خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سلام … من؟ …. بله هم محله ای جدید هستم

سلام سلام صد صلام

خوبید هم محله ای های عزیزم؟

دست همگیتونو می فشارم!!! آهان، بله، …..رعایت شئونات اسلامی رو فراموش نکنم.

امشب دیگه تصمیم گرفتم طلسم رو بشکنم و بیام و یه چیزی بنویسم.

آخه میدونید خیلی وقته توی محله ثبت نام کردم، به محله جسته و گریخته سر می زنم و برخی تیتر ها رو می خونم. جمع صمیمانه و خوبی هست.

اما هرچی فکر می کردم که برای شروع چی بنویسم به ذهنم نمی رسید و هر دفعه نوشتن رو موکول می کردم به یه وقت دیگه. امشب به خودم گفتم خب اصلا لازم نیست چیز خاصی بنویسم. من توی پست اول میرم و یه سلام و احوال پرسی می کنم تا پست های بعد. به هر حال خوب نیست آدم مدتی عضو یه جا باشه اما با همسایه هاش هیچ سلام علیکی نداشته باشه.

خب اولش یه کم از خودم بگم. شاید برای شما مهم باشه بدونید این که تازه اومده توی محلهتون چطور آدمیه. من تو سال 62 توی شهر مشهد به دنیا اومدم. توی مدرسه نابینایان مشهد درس خوندم البته تا پایان راهنمایی و بعدش رفتم تلفیقی. تو سال 86 نمیدونم چی شد، فکر کنم مسئولین از دستشون در رفت که سهمیه گذاشتن برای جذب معلولین در استخدامی آموزش و پرورش که من هم توی این اتفاق نادر تونستم استخدام آموزش و پرورش بشم. البته من توی آزمون عادی ها هم شرکت کرده بودم و دست بر قضا رتبه 1 اون آزمونم شده بودم که خب این سهمیه دیگه نزاشت من توی اون شهر که شرکت کرده بودم، جذب بشم. بگذریم.

از علایقم بگم که برخلاف اکثریت خانما من عاشق سیاستم.

از مباحث اقتصادی خوشم میاد، مسائل محیط زیستی برام خیلی مهمه،اگه توی خونه باشم بیشتر وقتم توی اینترنت میگذره و به عبارتی اینترنت چیزیه که من به این آسونی ها ازش خسته و سیر نمیشم.

در مقابل عشق خاصی به آشپزی و کارای خانم های کدبانو ندارم و سعی می کنم این کارا رو تا حدی که امور زندگی بگذره، البته به نحو احسن انجام بدم.

کمتر کتاب می خونم و اگه وقت آزاد داشته باشم بیشتر ترجیح میدم با دیگران معاشرت کنم.

…..

خب فکر کنم دیگه زیاد حرف زدم.

انشا الله روزای بعد میبینمتون

۴۰ دیدگاه دربارهٔ «سلام … من؟ …. بله هم محله ای جدید هستم»

سلاااااام بر خانم محب عزیز و گرامی
باور کنید اون قدر از دیدن شما اینجا خوشحالم و اون قدر برام غیر منتظره بود که هر چی فکر می‌کنم غیر از خوش آمدید چیز دیگه ای بگم ذهنم یاری نمی‌کنه
واااای خیلی خیلی خیلی خوشحالم و تازه شما هم که خانم معلم در اومدید “این رو نمی‌دونستم” …..
خانم اجازه ما از همین الآن شاگردی خودمون رو اعلام می‌کنیم ….
فقط اگه اجازه بدید بشینم نیمکت اول “” آخه من عاااشق نیمکتم اونم نیمکت اول ….

سلام عزیزم
معلما که همه جا معلم نیستن
من الان خودم نیمکت آخر نشستم
میدونی نیمکت اول که بشینی تو رودربایستی معلم گیر می کنی از اول تا آخر درس باید گوش بدی ولی تو نیمکت های آخری آدم دستش بازتره. اونجا هروقت درسو فهمیدی دیگه میتونی یه طوری که مزاحم کلاس نباشه با بقیه تبادل نظر کنی البته علمی ها!!!!!
تو هم اگه دوست داری بیا این نیمکت آخر پیش ما بشین.

