خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

آموزش اپراتوری تلفن، مقدمه:

سلااام بر دوستان خوب هم محله ای.

بچه ها، با توجه به این واقعیت شاید کمی تلخ که یکی از متداول ترین و شایع ترین شغلها برای نابینایان و کم بینایان شغل شریف تلفنچی یا به اصطلاح با کلاسها اپراتوری تلفن هست، و صد البته خود من هم عمری با این شغل شریف سر و کله زدم و قوت لایموت زندگیم رو از برکات این شغل تحمیلی بدست آوردم، بر آن شدم که یه آموزش در ضمینه آشنایی با تلفن و اپراتوری تلفن در محله راه اندازی کنم، تا اون دسته از دوستانی که تمایل به شاغل شدن به این شغل رو دارن یه ذهنیتی هرچند تیوری از این شغل داشته باشن، و همینطور دوستان دیگه هم یه اطلاعاتی به دانسته هاشون افزوده بشه.

البته هنوز روی صوتی بودن یا متنی بودن این آموزشها دارم کار میکنم، چون واقعا نمیدونم اثر بخشی کدوم بیشتره یا استقبال از کدوم نوع ممکنه بیشتر باشه.

امیدوارم شما با نظرات سازنده و با مساعدت و راهنماییها تون منو در رسیدن به این هدف آموزشی که شاید به درد برخی دوستان بخوره یاری کنید.

خیلی دوستون دارم و خیلی میخوامتون.

۶۰ دیدگاه دربارهٔ «آموزش اپراتوری تلفن، مقدمه:»

سلام عمو.
خب چیزی که مشخصه این آموزش به شکل صوتی خیلی بازدهی بیشتری داره و ملموستره.
چون همراه با توضیحات شما صدای تلفن، صدای بوق آزاد، صدای خط گرفتن و شماره گرفتن رو هم داریم.
من نظرم آموزش صوتیه.
تا بقیه نظرشون چی باشه.
جای این آموزش اینجا خیلی خالی بود.
مبصرم لطفً مشخص کنید که حرف درنیاد دو روز دیگه خخخ.
موفق باشید.

سلام بر شاهروز کبیر.
در مورد مبصری که چون اولین کسی بودی که روی صوتی بودن یا نبودن آموزشها نظر دادی چاره ای جز تمکین بر دستور وجدان نداشتم ندارم و تورو رسما مصبر اعلام مینمایم، به قول صمد آقا: چاره نداروم که خخخ.
در مورد صوتی بودن این آموزشها هم باید به امکانات و نظرات بیشتر توجه کنیم.
ممنون از حضورت.

سلام خانم کاظمیان.
اگه منظورتون از حضوری واقعا حضور فیزیکی باشه که امکانش اصلا وجود نداره.
این آموزشها فقط برای آشنایی بچه ها به این فن بیشتر بصورت تیوری هستش تا عملی.
ممنون از لطف شما.

سلام روجیار.
در هر اداره، شرکت و یا موسسه لا اقل یک نفر برای مدیریت تماسهای تلفنی لازمه.
هرچند هم که کامپیوتری بشه خطوط ورودی تلفن به ادارات محدود تر از اونی هست که هر کارمند یک خط تلفن مختص به خودش داشته باشه.
پس بنا بر این نگران این موضوع نباش.
از نظر و حضورت ممنونم.

با سلااااام بر آقای چشمه گرامی.
من هم با توجه به اینکه آموزش متنی خیلی راهگشای دوستان در این زمینه نیست آموزش صوتی تصویری را ترجیح می دهم.
البته فراموش کردم ثبت نام در این کلاس به چه مدارکی نیازمند است؟
اگر برایتان میسر است نام ما را هم در گوشه ای از دفترتان بنویسید تا حضورمان در کلاستان رسمیت داشته باشد!!!!
با اجازه ما که رفتیم خدا نگهدار

درود
اول به خوش فکری عمو چشمه آفرین میگم و بعد به نظرم بهتره کار به این صورت انجام بشه.
کدوم صورت؟ میگم چه صورتی!
این که چون دستگاههای مراکز تلفن با هم فرق دارن و مطمئنا ما چند نفر اپراتور که هر کدوم احتمالا در حال حاضر با دستگاهی خاص کار میکنن داریم، خوبه که هر کدوم تو محل کار خودش کار با دستگاه مورد نظر رو به صورت صوتی ضبط کنه و در اختیار عمو چشمه قرار بده، تا در هر پست ضمن ارائه ی توضیحات متنی، آموزش صوتی مربوط به اون دستگاه هم پیوست بشه و یه جورایی آموزش همه جانبه باشه.

سلام بر سعید.
البته اگه من به تنهایی بخوام اون دستگاههایی که بیشتر الآن در ادارات نصب هستن آموزش بدم، باید همه دستگاهها موجود باشه تا من روشون کار کنم و آموزش بدم که خیلی وقت و امکانات لازم داره.
حالا اگه دوستان بتونن این کار رو انجام بدن آموزشها خیلی جامع تر و کامل تر میشه و من میتونم بر اون اساس برنامه روزی کنم.
اگه کسی آمادگی صوتی کردن آموزشها رو داشت اطلاع بده تا من هم ببینم چی میشه.
ممنون از سعید و نظر مفیدش.

سلام زهرا.
بعضی از وزارتخانه ها مانند وزارت نیرو که من زیر نظر اون وزارتخونه مشغول به کارم از قانون ۳ درصد استخدام معلولین تبعیت میکنن.
البته به موقع و با اقتضای زمان نحوه استخدام خودم و دوستانم رو در حد امکان بیان خواهم کرد.
ممنون از حضور شما.

سلام بر چشمه .
میگم این کاظمیان خانومه؟؟؟؟ اینجا فهمیدم .خخخخخ آبروم رفت .چون من دو به شک بودم. شکلک رعد شرمندس حاجی که غیر مرتبط حرف میزنم.
راستی ، اپراتوری شغل خوبیه یا خسته کننده؟؟؟ والله من عاشق شغلم بودم ولی چند ماهه که صدای رعدوارم خیلی بدتر از قبل شده، دکتر بهم گفته تو کلاس کمتر حرف بزنم ، بیچاره ما معلما ، گردنو صدا و اعصابامون داره اوراق میشه. اقیانوس خان ، میشه برای منم کار پیدا کنی که منم لم بدم و جوابه تیلیفونارو بدم ؟؟؟؟

سلام بر شما.
بله، خانم کاظمیان از دوستان ارزشمند همه ما هستن و بسیار قابل احترام.
اگه اپراتوری تلفن از معلمی کمتر صحبت کردن رو نداشته باشه احتمالا بیشتر هم داره.
اپراتوری یه شغلیه که مستقیما با حافظه روح و روان ارتباط داره و صبر و حوصله و علاقه به این کار رو میطلبه.
اپراتور اول باید با شغلش ارتباط و شناخت مناسب رو برقرار کنه تا بتونه دهها سال پیاپی این کار رو انجام بده.
شغل شما هم انصافا بسیار فرسایشگره، صحبت کردن مدام و بلند و سعی مداوم در فهموندن، خاک تخته پاک کن و عوارض ریوی و هنجره ای اون، همه و همه باعث دشواری این شغل میشه.
برای شما و همه معلمین سخت کوش آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم.

سلام عمو من هم ثبتنام باشم؟؟؟؟ مدارکه لازمه یک عدد کارشناسی ارشد کافیه یا برم با دکتری بیام خخخ
راستی منم مبصر بشم آره فهمیدم شهروز حسینی مبصر شد شکلک ناراحتی پس منم دستیار مبصر بشم خخخ شکلک دستیار
راستی عمو من صبح میرم مددکاری عصر دانشگاه پیام نور از اونجا که درآمد هر دو پول تو جیبی هم نمیشه
پس منم باید دست به دعای کار باشم.
حالا ید بیضا
که فکر دوستانین
شکلک ارادت سیتا سی تا به عمو چشمه مهربونی
من برم تا شنبه بای بایییی

سلاام بر سیتا.
نه، همون کارشناسی ارشد مددکاریت رو یه جوری قبول میکنیم دیگه خخخ.
در مورد مبصری دستیار امور بانوان مبصر بشی ازت ممنون میشم.
خستگی روزانهت هم توی حلق من.
ضمنا چرا میری تا شنبه؟
ما امشب تا فردا شب قراره توی قهوه خونه محله جمع بشیم و بزنیم تو سر و کله هم دیگه.
تو هم بیا یه گوشه کار رو بگیر و دکه مددکاری رو با تبسم و بچه های دیگه بچرخون.
منتظریم.

سلام آقای چشمه
به نظر من کار عالی هست که این آموزش رو به ما بدید
البته اگه سوتی باشه بهتره
چون به صورت عملی میشه و ما بهتر میتونیم تو ذهنمون بیارمیش
امیدوارم تو این کار و تمام کاراتون موفق باشید

درود! من هم ثبتنام میکنم، حالا هروقت نوبتم شد بگو تا در کامنت دونی دستگاه تلفن کارین ۹۶ و اوپراتور ۵۰۰ را توضیح دهم و چگونگی کار با آن را بیان کنم، همچنین چگونگی برنامه دادن به دستگاه و چگونگی رفع اتصالات احتمالی و رفع هنگ کردن و جام کردن و افزایش خطوط شهری و داخلی و… را توضیح دهم!

سلام. آقا اجازه؟ ما رو هرجا توی کلاس های محله میریم ثبت نام کنیم میگند شهریه ترم قبل‌مون پرداخت نشده و فایل‌مون رو واسه انتخاب واحد و ثبت نام باز نمیکنند. ی وساطتی بکنید ما رو تو کلاس راه بدند. اصن ما میشینیم پشت در یا پنجره ی کلاس، فقط گوش میدیم. قولم میدیم بچه ی خوبی باشیم.
راستی به نظر ما اینطوری خوبه که شما آموزش های تئوری رو به صورت چند درس به بچه ها توی پست های جداگانه بدید، بعدش با ی ضبطی چیزی، یک وقتهایی که اداره ی شما خلوت‌تره، یکی دو نمونه رو ضبط کنید که خط میگیرید، جواب میدید، میرید سراغ خط بعدی، خط اشغال هستش دوباره میگیرید، وصل می کنید و مواردی از این دست.
ما خودمون هجده ماهی میشه اپراتور هستیم. الان کار‌مون خوب نبوده دارند تبعید‌مون میکنند. خوب که بوده، فقط برداشتیم سر چهارتا داااد زدیم، به چهارتا الکی گفتیم فلانی نیستش، چهارتا رو باهاشون دوست شدیم و چهار‌تای دیگه رو گفته بودند وصل نکنیم، کردیم. این شانزده‌تا یکی شدند دمار از روزگار‌مون درآوردند. به کلاس های شما سخت نیازمندیم!
شکلک گریه شدید با هِق‌هِق

سلاام بر مجتبی خان گل.
یه خبر باحال بهت بدم.
البته چون میدونم اکوی قلبت چیز مهمی نشون نداده میگم.
تو بابا لنگ دراز رو میشناسی.
اون وقت که شهریه های جودی ابود رو میفرستاده شهریه دو ترم تو رو هم جداگانه حساب کرده، خیالت راحت.
در مورد آموزشها هم باید بیشتر بررسی کنم ببینم که آیا آموزش تیوری چقدر جواب میده بعد به یک نتیجه ای برسم.
ممنون از راهنمایی و حضورت.
راستی تو حتما میز اول بشین باید بیشتر تو رو رصد کنم خخخ.

درود بر عمو چشمه عزیز
این کار بسیار خوبی میباشد البته آغای پشندی در فرهنگسرای بهمن به طور صوتی آموزش داده بودند ولی نه به صورت عملی
بلکه به صورت تئوری توضیح داده بودند که مثلن کدام دکمه مکالمه را قطع میکند کدام دکمه داخلیها را پاسخ میدهد
و چون بر روی نوار کاست ضبت شده بود بسیار بیکیفیت بود
امیدوارم آموزشهای شما برای دوستان قابل فهم باشد با تشکر

سلام بر اکبر عزیز.
من تمام سعیم رو میکنم که این آموزشها از سطح بالایی برخوردار باشه و در تمامی پستها سوالات دوستان رو با دقت و تحقیق پاسخ خواهم داد تا اینکه هیچ شبهه ای در این ضمینه وجود نداشته باشه.
ممنون از اطلاعات و حضور و نظر شما.

سلاااااااااام آقای چشمه!
ممنون که به فکر همنوعان خودتون هستید!
من خودم با اینکه اوپراتور هستم باز هم به شدت استقبال میکنم!
واسه من فرقی نمیکنه که صوتی باشه یا نوشتاری!
هرطور خودتون صلاح میدونید!
با تشکر!

درود بر شما آقای چشمه
ممنون از شما که به فکر همنوعانتون هستین.
اگه این این آموزش به صورت صوتی باشه که خیلی خوبه.
البته اگه دوستان هم با شما همکاری کنن عالی میشه.
به قول آقای درفشیان دستگاهها متفاوتن.
منم آخر کلاس میشینم. چون دیر اومدم

سلام محمد.
باشه سعی میکنم.
با توجه به اینکه تو هم اپراتور هستی اگه موضوع خاصی در باره مرکز تلفنی که باهاش کار میکنی به نظرت رسید اعلام کن تا همه بچه ها ازش مطلع بشن.
ممنون از حضورت.

سلام به خدمت آقای محمدرضا چشمه امروزه با توجه به سانترال های کامپیوتری اولین چیزی که بچه ها باید یاد بگیرند کمی رایانه و حد اقل مسلط بودن به صفحه کلید است. چندین نوع دستگاه وجود داره که مراکز دارن ازشون استفاده می کنن مهمترینشون رهیاب و گویان افزار است که با خود صفحه کلید کار می کنی و دستوراتش با کلیدهای صفحه کلید هست. ولی چند نوع دیگه مث کارین و پاناسونیک با خود دستگاه کار می کنی که تقریبا شبیه به تلفن هست با تعداد دکمه های بیشتر. ولی خوبی که این دستگاه ها دارن از یک استاندارد خاص استفاده می کنند و با تغییر مدل و به روز شدن آنها در کارآیی دکمه ها تغییرات اساسی رخ نمی دهد. من خودم چند سال قبل دستگاه رهیاب را آموزش داده ام و تمام دستوراتشو دارم حالا فراخور نوع آموزش شما اگر در آموزش شما جا داشت در کامنتها در اختیار دوستان قرار میدیم با بحث کلاس شما پیش میریم. البته اگه اپراتور های اداراتی که نابینایان در آن ها کار می کنن با شما همکاری کنن تا صدای دستگاه و نوع بوق شهری و داخلی ها و نحوه کار را عملا داشته باشید خیلی بهتر است من می تونم قسمت صوتی گویان افزار و رهیاب را در اختیارتان بذارم.

سلام کاربر.
بله، دستگاههای پیام گو و پارس تلفن کار هم از همین قابلیتها استفاده میکنن که قبل از نصب صفحه خوانهای رایانه ها برای نابینایان کمی مشکلتر ولی شدنی بود و حالا دیگه وضعیت بهتر شده.
ممنون میشم که اگه همکاری کنی تا این آموزشها هرچه پر بار تر بشه.
ممنون از اظهار آمادگی شما.

سلام آقای چشمه
این عالیه
حتماً این کارو انجام بدید
البته من که خودم به این شغل شریف مشغولم ولی اطلاعاتم فکر کنم درصدی از اطلاعات شما نیست
بیصبرانه منتظر آموزشهاتون هستم ترجیحاً نوشتاری
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید