خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نتایج مسابقات شطرنج و فوتبال پنج نفره نابینایان به همراه مصاحبه های صوتی از ورزشکاران و مربیان تیمها

سلام به هم محله ای های عزیز و دوست داشتنی

در این پست، مشروح نتایج رقابتهای قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره و مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان و کم بینایان در دو بخش آقایان و بانوان رو واستون آماده کردم.

همچنین، در ضمیمه گزارش متن، مصاحبه های صوتی هم از این مسابقات تهیه کردم که در ادامه میتونید دانلود کنید.

مرادیان قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش آقایان شد

به گزارش ایران سپید: پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور شطرنج نابینایان و کم بینایان در بخش آقایان، با حضور 62 شطرنجباز از 24 استان کشور در بابلسر به پایان رسید. این مسابقات در هفت دور به روش سوییسی برگزار شد. در دور هفتم و پایانی این مسابقات، در میز 1، مرادیان با رستم دوستی به تساوی رسید. در میز 2، باقری قورچی بیگی را شکست داد. در میز 3، کریمی رحیمی را مغلوب کرد. در میز 4، پناهی از سد مشیرآبادی گذشت. در میز 5، نادریان زندینژاد را شکست داد و در میز 6، جعفری محمد دوستی را برد. در نهایت در جدول رده بندی بخش آقایان، میثم مرادیان از استان گیلان با 6 امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شد. علیرضا قورچی بیگی از قزوین با 5.5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مجید باقری از بوشهر با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر سوم شد. فرهاد نادریان با 5.5 امید کریمی با 5.5 و ایوب پناهی با 5.5 امتیاز به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم قرار گرفتند. مهدی رومیفرد، محمد معاف، حسین تحویلی و حمزه مصلح با 5 امتیاز مقامهای هفتم تا دهم را از آن خود کردند. میثم مرادیان قهرمان این دوره از مسابقات در مصاحبه با ایران سپید گفت: این دوره از رقابتها در مقایسه با سالهای گذشته، بسیار عالی برگزار شد و بازیها بالاترین سطح فنی ممکن را داشت. مرادیان ادامه داد: در سالهای گذشته همه ی ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نمیکردند اما این دوره تنها سالی بود که تمامی بزرگان شطرنج نابینایان و کم بینایان در آن حضور داشتند. مرادیان در خصوص جایگاه شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران در سطح جهانی گفت: با ظرفیت موجود، در بین ده کشور برتر دنیا هستیم. هر چند در آخرین دوره مسابقات جهانی شطرنج نابینایان در هندوستان عنوان هفدهم را به دست آوردیم، اما با ورزشکارانی که در اختیار داریم میتوانیم نتایج خوبی را در سئول رقم بزنیم.

صفایی قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش بانوان شد

به گزارش ایران سپید: دهمین دوره از رقابتهای شطرنج نابینایان و کم بینایان در بخش بانوان با حضور 40 ورزشکار از 16 استان کشور به پایان رسید. ملیحه صفایی از استان خراسان رضوی عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را از آن خود کرد. در دور هفتم و پایانی این مسابقات در میز 1، صفایی نقوی را شکست داد. در میز 2، برقول با سرگزی به تساوی رسید. در میز 3، زارعزاده حسینزاده را مغلوب کرد. در میز 4، سعیدی از سد پورعلی گذشت. در میز 5، کنگازیان علینجیبی را برد و در میز 6، زنده بودی شمس را شکست داد. در نهایت در جدول رده بندی بخش بانوان، ملیحه صفایی از خراسان رضوی با 6 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. عاطفه نقوی از خراسان رضوی با 6 امتیاز و پوئن شکنی کمتر دوم شد و فاطمه برقول از خوزستان با 5.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. لیلا زارعزاده با 5، صدیقه سرگزی با 5، فاطمه سعیدی با 5، فریبا زنده بودی با 5 و پریچهر کنگازیان با 5 امتیاز به علت پوئن شکنی کمتر عناوین چهارم تا هشتم این رقابتها را از آن خود کردند. فاطمه رحیمی با 4.5 و فاطمه اسدزاده با 4.5 امتیاز نهم و دهم شدند. ملیحه صفایی فاتح دهمین دوره قهرمانی کشور شطرنج بانوان در مصاحبه با ایران سپید گفت: از سال 1377 وارد شطرنج نابینایان شدم و در سال 78 مقام اول مسابقات قهرمانی کشور را به دست آوردم. از آن سال تا کنون همواره در بیشتر رقابتهای قهرمانی کشور عناوین اول تا چهارم را در اختیار داشتم. صفایی ادامه داد: در سال 1390 توانستم در مسابقات جهانی نابینایان در آنتالیای ترکیه مقام اول بخش بانوان را از آن خود کنم. صفایی در خصوص سطح فنی بازیهای این دوره گفت: جوانان پیشرفت بسیاری در این رشته داشته اند و اگر شطرنج بازان بزرگسال تمرینهای خوبی نداشته باشند، از سال آینده سکوها از آن جوانان خواهد بود.