با عرض پوزش و ابراز نهایت شرمندگی از همه نیمکت اولی نشین ها که راااازشون رو بر ملا می‌کنم “من رو شدیییید عفو فرمایند”
می‌گم ما نیمکت اول می‌شینیم تصورات معلم و استادهامون هم که کپی پیست تصورات شماست بعدش خخخ دیگه از آن نترس که های و هوی دارد از آن بترس که نیمکت اول نشسته سر به تو دارد ….
“ولی جام رو باز کنید بیام اون ته پیش شما بشینم … منم دلم تبادل نظر اونم از نوع مربوط به درسش رو کرده خخخ …..

سلام. من هم هم محله ای شدن شما را به فال نیک میگیرم. خیر مقدم عرض میکنم. امیدوارم یکی از فعالان و کدخدایان محله شوید. هرچند که علائق شما جوریست که ظاهرا با گروه خون اهالی این محله و آئین نامه های کدخدای محله سازگار نیست, ولی امیدوارم راه هایی پیدا شود که ما بتوانیم از توانایی و اطلاعات مفید و ارزنده ی شما, کمال بهره را ببریم.
به هر حال باز هم خوشامدید. باز هم منتظر مطالب شما هستیم.
موفق و پیروز باشید.

سلام
بازم ممنون از خوش آمد گویی شما.
بله میدونم به هر حال هر جایی، جای سیاسی نوشتن نیست.
دقت دارم و رعایت خواهم کرد اما اینم بگم که برخی مسائل سیاسی هست که خیلی توی زندگی مردم اونم زندگی فردی و خصوصیشون اثرگذاره و ما نباید بی تفاوت از کنارشون رد بشیم.
مسائل مربوط به محیط زیست هم که دیگه غوغا کردن و دست گذاشتن روی شریان های حیاتی ما مردم ایران.
آلودگی هوا مسائل مربوط به آب و … که الان دیگه توی وضعیتی هستیم که اگه تک تک ما مردم مراقب رفتار های محیط زیستیمون نباشیم، شاید دیگه تا چند دهه، فقط چند دهه دیگه ایرانی داشته باشیم که بشه توش زندگی کرد.
پس من فکر می کنم مسائل محیط زیستی خیلی خیلی خیلی مهم و حساس هستن و باید همه جا بهشون پرداخت؛ توی هر جمع و گروهی.

سلام
خب امرداد درست هستش و من نمیدونم شما منظورتون چی بود. سوتی گرفتید یا از این که فرهنگ ایران باستان رو پاس داشتم، منو مورد لطف قرار دادید.
منم برای شما و البته همه دوستانی که لطف کردن و نظر دادن سپاس گزاری می کنم.

سلام ببخشید شاید بد نوشتم که شما متوجه نشدید من کارشناس علوم سیاسی هستم شما نوشته بودید که از علوم سیاسی خوشتان می آید من هم یک استاد مسلم در این رشته به شما معرفی کردم که آثارش را مطالهه فرمایید. علوم سیاسی رشته ای کامل است نمی خواهم از این رشته تعریف کنم خوش به حال کسانی که علوم سیاسی نخوانده اند من که خوانده ام از خیلی چیزها خبر دارم که نمی شود هرجا از آن صحبت کرد رشته ما مظلوم واقع شده چون هر کسی بی آنکه اطلاعی در مورد این رشته داشته باشد اظهار نظر می کنند حتی بقال قصاب محل خودتان اگر در برخوردهای مردم دقت کنید می بینید همه خود کارشناس علوم سیاسی هستند و اظهار نظر می کنند بی آنکه الفبای آنرا بدانند .
چندی پیش با فردی که کارشناسی ارشد علوم زیست شناسی خوانده بود بحثم شد در بحث فقط می گفت من دانشگاه ملی درس خوانده ام و می دانم برای اینکه حالگیری کند که من در دانشگاه آزاد درس خوانده ام به هر کاری و حرفی دست می زد دیدم که این حرف حساب سرش نمی شود از او پرسیدم یک سوال ابتدایی از شما می پرسم لطفا جواب بدهید عناصر تشکیل کشور چیست خوب این اولین مبحثی است که در یک درس سه واحدی در دانشگاه تدریس می شود .
کمی فکر کرد و گفت نمی دانم من یک سوال می پرسم فوکویاما نظریه اش چیست من هم شروع کردم که او یک فرد ژاپنی امریکایی است و…
حالا شما قضاوت کنید در این رشته اساتید که علوم آنرا نمی دانند سر کلاس هم به ابراز نظر می کنند حال اگر شما یک سوال ابتدایی از این رشته بپرسید قادر به پاسخگویی نیستند قصد توهین به کس خاصی را ندارم فقط مثال زدم که چقدر رشته ما مظلوم است و سیاه نمایی نمی کنم .
تا درودی دیگر بدرود

