خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کتابخانه فاطمه زهرای شهرداری اصفهان. کتاب صوتی “گوژپشت نوتردام”, نوشته ویکتور هوگو. مترجم جواد محیی

سلام. رمان گوژپشت نوتردام یکی از شاهکار های ویکتور هوگو, شاعر و ادیب نامدار فرانسه است. شاید بجای توضیح داستان, که چه بسا از لطف مطالعه آن بکاهد, بهتر باشد شخصیت های اصلی ماجرا معرفی شوند. داستان در ژانویه سال 1482 و در تالار بزرگ دادگستری پاریس آغاز می شود. به افتخار ورود سفرای یکی از کشور های همسایه نمایشی ترتیب داده اند, که نویسنده از آن برای توصیف حال و هوای آن موقع شهر و نیز برای به میان آوردن شخصیت های رمان بهره می گیرد. شخصیت اصلی کتاب “کازیمودو” نام دارد: مردی بیست ساله, گوژپشت, یکچشم, لنگ و چندان بدترکیب که شهره آن شهر است و در عین حال جز ناقوس های کلیسای نوتردام, که مأمور نواختن هر روزه آنها است, همدمی ندارد. طرفه آنکه به لطف همین رفقای بلندآواز, از سن 14 سالگی کری هم به مجموعه معلولیت های او افزوده شده و لذا مردم فقط با ایما و اشاره می توانند چند کلمه ضروری را حالی اش کنند.
کازیمودو یک طفل سر راهی بوده و زنده ماندن و تعلیمات خود را مدیون کلود فرولو دومین شخصیت عمده داستان است. فرولو رئیس شماسان کلیسای نوتردام و از روحانیان عالیمقام پاریس است. در همان ایام سر و کله رقاصه ای به نام “اسمرالدا” در شهر پیدا می شود. این دخترک کولی که به اتفاق بز محبوبش در میادین شهر نمایش میدهد و پول جمع می کند, با زیبایی خارق العاده خود دل از این مرد خدا می برد و چنان از یاد خدا غافلش می کند که هول انگیز ترین جنایت ها را به آسانی مرتکب می شود. ولی او تنها عاشق داستان نیست: کازیمودوی زشترو و نیکسرشت هم دلباخته دخترک است. ولی او آگاه از بضاعت ناچیز خویش, رنج می برد و در کار عشق از حد خود تجاوز نمی کند. ویکتور هوگو احوال درونی وی را به شیواترین شیوه بر خواننده معلوم و انسان را متأثر می کند. ادامه این داستان شرح ماجرا هایی است که بر محور عشق اسمرالدا بر دو شخصیت مذکور می گذرد.
این تراژدی دلخراش فقط رمان نیست؛ فلسفه و هنر و تاریخ هم هست. به علاوه ترجمه فارسی اش مال حدودا شصت سال پیش است و کسانی که به تحول تدریجی زبان فارسی توجهی دارند, می توانند با خواندن گوژپشت به مصادیق ظریفی در این خصوص دست یابند..
کتاب 550 صفحه دارد و حجم فایل های صوتی اش 326 مگابایت است که در قالب یک فایل فشرده (با پسوند rar) به شما تقدیم می گردد. قبل از دانلود این فایل پرحجم می توانید یک نمونه از فایل های کتاب را از لینک زیر بگیرید و ببینید که کار را می پسندید یا خیر.
دانلود فایل نمونه:
دانلود کل کتاب:
امیدوارم در آینده با کتاب های بیشتر و با کیفیتتری در خدمت شما باشیم.