خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

جلسه دوم آموزش ریاضی به علاقه مندان.

با سلااااام مبسوط بر همه دوستان بزرگوار.
خیلی خوشحال شدم که با علاقه مندان و عاشقان ریاضی در جلسه آغازین کلاس آشنا شدم.
برای این جلسه قصد دارم ابتدا راه حل حل مسائل ریاضی را کاملا و بدون از انگشت افتادن حتی یک کلمه واضح توضیح دهم سپس اتحاد مربع دو جمله ای و مکعب دو جمله ای را برایتان شرح دهم.
دوستان عزیز برای حل کردن یک مسئله ابتدا باید چند بار خود متن سؤال را خواند تا کاملا آن مسئله و داده هایش و مجهولاتش برای شما واضح و روشن شود.
سپس با استفاده از معلومات هر مسئله سعی در به دست آوردن مجهولات آن مسئله کرد.
به طور مثال:
نرگس با ربع پول خود می تواند 6مداد 300تومانی بخرد او با نصف پول خود چند خودکار 50تومانی می تواند بخرد؟
ربع=1/4
معلومات مسئله:
ربع پول=6*300
مجهول:
نصف پول =x*50
حالا روش حل مسئله:
1/4پول=6*300
1/4پول=1800
پول نرگس=4*1800
بنابراین پول نرگس 7200تومان است که نصف آن 3600تومان می شود.پس داریم:
3600=x*50
x=3600/50
x=72
پس با نصف پولش می تواند 72خودکار بخرد.
قبل از اتحادها باید با توان آشنا شوید
وقتی می گوئیم 2به توان4 یعنی 2چهار بار در خودش ضرب شود.
2به توان4=2*2*2*2
بنابراین 2به توان4برابر16است.
یک مثال دیگر:
5به توان 3=5*5*5=125
امیدوارم توان را به خوبی متوجه شده باشید.
حالا می پردازم به اتحاد مربع دو جمله ای:
مربع چیست:
توان 2را اصطلاحا مربع می گویند و توان3را مکعب
)a+b)به توان2=aبه توان2+2*a*b+bبه توان2
حالا یک مثال کاربردی
23به توان2=)20+3(به توان2=20به توان2+2*20*3+3به توان2
20به توان2=20*20=400
پس
400+120+9=529
پس به کمک اتحاد مربع دو جمله ای 23به توان2=529
دیدید بدون استفاده از ماشین حساب و فقط با کمک اتحادها جواب به دست آمد.
حالا اتحاد بعدی:
)a-b)به توان2=aبه توان2-2*a*b+bبه توان2
حالا یک مثال کاربردی:
28به توان2=)30-2(به توان2=30به توان2-2*30*2+2به توان2=900-120+4=784
دیدید 28به توان2 بدون کمک ماشین حساب به دست آمد.
حالا اتحاد مکعب دو جمله ای:
)a+b)به توان3=aبه توان3+3*aبه توان2*b+3*a*bبه توان 2+bبه توان3
حالا یک مثال کاربردی:
12به توان3=)10+2(به توان3=10به توان3+3*10به توان2*2+3*10*2به توان2+2به توان3=1000+600+120+8=1728
دیدید که 12به توان3بدون کمک ماشین حساب و فقط با استفاده از اتحادها به دست آمد.
بقیه اتحادها را در جلسات بعد می گویم پس تا جلسه بعد همین اتحادها را تمرین کنید تا کاملا در حافظه بلندمدتتان جاگیر شوند.
در ضمن هر سؤالی داشتید من در خدمتتان هستم هر کجا اشکال داشتید فقط کافیست آن را مطرح کنید تا به کمک هم مشکل را برطرف کنیم.
در کامنت دونی منتظرتان هستم.
ایام به کامتان.

۷۱ دیدگاه دربارهٔ «جلسه دوم آموزش ریاضی به علاقه مندان.»

سلام بر آقا معلم کلاس ریاضی
جلسه قبل گویا کلاس مهیج تر بوده انگار دوستان هم کلاسی نیستند “علامت سؤال؟”
اگر مثل پست قبل چندتا سؤال هم مطرح کنید عالی می‌شه البته من چندان فرصت نمی‌کنم همه کامنت ها رو بخونم ولی قول می‌دم سعی کنم همه کامنت های ریاضیاتی رو دقیق جامع و مانع مطالعه کنم ….
من همیشه دوست داشتم انتگرال رو هم بلد می‌بودم “ما ادبیاتی بودیم انتگرال نداشتیم” اگه بعد از اتحاد ها اون رو هم توضیح بدید عالی تر از عالی می‌شه ….
مرسی پیشاپیش ….

با سلام بر خانم نخودی بزرگوار
از اینکه مرا مورد لطف خود قرار می دهید سپاسگزارم.
اما در مورد انتگرال شما ابتدا باید مشتق گیری را بلد باشید چون انتگرال و مشتق عکس همدیگر کار می کنند ولی با این حال چشم.
حالا سؤال اول این جلسه:
علی ۴مداد و ۲دفتر خرید ۴۸۰تومان و خواهرش ۳مداد و ۵دفتر خرید ۷۱۰تومان.
قیمت هر مداد و هر دفتر چقدر بوده است؟
از دستگاه ۲معادله ۲مجهول حلش کنید ببینم درس قبل چقدر مؤثر بوده
شبتان روشن

سلام بر هادی.
ریاضی هم عالمی داره برای خودش هااااااا!!!
من درس امروز رو باید بارها و بارها بخونم تا ببینم چی شد.
شاید بعد عمری با ریاضی آشتی کردم و از این علم شیرین بهره مند تر شدم.
ممنون از آموزش.

سلام بر آقای چشمه بزرگوار.
از لطف حضورت ممنونم.
قبول دارم درس امروز کمی دشوار است ولی اگر به خوبی درک شود می تواند در خیلی از موارد راهگشایمان باشد.
شما فرض کنید به شما می گویند ۶۲*۶۲چقدر است و باز هم فرض کنید ماشین حسابی در اختیار ندارید آنگاه اتحادها راهگشایتان هستند البته خودم هم قبول دارم اتحادها را خیلی زود شروع کردم ولی چاره ای نیست سلایق متفاوت است.
باور کن از خودم تعریف نمی کنم ولی گاهی حتی ضربهای ۳رقم در ۳رقم را به کمک همین اتحادها حل کرده ام.
باز هم اگر به مبحثی از ریاضی علاقه مند بودی ذکرش کن حتما مطرحش می کنم.
از حضورت و لطفت نسبت به خودم ممنونم.
موفق باشی.

سلام آقا معلم
آقا اجازه من هنوز یاد نگرفتم باید بشینم خودم حلاجی کنم یاد بگیرم اصلاً انگار ریاضیرو برا من نساختن
ولی خوشحالم که اومدید و دارید بهمون درس میدید از لطفتون ممنونم
موفق و شادکام باشید

با سلام بر بانو پری سیمای گرامی.
از حضور سبزت در کلبه ام ممنونم.
می دانم تمام آدمها به یک اندازه از هوش برخوردارند ولی یکی استفاده می کند و می شود نیوتن و انیشتین یکی هم مثل من کم استفاده می کند ولی مطمئنم همه از استعداد به یک اندازه بهره می برند.
به هر حال از نظرت ممنونم.
شبت ستاره باران

سلام آقا معلم .
آقا یه سوال فنی حرفه ای .
چرا خواهر علی از خود علی بیشتر خرید کرده خوب دفتر از مداد گرونتر هست و این منطقی نیستش چرا علی پنج تا دفتر نخره .
حاجی اگه میشه زحمت همه سوالها رو مثل نرگس کن خودت بپرس و خودتون جواب بده اینجوری هم مغز بچه ها کم کم وا میشه .هم به بچه ها فشار روحی روانی نمیاد
بعدشم سوالهای آسون آسون کن اول جدول ضربی بابا نان داد مامان آب خورد و ما هم نگاه کردیم از این جور ضرب المثلها بگو .
نه حاجی بی شوخی اومدیم یه عرض ادبی کنیم . ولی خداییش همون بهتر که ادامه تحصیل ندادم .

