از تو لیست اسکایپم ریموو کنم، باز هم از شما آقای درفشیان به خاطر آموزش ممنونم. موفق باشید.

سلام آقای درفشیان. آموزش مفیدی بود. تشکرات بنده رو بپذیرید بابت این پست. من امیدوارم که خودم به این مشکل هیچوقت بر نخورم.
نههههه. منظورم همه هممحلیهاست. هیچکس به این مشکل نخوره. امیدوارم نیاز نشه ازش استفاده کنم و اگر هم لازم شد بلد باشم ازش استفاده کنم. موفق و پیروز باشید.

سلام. ممنون از آموزش. اما مسئله ای که هست چت گروهی واسه ایجاد شدن هست و بنظر من حساسیتها بی مورد هست اگه مشکلتون با اد شدن شما توسط فرد دیگری هست مطمئنا خودتون هم میدونید که گزینه بلاک کردن و ignore کردن هم وجود داره و تو قسمت add contact اسکایپ امکان جستجو کردن وجود داره که نشون دهنده این هست که به هرکی خاستی request بفرستی و طرف خاست قبول میکنه یا رد میکنه.
جالب اینجاست که وقتی request میفرستی طرف قبول میکنه بعدش میاد میگه چرا من رو بی اجازه اد کردی درحالی که قبل از اد کردن امکان اجازه گرفتن وجود نداره که طرف بخاد اجازه بگیره و اینکه اگه واقعا نمیخایید فرد مورد نظر رو تو لیستتون داشته باشید قبول نکنید هیچ اجباری که نیست
نظر شما چیه؟
نکات خوبی رو راجع به استفاده از جاوز و NVDA گفتی ممنون
hmm

صحبت شما کاملا درسته و همون طور که منم بارها گفتم، چت گروهی یا کنفرانس گروهی هر دو از قابلیتهای خوب اسکایپ هستن که متأسفانه خوب استفاده نمیشن!
در این مورد به خصوص منظور من حذف اعضا از گروه ایجاد شده هست و نه از لیست اعضا.

من یه سوال داشتم کمی نا مرتبط با بحث اونم این که وقتی تو اسکایپ کسی رو اد کنیم شماره تلفن یا گوشیمون که باهاش عضو اسکایپ شدیم هم به فرد ادد شده نشون داده میشه ؟و چطور میشه این مشخصات رو مخفیشون کرد ممنون از پست خوبتون

سلام ترانه خانم، شما وقتی در اسکایپ برای خودتون اکانت درست میکنید اگه شماره مبایلتون رو وارد کنید برای هر کسی که اد میکنید نشون داده میشه، این هم به این خاطر است که خارج از ایران میتوان از طریق اسکایپ با تلفن همراه هم تماس گرفت، حالا اگه شما نمیخایید که شماره مبایلتون رو کسی بدونه باید در قسمت منو از قسمت ادیت پروفایل و باز هم از قسمت مبایل فون یا هُم فون یا آفیس فون همه ی شماره هاتونو پاک و سیو کنید، اون وقت دیگه برا کسی نشون داده نمیشه، امیدوارم که درست توضیح داده باشم اگه باز هم سؤالی پیش اومد بپرسید تا من یا سایر دوستان جواب بدند، ممنون.

از نظر شما ممنونم.
به توضیحات اصغر این رو اضافه کنم که اطلاعاتی که در ساخت اکانت وارد میکنید به کسی نشون داده نمیشه، مگر این که بعدا خودتون اونها رو به پروفایلتون اضافه کنید، که شماره تلفن، توضیحاتی در مورد خودتون، وبسایت و سایر مشخصات از این جمله هستن.

سلام دوباره، خُب اگه شما به درستی شمارههاتونو پاک کرده باشید دیگه نشون داده نمیشن، و تا وقتی که آنلاین نیستید کسانی که اد کردید نمیتونن که با شما تماس بگیرن،
یه نکته دیگه هم اینکه من توصیه میکنم مخصوصاً دخترخانمها چون شماره مبایل در ایران هیچ کارایی تو اسکایپ نداره موقع درست کردن اکانت میتونید یه شماره ی اشتباه بنویسید تا هیچ مشکلی براتون پیش نیاد،
سعیدجان ببخشید که هی میپرم وسط پستت،خخخخ

سلام سعید جان ممنون از آموزشت. یه سؤال دارم و اون اینکه اصلا گروه چگونه ایجاد میشه؟ آیا خود بخود ایجاد میشه یا اینکه باید مراحلی را طی کرد؟ بعضی وقتها برای من پی ام هایی مییاد که نویسنده هاشون تو لیستم نیستند, بعد هرچی میگردم که برای دیلیت یا ریمموو گزینه ای پیدا کنم, پیدا نمیشه. خلاصه این قضیه گروه ها منو کلافه کرده گاه فکر میکنم مبادا ناخواسته وارد گروهی شده باشم و پیامهایی که برای دوستانم ارسال میکنم به دیگران هم ارسال بشه بدون اینکه خودم با خبر باشم.
جسارتً خدمت مهربانو زهرا قاسمی عرض کنم که منظور سعید عزیز از زدن دکمه ۴ یا ۶ روی نامپد همان رفتن به چپ یا راست است که با ۴ به چپ و با ۶ به راست حرکت میکنیم. بنا بر این احتمالا شما بتوانید همان کاری را که سعید گفت با جهتنماهای چپ و راست انجام دهید.

سلام .
خوفین
خوشین
عمو جان منم دچاره همچین داستانی شدم و میشم
اسامی برخی از دوستان هستن که ناشناس هستند یا خیلی خیلی آشنا هستند در بخش اسامی یا نام یا ایجاد گروه نوشته میشه
عمو جان از جایی سرچشمه میگیره که یکی از دوستان شما رو اد کردن حالا یا با اجازه یا بدون اجازه . که اگه بخواین متوجه بشین که کی شما رو بدون اجازه اد کرده با یه شیفت و تب برگردین و میبینید که نوشته که مثلا فلانی شما رو اد کرده بعد شما میتونی طرف رو بلاک کنین که دیگه بدون اجازه دست به کبریت نزنن .
یا بقول دوستمون اصغر یا سعید میتونین با لیف کانورسیشن که انگلیسیم خوب نیست بری و کنسلی بدی .
ولی دوستانی که بدون هماهنگی باقی دوستان رو وارد گروه میکنن باید هواسشون باشه که طرف بلاک نکندش
و اما خواهر ترانه زمانی که شما برای ساخت اسکایپ مشخصات و شماره یا هرچیز دیگه رو وارد میکنین داخل آیدی خودتون ثبت میشه ولی در زمانی شماره تماس نشان داده میشه که بجز ساخت اسکایپ در قسمت تماس خودتون برین و دستی شمارتون رو بنویسین . وگرنه تا اونجایی که من اطلاع دارم یا با عقل جور در میاد و عقلانی هست اینکه اینجور نمیشه که طرف بیاد آیدی اسکایپ بسازه بعدش دچاره اینجور مشکل بشه
البته دوستان رییس رعسا مارو ببخشن . که داریم دخل توی خرج میاریم با این حرفمون
شب بود حوصلم سر رفته بود گفتم منم یخورده حرف بزنم .
این بود انشای من .
یا حق

ممنونم آقای خسروی من فقط از یکی از هم محله ای ها شنیدم به محض ادد کردن طرف میتونه به شماره م دسترسی پیدا کنه و این منو نگران کرد که به محض ارتباط شماره م هم مشخص بشه وقتی خودم وارد اسکایپ میشدم شماره مو می دیدم ولی خدا رو شکر با کمک اصغر خیر اندیش دیگه حل شد واقعا ممنونم

درود
ممنون از استاد سعید خودمان .بخش مهمی را آموزش دادید .البته نگرانی من همانند عمو حسین بود و یادم هست که با شخصی تماس داشتم و او اسکایپ را بر نداشت و من راست کلیک ردم و گزینه ای را زدم و با شخص دیگری تماس گرفت و این بود که در بخش تماس و چت با نفر اول نبود ولی در گروه تماس من با شخص دیگری ثبت شده بود !؟ بخاطر همین هم پیشگیری بهتر از درمان است .خیلی ها اهل کنجکاوی نیستند اما اتفاق خبر نمی دهد ! حالا سوال دیگر برای کنترل مشکل دوباره باید جاز را باز کرد و کمی دقیق تر باشد برای ما مبتدی ها بهتر است .سعید جان در گروه شما من نظری را به همه پاسخ دادم و بلافاصله برای من پیام آمد که به دو گروه نمی توانید پیام بفرستید و بعد از دو روز از سوی شما هم پیام آمد که منتشر نشد این نظر من .البته یک سوال هم داشتم که بعد از چند روز هیچ اثری از آن برای من نیامد و مدتی هم نیستم تا ببینم سرگذشت آن چه شد اگر راهنمائی بفرمائید ممنون می شوم .

دیدگاهتان را بنویسید