خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

رگبار طلا در آسمان اینچئون/ایران رؤیای سومی را در سر میپروراند

رگبار طلا در آسمان اینچئون/ایران رؤیای سومی را در سر میپروراند در پنجمین روز مسابقات پاراآسیایی اینچئون، ورزشکاران کشورمان در رشته های دو و میدانی، تیر و کمان، وزنه برداری و رشته های تیمی، 17 مدال طلا را برای کاروان غدیر به ارمغان آوردند. به گزارش ایران سپید: کاروان جمهوری اسلامی ایران تا پایان روز چهارم مسابقات پاراآسیایی، تنها 18 مدال طلا به دست آورده بود. اما روز پنجم رقابتها، روزی تاریخی را برای ما ایرانیان رقم زد و جمع طلا های ایران را به عدد 35 رساند. تیم ژاپن تا پایان روز پنجم 37 مدال طلا دارد و این امکان وجود دارد کاروان ایران فردا در مکان سوم جدول رده بندی قرار گیرد

شرح خلاصه مدالهای امروز

* طلا
– عبدالرضا جوکار، پرتاب نیزه کلاس F53-54
– مهران حسینی پرتاب دیسک کلاس F35-36
– تیم میکس کامپوند
– هادی نوری کامپوند انفرادی
– علی محمدیاری پرتاب دیسک کلاس F56
– زهرا نعمتی ریکرو انفرادی زنان
– ابراهیم رنجبر کامپوند انفرادی مردان
– تیم فوتبال هفت نفره
– حسن عسگری دوی 800 متر کلاس T12
– تیم ملی جودوی مردان
– مسعود حیدری پرتاب دیسک کلاس F12
– تیم ملی گلبال مردان
– تیم فوتبال پنج نفره مردان
– والیبال نشسته مردان
– علی صادق زاده وزنه‌برداری دسته 107- کیلوگرم
– جلیل باقری جدی پرتاب وزنه کلاس F55-56
– جاوید احسانی پرتاب دیسک کلاس F57
* نقره
– والیبال نشسته بانوان
– علی الهی دوی 800 متر کلاس T12
– فالح ناصری پوران پرتاب دیسک کلاس F12
– علی الفت لاوی پرتاب نیزه کلاس F37-38

تیم ملی گلبال بانوان-
علی محمدیاری پرتاب وزنه کلاس F55-56
– سامان رضی وزنه‌برداری دسته 97 – کیلوگرم
– سیامک صالح فرج زاده پرتاب وزنه کلاس F34
– پرویز گل پسند پرتاب دیسک کلاس F56
* برنز
– سولماز بازرگان پرتاب دیسک کلاس F44
– تیم میکس ریکرو
– تیم بسکتبال با ویلچر مردان
– تیم بسکتبال با ویلچر زنان
– محسن کائیدی پرتاب وزنه کلاس F34.

یک مدال برنز مشترک نیز برای تنیس روی میز مردان در جدول رده بندی محاسبه شده است.

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، عبدالرضا جوکار در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F53/54 با ثبت رکورد 20 متر و 19 سانتی‌متر علاوه بر شکستن رکورد بازی‌ها به مدال طلا دست یافت. ورزشکاران امارات و عراق دوم و سوم شدند. طلای جوکار بیستمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابت‌ها بود.

مهران حسینی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 40 متر و 14 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. سلطان محمد الکعبی با پرتاب 36.34 دوم شد و مدال برنز این رشته به مرتضی البیاتی از عراق با پرتاب 37.77 رسید.

تیم ملی میکس کامپوند ایران در فینال تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی موفق شد با نتیجه 147 بر 144 از سد تیم کره جنوبی گذشته و صاحب مدال طلا شود. سمیه عباس پور و هادی نوری ترکیب تیم ایران را تشکیل می دادند.

علی محمدیاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. محمدیاری با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده نیز شد. پرویز گل‌پسند دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 36 متر و 27 سانتی‌متر به مدال نقره رسید.

هادی نوری در فینال مسابقات کامپوند انفرادی بازی های پاراآسیایی موفق شد با نتیجه 142 بر 136 حریف هنگ کنگی خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد. وی در مسابقات میکس تیمی نیز بر سکوی قهرمانی ایستاده بود.

زهرا نعمتی در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی با کمان با نتیجه 5 بر 5 برابر حریفش مساوی شد و در تیر طلایی 9 بر 7 از سد حریف چینی خود گذشت و سومین طلایی تیروکمان ایران در آوردگاه اینچئون نام گرفت.

ابراهیم رنجبر در فینال بازی های تیراندازی باکمان پاراآسیایی موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه 5 بر صفر شکست داده و بر سکوی قهرمانی بایستد.

حسن عسکری و مسعود حیدری نیز دو مدال طلا در دو و میدانی برای کاروان ایران به دست آوردند. حسن عسکری با رکورد 09/03/2 ثانیه نام خود را در صدر ماده 800 متر ثبت کرد و به مدال زرین طلا رسید. دیگر نماینده کشورمان در همین ماده علی الهی با رکورد 14/05/2 در سکوی دوم ایستاد و به مدال نقره رسید. دونده ای از ازبکستان سوم شد. طلای عسکری دونده شیرازی کشورمان دومین مدال طلای دو میدانی کاروان نابینایان و کم بینایان پس از مدال طلای عرفان حسینی در پرتاب نیزه بود. عسکری پس از کسب مدال طلا، از ورزش حرفه ای و تیم ملی خداحافظی کرد.

مسعود حیدری در پرتاب دیسک کلاس اف 12 با پرتاب 45 متر و 20 سانتیمتر قهرمان شد و مدال طلا را برای کاروان غدیر به ارمغان آورد. . دیگر نماینده کشورمان در همین ماده فالح ناصریپوران با 37 متر و 5 سانتیمتر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر مدال برنز را کسب کرد. این سومین طلای دو میدانی کاران نابینا در این دوره از مسابقات بود.

در ادامه رقابت‌های وزنه برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. صادق‌زاده در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 225 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 232.5 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 225 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند و سی و سومین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر را به ارمغان آورد.

صبح امروز سامان رضی نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال نقره این رقابت‌ها شد. رضی در این دسته با ثبت وزنه 208 کیلوگرمی مدال نقره را از آن خود کرد. وزنه‌بردار اماراتی قهرمان این وزن شد. وزنه برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 3 مدال طلا و 2 نقره در این رقابت‌ها شده بودند.

جلیل باقری جدی، پرچم‌دار کاروان غدیر در این رقابت‌ها در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F55/56 با ثبت رکورد 10 متر و 53 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. علی محمدیاری دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 10 متر و 2 سانتی‌متر مدال نقره را از آن خود کرد. پرتابگر ویتنامی با 9 متر و 88 سانتی‌متر در این ماده به مدال برنز رسید. محمدیاری پیش از این نیز یک مدال طلا در رقابت‌های پرتاب دیسک کسب کرده بود. مختاری، گلپسند و ملک پور در همین ماده به ترتیب ششم، هفتم و هشتم شدند.

جاوید احسانی شکیب در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F57 با ثبت رکورد 43 متر و 90 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. پرتابگر اردنی با 43 متر و 18 سانتی‌متر در این ماده قهرمان شد. مدال برنز هم به پرتابگر اندونزیایی با 41 متر و 23 سانتی‌متر رسید. مدال طلای احسانی سی و پنجمین مدال طلای کاروان غدیر در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بود.

در رشته های تیمی، مدال طلای فوتبال پنج نفره نابینایان امروز در جدول مدالها محاسبه شد. علاوه بر این امروز تیم ملی گلبال آقایان، تیم ملی فوتبال هفت نفره، تیم ملی والیبال نشسته و تیم ملی جودوی نابینایان، 4 طلای ارزشمند دیگر را در بخش تیمی برای کشورمان به ارمغان آوردند.

تیم گلبال ایران امروز با قدرت چین را شکست داد و قهرمان آسیا شد. نماینده شایسته کشورمان در فینال گلبال مردان با نتیجه 10 بر صفر بر تیم چین قهرمان پارالمپیک 2008 پکن غلبه کرد و فاتح این دوره از مسابقات شد. حسن جعفری، سید مهدی سیاحی و محمد منصوری بازیکنان تیم ایران در این دیدار بودند. ملی پوشان گلبال کشورمان در نیمه نخست 3 بر 0 از حریف پیش افتادند و در نیمه دوم 7 گل دیگر به ثمر رساندن تا با اختلاف 10 گل و با ضربه فنی، چین را شکست دهند و با اقتدار قهرمان آسیا شوند. مردان گلبال ایران در نخستین بازی خود در این رقابتها، 13 بر 4 عراق را شکست دادند. سپس با نتیجه 10 بر 4 از سد کره جنوبی گذشتند. در بازی سوم 10 بر 0 مغولستان را مغلوب کردند و در مرحله نیمه نهایی 9 بر 6 ژاپن را شکست دادند.

اعضای تیم گلبال ایران هنگام ورود به سالن مسابقه با سرودی زیبا و استعانت از مولای متقیان کار خود را شروع کردند و همه تماشاگران حاضر در سالن را تحت تاثیر خود قرار دادند.

* بازیکنان تیم فوتبال 5 نفره با سرود” ایران ایران “وارد سالن شدند و تیم کشورمان را تشویق کردند.

* تیم گلبال بانوان ایران برای تشویق تیم مردان در سالن حاضر شدند و بوق‌زنان به تیم کشورمان روحیه دادند.

* تشویق پر شور تماشاگران ایرانی سبب شد تا صدای تماشاگران چینی در سالن شنیده نشود.

* تیم ایران پس از قهرمانی با پرچم کشورمان دور افتخار زد.

گلبال آقایان کشورمان در دوره قبل مسابقات که در گوانگژو برگزار شد، به مدال برنز دست یافته بود.

تیم گلبال بانوان ایران که بدون شکست فینالیست شده بود، در مسابقه پایانی با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم چین شد و به مدال نقره این دوره از بازی ها دست یافت. بانوان گلبالیست در بازی اول خود با نتیجه 11 بر 2 تایلند را شکست دادند. سپس با نتیجه 4 بر 1 از سد ژاپن گذشتند و در مقابل کره جنوبی میزبان 9 بر 2 به پیروزی رسیدند. . شکست در مقابل چین نایب قهرمان پارا المپیک لندن قابل پیشبینی بود و کسب عنوان نایب قهرمانی برای گلبال بانوان نتیجه ای قابل قبول محسوب میشود. تیم ملی گلبال بانوان در مسابقات دوره قبل که سال 2010 در گوانگژو چین برگزار شده بود، به مقام سوم و مدال برنز دست یافته بود. در بازی مقابل چین، تماشاگران تیم ایران را در پایان مسابقه تشویق کردند. این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید:
*دانش آموزان کره ای برای تماشای فینال بخشی از سکوهای سالن را پر کردند.
*تیم فوتبال پنج نفره نابینایان و تیم گلبال آقایان کشورمان برای تشویق نماینده ایران در سالن حاضر شدند.
*تیم ایران پیش از شروع فینال حلقه اتحاد تشکیل دادند و نام مولای متقیان در سالن طنین انداز شد.

در والیبال نشسته آقایان، تیم کشورمان با نتیجه 3 بر 0 و با نتایج 25 بر 12، 25 بر 20، و 29 بر 27 چین را شکست داد و قهرمان شد.
در والیبال نشسته بانوان نیز تیم کشورمان با نتیجه 3 بر 0 مغلوب چین شد و به مدال نقره دست یافت.

در دیدار رده بندی بسکتبال با ویلچر بانوان، ملی پوشان کشورمان با نتایج 8 بر 9، 12 بر 5، 14 بر4، 19 بر 7 و نتیجه نهایی 53 بر 25 موفق شدند قاطعانه کره جنوبی را شکست داده و به نشان برنز دست یافتند.

تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات بسکتبال باویلچر بازی‌های پاراآسیایی اینچئون با برتری 87 بر 51 مقابل تایلند به مقام سوم و مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

در فوتبال هفت نفره نیز امروز با نتیجه 5 بر 0 ژاپن را شکست دادیم و به مدال خوشرنگ طلا رسیدیم.

جودوی نابینایان کشورمان نیز در دیدار نهایی بخش تیمی، با نتیجه 3 بر 2 کره جنوبی میزبان را شکست داد و قهرمان شد.

بنابر این تا پایان روز پنجم، تیم ایران 35 طلا ،48 نقره و 28 برنز و مجموع 111 مدال به دست آورده و در مکان چهارم جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار دارد. تیم های چین، با 296 مدال، (159 طلا، 93 نقره و 44 برنز)، کره با 197 مدال، (67 طلا، 56نقره و 74 برنز ) و ژاپن با 137مدال، (37 طلا، 44 نقره و 56 برنز) در رده های اول تا سوم قرار دارند.

امیر سرمدی

۸ دیدگاه دربارهٔ «رگبار طلا در آسمان اینچئون/ایران رؤیای سومی را در سر میپروراند»

اولا که اگه خدا بخواد اولم.
دوما که وقتی از بیستو سی شنیدم و اینجا مفصل خوندم بدجوری خر‌کیف شدم از افتخار‌آفرینی دلیر‌مردان ورزشکار!
منظورم این بود که لذت بردم به وفور ولی شما ببشخ. من از بچگی عادت داشتم با پیژامه میرفتم کوچه. حالا هم توی کلمات ترمز انگشت‌هام دست خودم نیست.
سوما امیر جان، خیال نکنی حواسم به زحماتت نیست ها، من هستم و نیستم.
ممنون از اینکه به موقع، با وجود فشار های کاریت اینجا هم هستی و اخبار دست اول را آگاهی‌رسانی می کنی.
ایول به شما و همه که هستید و هستند!

