خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کتابخانه فاطمه زهرای شهرداری اصفهان. دانلود کتاب سه آستانه نشین.

سه آستانه نشین: بلز پاسکال, سورن کرکگور, و سیمون وی. نوشته دایا جینیس الن. ترجمه رضا رضایی
«بلز پاسکال» دانشمند، ریاضی‌دان و فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم میلادی است. او در ریاضی بینان‌گذار نظریه جدید احتمالات و در فیزیک کاشف قانون پاسکال در فشار مایعات است. «مورن کیرگگور» فیلسوف و نویسنده دانمارکی است که در الهیات و فلسفه آثار بسیار دارد و پدر اگزیستانسیالیسم به شمار می‌آید. «سیمون وی» بانوی فیلسوف فرانسوی است که آثار مهمی درباره الهیات، فلسفه و مسائل اجتماعی دارد. کتاب حاضر، بررسی و تشریح اندیشه‌های دینی این سه متفکر غربی است که به رغم تفاوت‌های زمانی، مکانی و فکری، وجوه اشتراک بسیاری داشته‌اند. نگارنده کتاب، این سه متفکر را «آستانه‌نشین» نامیده است؛ چرا که آنها در آستانه کلیسا و خطاب به آدم‌های درون کلیسا سخن گفته‌اند. ظاهرا این هر سه باور داشته اند که دنباله روی محض از یک نهاد مذهبی (در اینجا کلیسای کاتولیک) لزوما مومنان را به خودشناسی و خداشناسی که غایت اصلی مذاهب است نمی رساند؛ و ای بسا که مومن عمری دلمشغول مناسک و شعائر بماند و به سوی خداوند راهی نبرد. آنان در عین حال بیرون نشستگان را هم صلا می دهند که خدمات دین در زندگی انسان را کوچک نشمارند و اگر وجود خود را بر روی ایمان, گشوده نمی یابند یا نمی خواهند, دستکم احترام دین را حفظ نمایند.
کتاب سه بخش اصلی دارد که هرکدام به یک متفکر اختصاص یافته است. برخی از عنوان‌های فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: دین محترم است، ماهیت ایمان، زندگی زیبایی‌شناسانه و زندگی اخلاقی، نهان بودن خدا، و سطوح سه گانه عشق مستتر؛
فایل صوتی مقدمه کتاب را می توانید در ادامه از این لینک دانلود و گوش کنید.
دانلود
کل فایل ها نیز از طریق این لینک قابل دریافت است:
دانلود
اگر مایل به حمایت از ضبط کتب گویا هستید, می توانید از طریق این شماره کارت اقدام فرمایید: 6037694037855131. بانک صادرات, به نام سعید عابدی.
با ما در تماس باشید: frz.ketab@gmail.com
تلفن: 03133373136
نشانی: اصفهان- خیابان فروغی- کوچه 32- جنب بانک صادرات- کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س)