سلام بر آقا فرامرز عزیز.
اینکه خواهر بیشتر از برادرش خرید کرده شاید نیاز داشته معمولا برادرها از خواهرها کمتر برگه استفاده می کنند بعد هم چشم می رم از والدینشون سؤال می کنم چرا؟
از حضورت در کلبه ام ممنونم.
صبحت بخیر و شادی

با سلام بر شما.
درسته هم معادله ۲مجهولی هم اتحاد مربع دو جمله ای.
فقط باید بیشتر تمرین کنید یا شایدم تمرین می کنید .
حالا چند سؤال دیگر:
۶۹*۶۹=؟
۳۳*۳۳=؟
۱۳*۱۳*۱۳=؟
فقط اگر دخالت بیجا نباشد می توانم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟
البته در این ۲جلسه استنباط کردم شاید شما ریاضی فیزیک خوانده باشید اگر درست است لطفا مرا در اداره کلاس یاری کنید
روزتان بخیر

با سلام مجدد.
تمام معادلات ۲مجهولی از یک راه حل می شوند مثلا:
۳x+5y=540
2x+3y=340
من خودم این معادله را برای شما حل می کنم بعد یک معادله برایتان می نویسم از همین راه که تنها راه حل هست حلش کنید.
ابتدا ضرایب xرا در ۲معادله برابر می کنیم معادله بالا در۲ضرب می شود و معادله ۲ در ۳
۲*۳x+2*5y=2*540
3*2x+3*3y+3*340
حالا داریم:
۶x+10y=1080
6x+9y=1020
حالا ضرایب در ۲معادله مساوی شد کافی است فقط طرف اول معادله بالا را از طرف اول معادله دوم کم کنیم و برابر تفاضل طرف دوم معادله بالا و معادله پایین قرار دهیم
۶x+10y-6x-9y=1080-1020
حالا مرتب می کنیم
y=60
بنابراین در معادله اول بجای yعدد ۶۰ را می گذاریمxبه دست می آید
۳x+5*60=5403x+300=540
3x=240
x=80
بعضی از دوستان خیلی از این مراحل را نمی نویسند شما فکر می کنید از راه حل دیگری این سؤال را حل می کنند.
حالا یک سؤال برای شما طرح می کنم لطفا خودتان حل کنید.
۵x+4y=500
3x+2y=280
اگر باز هم اشکالی داشتید در خدمتتان هستم.

با سلام مجدد بر خانم خواجه گرامی
البته تمام بخشهای ریاضی ساده هستند ولی بخاطر شما من چند سؤال از اتحادها برایتان می نویسم.
)x+3)2=?
(50-4)2=?
(20+3)^3=?
شما درس بعد رو انتخاب کنید؟
من چه مبحثی رو درس بدم؟

سلام آقای عباسی. این کلاس، کلاس شیرینی هست. به به ریاضی من یه زمانی عشق ریاضی بودم. فقط عاشق این بودم که امتحان ریاضی و زبان داشته باشم. انقد با معادلات ور میرفتم که حتی توی خواب هم معادله حل میکردم و به نتیجه میرسیدم. مخصوصاً این اتحادها رو خیلی دوست داشتم. اتحاد چاق و لاغر…. ای یادش بخیر. راستی من دیپلم ریاضی فیزیک گرفتم. بابت کلاستون ممنون. واقعاً به درد خیلی از دوستان میخوره.

با سلام بر بانو تبسم گرامی
جالبه من هر روز چیزهای باور نپذیر زیاد می شنوم.فکر کنم شما نیمه بینا باشید ولی خانم سمانه که نابینا بودند هم دیپلم ریاضی فیزیک داشتند
من تو جمع شما باید تلمذ کنم ولی اگر اشتباه نکرده باشم شما در دانشگاه این رشته را ادامه ندادید می توانم بپرسم چرا؟
به هر حال به کلاس خودتان خوش آمدید.
اگر سؤالی داشتید در خدمتتان هستم البته اگر خودم پاسخش را بدانم.
کامتان شیرین

سلام مجدد. بله من نیمه بینا هستم. درسته دیگه ادامه ندادم. من شیمی رو خیییییییییییلی دوست داشتم و میخواستم مهندسی شیمی بخونم. اما با توجه به ضعف بینایی که داشتم نمیتونستم تابلو رو بطور کامل ببینم. بنابر این بخاطر عدم توانایی کامل بینایی مجبور شدم ادامه ندم و در کنکور علوم انسانی شرکت کنم. علوم انسانی رشته ای بود که هیچوقت بهش فکر نمیکردم. چونکه دروس حفظیم خوب نبود. اما در دانشگاه بیشتر درس هامون مفهومی و تحلیلی بود و من از این بابت مشکلی نداشتم. شما هم موفق باشید.

با سلام مجدد بر شما.
حیف شد من اینجا استعدادهای خوبی را دیدم که امکانات برای شکوفا شدنشون مهیا نبوده.
شاید باورتان نشود من موقعی که درس می خواندم با اینکه صبح زود باید سر کلاس می رفتم ولی همه شبها تا ساعت حداقل ۳بیدار بودم تمام کتابهایی که حتی درسی نبودند ولی رابطه کمی با کتابهای درسی داشتند را خوانده ام.
شب بر شما خوش

سلام خدمت استاد گرانقدر ریاضی
من برای پسر کلاس ششمی ام به شدت به ریاضی و تستهای هوش ریاضی احتیاج دارم.من نمیدونم وقتی من مدرسه میرفتم تو کتابای ابتدایی اینهمه سوال عجیب و غریب ریاضی نداشتیم. اگه در این زمینه هم کمک کنین خیلی خوبه ، فقط آسون توضیح بدین ، مغز من فقط توش زیسته البته با عشق به ادبیات-ریاضی-شیمی -جغرافیاو…. خخخخخخ
سربلندتر از همیشه باشید

سلام بر مهربان مادر محله.
اگر من بجای بزرگمهر عزیز بودم دست مادری که بخاطر فرزندش اینقدر از خود گذشتگی و ایثار می کند را می بوسیدم.ارادت خالصانه من به چنین مادر فداکاری را بپذیرید.
اما در مورد تست هوش:
اگر بزرگمهر گفت عدد بعدی چند است؟
۱،۳،۴،۷،…
اگر این سؤال را پاسخ صحیح داد به شرطی که قبلا حلش نکرده باشد من با اطمینان به شما می گویم فرزندتان از هوش سرشاری بهره مند است که شاید هنوز شکوفا نشده است.
باز هم من در خدمتتان هستم من برادرزاده ای دارم که تقریبا همسن و سال فرزند شماست.

سلام مجدد خدمت آقای عباسی گرامی
ببخشید برای اینکه قاطی پاتی نشه میگم من دو پسر دارم ،پسر بزرگم کلاس ششمه تست هوش برای اون میخوام ولی بزرگمهر ناز و کوچولو وشیرین زبون و باهوش که امروز تولدشه ۵ سالشه، و بیشتر دارم مفاهیم شکلهای هندسی رو باهاش کار میکنم البته چون رشته ی تجربی درس خوندم مسلط نیستم ولی خوب تا بتونم سعی میکنم الان که کوچولو هست عشق به ریاضی و نظم رو بهش آموزش بدم،یعنی مفاهیم ریاضی رو در ذهنم آسون میکنم تا برای بزرگمهر توضیح بدم، زیست شناسی رو هم به شکل قصه براش توضیح میدم.میرم از پسر بزرگم سوال کنم. مرسی از آموزش ریاضی. سربلندتر از همیشه باشید

درود
حالا که این دو تا اتحاد رو هم درس دادی و تقریبا یادشون گرفتم، بازم بیشتر از قبل به این نتیجه میرسم که حد اقل در مورد درس ریاضی بودن بچه های نابینا تو کلاسی که معلم فقط پای تخته یه چیزایی مینویسه و یک دهمش رو بیشتر توضیح نمیده بزرگترین ظلم به اونهاست.
اون وقتها فکر میکردم لابد به قول قدیمیا مغزمون نمیکشه که یاد نمیگیریم.
ولی حالا میبینم وقتی یه معلم درست حسابی داشته باشیم، پیشرفت تو ریاضی حتّی در سطوح بالا هم برای نابیناها میسر هست.
بازم به خاطر این ایده‌ی خوب و انجام این کار که فکر میکنم پس از مدتها بکر ترین کاری هست که کسی در حق نابیناها میتونست انجام بده و موجبات پیشرفتشون رو فراهم کنه ازت تشکر میکنم و دست مریزاد میگم.

