خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

زندگینامه و دانلود دو رمان از میم مؤدب پور

سلاااااام بچه ها. امروز میخوام شما رو با نویسنده ای آشنا کنم که شک ندارم خیلی هاتون ازش خاطره ها دارین.
قطعا خیلی از شما رمانهای این نویسنده رو خوندین، باهاش گریستین یا خندیدین. اما بریم با این رمان نویس خوش سلیقه بیشتر آشنا بشیم و در پایان هم دوتا از بهترین آثارشو واستون میذارم تا دانلود کنید. .

میم مودب پور از نویسندگان معاصر فارسی زبان است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۸ خورشیدی آغاز کرده و در زمینهٔ “رمان” به خلق آثار ماندگاری چون؛ “پریچهر”؛ “یاسمین”،”یلدا”،” گندم”، “رکسانا و شیرین” پرداخته است..
مودب پور از بنیان گذاران سبک “نوشتار عامیانه” است و اولین نویسنده ای بوده که نوشتار را به مانند گفتار خلق کرد. مودب پور در غالب کتاب‌های رمان؛ به مسائل و مواردی از قبیل؛ فقر، فساد، و آمیزه‌های اخلاقی، همراه با دستمایه‌های طنز و احساسی پرداخته است. شاید به جرات می توان گفت که این نویسندهٔ ایرانی، جز اولین فرد یا افرادی بود، که با دستمایه قرار دادن مفهوم “ایدز، قدم در راه آگاهی بخشی افراد جامعه، بخصوص جوانان شد. نوشته های او، ترکیبی از طنز، اشک و لبخند است؛ همچنین با خلق دو شخصیت شوخ و جدی، توانسته جای خود را در میان قلب‌های خوانندگانش بیابد.
م.مؤدب پور به قدر کافی خوانندگانش را گیج کرده. هنوز کسی درست نمیداند او چند سالش است، چه قیافه ای دارد و اصلا زن است یا مرد.
6 رمان به اسم م.مؤدب پور چاپ شده و 3 کتاب دیگر به اسم ماندا معینی که البته در کنارش یک پرانتز بازشده و نوشته شده : (مؤدب پور).
این ماجرا یک جوری آدم را به شک می اندازد که م حرف اول ماندا است و مؤدبپور یک فامیلی برای رد گم کنی و م.مؤدب پور یک زن خانه دار است. ولی با وجود این هستند کسانی که شخص م.مؤدب پور را دیده اند. مردی خوش تیپ با مو های جو گندمی که همراه همسرش این طرف و آن طرف می رود . نام همسرش ماندا معینی است و نام خودش سیدمرتضی ؛ مرتضی مؤدب پور مشهور به م.مؤدب پور . یک فرزند هم به نام فربد دارد.
مؤدب پور دوست ندارد کسی بداند چند سالش است و با اصرار از ناشرانش میخواهد که فیپی کتاب را که سال تولدش در آن ذکر شده در ابتدای کتاب چاپ نکنند . به هر حال، او متولد 1337 است و اولین کتابش پریچهر در سال 1378 چاپ شد. آن موقع کسی نمی توانست با خواندن پریچهر به ظهور یک نویسنده عامه پسند دیگر امیدوار شود . حتی ناشری که مؤدب پور کتاب را برای چاپ پیش او برده بود هم روی چاپ کتاب نظر مساعدی نداشت .
لحن محاوره ای که مؤدب پور در دیالوگ نویسی داشت به نوعی شکستن روش کلاسیک دیالوگ نویسی برای عامه پسندها بود و این ، خودش یک ریسک به حساب می آمد . اما بالاخره ، ناشر قبول کرد که کتاب را چاپ کند. او برای این کار 2 دلیل داشت ؛ اینکه مؤدب پور سود چندانی از چاپ اول کتابش نمی خواست و مهم تر اینکه مؤدب پور همسایه دفتر انتشارات شادان بود و مدیر انتشارات نمی خواست روی همسایه را زمین بزند . با این وجود ، مؤدب پور با آن رمان به موفقیت رسید تا همه بر سر اینکه همسایگی با دفتر انتشارات، یکی از فاکتورهای نویسنده شدن او بود، توافق کنند.
پس از آن اتفاق که در سال 1378 در دفتر انتشاراتی افتاد، مؤدب پور 6 رمان نوشت. او برخلاف باقی عامه پسندها که با بازی با لغات عشق و امید و فرجام به نام کتاب شان می رسند ، نام های دخترانه را برای کتاب هایش انتخاب می کند: یاسمین ، یلدا ، شیرین ، رکسانا ، پریچهر و گندم .
البته در این بین، چند کتاب هم با نام ماندانا معینی چاپ شد که در کنار آن اسم، نوشته شده بود: (مؤدب پور). کژال و دریا از این کتاب ها هستند که هنوز کسی نمی داند مؤدب پور آنها را به نام همسرش نوشته یا اینکه واقعا خانمش هم نویسنده شده.
او به سبک سنتی عامه پسند نویسها پایه درد دل دختران و پسران شکست خورده می نشیند و داستان زندگی آنها را رمان می کند؛ بماند که برخلاف دنیای ادبیات، در سینما آثار او موفقیت زیادی نداشت. در سال 1383 فیلم سینمایی انتخاب به کارگردانی تورج منصوری و بازی ماهایا پطروسیان، مهران غفوریان و فتحعلی اویسی روی پرده رفت.
آن فیلم که با یک شکست مالی محض مواجه شد، روی پوسترهای تبلیغی خود عنوان براساس رمانی از م.مؤدب پور را داشت . پس از آن تجربه تلخ ، دیگر کارگردانی سراغ اقتباس از آثار او نرفت .
مؤدبپور ساکن محله گیشا در تهران است و تنها اطلاعاتی که از او به بیرون درز کرده ، چیزهای پیش پا افتاده ای است. اتومبیل شخصی او پرشیاست، یک فرزند 23 ساله دارد و منزلش در گیشا 3 خوابه است.
با وجود این او هنوز از گفتن اینکه پیش از سال۱۳۸۰ و نویسندگی چه کاری می کرده ، فرار می کند. انگار او از زندگی گذشته خود فراری است که به کسی شغل سابق خود را نمی گوید .
فقط به گفتن شغل آزاد قناعت می کند و البته حرفی از تحصیلاتش نمی زند ؛ هرچند مدت هاست دهان به دهان می چرخد که او حتی دیپلم هم ندارد . او برای این که اسرارش فاش نشود با هیچ خبرنگاری گفت و گو نمی کند . شاید می ترسد که در این گفت و گوهای کوتاه ، سؤال ها به گذشته مبهم او برگردد.
مؤدبپور کتاب های فهیمه رحیمی و اعتمادی را مبتذل می داند و سبک کاری خودش را بالاتر از آنها می داند . ادعا می کند که کتاب های او از درد دل و رنج اجتماع بیرون می آید . می گوید تمام شخصیت های رمان هایش واقعی هستند و حتی خودش مدتی را با آنها زندگی میکند . او در بین رفقایش یک جمله مشهور دارد ؛ خوانندگان باید با فهیمه رحیمی و ر.اعتمادی شروع کنند و بعد بیایند سراغ من .

خب حالا دوتا از بهترین و پر طرفدار ترین رمانهای م. مؤدبپور رو برای کسانی که تا به حال نخوندن، آپلود کردم.
اگر تا به حال رمانهای یاسمین و گندم رو نخوندین، پیشنهاد میکنم این دو رمان رو از دست ندین.
رمان یاسمین، کاملا احساسی و رمان گندم سرشار از پند و آموزه است.
رمان یاسمین در 30 فصل، و 488 صفحه نوشته شده.
برای این که در دانلود راحت باشین، اونو به 3 بخش تقسیم کردم. ناگفته نمونه که برای آسانی دانلود، حجم کلی فایلها رو هم کم کردم.
دانلود بخش اول رمان یاسمین
فصل 1 تا 10، حجم. 52 مگابایت.
دانلود بخش دوم رمان یاسمین
فصل 11 تا 20، حجم. 48 مگابایت.
دانلود بخش سوم رمان یاسمین
فصل 21 تا 30، حجم. 63 مگابایت.

اما بریم سراغ رمان گندم. این رمان حدود 511 صفحه و در 11 نوار ضبط شده.
دانلود بخش اول رمان گندم
نوار 1 تا 6، حجم. 83 مگابایت.
دانلود بخش دوم رمان گندم
نوار 7 تا 11، حجم. 64 مگابایت.

سلام میکنم به تو، سلام متحیر من.
سلام وسعتِ بلند، سلام متبسم من.
چقدر ماندی منتظر. کنار کوچه های گنگ.
نگاه بینظیر تو، نگاه سر به زیر من.
پر از شور عاشقی، چرا نمیشود کسی.
فقط کمی نظیر تو، فقط کمی نظیر من.