مصاحبه با میثم مرادیان نفر اول بخش آقایان، مصاحبه با ملیحه صفایی نفر اول بخش بانوان، عاطفه نقوی، فاطمه برقول، و لیلا زارعزاده نفرات دوم تا چهارم مسابقات قهرمانی کشور شطرنج بانوان و مصاحبه با سایر نفرات برتر این دوره از مسابقات را از
این لینک
با حجم 16 مگابایت دانلود کرده و گوش کنید.

فارس فاتح مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان شد

به گزارش ایران سپید: هفتمین دوره رقابتهای فوتبال پنج نفره نابینایان که از چهارم آذر در بابلسر آغاز شد، پنجشنبه ششم آذر با قهرمانی استان فارس به پایان رسید. این مسابقات با حضور هفت تیم برگزار شد. در گروه نخست تیمهای فارس، کرمان، تهران و مازندران حضور داشتند که دو تیم فارس و کرمان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در گروه دوم نیز تیمهای آذربایجان شرقی، گیلان و خراسان رضوی حضور داشتند که دو تیم آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به جمع چهار تیم راه یافتند. در مرحله نیمه نهایی که صبح پنجشنبه برگزار شد، فارس با نتیجه 2 بر 0 از سد خراسان رضوی گذشت تا راهی فینال شود. دو تیم کرمان و آذربایجان شرقی هم به مصاف هم رفتند که این دیدار به نتیجه تساوی بدون گل انجامید اما کرمانیها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و به دیدار نهایی صعود کردند. مسابقات فینال و رده بندی هم عصر پنجشنبه ششم آذر برگزار شد. در بازی رده بندی، دو تیم خراسان رضوی و آذربایجان شرقی که هر کدام از دو بازیکن ملیپوش استفاده میکردند، به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند. در ضربات پنالتی خراسان رضوی با نتیجه 2 بر 0 آذربایجان شرقی را شکست داد و به مقام سومی این رقابتها رسید. دیدار فینال بین دو تیم فارس و کرمان برگزار شد. تیم فارس که تعدادی از ملیپوشان کشورمان از جمله: احمدرضا شاهحسینی، حسین رجبپور، میثم شجاعیان و حجت الله مزارعی را در اختیار داشت، در فینال با نتیجه 3 بر 1 کرمان را مغلوب کرد و برای سومین بار پیاپی فاتح مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان شد. در این رقابتها، در مجموع 13 مسابقه برگزار شد و 20 گل به ثمر رسید. احمدرضا شاهحسینی از فارس با 9 گل زده، عنوان آقای گلی این بازیها را از آن خود کرد. این مسابقات انتخابی تیم ملی برای رقابتهای جهانی نابینایان کره جنوبی بود که قرار است 15 بازیکن به تیم ملی دعوت شوند.

زارع: با شایستگی قهرمان مسابقات فوتبال پنج نفره نابینایان شدیم

هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان با قهرمانی استان فارس در بابلسر به پایان رسید.

تیمهای کرمان و خراسان رضوی نیز در جایگاه دوم و سوم این رقابتها قرار گرفتند.

