خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

6 طلا، 10 نقره و 5 برنز در روز چهارم مسابقات پاراآسیایی اینچئون

6 طلا، 10 نقره و 5 برنز در روز چهارم مسابقات پاراآسیایی اینچئون در روز چهارم دومین دوره مسابقات پاراآسیایی که از 26 مهر ماه در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز شده است، با 21 مدال رنگارنگ برای ایران به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید: ملی پوشان کشورمان در روز چهارم این بازی‌ها موفق شدند 6 طلا، 10 نقره و 5 برنز به دست آورند و به رده چهارم جدول توزیع مدالها صعود کنند. ایران در حال حاضر با 18 مدال طلا، 39 نقره و 23 برنز، و مجموع 80 مدال در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد.
نتایج کامل کاروان غدیر در روز چهارم مسابقات پاراآسیایی اینچئون به شرح زیر است:

تیراندازی با کمان: تیم میکس ریکرو با ترکیب زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر بعد از استراحت در دور اول برابر تیم ملی چین تایپه قرار گرفت و با شکست 6 بر صفر این تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تیم های ایران، کره، چین و عراق به این مرحله راه یافتند.

در مسابقات میکس تیم ریکرو تیم زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر مقابل تیم کره‌جنوبی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورده و فردا برای کسب مدال برنز برابر تیم عراق قرار می‌گیرد. در بخش انفرادی مسابقات ریکرو: زهرا نعمتی از سد کمانداری از کشور چین 6 بر صفر پیروز شد و فردا برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده چین می‌رود.

ابراهیم رنجبر نیز با همین نتیجه از سد نماینده ژاپن گذشت تا فردا برای طلایی شدن با کمانداری از چین مصاف کند.

راضیه شیرمحمدی نیز برابر نماینده چین 6 بر 2 شکست خورد و فردا برای کسب مدال برنز برابر چین قرار می‌گیرد.

در بخش انفرادی کامپوند نیز هادی نوری در تیر طلایی 10 بر 9 پیروز شد و برای کسب مدال طلا فردا برابر هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد.

سمیه عباس پور نیز 134 بر 126 نتیجه را به نماینده کره واگذار کرد و برای کسب مدال برنز با حریفی از کره مسابقه می دهد.

دوومیدانی: فائزه کرمانی در ماده پرتاب وزنه زنان کلاس F34 با ثبت رکورد 5 متر و 25 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده با 5 متر و 2 سانتی‌متر صاحب مدال برنز شد. پرتاب‌گر چینی در این ماده عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

مرضیه صدقی در ماده پرتاب نیزه زنان کلاس F53/54 با ثبت رکورد 12 متر و 63 سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت.

آریان لطفی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F11 با ثبت رکورد 33 متر به مدال نقره قناعت کرد.

دانیال سورانیان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 12 متر و 44 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. سیدمهران حسینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 11 متر و 38 سانتی متر چهارم شد.

صادق بیت‌سیاح در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F41 با ثبت رکورد 37 متر و 32 سانتی‌متر مدال طلا را از آن خود کرد. نمایندگان کشورمان در دوهای 400 متر مردان و در کلاس‌های تی 12 و تی 47 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت حسین سعیدی و سید حبیب حسینی با موفقیت در مرحله مقدماتی به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

حسین صادقی و احمد اجاقلو در دوی 400 متر کلاس تی 47 و حسن عسگری در کلاس تی 12 از حضور در فینال این مواد بازماندند.

محمدعلی ملک‌پور در رشته پرتاب دیسک کلاس F54/55 با ثبت پرتاب 36 متر و 56 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.  در همین ماده جلیل باقری جدی با ثبت رکورد 36 متر و 45 سانتی‌متر به مقام دوم و مدال نقره رسید. همچنین نماینده چین مدال برنز  گرفت. نماینده سوم ایران در این ماده مرتضی مختاری بود که به مدال نرسید.

حسین سعیدی نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T12 به مقام سوم رسید. در این مسابقه، سعیدی با رقبایی از مالزی و چین رقابت کرد که رقیب مالزیایی با ثبت زمان 11.33 ثانیه قهرمان شد، دونده چینی با 11.38 به مدال نقره رسید و سعیدی با ثبت زمان 11.53 به برنز قناعت کرد.

احمد اجاقلو نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T47 به مدال نقره رسید.

پیمان نصیری دونده کشورمان توانست با ثبت زمان 51.62 ثانیه از خط پایان عبور کرده و به فینال رشته دوی 400 متر در کلاس T20 برسد.

رقابت های پرتاب وزنه در کلاس F55-56 در بخش بانوان برای ایران مدال به همراه داشت. دو ورزشکار شایسته کشورمان لیلا ملکی و هاشمیه متقیان در این کلاس حاضر بودند که لیلا ملکی توانست به مدال نقره دست یابد. نماینده چین با پرتاب 6.27 به قهرمانی رسید، ملکی با 5.71 به نقره رضایت داد و نماینده هندی با 5.36 به مدال برنز رسید. همچنین هاشمیه متقیان با پرتاب 4.97 به مقام ششمی رسید. در این رشته، ورزشکارانی از میانمار، عمان، بحرین، چین و اندونزی حاضر بودند. ملکی در پرتاب نیزه مدال برنز گرفت و متقیان به مدال نقره دست یافت.

همچنین در پرتاب نیزه مردان، در کلاس F55 دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در نهایت خالوندی توانست با رکورد 42.16 به مقام قهرمانی دست یابد.

سجاد محمدیان، نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی‌های پاراآسیایی امروز به مصاف حریفان خود رفت و توانست با کسب رکورد  13 متر و 86 سانتی متر در بهترین پرتاب خود در کلاس F42 مدال طلای این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند. در این ماده مهرداد کرم زاده با رکورد 12 متر و 18 سانتیمتر مدال برنز گرفت.

گلبال: تیم گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پارا آسیایی با شکست تیم ژاپن راهی فینال شد. نماینده شایسته کشورمان در یک بازی فشرده با نتیجه 9 بر 6 ژاپن را مغلوب کرد.

تیم گلبال بانوان نیز امروز با نتیجه 9 بر 2 با غلبه بر تیم کره جنوبی، راهی فینال این رقابت‌ها شد. هر دو تیم گلبال کشورمان فردا برای کسب مدال طلا به مصاف چین میروند.

شنا: شاهین ایزدیار در فینال ماده 100 متر قورباغه کلاس s9 با ثبت رکورد 1:12:32 دوم شد و یک نقره دیگر برای کاروان ورزشی غدیر به ارمغان آورد. عرفان اسماعیلی، شناگر نوجوان کشورمان در این گروه ششم شد.

علی امینی 50 متر آزاد کلاس اس 4 را در 1:05:42 شنا کرد و آخر شد.

در فینال شنای 4 در 100 متر کلاس اس 49 با حذف تیم ایران تیم‌های قزاقستان و تایلند با یکدیگر در فینال مصاف کردند که در پایان نمایندگان قزاقستان دراین ماده به مقام قهرمانی رسیدند و تعداد طلاهای خود در شنا را به شش طلا رساندند. کلاس تیم ایران با تغییر کلاس‌های جدید دراین ماده به 52 رسید و برهمین اساس شناگران ایران نتوانستند با رقبای خود روبه رو شوند.‎

محمد حسین کریمی در ماده 100 متر قورباغه با ثبت رکورد 1:23:46 در مکان چهارم قرارگرفت و نتوانست مدال بگیرد، اما رکورد ایران را یک ثانیه ارتقا داد.

تیراندازی: معصومه خدابخشی در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی 10 متر کلاس Sh2 ایستاد و با ثبت رکورد 630،8 اول شد و به فینال راه یافت. گفتنی است هادی نجفی و اکبر عالی پور با قرار گرفتن در جایگاه دهم و یازدهم از راه یابی به فینال بازماندند.

فینال مسابقات تفنگ بادی ایستاده کلاس Sh2 با کسب مدال نقره معصومه خدابخشی به پایان رسید.

جودو: محمد عابد در وزن 90- کیلوگرم در رده بندی مقابل حریف مغولستانی قرار گرفت و با شکست حریف خود مدال برنز را کسب کرد.

حامد علیزاده در دیدار نهایی وزن 100- کیلوگرم، مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت. وی در این مبارزه مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره قناعت کرد تا کاروان جودوی ایران دومین مدال نقره اش را کسب کند.

حمزه ندری جودوکار وزن 100+ کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در فینال بازی های پاراآسیایی مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت. بنابر این جودو کاران نابینا و کم بینا در این مسابقات در بخش انفرادی، سه مدال نقره و سه برنز به دست آوردند تا فردا در بخش تیمی به مصاف حریفان خود بروند.

والیبال: تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان عصر امروز به وقت محلی در مرحله نیمه نهایی این رقابتها به مصاف ژاپن رفت که با برتری 3 بر صفر مقابل حریف خود، جواز حضور در دیدار پایانی دومین دوره بازیهای پاراآسیایی را کسب کرد. ملی پوشان ایران با این نتیجه برای نخستین بار جواز حضور در پارالمپیک ریو را به دست آوردند. بانوان والیبال نشسته کشورمان در سه ست متوالی و با نتایج 25 بر 17، 25 بر 15 و 25 بر 23 از سد حریف خود گذشتند و راهی دیدار فینال این رقابت‌ها شدند.

در بخش مردان، تیم ملی والیبال نشسته ایران که قهرمان دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی محسوب می‌شود، امروز در مرحله نیمه نهایی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر عراق را شکست داده و راهی فینال شود.

وزنه برداری: در ادامه رقابت‌های وزنه برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز مجید فرزین نماینده دسته 80 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد.

سید حامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. صلحی‌پور در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 226 کیلوگرمی شد و با توجه به ناکامی حریف اردنی خود که رکورددار جهان بود در مهار وزنه 227 کیلوگرمی خیالش از بابت کسب مدال طلا راحت شد و در حرکت سوم با انتخاب وزنه 229 کیلوگرمی به رکورد جهان حمله کرد که تنها یک چراغ سفید از داوران گرفت و ناکام ماند. وی برای بار چهارم نیز وزنه 229.5 کیلوگرمی را سفارش داد تا رکورد جهان را جابه جا کند؛ وی در این حرکت با مهار این وزنه 2 چراغ سفید از داوران گرفت و به میزان نیم کیلوگرم رکورد جهان و بازی های آسیایی را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد

فوتبال: تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان کشورمان امروز مقابل ژاپن به میدان رفت که در پایان با نتیجه 2 بر صفر از سد حریف خود گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. هر دو گل ایران در این بازی را بهزاد زادعلی اصغر به ثمر رساند. مسابقات فوتبال 5 نفره به صورت دوره ای برگزار شد و تیم کشورمان در آخرین دیدار خود با برتری 2 بر صفر مقابل ژاپن 10 امتیازی شد و قهرمانی خود را مسجل کرد. اما به علت این که این مسابقات فردا به پایان میرسد و مدال طلای فوتبال پنج نفره فردا اهدا میشود، این طلا هنوز در جدول رده بندی مدالها برای کاروان ایران لحاظ نشده است و فردا به جمع طلاهای ایران اضافه میشود.

بسکتبال: تیم بسکتبال با ویلچر آقایان کشورمان با نتیجه 84 ـ 75 مقابل تیم ژاپن مغلوب شد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند.

بنابر این تا پایان روز سوم مسابقات پاراآسیایی اینچئون، چین با 128 طلا، 71 نقره و 37 برنز و مجموع 236 مدال در رده اول قرار دارد
کره جنوبی با 53 طلا، 38 نقره و 58 برنز و مجموع 149 مدال دوم است.
ژاپن با 28 طلا، 38 نقره و 43 برنز و مجموع 109 مدال در جایگاه سوم قرار دارد.
کاروان جمهوری اسلامی ایران با 18 طلا، 39 نقره و 23 برنز و مجموع 80 مدال چهارم است.
ازبکستان با 18 طلا، 3 نقره و 2 برنز و مجموع 23 مدال در جایگاه پنجم قرار گرفته، و تایلند با 13 طلا، 24 نقره و 36 برنز و مجموع 73 مدال ششم است.
فردا نیز در روز پنجم مسابقات نمایندگان ایران در 11 رشته ورزشی به مصاف رقیبان خود میروند. دومین دوره مسابقات پاراآسیایی روز جمعه دوم آبان ماه به پایان میرسد.

امیر سرمدی

۹ دیدگاه دربارهٔ «6 طلا، 10 نقره و 5 برنز در روز چهارم مسابقات پاراآسیایی اینچئون»

سلام سلام سلام
وقتی خوشحالی دقیقاً نمی‌دونی چی بنویسی و اصلاً باید چی بنویسی
من از صمیم قلب به بچه هامون خدا قوت می‌گم و ممنونشونم و براشون بهترین ها رو آرزو دارم
امیدوارم مدالهای کاروان غدیرمون از مرز صدتا بگذره
“””””
راستی برای اصفهانی های اینچوآن اختصاصی تخصصی جیق و دست و سوت و هوراااا ….. /

سلام بر خبرنگار محله آقای سرمدی. راستیتش… نه ببخشید. حقیقتش من اومدم از اطلاعرسانیتون بتشکرم. یعنی تشکر کنم. ببینید چه جوری دارم درسهای زبان فارسیم رو مرور میکنم! اینقدر درسخونم!
خلاصه اومده بودم که تشکراتم رو خدمت شما ابراز کنم و و همچنین یه بار دیگه خبر قهرمانی فوتبال رو بخونم. فکر کنم هرچی بشه جلسه بعدی تمرینم باید شیرینی ببرم! هم به خاطر قهرمانی و هم به خاطر …
یه سؤالی. تیم فوتبال کی برمیگرده انشا الله؟ بعد که برگشت میره تهران دیگه نه؟ پس فعلا شیرینی لازم نیست بخرم. پاداش رو هم که اونا میگیرن. پس اونا باید بخرن دیگه!
راستی پاداش چقدر میگیرن؟ کنجکاویه دیگه! چیکارش کنم؟ دیگه چی بگم………………؟
یه چیز دیگه. سعود یه پله ایمون تو جدول رده بندی رو هم تبریک میگم. به امید خدا شاید سال دیگه ژاپن رو هم رد کنیم و سوم و حتی دوم و خدا رو چه دیدی؟ اول شدیم. یه سؤال دیگه هم بپرسم؟ میگم از ۴۵۰۰ ورزشکاری که تو مسابقات هستن چندتاشون چینی هستن؟ چرا اینقد مدالاشون خیلیه؟ یه چیز دیگه هم میخوام بپرسم که از ترس انضرابم نمیپرسم. خخخ. این چند خط واسه اولی کافی بود یا نه؟ اینم شادی بعد از اولی:
اوووووویللیووولولویولولویولیولیولویلوولویلویللیوولویلویولیولولولیولویلویولویلولویلویلویولیویولیولویلویولیولویلویولیولیولویلویلویویووول.
موفق و سربلند باشید. اگه چیزی یادم اومد برمیگردم هاااااا! یا حق.

تناب دار الآن دستمه. یا مدال میدین یا خودکشی میکنم! زود باشین. شکلک غضب و عصبانیت در حد مرگ. بدوین. مدال طلا میخوام. اصلا حالا که اینجوری شد از این به بعد دو تا کاراکتر بیمعنی میفرستم تا کسی ازم اولی رو نگیره.

سلام امیر.
من و محسن و محمدرضا مداوم پیگیر این مسابقات هستیم و از موفقیت روز افزون کاروان ورزشی کشورمون بسی بسیار خوشحال میشیم و جیغ و دست و هورا میکشیم. و در آخرهم گزارش کامل تو رو میخونیم و لذت میبریم. خسته نباشی. مرسی
به امید قهرمانی فردای تیم های گلبال و سایر رشته های کشورمون.

سلاااا اااااا ااااااام به نخودی، علیرضا، تبسم، سامان و پریسیما.
میسی از شما ها و همه کسانی که نتایج کاروان ایران رو پیگیری میکنن.
علیرضا. بچه ها شنبه ساعت ۱۱ شب، به ایران بر میگردن. ایشالا میرم و گزارش تهیه میکنم.
پاداش هم هنوز دقیق مشخص نیست. از حرف تا عمل، بسی بسیار فاصله هستش.
پریسیما. در خصوص رکوردها بعدا باهات صحبت میکنم. هر وقت رکوردهای کامل منتشر بشه واست میل میکنم
امروز روز با شکوهی بود. الان گزارشش رو منتشر میکنم.
یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای کاریم بود.
مدال پشت مدال.
با لایک هاتون در پست بعدی از ورزش کارامون تشکر کنید

دیدگاهتان را بنویسید