خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نکاتی در باب نگهداری از جارو برقی

سلام به دوستان خوبم امیدوارم هر جا هستید موفق باشید و پیروز .دوستان با تجربه ای روبرو بودم که حیفم امد با شما در میان نگذارم .

دیگر نمیشود ضرورت این ابزار مهم در زندگی همه را نادیده گرفت همه ما با ان سر و کار داشته وخ واهیم داشت ماجرا از جایی شروع شد که جاروبرقی ما که بسیار خسته شده بود و التماس به استراحت داشت و هر بار من مانع از از کار افتادنش میشدم .روزی چنان صدایی از موتورش در امد که ما را راضی به استراحت ایشان کرد .

البتهناراضی نبودیم و چند وقتی به فکر تعویضش افتاده بودیم ولی سوال بزرگی در چرایی این اتفاق در ذهنم ازارم میداد چند روزی با غرغر های همسرم گذشت و من هم با تنبلی های مخصوص اقایان امروز و فردا میکردم .اصلا یه احساس خوبی داشت حالا که اینجا نیستند دوست داشتم کمی هم اونها به من التماس میکردن و قدر مو میفهمیدند و اینقدر به خاطر فضولی هام به من خرده نمیگرفتند  تا اینکه برای خرید یه کابینت به مغازه ای سر زدیم یک جارو برقی بسیار نو با رنگ ابی متالیک در داخل پرانتز موادی گران که به رنگ اظافه میکنند تا شفافیت بسیار زیبایی به رنگ بدهند و هزینه تولید رو بالا میبرد مثلا ماشین با رنگ متالیک چند میلیون بالا تر از همان مدل با رنگ معمولی است بگذریم کابینت رو به ول کردم و از فروشنده جویای جارو برقی شدم و اونم با چرب زبانی گفت که چند ماهی بیشتر کار نکرده و فقط یه سرویس میخواد که خودش هم مطمئن نبود به برق زدیم و همان صدای گوش خراش اشنا ازش درامد با قیمتی باور نکردنیه 18 هزار ازش خریدم بسیار راظی بودم حداقل یه بهانه برای فظولی جدید داشتم و خیلی وقت بود دست گلی به اب نداده بودم .

سریع در منزل به وارسیش مشغول شدم درب ان قسمت که خرطوم وصل میشود و پاکت قرار دارد را باز کردم و با کمی بالا و پایین متوجه کاستی کوچک ولی بسیار مهم شدم فقط یک تکه نمد مستطیل کوچک که در جلوی پنجره ارتباط موتور به همین اطاقکی که ما اطاقک مکش نام میگذاریم کم داشت این پنجره در زیر کلید های خاموش و روشن قرار دارد و محل مکش برای جمع اوری اشغال ها است و این پارچه نمدی بسیار کوچک و از دید خیلی ها اضافی وظیفه جلو گیری ورود گرد و غبار همیشه گی به داخل موتور و اسیب ندیدن بوش های موتور که حکم نگه دار نده قطعه متحرک موتور و مانند یک بلبرینگ جلو گیری از استهکاک را دارد و مانند یک انگشتری کمی گشاد به انگشت با فرق اینکه پهن تر از انگشتر با داخلی بسیار صیقلی برای از بین نرفتن قطعات متحرک طراحی شده بگذریم دوستان این پارچه کوچک حکم محافظ موتور شما را دارد موتور جارو برقی دارای ارمیچر هست و این یعنی سرعت دور بسیار بالا که کمی گرد و خاک باعث خراب شدن بوش های موتور است و پس از ان برخورد ارمیچر با ان سرعت بالا با اجزای دیگر و خرابی بیشتر که بیشتر قیمت جارو برقی به موتورش است چون ارمیچرش به همان دلیل سرعت بالاییی که باید داشته باشد دارای سیم پیچی است و در صورت صدمه پیچیدنش کار هر کسی یا نیست یا صرفه اقتصادی ندارد پس مانند من حمیشه از اینکه ان نمد در سر جای خود باشد اطمینان حاصل کنید و بدون ان موتور را روشن نکنید علت اینکه کار خانه انرا ثابت نگذاشته شستشوی ان و گرفته نشدن ان و متعاقب ان عدم مکش مناسب است من با حدود 20 هزار تومان خرید لوازم و سرویسش هنوز هم که هنوز است یک جارو برقی خوب دارم و همیشه متذکر ان نمد کوچک هستم که قلب وسیله یعنی موتورش را محافظت میکند و این یکی از انگولک های مفید و تجربه ای با ارزش بود

دوستان چند نکته دیگر به ذهنم میرسد یکی توصیه میکنم در زمان طولانی بدون استراحت از جارو برقی یا هر وسیله برقی با این سرعت بالا استفاده نکنید و کمی وقفه در کارتان باعث خنک شدن موتور میشود جارو برقی هم موتوری با کمی تغییر مانند بقیه وسایل دارد البته در روی ارمیچرش پوانه ای قرار گرفته که در موقع چرخیدن مانند فن کامپیوتر عمل کرده و هوا را درون موتور برای خنک شدن میگرداند که گرما دشمن وسایل برقی شماست .

هیچ وقت سیم جارو برقی را بیشتر از نیمه نکشانید این سیم چندین متری دور قرقره ای قرار دارد و در میان ش فنری قریر دارد از نوع فنر ساعت های شماته ای قدیمی یا اسباب بازی های کوکی که در صورت در رفتن از جایش کار هر کسی نیست این فنر از چندین متر اهن باریک قابل انعطاف مانند تیغ است .

در صورتی که با  اشغال خشک سر و کار دارید از پاکت های چند بار مصرف استفاده کنید این پاکت ها بر خلاف یک بار مصرف که مقوایی هستند جنسشان پارچه ایست و یک نگه دارنده کشویی در انتهای ان هستند که با کشیده شدن به راست یا چپ باز شده و قابل تخلیه به راحتی است و نیازی به هزینه پاکت نیست و میشود صرفه جویی کرد .

از خرطوم اصلی دستگاه استفاده کنید متاسفانه هر مدلی با شکل و اندازه متفاوت برای اینکه فروش انحصاری قطعات را داشته باشد مانند شارژرهای مختلف در مدل گوشی های مختلف .در صورت هوا یا همان مکش از کنار خرطوم جارو برقی مکش دستگاه را کم کرده و راندمان کار پایین می اید و مجبوریم بیشتر انرژی مصرف کنیم تا کارمان انجام گردد .دیگر پر چونگی بس است امیدوارم مفید بوده باشد ببخشید اگر تکرار مکررات بود و اگر اشتباهی کردم پیشاپیش پوزش میخواهم

پیروز و سربلند باشید

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «نکاتی در باب نگهداری از جارو برقی»

هر کاری انجام شده، اگه هم من توش نقشی داشته باشم، عشقی بوده، عشقی!
وقتی یکی مث تو مییاد توی این محله و پست میده، معلومه که انگیزه ی من واسه تلاش شبانه‌روزی در حفظ و نگاهداری این محله چندین برابر میشه!
بچه های دیگه ای مث سعید درفشیان، شهروز، امیر سرمدی، حسین، عمو های محله یعنی عمو چشمه و عمو حسین و عمو قنبر و استاد پرواز و دیگران و دیگران و دیگران هم اینجا واقعا نقش دارند. اگه بخواهم نام ببرم واقعا بی‌انصافی میشه چون میدونم خیلی ها رو از قلم می اندازم. فقط همینو بگم من ی روزی استارت زدم حالا دیگه خودش داره میره جلو! هدفمم همین بوده. اگه همینجوری پایدار بریم جلو، دیگه من چه غمی دارم؟!
راستی، ایشالا اگه جارو برقی خریدم، بعد از اتمام گارانتیش، اولین کاری که میکنم اینه که بازش میکنم ببینم اون نمدی که میگی چه شکلیه! خخ

واقعا دست مریزاد کاشکی میشد بیشتر بینا ها از این تشکلات با خبر میشدند و سندی بود بر توانایی های نابینایان ..
راستی اشتباه نکنید .گفتم قشنگ نرسوندم اخه تازه کارم این نمد رو وقتی درب جارو برقی رو باز میکنیم .دری که برای تعویض پاکت همیشه بهش دست رسی داریم قرار داره و لازم نیست کاری کنیم اگر کمی سهل انگاری بشه و این تکه برا شستشو در بیاد و یاد مان بره که جاش بزاریم مشکل متاسفانه شروع میشه و هر وقت دربی که پاکت در ان قرار داره با این محافظ کوچک روبرو میشیم .
برقرار باشید

سلام. بسیار مفید بود. از شما تشکر میکنم.
خدمت آقای خادمی هم عرض کنم که برای لمس آن نمد، نیازی به پایان دوران گارانتی نیست چرا که من هر بار هنگام تعویض پاکت جارو برقی به آن هم دست زده ام تا مطمئن شوم که هنوز هم سر پستش ایستاده است. چند باری هم آن را شسته ام.
با توضیحات آقای ترخانه، بعد ازین بیشتر از پیش، مراقب حضورش خواهم بود.
راستی! طول عمر مفید این فیلترها چقدر است و آیا ما باید آن را تعویض کنیم؟

فاطمه خانم سلام
امید وارم مفید بوده باشه این پارچه نمدی برای این تاکید به اسم نمدی دارم چون این جنس قابل شستشو بوده و اگر پارگی در ان ایجاد نگردد حالا حالا ها احتیاجی به تعویض ان نیست و با یک شستشو دوره ایبرایش کافیست و با تمیز نگه داشتنش مکش و قدرت و به قول معروف نفس موتور بسیار بالا خواهد بود

سلام مادر عزیز به کوچولو ها سلام برسونید .گفتم شاید مفید برای کسی باشه برای مواظبت از وسایلمان با این هزینه بالا و ضعف بینایی ما بهترین راه اشنایی با اونها است هر چند با اموزشهای ضعیف من
ممنون خوشحال شدم

از لطفتان که به من داشتید خیلی متشکرم خوشحال شدم مورد قبول شما قرار گرفت البته جا برای بهتر شدن خیلی وجود داره ولی تجربه من در اموزش خیلی کمه .امید دارم اگه به این محله میام همان طور که از اموزش های بچه ها استفاده کردم .
منم کمی مفید باشم

سلام بشما
به اسم زیبایتان تبریک میگویم موهبتی از خداوند که چند وقتی است از من متاسفانه دور شده و با حسرت به ان گوش میدهم مرسی از لطف جنابعالی و امید وارم هیچ وقت از اسمتان دور نباشید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید