خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
روت کردن تلفن همراه به چه معناست؟

سلام دوستان

امیدوارم مطلب تکراری نباشد.

روت کردن تلفن همراه به چه معناست؟
روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندروید. وقتی تلفن همراهتان را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است.
به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، روت کردن امکانات بیشتری نسبت به حالت معمولی در اختیارتان می‌گذارد.وقتی تلفن همراهتان روت میشود می توانید کارهای زیر را انجام دهید:
1. به کنترل کامل روی  تلفن همراهتان دسترسی پیدا می کنید
2. امکان مشاهده فایل هایی که آندروید با آنها کار میکند برای شما فراهم می شود. مثلا میتوانید خیلی از کدهای اصلی را جایگزین کنید. مانند تم ها، برنامه های اصلی (نقشه ، تقویم ، ساعت و غیره).
3. حالت ریکاوری برای انجام کارهای تخصصی (Costom Recovery).
4.  تعویض تصاویر هنگام بوت شدن تلفن همراه.
5.  اجرای برنامه هایی که نیاز به کنترل بیشتری در سیستم دارند.
6.  Super User این قابلیت به شما اجازه میدهد تا تعیین کنید کدام برنامه به روت دسترسی داشته باشید
7. مدیریت برنامه ها که به شما اجازه میدهد برنامه هایی را ببندید که در حالت عادی قادر به بستن آنها نیستید
8. تهیه Backup از تلفن همراهتان که با استفاده از آن میتوانید یک پوشه روی SDcard خود بسازید و همه APK هایی رو که نصب کرده اید را در آن کپی کنید
9. نصب برنامه ها روی کارت حافظه،یکی از دلایل مهم روت کردن تلفنهای همراه از نوع اندروید، نصب برنامه و بازی ها بر  روی مموری کارت است،مخصوصا در نمونه های قدیمی اندروید که حافظه داخلی کمتری دارند. با روت کردن میتونید برنامه ها و بازی ها را به مموری کارت انتقال داده و حافظه داخلی را آزاد کنید.

اما سوال اینجاست که وقتی گوشی روت میشود چه چیزهایی را از دست میدهیم ؟

1. ابطال گارانتی تلفن همراه:با روت کردن، گارانتی تلفن همراه شما نیز باطل شده واگر بعد از روت کردن، تلفن همراهتان دچار آسیب های سخت افزاری یا نرم افزاری شود به علت روت کردن گارانتی  باطل شده و هزینه تعمیر به صورت رایگان انجام نمیشود.
2. مشکلات امنیتی: سیستم عامل اندروید به دلیل متن باز بودن، بسیار در معرض آلوده شدن به ویروس های مخرب قرار دارد و با روت کردن تلفن همراه، اطلاعات مهم آزاد شده و هر لحظه خطر ویروسی شدن آنها وجود دارد،بنابراین اگر تلفن همراهتان را روت کردید باید بیشتر مراقب برنامه هایی که روی آن نصب می کنید باشید.
انتهای پیام/

یک پاسخ به «روت کردن تلفن همراه به چه معناست؟»

دیدگاهتان را بنویسید