خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

قابل استفاده بودن گیرنده های دیجیتال برای نابینایان عزیز

درود بر شما.
یکی از ابزار های مفید که در چند سال اخیر من با آن آشنا شدم و شاید خیلی از شما عزیزان هم از آن پیش از این استفاده کرده اید گیرنده های دیجیتال است.
وسیله ای که مارک های مختلفی دارد و من خودم مارک مارشال را خریدم با قیمتی حدود 32 هزار تومان.
این وسیله شبیه یک فلش است و شاید اندکی اندازه اش بزرگتر از فلش باشد. از طریق درگاه u s b به کامپیوتر یا لپتاپ وصل میشود.
یک سیم تقویت امواج باید به آن وصل شود. محل اتصال این سیم نقطه ی مخالف اتصال u s b یعنی پشت این دستگا کوچک میباشد.
من خودم یک آنتن خریدم با هزینه ی حدود 10 هزار تومان و 15 متر هم کابل خریدم. سپس آنتن را روی پشت بام نصب کردم و از طریق کانال کولر سیمی را که به آنتن متصل بود داخل آوردم و به این گیرنده ی دیجیتال کوچکولو وصل کردم. سپس درایور هایش را نصب کردم.
سپس نرم افزار
BlazeHDTV 6.0
را هم نصب کردم. از روی دسکتاپ همین نرم افزار را اجرا کردم. وارد برنامه که شدم جستجوی کانال ها را انجام دادم. باید کشور را حتما روی ایران میگذاشتم که جستجو کمتر وقت بگیرد. حدود 41 شبکه پیدا شد که تقریبا نصفش رادیویی بود و نیمی دیگر تلویزیونی.
همچنین این دستگاه یک کنترل کوچکولو دارد که میتوان از طریق آن شبکه هم عوض کرد. همینطور با این کنترل و با فشردن دکمه ی رکورد میتوان ضبط کرد. البته من در تنظیمات برنامه تعیین کرده ام که حتی شبکه های تصویری را هم بصورت ام پی 3 ذخیره کند.
فکر میکنم امکانات بیشتری این دستگاه داشته باشد که من از آن مغفول بوده ام. بیخبر.
بد نیست تجربیات شما را هم در نظرات نظاره گر باشیم.
این دستگاه را اگر ندارید بخرید که ارزشش را داراست.
و استفاده کنید و لذتش را هم ببرید.

۳۶ دیدگاه دربارهٔ «قابل استفاده بودن گیرنده های دیجیتال برای نابینایان عزیز»

سلام راستش من خیلی وقت است خریدم
ولی نتونستم باهاش کار کنم
تا اونجایی که جدیدا تصمیم گرفتم واسه خودم تلویزیون جداگانه بخرم.
چطور میتونم از شما کمک بگیرم؟
یک سوال آیا آنتنی هست که بشه داخل منزل از اون استفاده کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

درود پرسپولیس عزیز.
زنده باد اسمت.
بله من در خدمتم. skype nima.hy
e-mail nima.hy1989@gmail.com
توی اسکایپ همیشه آنلاین نیستم ولی تو وقتی روشن بودی ساعتی که میتونی روشن باشی رو برام بنویس تا من ببینمش و در اون ساعت بیام. ۸ شب به بعد باشه. البته اگه شما راحتی

خیلی مخلصیم سعید جان.
متوجه هستم پشت صحنه چقدر تو و مجتبی زحمت میکشید.
دست همگی طلا
مرسی که هوای پست ها رو دارید و اصلاحات به جای شما قابل قدردانیه.
همه ی این ها نشون دهنده ی اینه که کیفیت برای شما مهمه و در کمال دلسوزی دارید زحمت میکشید.
راستشو بخوایید اصلا حوصله ی شعار رو ندارم ولی در برابر زحمات شما احساس شرمندگی میکنم. که من هم وظیفمه بیشتر باشم ولی کمتر هستم.
اینجاست که تنها راه چاره پیدا کردن مطالب مفید و کاربردیه

نکته ی مهم این که چون من مجبور شدم کابل رو از کانال کولر بیارم کمی جلوه ی اتاقم رو به هم ریخته. چون از سقف اومده بیرون و به دیوار چسبیده و اومده پایین. متاسفانه اتاق من کابل تلوزیون که توی دیوار پیشبینی شده باشه و تا پشت بوم راه داشته باشه طراحی نشده.
به فکر آنتن بیسیم افتادم ولی گذشته از هزینه ی احتمالا زیادش فکر کنم کیفیتش هم به خوبی این نباشه.
و یک نکته ی دیگه اینکه گیرنده ی من از ۳ تا ایستگاه تغضیه میشه.
یعنی من هر شبکه رو ۳ بار دارم.
جالب اینه که یه وقتایی مثلا شبکه ی ورزشم قطع و وصل میشه راحت میرم سراغ اون دوتا شبکه ی ورزش دیگه و هر کدوم که سالم باشه رو استفاده میکنم.
یعنی الآن من حدود ۱۲۳ تا شبکه دارم که هر شبکه ۳ بار اومده. ۱ شبکه ۱ سیما. ۴۲ دوباره همونه و ۸۳ هم همینطور

سلام نیما.
من خودم از یه نوع آنتن به نام لالی استفاده میکنم که یه تقویت کننده هم روی دوشاخ برقش طراحی شده.
البته با شرایط ساختمونی که من اونجا هستم احتیاجی به کابل و فضای آزاد نداره.
خود آنتن روی کیس کامپیوتر، یک کابل بین مانیتور و دوشاخه تقویت کننده که یه فیش رو اون تعبیه شده و یک کابل هم از روی یک فیش دیگه بین دوشاخه تقویت کننده تا خود آنتن نصب میشه.
البته مانیتور من تلویزیون هم هست، برای تلویزیونهای معمولی هم از این روش استفاده میشه.
بهتره که قبل از خرید به شکلی یک بار امتحان بشه تا مطمین بشید امواج رو میتونه انتقال بده یا نه بعد خریداری کنید.
ممنون از اطلاع رسانیت.

سلام آقای حسینی بله این سخت افزارها واقعً جالبه من دو سال پیش از اینا داشتم آنتنم هم خانگی بود و تک شاخه ای واقعً خیلیراحت با هاش کار میکردم درسته که شاید دوستان موقع کار کردن با نرم افزارش دچار مشکل بشند چون جاز اکثر قسمت هاش را به خوبی ساپورت نمیکنه به نظرم اون هم مهم نیست وقتی که شما اول نرم افزار را نصب میکنید اولین بار براتون اسکن کانال را میاره که اکثر مارکهایی که میفروشند توسط نرم افزار جاز ساپورت میشه شاید بعد از بار گزاری کانالها یه خورده کار کردن بدون کنترل دستگاه سخت باشه ولی به هر حال چون کنترل هم دم دستمان هستش میتونیم راحت کار کنیم من که مثلً برای عوض کردن کانالها از شماره های کیبردم استفاده میکردم اصلً از کنترل استفاده نکردم نمیدونم چی شد که بعد از مدتی از کار افتاد خراب شد شاید این روزا یکی دیگه بخرم چون قبلً هم حدود شش سال پیش داشتم ولی اون آنالوگ بود و تبدیل کننده نوارهای ویدییویی به سیدی
این را نیز اضافه کنم دوستان واسه گوشیهای اندروید هم یک ستاپ باکسی درست شده که یک سر کابل به این سخت افزار متصل میشه و سر دیگش به گوشیتون متصل میشه از برق گوشیتون استفاده میشه جهت پخش کانالها نیازی به اینترنت نداره تو سایتها دیده ام این را ولی فعلً خودم شخصً تست نکرده ام یک نرم افزار هم داره که بعد از اتصالات سخت افزار به گوشی خود آن را روی گوشی خود باید نصب کنید.
قیمتش را نیز ۹۰ تومان اعلام کرده بود خواستم که به اطلاع شما دوستان عزیز برسونم خوش باشید.

با سلام خدمت دوستان فکر می کنم این اولین نظری است که من تو این سایت بسیار خوب میدم، خیلی خیلی ممنون از مجتبی خادمی و دوستاش، همیشه فکر می کردم من چه کمکی می تونم بکنم و چه اطلاعات به درد بخوری احتمالاً دارم که خدا رو شکر بالاخره با این پست جناب حسینی این فرصت پیش اومد از شما هم ممنون! دوستان عزیز من تا حالا دو سه گیرنده دیجیتال برای خودم و سایر دوستان خریداری کردم و تو این گشت و گذارهام به این نتیجه رسیدم که گیرنده x vision یا ایکس ویژن خیلی خوبه و به قول دوست عزیزمون تقویت کننده هم داره که نیاز به آنتن روی پشت بام نداره البته در جاهایی که آنتن قوی باشه اغلب شهرستان ها اما تهران بعضی جاها نمیگیره، در ضمن نرم افزاری که برای راه اندازی هم استفاده میشه مهمه، اغلب نرم افزارهایی که با سخت افزار ارائه میشن توسط جاز پشتیبانی نمیشن و همونطور که جناب حسینی گفتن و تا اونجایی کته من میدونم فعلاً فقط blaze جواب میده و برای ما نابیناها خیلی خوبه فقط یه نکته این که بعضی وقتا با جاز مشکل به هم میزنه و تصویرو نشون نمیده و فقط صدا داره برای رفع این مشکل هم کافیه که قبل از راه اندازی نرم افزار جاز رو آنلود کنید و بعد از اینکه نرم افزار بالا اومد و شروع به پخش کرد جاز رو دوباره راه اندازی کنید، با سپاس

درود بر شما آقای حقی. خوشحالم که نظر دادید و امیدوارم علاوه بر نظرات مفید شما به زودی شاهد مطلبی از شما در این سایت هم باشیم. سپاس از حضور شما.
آیا دوستان نرم افزار دسترسپذیر تری نسبت به blaze سراغ ندارند؟

درود نیما جان
مرسی بابت اطلاعاتت، راستش یه مدتی به خریدنش فکر می‌کردم، ولی من چند سالیه که از صدا و سیما بریدم. هیچ چیز جالبی نداره. شاید فقط شبکه‌ی مستندش ارزش دیدن رو داشته باشه. ولی ممکنه یه روز بخوام بخرم و این اطلاعات خیلی مفید هستند. بازم ممنون.

درود میثم. بله شبکه مستند خوبه و همچنین رادیو نمایش هم خوبه. و اون هایی که مثل من دوست دارن فوتبال ببینن شبکه ی ورزش سیما هم خوبه. بعد یه نمایش تیوی داره که همیشه فیلم داره اون هم خوبه

درود صادق.
میتونید از لوازم الکتریکی های نزدیک خودتون تهیه کنید. بعضی از شرکت های رایانه ای هم دارند.
دوستانی که کار کردند چه خوبه که یک آموزش هم ضبط کنید.
شاید هم خودم این کار رو کردم

سلام دوستم
خب من اینو ندارم. ولی از سایت صدا صیما استفاده می کنم. خیلی کیفیتا عالیه …
مصرف ترافیک اینترنت هم خیلی کمه
http://www1.live.irib.ir/web/live/tv/channel3
این لینک شبکه ۳ بود. امتحان کنید
اگه رازی بودین http://www.irib.ir به سایته بالا برید و #پخش زنده رو اینتر کنید
بعد همه شبکهها میان.
مرسی

سلام آره من مارک اکسویژن دارم ولی با نرم افزار خودش با ثفه خون کار نمیکرد با نرم افزار BlazeVideo HDTV Player به خوبی کار میکنه هر کس که این دستگاه رو داره ولی نمیتونه باهاش کار کنه از این نرم افزار بسییار کوچیک میتونه استفاده کنه فقط درایورهای خود دستگاه فراموش نشن که شما از هر نرم افزاری استفاده بکنین درایور باید درایور خودش باشه وگرنه درست کار نمیکنه موفق باشیند.

درود. طبق بررسی های من نسبت به اکسویژن
مارشال بهتر بود. چون خیلی متنوع نیستند تصور میکنم که فقط یک نوع مارشال در بازار ایران وجود داشته باشه.
خوبی مارشال اینه که کنترلش دکمه ی رکورد داره و میتونیم راحت باهاش ضبط کنیم.

اما من این نرم افزار را نصب کردم. یک مشکل داره با کیبرد فقط یک کنال یک کانال میشه جلو رفت رو سیستم من لیست رو مییاره ولی من اگه بخواه از کالان یک برم به ده باید ده بار پیج دان رو بزنم آیا برای حل این مشکل راه حلی دارید؟ به کنالها دسترسی دارم اما با اینتر عوض نمیشن فقط باید اینقدر پیج دان یا آپ بزنم تا به کانال دلخواهم برسم. لطفً کمکم کنید.

درود محمدرضا. وقتی برنامه ی blaze رو باز کردی و پس از چند لحظه یک شبکه شروع به پخش کرد شما برای تغییر کانال باید در پنجره ی برنامه قرار بگیرید و یک بار دکمه scape رو بزنید.
سپس application رو بزنید و در اینجا با جهتی بالا یا پایین روی channels sub menu رفته با اینتر بازش کنید یا با جهتی راست و لیست شبکه ها ظاهر میشه روی هر کدوم که خواستید اینتر بزنید.
برای تغییر دوباره همین کار ها را انجام بدید

خب حضور اولین خانم در این پست رو به خودم تبریک میگم, پس بنابرین, اولولولوولولول
خدایا شکرت که, بازم ی قدم به بیناها نزدیکتر شدیم,
فقط یه سؤال ببخشید اگه زیادی گیج و میج, میزنم, میگم ماL,e,d, داریم, انگاری اونم این امکان رو داره, بعد با اون چه طوری میشه کار کرد
یا کلا ستاپ باکس یه امکان جداست؟ ممنونم
میج رو میخونه میجیم, خخخخ

درود زهره خانم. خوشحالم از حضورت توی این پست.
ولی فکر کنم آخر شدیا!
من در مورد این موضوع که گفتی متاسفانه تجربه یا اطلاع خاصی ندارم. حالا شاید بچه های دیگه که چیز هایی میدونن بیان نظر بدن.

سلام بر آقا نیمای عزیز
من ۴،۵ساله که دو تا از اینا دارم کاملا جواب می ده و جای تلوزیون رو تو اتاق من پر کرده.
اینها معمولا یک آنتن سر خود دارند که نسبتا خوب جواب می ده.
اگه شما هر کانال رو چند بار دارید فکر کنم بازه فرکانسهایشان را باید محدود کنید.
با سپاس

مجددا سلام روی cd یک کارتم برنامه ای به نام hidtv است که بسیار کار کردنش آسان است و کارت دیگر total media که فعلا باهاش کار نمی کنم البته یک player مطمئن برای پخش این نوع کارتها هست که بیشتر برای ماهواره به کار میرود و نامش هم progdvbاست.

سلام.کار کردن با hidtvکه خیلی راحته تمام گزینه هاش با راست کلیک یا application می یاد هر کدوم رو که نمی دونستی چیه همینجا بنویس برایت توضیح دهم ولی کار با progdvbکمی سخته من اوایل با این برنامه مشکل داشتم ولی کاملا همه منوها و گزینه هایش با jaws سازگاری کاملی داره.
بازم اگه سؤالی در موردشان داشتی همینجا بنویس برایت توضیح خواهم داد.موفق باشی

من وارد hi d t v شدم و با اپلیکیشن گزینه ها رو آورد. ولی انگار سخت افزار من یعنی اون گیرنده ی دیجیتال رو هنوز نشناخته. در حالی که به کامپیوتر وصل هستش. وقتی جستجوی کانال ها رو میزنم scan channels یه همچین گزینه ای رو که میزنم مینویسه please select hardware و اینجا گزینه ی خاصی نداره برای شناسوندن گیرنده.
فقط یک دکمه داره اون هم برای جستجو شبکه هست scan channels botton که با اسپیس زدن یا اینتر زدن اتفاقی نمی افته. سپاس از شما که زحمت میکشید و جواب میدید

سلام. فقط آمدم هرچند دیر و احتمالا دیگه کسی به این پست سر نخواهد زد ولی آمدم تا از اینهمه اطلاعات و مهارت دوستان تشکر و ابراز خوشحالی نمایم.
واقعا بخود میبالم که میبینم اینهمه دوست همنوع با تخصص و مهارت و آگاه و کارشناس دارم.
فقط دوست دارم بدانم که آیا راهی برای گرفتن شبکه های ماهواره ای هم وجود دارد یا اینکه محکوم بداشتن رسانه های درون مرزی هستیم؟
پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید