خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
معرفی سه تا گوشی اندرویدی که صددرصد تست شده برای استفاده نابینایان

سلام خدمت دوستان عزیز
تو این پست میخواستم سه تا گوشی که خودم شخصا تستشون کردم و از هر نظر درجه یک هستن,چه از نظر سخت افزاری چه نرم افزاری و چه از نظر دسترسی پذیر برای نابینایان رو خدمتتون معرفی کنم.به این شکل هم نیست که مثه اکثر افراد یکبار گوشیو دستم بگیرم بعد سریع بدون هیچگونه تخصص و آگاهی بگم این گوشی فایده نداره یا خیلی عالیه که متاسفانه دیدم اکثر افراد همینجوری یه چیزی میپرونن.
اینم بگم من خودم الان یکی از همین گوشیارو خریدم و واقعا واقعا ازش راضیم چون محشره,انگار ساخته شده واسه اینکه نابینایان با تاکبک ازش استفاده کنن.
خب میریم سر معرفی اولین گوشی که خودم خریدمش یعنی Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9500 این گوشی چه از لحاظ سخت افزاری چه نرم افزاری و چه دسترسی پذیری درجه یک هست,یعنی با خیال آسوده میتونین از گوشی سیمبیان خودتون دل بکنین و بیاین رو پلتفرم اندروید و از دنیای اندروید لذت ببرین.
مشخصات این گوشی عبارتند از:
CPU پردازنده 8 هسته ای
رم 2 گیگابایت
حافظه داخلی 16 گیگابایت
صفحه نمایش 5 اینچی آخرین تکنولوژی,ضد خش
دوربین 13 مگاپیکسل
قابلیت اتصال موس و کیبورد یو اس بی که این مزیتش واقعا واسه نابینایان عالیه چون میتونن کیبورد کامپیوتر خودشونو وصل کنن به گوشیشون و مثه برق تایپ کنن.این قابلیت اسمش OTG USB on the Go هست که تو گوشیای کمی این قابلیت گنجانده شده و متاسفانه کارخانه های سازنده گوشی به این مزیت توجه نمیکنن,به غیر از متصل کردن کیبورد و موس کامپیوتر میتونین فلش مموری خودتونم بهش وصل کنین و حالشو ببرین.
باتری 2600 میلی آمپری ساعتی که شارژ نگهداریش خوبه.
نسخه سیستم عاملش 4.4.2 هست و همین امر باعث شده که دسترسی پذیری نابینایان به این گوشی و کار با اونا کامل کنن,قابلیتهایی مثه خاموش کردن صفحه نمایش که خب واقعا واسه ما نیازه چون بهش احتیاج نداریم و تو بقیه گوشیا نمیشه کامل خاموشش کرد و این امر هم باعث هدر رفتن شارژ باتری میشه هم اینکه اطرافیان تو گوشیمونو میبینن.
قابلیت بعدی که این نسخه از اندروید بهمون میده اینه که با چند بار فشار دکمه Home میتونین تالکبک رو فعال و غیر فعال کنین که خب بازم این خودش خیلی عالیه چون هروقت خواستیم میتونیم قطعش کنیم و اگه اتفاقی قطع شد نیازی نیست به یک بینا بگیم برامو فعالش کنه خودمون فعالش میکنیم.
قابلیت بعدی اینه که میتونیم دکمه هایی که تو بعضی نرم افزارا مثه دکمه ارسال وایبر هست رو برچسب گذاری کنیم که راحتتر باشیم.
این نسخه ویرایش شده گالکسی s4 هست که قاب پشتش چرمی شده و مشکلات نسخه قبل این محصول حل شده که بهش میگن گالکسی s4 بلک ادیشن

و اما دسترسی پذیریش,من هرجای این گوشی رفتم مثه پیام رسانی صفحه کیلید شماره گیر و صفحه کلید نوشتاریش همه و همه روو به نحو احسن ساپورت میکنه و جون میده باهاشون کار کنیم,وقتی بین صفحات با دو انگشت چرخ میزنیم تعداد صفحه چند از چند رو میگه مثلا میگه صفحه یک از چهار و..توی مخاطبین همه مخاطبین رو میخونه از جمله نام شماره دکمه تماس سریع دکمه ارسال پیام سربرگهای اون صفحه مانند گروهها مخاطبین و صفحه کلید برای شماره گیری و… وقتی روی صفحه کلید ضربه بزنیم واردش که شدیم گزارش تماسها اعداد صفحه کلید شماره گیر و تمام دکمه ها از جمله دکمه برقراری تماس رو خیلی عالی میخونه.وقتی تماس رو برقرار کنیم شماره گرفته شده رو میخونه و اگه کسی هم بهمون زنگ بزنه خودش شماره طرف رو برامون میخونه و با لمس دوباره صفحه بازم شماره گیرنده رو میخونه و یکی از مزایای بسیار خوب این گوشی اینه که میتونیم دکمه Home رو اختصاص بدیم به وصل و رد تماس که از کابوس کشیدن دو انگشت روی دکمه تماس برای وصل شدن تماس رها بشیم..وقتی هم گوشی زنگ میخوره میتونیم دکمه Home رو فشار بدیم که سایلنت بشه تا بتونیم شماره گیرنده تماس رو بهتر گوش کنیم و اگه هم نخواستیم خب مثه همه گوشیا میتونیم میزان صدای موسیقی و تالکبک رو طوری تنظیم کنیم که صداشو بشنویم.
تو پیام رسانی که وارد میشیم تمام گزینه ها و دکمه های موجود تو ی پیام رسانی و مربوط به اونا به طور کامل پوشش میده و هیچ کدومو نمیگه بدون برچسب یا دکمه فلان,اینکه میگم خودم خیلی دنبال یک دکمه یا برچسب گشتم تو این گوشی که بگه بدون برچسب یا دکمه فلان ولی موفق نشدم پیدا کنم چون همشو میخونه,فقط همینجا ذکر کنم تمام برنامه های خود این گوشی رو ساپورت میکنه از لحاظ خوندن ولی مثلا برنامه وایبر رو که نصب کنیم دکمه ارسال پیامو نمیخونه چون اون دکمه غیر استاندارد ساخته شده و دیگه به گوشی مربوط نمیشه چون شرکت سازنده وایبر استاندارد طراحی نکرده و تو همه گوشیا این دکمه رو میگه دکمه فلان.ولی خب با قابلیت برچسب زنی که تو اندروید 4.3 به بالا وجود داره میشه این مشکل رو حل کرد.
وقتی توی پیام رسانی چرخ میزنیم پیامارو که خوندیم و خواستیم جوابی بدیم صفحه کلیدی واقعا محشر باز میشه که تمام حروف رو دارا میباشه و مثلا حرف آ رو که بخوایم تایپ کنیم وقتی روی ا وایمیسیم گزینه های دیگه از جمله آ رو بهمون میده که با لمسش میتونیم آ رو تایپ کنیم که این کابوسی شده واسه دارنده گان گوشی اندروید چون تالکبک کیبوردهای مختلف رو ساپورت نمیکنه ولی این گوشی صفحه کیلیدش استاندارد ساخته شده و اختصاص همین گوشی هست.خلاصه به راحتی هرچه تمام تر میتونین تایپ کنین و یه نکته جالب دیگه ای هم که دیدم اینه که تو این گوشی تعداد کاراکتر باقی مونده و تعداد صفحه نوشته شده رو تالکبک میخونه و دیگه حسابی بهمون حال میده.هر کسی هم که نخواست یا بدش میاد از صفحه کلید خود گوشی,میتونه کیبورد کامپیوترشو وصل کنه به گوشی و دیگه راحت تایپ کنه.
یه نکته خوب دیگم اینه که تو نوشته ها میتونیم با کلید کم و زیاد کردن ولوم بین کاراکترا حرکت کنیم و متن هارو بهتر ویرایش کنیم.
تو همه منو ها و گزینه ها و تنظیمات و خلاصه همه جای گوشی که برین تالکبک واقعا خوب ساپورت میکنه و هیچ مشکلی واسمون نداره.منوهایی همچون اعلانات,تنظیمات اتصالات و مدیر فایل و…
منکه خودم چند ماهه دارم تحقیق میکنم و چندروز پیش رفتم این گوشی رو خریدم چون واقعا تمام بررسی هارو رو همه گوشیا کردم و این بهترین گزینه بود.و واقعا هم ازش راضیم و خوشحالم و به شما هم پیشنهاد میکنم اگه میتونین بخرینش.

و اما مدل مینی این محصول یعنی Galaxy s4 mini این گوشی هم عالیه چه از نظر قیمتی چه از نظر سخت افزاری,نرم افزاری و چه دسترسی پذیریش برای نابینایان..من این گوشی رو هم تست کامل کردم همه چیزش عالیه و خوب جواب میده فقط تنها دلیلی که باعث شد من نخرمش اینه که نمیشه بهش کیبورد یو اس بی وصل کرد یعنی امکان OTg رو نداره ولی دیگه همه چیزیش عالیه,پسر خالم این مدل رو داره و من کلی روش کار کردم و خیلی عالیه.اما مشخصاتش:
CPU پردازنده دو هسته ای
رم 1.5 گیگابایت
حافظه داخلی 8 گیگ
دوربین 8 مگاپیکسل
باتری 1900 میلی آمپر ساعتی
صفحه نمایش 4.3 اینچی آخرین تکنولوژی
نسخه سیستم عاملش هم 4.3 هست که میشه به نسخه 4.4.2 ارتقا داد
دو سیم کارتس که همزمان فعال هستن

اما دسترسی پذیریش دقیقا مثه مدل بزرگشه که بالا توضیح دادم فقط چندتا امکان رو نداره اینکه صفحه نمایش رو خاموش کنی که اگه نسخه اندرویدش رو به 4.4.2 ارتقا بدی این قابلیتو هم پیدا میکنه.
فقط تنها تفاوتی که واسه ما داره اینه که نمیشه بهش کیبورد یو اس بی وصل کنی,وگرنه دیگه همش مثه همون بالایی هست.

و اما مدل بعدی یعنی Galaxy s3 neo این گوشی هم خیییلی عالیه چه سخت افزاری چه نرم افزاری و چه دسترسی پذیر بودن,فقط تنها دلیلی که باعث شد من این مدل رو نخرم بازم این بود که کیبورد یو اس بی رو ساپورت نمیکنه وگرنه دیگه همه چیش عالیه..
مشخصاتش هم ایناس
CPU پردازنده 4 هسته ای
رم 1.5 گیگابایت
حافظه داخلی 8 گیگابایت
صفحه نمایش 4.8 اینچی آخرین تکنولوژی
دوربین 8 مگاپیکسلی
باتری 2100 میلی آمپر ساعتی
نسخه سیستم عامل 4.3که میشه به نسخه 4.4.2 ارتقا داد
دو سیم کارتس که همزمان فعال هستن

دسترسی پذیری اینم همانند مدل گلکسی S4 مینی هست که براتون توضیح دادم.این گوشی رو هم داییم داره که من روش تست کردم و خوب جواب داده و همه چیش اوکی هست.

این سه تا گوشی که براتون توضیح دادم تو خریدش اصن شک نکنین چون از همه لحاظ عالین.بازم میگم چند ماهه دارم روشون تحقیق میکنم و از همه نظر خوبن.
اما قیمتاشون هم تا به امروز که من اطلاع دارم گالکسی s4 بزرگه یک میلیون و دویست هزار تومن هست و مدل مینیش یعنی گالکسی S4 مینیشم 760 هزار تومن هست و مدل گالکسی s3 neo هم همین قیمت هست یعنی 760 هزار تومن. همشونم برند سامسونگ هست چون سامسونگ توی اندروید محصولاتش کمترین تغییری رو ایجاد میکنه و بخاطر اورجینال بودن اندرویدش تالکبک عالی ساپورتش میکنه.
همینجا یه نکته مهمی رو هم خدمتتون عرض کنم که واسه تجربه دنیای جدید نباید ترسید چون انسان همیشه از تجربه موضوع جدید میترسه و فکر میکنه خوب نیست ولی باید خدمتتون عرض کنم که ظرف چند هفته میتونین به راحتی که با گوشی سیمبینتون کار میکنین با یک گوشی اندرویدی هم کار کنین فقط باید بخواین.
امیدوارم که تونسته باشم با اطلاعاتی که در اختیارتون قرار میدم کمکی بهتون کرده باشم که بتونین بهترین تصمیم رو بگیرین..

۳۵ دیدگاه دربارهٔ «معرفی سه تا گوشی اندرویدی که صددرصد تست شده برای استفاده نابینایان»

بالاخره بعد از دوروز تونستم نظر ارسال کنم هرچی ارسال میکردم خطا میداد.
داش رضای گل نکسوس ۵ معایبی داره که من در دم ردش کردم…باتریش غیر قابل تعویضه.مموری کارت نمیخوره.دوربینش خییییلی ضعیفه..یه جورایی داری پول سیستم عامل میدی..باتریش خیلی تند تند خالی میشه.

سلام
پستت خیلی عالی بود .
تو لیستت s5 mini هم به عنوان گوشی عالی معرفی کن
همه ی اون دسترسپذیری ها را با زد آب بودن دارد . , وخیلی خوش دست
s4 خیلی مهشره ولی نظره شخصیم است یک خورده بد دست است
یعنی نسبت به گوشی های ۵ اینچ مثل z1 خوش دستیش مهشره ها ولی من عاشق گوشی ی خوش دست ام
تازه یکی از خوبی های s4 این است که تو لیست آپدیت های لالیپاپ سامسونگ است ..
گوشی ی خودم galaxy آلفا است و گوشی ی خوبی ی .

سلام عزیز..گوشی گالکسی s5 گوشی خوبیه ولی خب مدل بزرگش خیلی گرونه یک میلیونو ششصد هفتاد هزار توووووممممممنه خخخخ مدل مینیشم از نظر من واسه ما فرقی با s4 مینی نداره چون فقط یه سیپیوو قوی داره و یه رم که خب واسه بازی و اینا بدرد میخوره که خب بدرد ما نمیخوره.بیایم یک میلیون و صدو خورده ای هزار تومن بدیم بالا یه گوشی که داره پول نوبری بودنشو میگیره؟ چون الان پرچم دار سامسونگ هست گرونه البته به زودی گالکسی s6 وارد بازار میشه که اون گوشی محشریه.

سلام آقای موسوی
ممنون از پست خوبتون
خیلی عالی بود و این که اطلاعاتی که دادید رو فرمودید که مبتنی بر تحقیق و کار واقعی روی این گوشی ها بوده
منم گلکسی s5 mini دارم و از نظر ویژگی هایی که شما گفتید می تونم کاملا عالی ارزیابیش کنم تنها کمبودی که این گوشی داره البته توی ملاک هایی که شما گفتید تنها این هست که OTG رو ساپورت نمی کنه وشاید این برای خود من ابتدا خیلی آزار دهنده بود و خیلی ناراحت شدم که چرا به این مطلب دقت نکرده بودم موقع خرید.
اما بعدا من نرم افزار remote web desktop رو نصب کردم که یکی از امکانات این برنامه اینه که میشه از کیبورد لپتاپمون برای تایپ در گوشیمون استفاده کنیم. وقتی آدم تایپ زیاد داره میتونه از اون استفاده کنه. این نرم افزار از طریق wi fi گوشی و کامپیوتر رو به هم کانکت میکنه.
دوربین این گوشی هشت هست که خب منم نمی خواستم پول زیاد بابت دوربین بدم چون خیلی کاری با دوربین ندارم.
حافظه خود گوشی هم ۱۶ هست و CPU اش هم فک کنم ۱.۴ quadcore هست که ۲ ۳ ماه پیش که من خریدم، به نسبت پولی که میدادم واسه سامسونگ CPU خوبی بود.
بازم سپاس و آرزوی موفقیت

سلام دادا
گوشی خوبی داری البته همونطور که گفتم بیشتر پول نوبر بودنشو داره میگیره ولی خب گوشی خوبیه از نظر دسترس پذیر بودنم عالیه..آره با اون نرم افزار و یه سری نرم افزارای دیگه تو همین زمینه میشه با کام تایپ کرد..

سلام عزیز
آیفون بخاطر انحصاری بودن سیستم عاملش که مثه اندروید باز نیست فقط باید بدست خود اپل نرم افزاراش ساخته بشه و البته کسی اگه بخواد میتونه براش برنامه بنویسه ولی خب بخاطر قیمت بالاش کسی سراغش نمیره خخخ
آیفون بیشتر به درد کلاس گذاشتن میخوره به نظر من چون یه گوشی رده پایینش دو میلیون تومممممنه خخخ

سلام آقای موسوی.
من گوشی گلکسی s5 دارم که تمامی این خصوصیاتی رو که شما فرمودید داره، البته شاید کمی سرعت پردازش این گوشی نسبت به گوشیهای دیگه بالاتر باشه ولی دسترس پذیری خیلی خوبی داره.
امیدوارم که در مورد این گوشی هم تحقیق کنید و اینجا منتشر کنید.
از پست ارزشمند شما ممنون.

سلام دوستان من هم s5 را تأیید میکنم حتی دوربینش هم تا حدی میتونه برای نابینایان قابل دسترسی باشه اگر تشخیص چهره فعال باشه تاک بک میخونه یک چهره در سمت چپ صفحه شناسایی شد دوربین را به سمت راست حرکت دهید و سپس عکس بگیرید. این برای این است که تصویر چهره در مرکز صفحه قرار گیرد. وقتی چهره در مرکز قرار گیرد تاک بک اعلام میکند که یک چهره در مرکز صفحه شناسایی شد شما میتوانید همین الآن یک عکس بگیرید. دوربینش حتی در آب هم فیلم برداری میکند با وضوح خوب. تازه ذره بین هم داره که برای کم بینایان خیلی خوبه. به نظر من اگر بخریدش ضرر نمیکنید.

سلام خدمت شما
دوربین گالکسی s4 هم به همین شکل تالکبک ساپورتش میکنه و از نظر دسترس پذیری شبیه اس ۵ هست….در مورد ضد آب بودن و ایناشم بگم درسته مانور تبلیغاتی زیادی روی اس ۵ شده ولی این خاصیت واسه آب قطره ای هست و نه اینکه گوشیا بندازی تو آب درسته گفته شده تا نیم ساعت تو عمق یک متری دوام میاره ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و یکی از بچه ها این کارو کرده بود گوشیش آسیب دیده بود..پس از تست این خاصیتش جدا خودداری کنین چون اعتباری بهش نیست.

سلام
وااای ممنون من تصمیم گرفته بودم یه گوشی بخرم و خب دیگه دست از وسواس های الکیم هم برداشته بودم و می خوام که اندروید بخرم….
یه مقدار هم از دوستان تحقیق کرده بودم که به نتایج گلکسی s3 s4 و s5 رسیده بودم
این پست جداً در این زمان برای من خیییییلی مفید بود ….
شدید ممنون
“سر فرصت دقیق مجدد متن رو می‌خونم”
ایام به کامتون تا همیشه

سلام بر دوست بزرگوار.
ضمن سپاس از پست مفیدتون بنده هم s4 دارم اما اون دو حالتی که اشاره فرمودین خاموش کردن talkback و خاموش کردن صفحه نمایش را نتونسته ام راه اندازی کنم یا اینکه اصلاً نداره چون خیلی منوهاشو گشتم ورژن ادرویدش هم ۴.۴.۲ هست البته موقع خرید فروشنده یه چیزی گفت که ورژنش ۴.۴.۲ آزمایشی هست نمیدونم قزیه چیه؟
اگه میشه در مورد فعالسازی و تغییر ورژن توضیحی بدین ممنونتر هستیم.
مرسی باشی.

سلام عزیز
میشه بگین مدل گالکسی s4 شما چیه؟؟ ۰۹۵۰۰ هست یا ۹۵۰۵ هست؟ چون مدل دومی سفارش اروپاس و نسخه اندرویدش رو آنلاک کردن که تو خاورمیانه کار بده که اگه آپدیتی چیزیم بشه به فنا میره.

سلام
پست خوبی بود من گوشی سامسنگ اس ۵ دارم همه چیزش خوبست اما مشکلش اینست که به کیورد وصل نمیشود از دوستان خواهش میکنم اگر نرم افزری که بتواند این مشکل را حل کند لطف کند و به من خبر دهد… تلفن همراه ۰۹۱۷۱۱۳۵۷۱۰

سلام
آیا شما در مورد گوشی گلکسی گراند ۲ اطلاعاتی دارید یا خیر؟
من تصمیم گرفته بودم گوشی گلکسی s3 بخرم ولی فروشنده گفت که بردش ضعیف هست و …. گوشی گراند۲ رو پیشنهاد کرد؟
در هر حال که در مورد دست رس پذیری گراند۲ کمی سرچ کردم در جایی گفته شده دست رس پذیر هست و در جایی هم گفته شده خیر ….
ممنون می‌شم راهنمایی کنید؟
“” راستی نخودی بودم””

واقعا این طور پست ها رو باید با مارک و آرم طلا یا الماس یا صد ستاره منتشر کرد.
چون کاربردیه به کار یک نفر میآد.
من که پولدار بودم حتما هم گالکسی s5 و s6 و s4 رو میخریدم خخخ
واقعا از پست ۲۰ ۲۰ شما سپاس آقای موسوی
به امید روزی که همه نابیناها گوشی لمسی داشته باشند قبل اینکه گوشی پوتی و چشمی بیاند ههه

دیدگاهتان را بنویسید