خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تلفن همراه سوپرهوشمند با خط بریل به بازار آمد

سلام دوستان
اگه پول دارید حتما از این گوشی که معرفی میکنم بخرید
تلفن همراه سوپرهوشمند با خط بریل به بازار آمد
ارتباطات > موبایل – همشهری‌آنلاین- هلن صدیق بنای:
طراحی تلفن همراه سوپر هوشمند با خط بریل به مرحله نهایی رسید و از این به بعد نابینایان هم تلفن همراه مخصوص خود را خواهند خرید.
Next Image
Previous Image
Maximize
Album List
Next Page
Previous Page
Start Slideshow

تلفن همراه (DrawBraille) یکی از طراحی‌ مفهومی است که مسئولیت راضی کردن گروهی از مردم را که قادر به دیدن نیستند را به عهده گرفته است.

این روزها گوشی‌های هوشمند در دست بیشتر مردم هست، اما افرادی هم هستند که قادر به استفاده از این تکنولوژی‌های روز و جذاب نیستند. البته جای نگرانی نیست، چرا که طراحان صنعتی این مشکل را هم برای این تعداد حل کرده‌اند. طراحان گوشی هوشمندی با خط بریل طراحی کردن به نام تلفن DrawBraille که گفته می‌شود سوپر هوشمند است.

با این گوشی نابینایان نیز می‌توانند آنگونه که می‌خواهند از اخبار و رویدادها در لحظه آگاه شوند، با دوستان خود توسط پیام‌های متنی ارتباط برقرار کنند و حتی اپلیکیشن‌های مخصوص خود را داشته باشند. همچنین آنان می‌توانند؛ کتاب بخوانند، پیامک و ایمیل ارسال و دریافت کنند و حتی به موسیقی گوش کنند.

طراح این تلفن هوشمند خط بریل، شیکون سان یک دانشجوی طراحی صنعتی در دانشگاه “شفلید هالام” – انگلستان است. او یک طرح مفهومی بسیار عالی و زیبا برای یک گوشی هوشمند انجام داده است که بسیار مرد توجه قرار گرفته است.
این طراحی هوشمند دارای دو بخش است: بخش اول؛ صفحه کلید اصلی با خط بریل که در آن ۳۵ کلید بریل در ۵ ردیف گنجانده شده است ونیز دو کلید برای حرکت به بالا و پایین هم در این قسمت قرار دارد.

بخش دوم یک بخش لمسی با یک صفحه منحصر‌به فرد است که به کاربر اجازه می‌دهد با لمس صفحه نمایش و ایجاد طرح به صورت میانبر به برنامه‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کند. به عبارتی این بخش، بخش تعاملی گوشی است. برای مثال؛ یک کاربر نابینا وقتی با انگشت مربع را روی صفحه نمایش بکشد، می‌تواند برنامه موسیقی را فعال و اجرا کند و با با کشیدن طرح مثلث برنامه ارسال پیامک را برای خود فعال کند.

نکته جالب در این طراحی نمایش میزان شارژ گوشی است که در کنار گوشی میزان شارژ گوشی با پنج دکمه برجسته نشان داده می‌شود، هر یک از آنها نمایانگر ۲۰ درصد شارژ گوشی هستند.

هنوز مشخص نیست، تا چه تعداد از این نوع گوشی سوپر هوشمند در دست تولید است. با وجود این گفته می‌شود به زودی این طراحی مفهومی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.
• منبع: yankodesign

۸ دیدگاه دربارهٔ «تلفن همراه سوپرهوشمند با خط بریل به بازار آمد»

سلام ببخشید, من میتونم این پست رُ به سایت خودموم کپی,پیست کنم؟ چون این مطلب خیلی خیلی برای نابینایان مهمه.
با تشکر
http://www.bassir.ir
موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر مهرگستر شمال غرب کشور
مرسی از پستتون
در ضمن منم اااووووووووولللللللل شدم.

سلام بر دوستان عزیز خوب جالبه که برای اولین بار می بینم که یکی از دوستان برای کپی برداری کسب اجازه می کنند مشکلی نیست بفرمایید کپی بکنید اما در مورد حسین حق با شماست نیازی نیست که وب متعدد برای نابینایان ایجاد شود اما من درمورد آخرین اخبار فناوری و ترفندهای کامپیوتر اطلاع رسانی می کنم که این وب تقریبا تخصصی است اما در وب دوستان مطالب کوناگون است و تنوع دارد اما وب من تقریبا خالی از سایر مطالب است بعضی وقتها هم که مطلب خیلی جالب میبینم در گوش کن می گذارم اگربخواهم همه مطالب روزمره ای که در وبلاگم می گذارم در اینجا بگذارم داد همه در می آید دوستانی که علاقه دارند که در زمینه ترفند یا اخبار فناوری مطلب بخوانند خوب این وبلاگها قطعا برایشان مفید است باز هم از دوستانی که نظر گذاشتند تشکر می کنم و امیدوارم روز به روز پیشرفت نمایند .
تا درودی دیگر بدرود

هح حالا این بیناها دلشون لواشک فافا بشه . اوهوم دلم یخ در بهشت که ما موبایل داریم شما ندارین . من که بریل بلدم نیست که اما . بعدشم کی جرات داره به مریخی بگه گوشی میخواد زیرا برای اینکه تازه یه ماهیه گوشی خریدم . لهم میکنه . خخی . اما خداییش این شارژو خوب اومد ها . فکر کنم گوشیی قشنگی باشه . میسی آقای مخترع مهربون . میسی هم از شما بابت این اطلاع رسانی . شکلک یه عالمه میسی . شکلک باباهی . رفتم . میروم جایز نیست نقطه

سلام بر جناب عباس خان خاک سپید. از ارسال این مطلب مفید و ارزشمند تشکر میکنم.
اما خیلی دوست داشتم در جواب پیشنهاد جناب نیک فرجام میگفتید که آخه چند سایت و وبلاگ برای ارائه ی برنامه ی مورد نیاز نابینایان لازم داریم بهتر است که از همین امکانات و ظرفیتهای موجود استفاده کنیم.
هم گوش کن هست هم آی آر تیبیسی هست هم سایتها و وبلاگهای دیگر هست پس نیاز نیست که هر روز یک وبلاگ جدید راه اندازی شود.
ولی خب حالا که تصمیم گرفته اید و ایجاد کرده اید امیدوارم که موفق باشید و وجود این وبلاگ برای نابینایان مفید و مؤثر باشد.

سلام ممنون از اطلاعرسانیت. اما به نظر من آیفون ۶ که برنامه بریل کیبورد داره خیلی بهتره هم به کار دیگران هم میاد. هم کار کردن باش راحت‌تره. بهتر بود این طراح به جای این همه دکمه شش دکمه قرار میداد که مثل پرکینز عمل میکرد.

دیدگاهتان را بنویسید