سلااااام بر همگی و باریکلای بلند بلند بلند به قهرمان پهلوانان کشورمون که بالاتر از افتخار بهشون افتخار می‌کنیم …..
ان شا الله پاراآسیایی بعدی مدالهامون از مدالهای چین بیشتر بشه و البته وضعیت بچه های ورزشکارمون هم از اینی که هست عالی و عالیتر …..
همگی موفق و سربلند باشید

سلااام از تبسم، سمیه، مجتبی و نخودی ممنونم.
انقدر تو این دو سه ساعت اخیر حرص خوردم که نگو.
همش چشمون به جدول که سوم میشیم یا نه. حیف شد. اما اشکالی نداره. بازم عااااالی بود. عالی.
امروزم ۲ طلا، ۴ نقره، و ۳ برنز گرفتیم و مسابقات تموم شد.
اول بگم که اون برنز مشترک تنیس که گفتم تو جدول برای ایران محاسبه کرده بودن حذف شده. البته تغییرات از نظر مدالی رو در پست ویرایش کردم. بنابر این با ۱۱۱ مدال دیروز و ۹ مدالی که امروز گرفتیم، کار کاروان ایران با ۱۲۰ مدال تموم شد.
دو سه ساعت دیگه هم اختتامیه مسابقات هستش. فعلا یه گزارش کوچولو بدم که دارم از بی خوابی میمیرم.
شب میام گزارش کامل رو مینویسم.
دو تا طلامون رو امروز سیامند رحمان تو وزنه برداری و فرزاد سپهوند تو دو میدانی گرفتن.
نقره ها رو هم منصور پور میرزایی تو وزنه برداری، علی الهی، مهرداد کرمزاده و سید حبیب حسینی تو دو میدانی گرفتن.
برنز هامون رو هم پیمان نصیری، مرضیه صدقی، و حسین سعیدی.
فقط با اختلاف یک طلا نسبت به ژاپن نتونستیم سوم بشیم. ما ۳۷ طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز گرفتیم.
ژاپن ۳۸ طلا ۴۹ نقره و ۵۶ برنز.
اینم خبری که لحظاتی پیش اومد رو خروجی همه خبرگزاری ها.
کاروان غدیر با کسب ۳۷ مدال طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ مدال برنز عنوان چهارم را به خود اختصاص داد.

تیم‌های چین، کره‌جنوبی و ژاپن بالاتر از ایران قرار گرفتند و این در حالی است که ایران در صورت کسب یک مدال طلای دیگر جای ژاپن را در رده سوم می گرفت.

ایران در پاراآسیایی گوانگژو با ۸۰ مدال شامل ۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز در رده چهارم قرار گرفته بود که در این دوره از نظر تعداد و ارزش مدال عملکردی به مراتب بهتر داشت.
بچه ها، من فعلا برم بخوابم. شب میام یه گزارش کامل از روز پایانی، و از کل مسابقات مینویسم.
فعلا، باااااااااااااییی ییییی یییییی

سلام اول یه خدا قوت به امیر سرمدی بگم
امیر واقعاً پوشش خبریت خوب بود واقعاً عالی گزارش بازیها رو در اختیارمون قرار میدادی
دوم خسته نباشید میگم به همه ی ورزشکارای ایرانی مخصوصاً نابینایان و بازم مخصوصاً زنجانیهاش
لیلا ملکی و سولماز و اعظم از دوستای خوبم هستن و بهشون تبریک میگم
میدونم که همه ی این مدالها رو بچه ها با سختی و کمبود امکانات و بودجه ی کم و بعضی وقتها نبودن سالن برای ورزش و مشکلات مختلف به دست آوردن پس همین چهارمی هم ارزشمند و قابل تقدیره
امیدوارم مسئولین یه کم به معلولین بیشتر توجه کنن تا اینها بتونن بیشتر و اون قدری که مستحقش هستن موفق بشن سومی حقمون بود ولی خب امکانات بچه ها در حد پنجمی بود یه کم بیشتر تلاش کردن شدن چهارم
ببخشید زیاد حرف زدم خودم ورزشکار هستم و درد اهمیت ندادن مسئولین رو کشیدم

دیدگاهتان را بنویسید