با سلام بر آقا سعید گرامی
خواهش می کنم کاری نکردم چند بار آمدم پاسخ نظر شما را بنویسم اما هر بار یکی می آمد و نمی شد ببخشید که دیر شد.
باز هم من در خدمتت هستم اگر هر سؤالی داشتی اگر بدانم خوشحال می شوم جواب بدهم.
شب خوش

با سلام مجدد.
فقط کمی کم دقت هستید
۱۵x+12y=1500
15x+10y=1400
15x+12y-15x-10y=1500-1400
2y=100
y=50
پس اشتباه شما این بوده بجای y 2y را به دست آورده بودید.
اگر سؤال دیگری داشتید در خدمتتان هستم.فقط ناامید نشوید و تمرین و تکرار کنید

سلام بر استاد گرامی جناب مهندس من مثل همیشه دوباره دیر رسیدم ببخشید من یکمی درگیر نوشتن پایان نامه هستم که همیشه دیر میرسم سر کلاس !!!!درس امروز که خیلی خوب بود برای من هم یاد آوری شد حالا من چی جواب بدم همه رو که بچه ها جواب دادن آهان جواب تعداد مستطیلهای صفحه ی شطرنج به حساب من شد ۱۰۶۸ و جواب انتگرال هم شد ۲ رادیکال ۱-x2 البته این رو هم بگم که ما به جای دلتا از d استفاده میکردیم برای همین اونجا ازتون پرسیدم منظورتون از دلتا چیه به نظر من مشکل ما ایرانی ها یکیش همینه تو هر کتابی به یه روشی تدریس کردن از یکسری علائم استفاده کردن که با یه کتاب دیگه متفاوته و این گاهی باعث سر در گمی ماها میشه !!!!

با سلام به خانم مهندس سمانه بانوی بزرگوار
ببخشید واقعا ببخشید دیر شد
مجددا از حضورتان ممنونم.
پاسخ انتگرال کاملا درسته ولی فکر کنم تعداد مستطیلها کمتر بود شایدم شما درست می فرمائید.
کامتان شیرین خدا نگهدارتان

آقا اجازه ما اولین مسیله رو فقط تا اینجاش حل کردیم. نمیدونستیم x رو چیکارش کنیم. آقا ما رو نفرستین دفترها. آقا اجازه درسته تا اینجا؟؟

)a+b)به توان۲=aبه توان۲+۲*a*b+bبه توان۲

X +3 بتوان۲
=x بتوان۲ *۲x *3 +3 به توان۲
=x بتوان۲ +۶x +27
X بتوان۲+ ۳۳x

سلام مجدد خدمت استاد بزرگوار میشه لطف کنید شما بگید تعداد مستطیلها چندتا میشه من تازه در جمع هم یه اشتباهی کردم و الآن که مجددا جمع زدم دیدم جواب میشه ۱۱۸۸ ولی خب شما میگید کمتر از ایناست میشه خودتون بفرمایید چندتاست و از چه روشی به دست میاد ممنون باز هم از لطفتون

با سلام بر شما
فکر کنم جواب صحیح این باشه:
۱۶*۲۸+۱۴*۲۱+۱۲*۱۵+۱۰*۱۰+۸*۶+۶*۳+۴*۱
اگر اشتباه نکرده باشم که فکر کنم اشتباه نکردم جمع بزنید اگر با پاسخ شما یکی بود پاسخ شما درسته.
ولی از پشتکار شما خوشم آمد.بدرود.

خب من هم دقیقا به همین اعداد رسیدم دیگه ولی ظاهرا تو تایپ جواب هم اشتباه کردم خب با این حساب میشه
۴۴۸+۲۹۴+۱۸۰+۱۰۰+۴۸+۱۸+۴=۱۰۹۲
اینم اعداد بدست آمده ی من
۱۶+۳۲+۴۸+۶۴+۸۰+۹۶+۱۱۲=۴۴۸
۱۴+۲۸+۴۲+۵۶+۷۰+۸۴=۲۹۴
۱۲+۲۴+۳۶+۴۸+۶۰=۱۸۰
۱۰+۲۰+۳۰+۴۰=۱۰۰
۸+۱۶+۲۴=۴۸
۶+۱۲=۱۸
۴
جمع کل:۱۰۹۲

البته فکر کنم با دیدن جواب من یکمی سر در گم بشید ولی اگر لازم باشه حاضرم بیااام توضیح بدما !!!!خخخخخخ فقط میخواستم بگم که من هم به همون جواب شما رسیدم فقط ظاهرا تو تایپ جواب و جمع اعداد اشتباه کردم اونم به خاطره اینه که من تمام اعداد و مراحل رو ذهنی حساب میکنم حتی ضربها و جمع های خیلی بزرگ رو و چون کمتر از ذهنم این روزا برای این کارا استفاده میکنم تنبل شده دیگه درصد خطاش بالا رفته !!!خخخخخ……ولی خوشحالم که راه حل جوابم درست بوده خب راه حل جواب مهمه دیگه استاد مگه نه جواب آخر که ۲۵ صدم اون زمونه ما بیشتر نداشت !!!!!!خخخخخخ شاد باشید منتظر سوالات این چنینی شما همچنان هستم درسته دیر به دیر میام ولی مطمئن باشید میام میخونم و در ذهنم حل میکنم تا به جواب برسم هرچند دیر !!!!

با سلام و درود بر شما.
من بازم تأسف عمیق خودم رو به این جهت که شما ادامه ندادید اعلام می کنم.
هوش شما قابل ستایشه.
این سؤال را اولین بار همینجا طرحش کردم دیدم تنها شما با علاقه فراوان به دنبال حلش بودید.
موفقیت روزافزون شما آرزوی من است.

خب خوشحالم که درست بوده استاد من که همون روز اول هم گفتم من عاشق ریاضیاتم و از یک کسی که واقعا به ریاضی علاقه داره خب چنین رفتاری بعید نیست دیگه باید هم به این شکل باشه دیگه مگه به غیر از اینه !!!منم آرزوی موفقیت روز افزون شما رو دارم به امید روزهای شاد و بهاری

سلام. وای اشتباه بود. نه من نا امید که نمیشم چون به ریاضی علاقه دارم ولی مسیله مهم همین عدم تمرکز حواسم و بی دقتیم هست. باور کنید از دبستان تا دبیرستان معلمهای ریاضیم همیشه بهم همین جمله رو میگفتن. میگفتن: بی دقتی!!!

با سلام خدمت استاد ریاضی محله میخواستم ببینم چرا دیگه سوال ریاضی طرح نمیکنید تا بریم دنبال پیدا کردن جوابش !!!!!اگر امکان داره براتون بازم از اون سوالای هوش ریاضی برامون اینجا طرح کنید جناب مهندس . با تشکر

بازم شک دارم درست متوجه سوال شده باشم آخه هنوز برام ابهام داره و یا این یه نکته ای داره که من نمیدونم آخه خیلی سوالش آسون به نظر میرسه اگر اینجوری باشه که من فهمیدم رادیکال ۳+۲ * رادیکال ۲= رادیکال ۵۰ با فرجه ی ۴

سلام انگار سؤالم را درست ننوشته ام.
رادیکال بزرگ زیر آن ۳+۲*رادیکال۲=؟
امیدوارم منظورم را درست رسانده باشم.
حالا این سؤال رو هم حل کنید البته خیلی خیلی آسونه
۲۰،۴۰،x،۴۸۰

آفرین بر شما هر چی سؤال گفتم و می گم شما سریع جوابش رو می نویسید بهتر هست شما سؤال طرح کنید من هم اگر جوابش را بدانم برایتان می نویسم.مرسی.
حالا یکی دیگه می نویسم شاید رستگار شویم
خداییش این رو تو سؤالات تیزهوشان مدارس اتریش دیدم
۱+۱/۱+۱/۱+۱/۱+۱/…..=؟
البته فکر نکنم اصلا برای شما سخت باشه

سلام چقدر خوب تا من برسم به سوالای شما نازنینی خانم جواباشون رو دادن آفرین به شما نازنینی خانم عالی بود جوابها در مورد اون سوال ۴,۱۵,۴۰,xبه نظرم جواب میشه ۸۵ در مورد سوال آخر هم که تازه دیدمش باید یکمی روش تفکر کنم برم ببینم چی میشه البته اگر نازنینی خانم تا اون موقع جوابشو نداده باشه هاهاهاهاهاهاهاها

بله خودمم می دانستم شما حلش می کنید این سؤال که سؤال کنکور است را هم حل کنید.
قدر مطلق x1-x2=?
در معادله زیر
a*x^2+b*x+c=0
فقط تشریحی و بدون به دست آوردن x1وx2
در ضمن خودتون می دونید سؤالات کنکور حداکثر ۱دقیقه زمان دارد.

آخه جناب مهندس سوالای کنکور جواب هم دارند یکیشو میشه انتخاب کرد !!!تازه من اینو چجوری تشریحی بنویسم اونم به راه نابیناییش !!!!!بذارید حل کنم همینجا ببینیم چی میشه سعی میکنم تو یه دقیقه یه راه حل بنویسم دیگه فقط درست یا غلطش رو نمیدونم
x1=-b+رادیکال bبه توان۲-۴ac/2a
x2=-b-رادیکال bبه توان۲-۴ac/2a
درنتیجه:قدر مطلق x1-x2=-b+رادیکال bبه توان۲-۴ac/2a-{-b+رادیکال bبه توان۲+۴ac/2a{=رادیکال bبه توان۲-۴ac/a
هاهاهاهاهاهاهاهاهاها وای چی شد خداییش اینجوری ریاضی نوشتن هم سخته ها برم ببینم چی نوشتم جواب آخر درسته یا نه بازم میشه سادش کرد فعلا با اجازه

من گفته بودم ریشه هایش رو به دست نیاورید و بدون به دست آوردن ریشه ها حلش کنید.حالا خودم جواب رو می نویسم
قدر مطلق x1-x2=آلفا
(x1-x2)^2=آلفا^۲
x1^2-2×1*x2+x2^2=آلفا^۲
x1^2+x2^2=s^2-2*p
2*x1*x2=2*p
s^2-2*p-2*p=s^2-4*p
آلفا^۲=s^2-4p
آلفا=رادیکالs^2-4p
s=-b/a
p=c/a
بنابراین
آلفا=رادیکالb^2/a^2-4c/a
تمام
حالا یک سؤال دیگه
۸کیسه که هر کدام شامل ۸مهره است ۷کیسه آنها مهره هایشان ۱۶گرمی و کیسه دیگر مهره هایش ۱۵گرمی است
حالا با یک بار وزن کردن کیسه ای که مهره هایش ۱۵گرمی هست را مشخص کنید؟

شب شما بخیر
فرمولی که اعداد از اون به دست آمده این بوده
x^3+x^2+x+1
اگر یک را بجای xبگذارید ۴به دست می آید اگر ۲را بگذارید ۱۵به دست می آید اگر ۳را بگذاری ۴۰به دست می آید و بالاخره اگر ۴را بگذاری ۸۵به دست می آید.

آقا اجازه ما سؤال آخرو بلدیم
اول کیسه ها رو به ترتیب می‌کنیم و به هر کیسه یه عدد اختصاص می‌دیم
بعد به ترتیب از کیسه اول یه مهره، از کیسه دوم دو مهره از کیسه سوم سه مهره و نهایتاً از کیسه هشتم هشت مهره بر‌میداریم و همه مهره ها رو با هم وزن می‌کنیم، مجموع مهره ها می‌شه ۳۶ عدد، اگر بگیریم همه مهره ها ۱۶ گرمی باشه باید وقتی توزین کردیم بدست بیاریم ۱۶ ضرب در ۳۶ مساوی ۵۷۶ حالا هر عددی از این مقدار کمتر بود نتیجه می‌گیریم کیسه برابر اون عدد مهره هاش ۱۵ گرمی هست.

با سلام.
آفرین آفرین یکی دیگه هم به جمع خانمها سمانه بانو و نازنین بانو اضافه شد.
این رو فقط شما جواب بده تا ببینم اشتباه نمی کنم هر چند فهمیدم بچه های اینجا ضریب هوشیشون حداقل از من بالاتره
۱۶،۳۸،۷۸،x

دیدگاهتان را بنویسید