امیر همزه زارع سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان فارس در مصاحبه با ایران سپید گفت: این مسابقات با حضور هفت تیم برگزار شد. ما به جهت تمرینات خوبی که پیش از مسابقات داشتیم، توانستیم با شایستگی قهرمان این دوره از مسابقات شویم. زارع ادامه داد: خوشبختانه تیم فارس از نظر پشتوانه بازیکن، جوانان خوبی را در اختیار دارد تا جایی که ما مجبور شدیم برای این مسابقات چهار نفر را از تیم خط بزنیم. زارع در خصوص استعدادیابی برای فوتبال پنج نفره در استان فارس گفت: همکاری خوبی با آموزش و پرورش استثنایی داشتیم و بیشتر نوجوانان ما از مدرسه شوریده شیراز جذب شده اند. همچنین با کمک بهزیستی افرادی را از سایر شهرهای استان، دعوت کردیم. زارع در پایان بیان داشت: از مسئولین انتظار داریم توپ و دیواره استاندارد برای تیم ما در استان فارس را فراهم کنند. ایمان فرحبخش سرمربی تیم فوتبال پنج نفره کرمان در مصاحبه با ایران سپید گفت: تیم کرمان هر سال در رقابتهای قهرمانی کشور به مقام سوم میرسید اما این دوره توانستیم عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنیم. البته صادق رحیمی ملیپوش ما پیش از فینال مصدوم شد و برنامه های ما را تغییر داد. فرحبخش در خصوص امکانات ورزشی استان کرمان برای فوتبال پنج نفره گفت: خوشبختانه برای فوتبال نابینایان، بهترین امکانات حتی در سطح آسیا را در اختیار داریم که باید از آقای حدادیان رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان کرمان تشکر کنیم. سرمربی استان کرمان در پایان در خصوص استعدادیابی در سطح استان گفت: سال گذشته چند فراخوان برای ورزش استان داشتیم که در این بین، چهار نفر را برای فوتبال پنج نفره انتخاب کردیم. قصد داریم امسال نیز چند فراخوان داشته باشیم و از استانهای یزد و سیستان نیز برای آموزش به ما اضافه خواهند شد.

مصاحبه با امیر حمزه زارع سرمربی تیم فوتبال پنج نفره فارس، ایمان فرحبخش سرمربی تیم فوتبال پنج نفره کرمان، کوروش شاددل سرمربی فوتبال پنج نفره خراسان رضوی،
مصاحبه با بازیکنان تیم فارس قهرمان این دوره از مسابقات، و مصاحبه با حمید شاهرخی یکی از داوران فوتبال پنج نفره را از
اینجا
و با حجم 32 مگابایت دانلود کرده و گوش کنید.

از امروز دوشنبه 10 آذر ماه نیز 30 استان کشور در راه بابلسر استان مازندران هستند تا در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان، با هم رقابت کنند.

این مسابقات از فردا سه شنبه آغاز شده و جمعه 14 آذر ماه، به پایان میرسد.

قطعا از این مسابقات هم گزارشهایی رو آماده، و تقدیم شما گرامیان خواهم کرد.

علاقمندان به ورزش نابینایان میتوانند برنامه شکوه اراده از رادیو ورزش، که اختصاصی ویژه ورزش نابینایان و کم بینایان است را در روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 12 و 15 دقیقه ظهر، و به مدت 15 دقیقه گوش کنند.
مجری این برنامه نوید فرخزاد هستش و بنده هم خبرنگار و گزارشگر این برنامه هستم.

به امید روزی که نوجوانان و جوانان نابینا و کم بینا، بیشتر به سمت رشته های مختلف ورزشی موجود در ایران از جمله شنا، گلبال، فوتبال، جودو، پاورلیفتینگ، دو میدانی، دوچرخه سواری و شطرنج روی آورند.

انشا الله

در پایان هم برای تنوع
این ریمیکس
زیبا رو هم با حجم 9 مگابایت گوش کنید و لذت ببرید.

بدرود

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «نتایج مسابقات شطرنج و فوتبال پنج نفره نابینایان به همراه مصاحبه های صوتی از ورزشکاران و مربیان تیمها»

مرسی عالی بود.
فقط نمیدونم چرا ورزش نابینایان انحصاری شده.
الآن سال هاست که من در جریان هیچ مسابقه ای قرار نگرفتم.
این در حالیه که من سابقه ی حضور در مسابقات شطرنج کشوری رو دارم. و همچنین توی شنا دستی دارم
من نوعی فقط مثال هستم. چیزی که مسلمه اینه که حد اقل در شهر من شیراز مسوولین این ورزش ها فقط کسانی رو که علاقه ی شخصی دارند و با سلیقه ی خودشون جوره به مسابقات اعزام میکنند. نمونش همین مربی گرامی جناب امیر همزه ی زارع.
که فقط دست روی افرادی میزاره که بصورت شخصی دلش بخاد. و هیچگونه معیار سنجش ورزشی ندارد.
ما شیرازی ها نه در جریان تمرینات و نه در جریان هیچ چیز دیگه ای قرار نمیگیریم.
پس در این حالت امیر جان ورزش به چه درد جامعه ی نابینایان میخوره؟
آیا ورزش نباید نشاط اجتماعی رو گسترش بده؟
یا این که باید نشاط مافیا رو گسترش بده ؟

سلام نیما جان. ممنون.
ببین قبول دارم شاید در برخی رشته ها اونم در سطوح بالا مثلا در تیم ملی، شاید گاهی اوقات سلیقه ای عمل بشه اما دیگه به این شدت هم که تو گفتی نیست.
برای همین شیراز دو نفر از هم محله ای های خودمون یعنی علیرضا ایزدی و سامان اجرت دست هفته ای سه بار تمرین میکنن و در حال حاضر هم با تیم فارس قهرمان این مسابقات شدند.
من آقای زارع رو دورادور میشناسم
شاید بهترین فرد برای نقد ایشون علیرضا و سامان باشن
اما واقعا اگه بچه ها به سمت ورزش بیان و خوب کار کنن، به خصوص در رشته های انفرادی، به راحتی میتونن عضو تیم ملی بشن و برای کشورمون در مسابقات جهانی و اسیایی مدال بیارن.
فرق کسانی که الان به این موقعیت رسیدن با افرادی که دوست داشتن برسن و نرسیدن، اینه که اونا خواستن، رفتن دنبالش و زحمت کشیدن، شاید گاهی اوقات به خاطر ناملایمات ورزش به حقشون نرسیدن اما اگه محکم وایسن و تمرین کنن، بالاخره حقشون رو از ورزش نابینایان گرفتن.
کم نیستن این افراد. نیما.
در مسابقات شطرنج هم چند نفر از هم محله ای ها از جمله مهدی رومیفرد، مسعود هدایت، تبسم چلوی، و خانوم فاطمه جوادیان حضور داشتند که امیدوارم از سال آینده، جمع هم محلی ها در چنین مسابقاتی بیشتر بشه

با درود به امیر عزیز! امیر جان بابت پوشش عالی خبریت تشکر میکنم! خیلی میخوامت! نیما باید خدمتت عرض کنم که،‏ بخشی از حرفاتو من قبول دارم! آقای زاره اگر میخواست اینجوری بازیکن انتخاب بکنه تیمش سه سال قهرمان نمیشد! ورزشکار تو ایران به هر نوعی که بگی تو سرش زده میشه،‏ انگیزه هاشو ازش میگیرن و خودش باید وا نده! منم از این بلاهایی که گفتی سرم اومده،‏ ولی کم کم دارم به حقم میرسم،‏ مثلا مدیر مدرسه ما بخاطر اینکه مسابقات بودم از کلاس سه روزه اخراجم کرده،‏ ولی این دلیل نمیشه بخاطر کارای بعضیها من دست از ورزش بکشم!‏
شرمنده که طولانی شد!‏

درود خب منم ۱ انتقاد بگم آخه شطرنج نیمه بینای دیگه چه مدلی هستش بابا طرف اگه میبینه خب باید با افراد بینا بازی کنه و اگه نمیبینه باید استفاده از چشمبند اجباری بشه این یجور ظلم اشکار درحق ما افراد ب ۱ هستش چرا گاهی افراد کمبینا ازبهنایشون استفاده میکنن وقتی میبینن حریفشون نابیناست شاید جوابشون این باشه که بینای داشتن بکلاس و سطح بازی ربطی نداره درجواب باید گفت خب اگه اینطوره پس چرا شما در مسابقات معمولی بیناها شرکت نمیکنید بنظر من این هم یجور دوپینگ نبود قوانین سختگیرانه درباره شطرنج به اصطلاح نابینایان هست لطفا اگه جای موقعیت مناسبی پیداکردی تو این زمینه هم گزارش و مصاحبه تهیه کن البته حرفای من کلی بود و شطرنجبازای کمبینای محله بدل نگیرن منظورم اونا نبودن
سپاس

