خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
اگر پسورد تبلت اندرویدی خود رو گم کردیم چیکار کنیم.

سلاااااااام سلااااااااا؛اااا؛ااااا؛اااااااااا؛اااااااآااااآاااآااااآااااآااااآااااآاااااآاااااا،آ،آ،،،،،،،،،،،،آ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،آ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،اااااام بر شما هم محله ای های گل گلاااب دوست داشتنی. چطورید؟ خوبید؟ چیکار میکنید؟ چه خبرااااا؟ اگر از حال من بپرسید ملالی نیست جز دوری شما. خخخخ . یاد نامه های دوران سربازی داییم افتادم. باور کنید تو همه ی نامه ها این جمله تکرار شده بود. راستش این بار من اومدم خدمت شما عزیزان تا یه آموزش بهتون بدم و برم. البته من کوچیکتر از اونی هستم که بهتون آموزش بدم ولی خُب شما به بزرگواری خودتون ببخشید.

یکی از پر استفاده ترین کدهای امنیتی که در تبلتهای اندرویدی به کار بسته میشه کد قفل (lock pattern) هست. در این نوع کد قفل کاربر کدی رو برا تبلت خود در نظر میگیره که با استفاده از اون کد میتونه تبلت رو روشن کنه. یعنی اگه تبلت خاموش بشه و بخواییم که اونو روشن کنیم حتماً باید از کدی که خودمون تعیین کردیم استفاده کنیم. یعنی کس دیگه ای نمیتونه تبلت ما رو روشن کنه. خُب: تا اینجا، همه چی آرومه، تو به من دلبستی، این چِقَدَر خوبه که، تو کنارم هستی. خخخ . چی دارم مینویسم من. هاهاها. اما یه زمانی پیش میاد که ما این رمز یا همون کد لعنتی رو فراموش میکنیم و میمونیم سر کار. خدایا حالا باید چیکار کنیم. خُب من براتون میگم. در اینجور مواقع ما چهار تا کار میتونیم بکنیم.

1: بیخیال تبلت بشیم و بریم یکی دیگه بخریم، که البته با وضعیت امروز امکانش نیست.یعنی اقتصاد این اجازه رو بهمون نمیده.

2: تبلت رو برداریم بریم بازار و بدیم یه فلش بهش بزنند که این هم به جهت اینکه یه سی هزارتومانی از ما میگیرند صرفه ی اقتصادی نداره و در ضمن برا خود تبلت هم ضرر داره.

ولی اما،

3: میتونیم تبلت رو ریست کنیم. اما دقت داشته باشید که در این حالت همه ی مخاطبین و ایمیل و پیامهایی که داریم پاک میشه یعنی انگار تبلت تازه از مادر زاده شده یعنی ببخشید تازه از بازار خریدیم. خُب برا این کار: ابتدا تبلت رو خاموش میکنیم، سپس دکمه ی کاهش دهنده ی ولوم تبلت رو پایین نگه داشته پاور یا همون دکمه ی روشن رو فشار میدیم. در این مرحله وارد محیط H-boot میشویم. بعد از این متأسفانه به یه بینا نیاز خواهیم داشت. دقت هم داشته باشید که صفحه ی لمسی تبلت برا ما کار نخواهد کرد و باید از ولوم کاهشی و افزایشی بعنوان جهت نمای پایین و بالا و از کلید پاور به عنوان اینتر استفاده کنیم. در صفحه ی h-boot روی گزینه ی recovery قرار گرفته و انتخاب میکنیم. حالا منتظر میمانیم تا مثلث زرد رنگی با پس زمینه ی لوگوی اندروید برامون ظاهر بشه. اینبار کلید ولوم افزایشی را نگه میداریم و سپس پاور را میزنیم و به یه صفحه ی جدید میرویم. در این صفحه wipe reset factory رو زده و بعد از آن tracball رو انتخاب میکنیم. حالا در این قسمت پیغامی از طرف سیستم دریافت خواهیم کرد که از ما میپرسه که آیا واقعاً میخواهیم این کار رو بکنیم یا نه که ما yes را انتخاب میکنیم. کار تمام هست و شما باید تبلت خود را دوباره راه اندازی کنید که احتمالاً نیاز به اینترنت خواهید داشت تا آپدیت بشه. این راه رو من کاملاً امتحان کردم و دقیقاً جواب داد.

4: این راه نمیدونم تا چه اندازه جواب میده یا نه، اما با استفاده از حفره ی باز امنیتی سیستم عامل اندروید شما میتونید از یه گوشی دیگه به تبلت خود در صورتی که سیمکارتخور باشه زنگ بزنید و تماس رو جواب بدید. حالا شما در حین مکالمه با استفاده از صفحه ی لمسی با انتخاب کلید خانه به صفحه ی اصلی تبلت بروید و از آنجا به قسمت نرم افزار ها رفته و از قسمت تنظیمات تیک فعال بودن پسورد رو برداشته یا پسورد رو پاک میکنید. امیدوارم که مورد استفاده قرار بگیره.

خُب: در پایان من باید از دو نفر ویژژژژژژژهههههه ویژژژژژژژژژهههه تشکر کنم. اما شما حساس نشید هااااااا. اول از اونی که به تبلتش پسورد داد و سپس اون پسورد رو فراموش کرد و بعد تبلتشو آورد تا من براش درستش کنم که باعث شد که من این راه رو یاد بگیرم.

و اما دوم از شهروز ویژژژژژ ویژژژژژژ ویژژژژژژژ تشکر میکنم. میپرسید برا چی؟ خُب معلومه دیگه همیجوری. فقط میخوام اذیتش کنم. حالا از فردا همه راه میفتن دنبالش میگن چرا اصغر ازت تشکر کرد. خخخخخ. پس شهروز جااااااا؛اااااا،اااااااااا،آاااااااااا،ااااااا،اااااآآااآآااآآاآآاآآآااااآآاااآآاااآاآاآااآآ،آ،آ،آ،آ،آ،آ،آ،آ،آ،آ،،،،،،،،،،،،آ،آ،آ،آ،آ،آن ازت ویژژژژژژژژ ویژژژژژژژ تعریف و تمجید میکنم. خخخخخ

الفرااااااار

 

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «اگر پسورد تبلت اندرویدی خود رو گم کردیم چیکار کنیم.»

سلام سید بزرگوار. بله درسته، همه ی سیستمهایی که از سیستمعامل اندروید استفاده میکنند این قابلیت رو دارند. البته سیستم عامل سینبین هم یه همچین امکانی رو داره که در مواقعی که گوشی هنگ میکنه خیلی به کار میاد. مرسی از حضورت موفق باشی.

سلااااام اصغر،،میگم این مرض نوشتاری من به تو هم انگار سرایت کرده که خخخخ،خخخ،خخخ،خخخخخ،میسی میسی میسی از آموووزش،اما اون تیکه آخر پست خعععلی ویژژژژژژه ویژژژژه بود که خخخخ،هوهو هوهو یوهوووو ووو ووو ،ووووٱوووو خدافسی

سلام ملیسا خانم. اصلاً این مرض تو به همه سرایت کرده. تنها من نیستم که، خخخ
اما کل این پست و آموزش به خاطر اون تیکه ی آخریش بود. اصلاً نمیدونم چیه که من این روزا هی دلم میخواد که حرص این شهروز رو دربیارم خخخ
خدافظی

سلام بر اصغر نازنین.
این اتفاق ظاهرا یک اتفاق ساده به نظر میاد، ولی واقعا میتونه زندگینامه گوشی یک نفر رو به باد بده.
دونستن این روشها میتونه کمی خیلا ما رو راحت کنه که بل اخره یه راهی برای این معضل هست.
ممنون از لطفت برای انتشار این مطلب.

سلام اصغر جان.
مرسی از پستت.مشکل خیلی ها فراموشیه.
اونم با این مشکلات که از دست مزاحم, باید پسوردی رو مثل من بدی که برای ترجمه اش باید کارشناس میراث فرهنگی به کمک مون بیاد تا ترجمه اش کنه.
این موضوع اینو روشن میکنه که هیچ قفلی کاملا مطمئن نیست.
اگه راهکاری برای گوشی هم دیدی برامون بزار.یه نرم افزار یا چیزی اینجوری برای موبایل ساز محل مون شده نون دونیش.این کارو فکر کنم با کامپیوتر خودش میکنه.
ممنون

سلام آقای ترخانه. اون نرم افزار فلش هست که به گوشیها میزنند. من تا حالا دنبالش نبودم ولی فکر کنم اگه دنبال کنیم میشه اون نرم افزارها رو هم پیدا کرد. فقط بحث اینه که برا هر گوشی یه فلش وجود داره و باید فلش مربوط به هر گوشی رو پیدا کرد. باز هم مرررسی از حضورت.

دیدگاهتان را بنویسید