درود بر شما آقای سرمدی
ممنون از این که به یک تازه وارد قوت قلب دادید.
من فکر کنم بیشتر از این که مطلبی برای نوشتن یا حرفی برای گفتن داشته باشم، بیشتر یاد گیرنده و استفاده کننده از مطالب سایر دوستان باشم.
برای شما هم آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.

سلام
خیلی متأسفم
انگار قسمت نیست من به مطلب شما پاسخ بدم
به خدا نوشتم، زیاد هم شد اما وقتی send رو زدم، صفحه ارور داد. انگر به مطالب مربوط به سیاست حساسه
خودتون که میدونید وقتی آدم یه عالمه می نویسه بعد همهش می پره چقدر اولش حرص آدم در میاد و بعدش هم دیگه نمیتونه همون مطالب رو بنویسه

درودی دوباره به همه ی اهالی محله بالاخص استاد محب. نه استاد! ما را نرسد که اشتباهات شما را اصلاح کنیم. چنانکه اطلاع دارید، مرداد به معنی میرا و مردنیست اما امُرداد متضاد آن و به معنی نامیرا و جاودان است و از اینکه مرداد را به امُرداد و به عبارت دیگر مردنی را به جاودان تغییر دادید خوشحال شدم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

سلااااآاااا،آآآآآ،آآآآ،آآآ،آآآ،آآآآ،اااا،ااا،ااا،اااا،ااا،اااام بر سرکار خانم محب
میگم یه چیزی،،،من وقتی پست رو دیدم که نوشته بود توسط محب فکر کردم که پسر هستید اما وقتی اومدم خوندم و فهمیدم خانم هستید اونم از نوع معلم و موفقش خععععلی خععععلی بسیار بسیاااار زیاد زیاااااد فراوون فراوووونه شاد شادان شدم که
یعنی الآن من خوش خوشانم که
یعنی من ورودت رو به محله و همچنین اولین پستت رو بهت از صمیم قلب تبریک تبریک تبریییییک میگم نانازم
یه چیز دیگه هم بگم
.
.
.
.
یعنی بگم
.
.
.
.
باشه میگم
.
.
.
مبارک مبارک ورودت مبااااآاااارک
خدافسی

سلام
یعنی به اون موزونی و طرب انگیزی که پارس آوا خوند ما هم سر ذوق اومدیم
تو رو خدا یه کاری نکن امروز فردا پارس آوا و خانم مینا رو هم به این دلیل که می خونه اونم از نوع حرکات موزون آورش، تحریم کنن
اون وقت چه خاکی توی سرمون کنیم.
این که کلمه محب یک مرد رو برای تو تداعی کرده خودمم نمی دونم چطوری تونسته ولی خب من یه خانمم و البته به زن بودنمم افتخار می کنم
حالا کسی نیاد بپرسه که چرا و چطوری که حوصله ندارم توضیح بدم
همین طوری
اصلا مرد ها که مردن و به هر حال بدونن یا نه به حالشون فرقی نمی کنه
زن ها هم که خودشون درک میکنن برای چی من به زن بودنم افتخار می کنم
به هر حال ممنون از خوش آمد گوییتون

سلام بر خانم محب.
چقدر خوبه که این روزا حمیدرضا، یاسمین، پریسیما، تبسم و شما خانم محب عزیز به جمع نویسندگان محله اضافه شدید و ما رو سر افراز کردی.
امیدوارم که این جمع صمیمی همیشه باعث دوستی و پویایی و اتحاد هر چه بیشتر دوستان نابینا و کم بینا بشه.
موفق باشید، ما منتظر پست های شما هستیم.

سلام
خب وقتی جمعیت توی یک محله زیاد بشه درد سر های خاص خودشم داره دیگه از ترافیک و سر و صدا و …..
به هر حال این مهمه که ما توی این محله از بودن در کنار هم لذت ببریم و شاد باشیم.
امیدوارم بتونم برای بچه های محله مفید باشم

دیدگاهتان را بنویسید