سلام به امیر سرمدی پروداکشن,
خیلی عالی بود, ایول شطرنجیهای اصفهانی هم که گل کاشتن ایول بهشون,
و آفررین بر فوتبال نابینایان,
کلا نابیناها کم سراغ ورزش میرن, امیدوارم تعداد ورزشکارهامون بیشترترترتر بشه
ممنون از زحماتت

سلام بر خبرنگار محله مجتبی و دوستان ممنون از گزارش کاملتون راستش خیلی دنبال اخبار شطرنج بودم که خدا رو شکر اینجا پیدا کردم فقط حیف شد دیگه جای من خالی بود تو این مسابقات و گرنه منم میومدم یکی از سکوهای قهرمانی رو از آن خودم میکردم خخخخخخخخ چقدر اعتماد به نفسم رفته بالا فقط حیف که منو انتخاب نکردن برای مسابقات کشوری ولی بازم خوشحالم که بچه های اصفهان اگر من نبودم ولی خب بازم گل کاشتن

سلااااااااااااام من رعدم آمده از وبلااااااگ هواشناسی،
ای امیر اینجا چه میکنی برو به آآن طرفترها . آنجا که صحبت از باران و برف است ،
اینجا تو را چه میشود هواشناس. خبرنگاااااررررِ ورزشی ؟؟؟؟؟؟هههههههه
رعد اینجا با تو بیگانه است ، رعد فقط به مبارزه ی گلادیاتورها علاقمند است . آیا گزارشی از آنان برایمان تهیییه میبندی ؟؟؟؟؟؟

ما اگر شرایط ورزش نابینایان رو مناسب و همگانی تحلیل کنیم شرایط از همینی هم که هست بدتر خواهد شد.
اما من دارم از ایده آل حرف میزنم.
چون ایده آل ورزش نشاط جمعیه. و هر نابینایی که بخاد باید بتونه توی ورزش حضور پیدا کنه.
فقط با در نظر گرفتن بهترین شرایط هستش که ما میتونیم با انتقاد هامون و سوال کردن از کمبود ها به ایده آل ها نزدیک تر بشیم.
شاید اگر تو امیر سری به شیراز میزدی و یک ورزشگاه ویژه ی نابینایان میدیدی با نام ورزشگاه ولایت در حالی که یک نابینا حتی توش تمرین نمیکنه و من و دوستام بعد از سال ها پیگیری نتونستیم یک وقت گلبال بگیریم نظر دیگه ای میداشتی.
این ورزشگاه رو الآن میدن به بچه های بینا برای والیبال و غیره و ساعتی ازشون پول میگیرند. و این پول ها هم به جیب کسانی میره که دارند سنگ نابینایان رو به سینه میزنند و سنگ سر راه ورزش نابینایان فارس می اندازند.
الآن در شیراز تمرین های شطرنج گلبال دو شنا و فوتبال و غیره کجا برگزار میشه؟ و چطوری یک نابینا میتونه توی این تمرینات حضور پیدا کنه؟ الآن اصلا مسوول هیات ورزشی شیراز و استان فارس کیه؟
ما که هرچی پرسیدیم نتیجه ای نگرفتیم

سلام امیر. جا داره یه خسته نباشید جانانه بهت بگم خبرنگار فعال و پر تلاش جامعه ی نابینایان. واقعاً کارت و گزارشات عالیه. دستت درد نکنه. امیدوارم روز به روز موفق تر بشی.
خب اون میز منم میگفتی که چقدر قشنگ میباختم خخخ دیگه سرپرست تیم هم که بودم و چقدم زحمت کشیدم ههه

سلااااام اول ویژژژژژژ به امیر عزیز و تشکر به خاطر زحماتی که میکشه.
اما بعد به دوستان عزیز هممحله ای مخصوصاً اونایی که اینجا کامنت دادند.
دوستان من همین امروز که با امیر حرف میزدم گفت که هنوز بابلسر هست و داره مسابقات گلبال قهرمانی کشور رو دنبال میکنه. و چون سرعت اینترنت اونجا بسیار پایین هستش نمیتونه به کامنتها جواب بده.
امیر گفت که جمعه انشاأ الله برمیگرده و از شما هم به خاطر کامنتهاتون و نظر لطفتون ویییییییییییییییییییییییژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ تشکر کرد.
هوهوهوهوهووو
این کلمه ویییییییییژژژژژژژژژژ رو خوب اومدم هااا مگه نه؟ خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید