خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
پرش ناخواسته ی زبانه ها و پنجره های فایر‌فاکس firefox unwanted tab focus

مشکل اول:

وقتی در مرور‌گر فایر‌فاکس (Firefox) یک پنجره یا زبانه ی جدید باز می کنیم، بطور ناخواسته به آن پنجره یا زبانه، منتقل می شویم.

مشکل دوم:

وقتی دو صفحه را همزمان با فایر‌فاکس (Firefox) باز می کنیم، مهم نیست در کدام صفحه باشیم. هر صفحه ای که محتوایش زودتر از طرف وب به رایانه برسد، همان صفحه، بطور ناخواسته روبروی ما ظاهر می شود.
به عبارتی، ما با پرش یا فکوس ناخواسته ی صفحه و زبانه روبرو هستیم.
این مشکلی بود که جواد حسینی مطرح کرده بود و ندیدم جایی جوابی برایش باشد تا خودم با آن روبرو شدم.
در نتیجه: این راه حل را پیدا و امتحان کردم.

راه حل:

  1. مرور‌گر فایر‌فاکس را باز کنید.
  2. در نوار آدرس بنویسید

about:config

  1. اگر پیام هشدار، ظاهر شد، “I’ll be careful” را انتخاب کنید.
  2. در جعبه ی جستجو این عبارت را بنویسید

browser.tabs.loadDivertedInBackground

  1. با کلید Tab در فهرست غربال‌شده قرار بگیرید.
  2. با فشار کلید Enter مقدار گزینه ی browser.tabs.loadDivertedInBackground را به True تغییر بدهید.
  3. کار تمام است. فایر‌فاکس را ببندید و دوباره باز کنید.

اکنون می‌توانید صفحات را با control+enter بدون مزاحمت، در زبانه های جدید، باز کنید.

همچنین غیر فعال کردن افزونه ی Flash نیز در رفع این مشکل، کارساز می‌نماید.

لذت ببرید از زندگی!

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «پرش ناخواسته ی زبانه ها و پنجره های فایر‌فاکس firefox unwanted tab focus»

یوسف سلااام. رشتهت کامپیوتر بوده آیا؟ ما نابینایان با چشم دل کار نمیکنیم. یعنی خود من اصن چند بار جراحی کردم که این چشم دلمو دکتر‌ها پیدا کنند یا بزنم جای چشم کنونیم که نمیبینه یا بفروشمش ولی اصن انگاری ندارم. کلا نقص عضوم. واسه همینم هست بدم مییاد کسی بگه بهم “روشندل”! در مورد کار با کامپیوتر، کاری نداره. ی برنامه ای هستش بهش میگن صفحه‌خوان یعنی صفحه ی مانیتور رو میخونه و مام با کی‌بُرد میکاریم دیگه!
پ.ن. می‌کاریم در اینجا به معنای کار می‌کنیم آمده است.

سلام آقا مجتبی عزیز. چرا انقدر زود رنجی؟ بابا بیخیال. در ضمن روشندل بودن که بد نیست به بیناهاشم میگن هر چند که خیلی از ما بیناها دلمون نابیناست. باور کن تو این دوره زمونه دل آدم روشن باشه خیلی بهتره چون چشمی که بخاد فقط دنیا رو ببینه و خدا رو نبینه به درد نمیخوره. همین خود تو اگه دلت روشن نبود وتوکلت به خدا نبود و خداهم هواتو نداشت تا همین الانش هم نمیتونستی پیش بری. پس هم تو دلت روشنه هم خدا هواتو داره و از اونجایی که این دنیا ابدی نیست و دنیای آخرت ابدیست پس ایمان داشته باش خدا اونجا جبران میکنه.
در مجموع من به عقاید همه احترام میذارم و دوست دارم با همه دوست باشم و انسانیت رو به جا بیارم و عاشق آدم های رک و دوست داشتنی مثل شما هستم 😉 اینم یه چشمک مخصوص مجتبی
آره من رشتم کامپیوتر بود الان هم تو شهر خودم یه شرکت تولید نرم افزار و وب دارم و عاشق کارم هستم. با اون که خیلی درامد ندارم اما همیشه توکلم به خداست و روز به روز دارم تلاشم رو بیشتر میکنم و پیشرفت رو تو زندگیم احساس میکنم.
یا حق

سلام
ممنون از پست و آموزش
من یه مشکل سومی هم دارم که در فایر فاکسم تازگیها منو ها غیر قابل دست رس شده و با آلت نمی‌تونم به اونها دست رسی پیدا کنم و یه بار که خیلی تلاش کردم یه چندتا تب و دکمه و اینتر رو امتحان کردم به سختی نمی دونم چی شد که تونستم یه سایت رو باهاش باز کنم ولی کلاً من چیکار کنم منو هام بیاد سر جاش؟؟؟؟؟؟
شدید ممنون می‌شم اگر راهنمایی کنید
سربلند باشید و سر افراز در پناه حق

می‌گم آقای رضا که اول شدند و آقای چشمک که دوم ولی خب گویا انگار آقای مدیر هم زیر سیبیلی رد شده رفته خخخخ
و آقای هاشمی گرامی آقای مدیر ما و البته همه ما با چشم دل کامپیوتر نمی‌خونیم از گوش و قدرت شنوایی و گاهی لمس و لامسه و بعضی ها هم از همون چشم و درشتنمایی استفاده می‌کنند که همه اش جسمانی هست نه دلانی “شرمنده در پست مدیریت دخالت کردما ولی خب گفتم تا هستم بگم شاید رستگار شویم” راستی سؤال من رو هم اگه لطف کنید جواب بدید ممنون می‌شم یه هزارتا وبلاگی هست که بهشون سر می‌زدم می‌کامنتیدم دلشون برا کامنت هام تنگ شده خخخخ

به این میگن ی پریسیمای باحال.
راستی، تو که پریسیمایی، یعنی شکل پریایی آیا؟
اون وقت پریا چه شکلیند آیا؟
من ی پریا دارم بچه داداشمه. سه چار سالشه. خیلی شیطونو خوچگله! آیا پریای دریایی با پریای بچه داداش من با این پری پریسیما خویش و قوم میشند؟

سلام آسِد مجتبی خان زرنگ.
من رعدم و آمده از قرون وسطایی .من اصلاََ کامپوتر و ازین قرطیگریا حالیم نیس داداش .
اما یه مکشل تو کارم پیچ خورده و داره صدامو میخفه.
دیگه نمیتونم به شناسنامه و چیزایی که قبلاََ دسترسی داشتم ، بدارم. والا میخواستم یه پستی بزارم و مثل شما جواب ندم ببینم کیفیش چه جوراییس ؟

دیدگاهتان را بنویسید