خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نکاتی برای خرید مودم WiFi

سلام دوستان

این مطلب از سایت برترینها برای شما انتخاب شده است امیدوارم برای خرید مدم مفید باشد .

نکاتی برای خرید مودم WiFi
با ما همراه شوید تا با نکاتی کاربردی برای انتخاب یک مودم WiFi مناسب آشناشوید.
مشرق:داشتن یک مودم با کیفیت و قدرتمند می تواند به کاربر کمک کند مشکل کمتری در برقراری اتصال به شبکه داشته باشد. با توجه به این که امروزه بیشتر کاربران به جای رایانه های رومیزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می کنند واغلب در هر خانه ای بیش از یک سیستم رایانه ای برای اتصال به اینترنت وجود دارد، مودم های بی سیم یا همان WiFi از محبوبیت بالاتری برخوردار شده اند.

با ما همراه شوید تابا نکاتی کاربردی برای انتخاب یک مودم WiFi مناسب آشناشوید.

نکاتی برای خرید مودم WiFi

بیشتر مودم های WiFi دارای ۴ پورت LAN هستند، یعنی می توان ۴ سیستم PC یا لپ تاپ را به صورت مستقیم به آن ها وصل کرد. البته مودم های بی سیم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل های 4 پورت ارزان تر است.

در ضمن برخی از مودم های بی سیم دارای ۲ یا ۳ آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر می کند، این نوع مودم ها اگرچه کمی گران تر هستند اما برای محیط های بزرگ مانند شرکت ها یا خانه های بزرگ مناسب تر ند.

همه مودم های بی سیم و روترها در محدوده فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز کار می کنند. مودم های بی سیم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت ارسال سیگنال باهم فرق دارند؛ ما در زیر برای انتخاب بهتر، مشخصات این نوع مودم ها را شرح می دهیم:

مودم های بی سیم سری A و B: این مودم ها قدیمی ترین نوع مودم های بی سیم هستند که پوشش داخلی آن ها بسیار ضعیف تر از مودم های بی سیم سری N و G است و محدوده پوشش داخلی این مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجی آن ها ۲۳ متر است.

مودم سری G: حرف G در مودم های بی سیم مخفف کلمه Good است. مودم های بی سیم سری G در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و می توانند گزینه مناسبی برای استفاده خانگی باشند.

پوشش داخلی مودم های بی سیم این سری حدود ۴۶ متر و پوشش خارجی این نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است که تقریبا ۲ برابر محدوده ای است که مودم های سری A و B می توانند پوشش دهند. مودم های بی سیم سری G همچنین می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابایت در ثانیه انتقال دهند و از نظر قیمت نسبت به سری A و B گران تر اما نسبت به سری N ارزان تر ند.

مودم های سری N: حرف N در مودم های بی سیم مخفف Newest Generation به معنی جدیدترین نسل است. این مودم ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی و تجاری و شرکت ها و محیط های بزرگ تر هستند. پوشش داخلی مودم های بی سیم سری G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجی ۸۲ متر است که در مقایسه با سری های دیگر بهتر و با کیفیت تر ند.

۴ دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای خرید مودم WiFi»

سلام عباس
ببین این سؤالی که رضا پرسید سؤال من هم هست.
من یه سؤال دیگه هم دارم.
امروزه مودم ها را با اسم تجاری آنها می شناسند.
حالا چه طور می توان فهمید که یک برند کدام یک از این طبقه بندی را پشتیبانی می کنند؟
ممنون از اطلاعرسانی شما

سلام اگر چنین مطلبی رو زودتر میخوندم شاید مودم به درد بخورتری میخریدم. چون الآن یه مودم ۴ پورته خریدم که یه دونه اش رو بیشتر استفاده نمیکنم. بوردش هم دوست دارم کوتاهتر باشه. چون امکان هکش پایینتر میاد. خب دفعه بعد حتما خواستم مودم بخرم یا بخریم بیشتر تحقیق میکنم ببینم کدوم بیشتر به دردم میخوره. سؤال دوستان هم سؤال من هم هست. عجب جمله ای! منظورم اینه که از کجا بفهمم مودمم از کدوم نوعه؟ تشکر بابت پست. موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید