خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

به یک هدفون سازگار با سمعک نیاز دارم. اگه کسی میتونه راهنمایی کنه, شک نکنه و زودتر اقدام کنه

سلام. این بار اومدم تا بجای معرفی یه کتاب جدید, از شما خواهش کنم اگه میتونید یه هدفون مناسب بهم معرفی کنید. من از سمعک استفاده می کنم و لذا فقط هدفون هایی میتونم بذارم که به اصطلاح, گیره ای و پشت گوش قرار بگیره. یعنی از اون مدل که کوچیکه و داخل گوش میره و نیز از اون نوع که روی سر قرار میگیره نمیتونم استفاده کنم. متأسفانه همون نوع پشت گوشی هم خیلی از مدل هایی که تست کردم یا صدای واضحی نداره, یا وقتی کنار سمعک قرار بگیره, به اصطلاح ایجاد نویز میکنه و سمعک به سوت کشیدن می افته. همینجا تا یادم نرفته بگم اگه کسی مشکل مشابه من ولی پول بیشتر از من داره, میتونه حدود 4 میلیون تومن هزینه کنه و سمعکی بخره که امکان بلوتوث داشته باشه و خودش کار هدفون را با کیفیت عالی و بی هیچ نویز انجام بده. برگردم سر قصه خودم. فعلا باید یه هدفونی پیدا کنم که پشت گوشی و صداش تا حد امکان واضح باشه. جوری که با درجه صدای پایین بتونم کلمات رو تشخیص بدم و لذا سمعک هم کوتاه بیاد و سوت نکشه. محض اطلاعتون عرض می کنم سمعکها به صدای بلند خیلی حساسند.
این بود انشای من. و این هم تلفنم: 09138727959. Skype name: s.abedi4

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «به یک هدفون سازگار با سمعک نیاز دارم. اگه کسی میتونه راهنمایی کنه, شک نکنه و زودتر اقدام کنه»

درود بر آغا سعید عزیز من هم مشکل شما را دارم و با شما همدردی میکنم
اتفاقا من هم مانند شما به دنبال هدفون مناسبی هستم امیدوارم دوستان بتوانند کمکمان کنند
امیدوارم خداوند به تمام دوستان سلامتی بدهد مشکلات شنیداری خیلی سختتر از نابیناییست

سلام
یه نظری به فکرم رسید یعنی یه فکری به نظرم رسید فقط امیدوارم مشکل شما تا حدودی حل بشه آخه این مشکل نویز یا سوت کشیدن توی ویندوز من هم بود :
اگه ویندوزتون هفت هست در قسمت sistem terie
که کلید های
insert+f11
قسمت speaker
و بعد recording devices
و بعد microfone
یا sterio mix
حالا هر کدام که استفاده میکنید و روی آن اوکی کنید و بعد properties
و بعد ctrl+tab
بروید که به قسمت balanse
هستش که اینجا احتمالا روی صد باشه که روی صفر باید گذاشته بشه یا نهایت سی و سه که خودش سه دسته سی و سه و شصت و شش و صد هست که شما یا صفر یا سی و سه رو انتخاب کنید و بعد اوکی کنید امیدوارم که درست بشه و به سمعک نباشه مشکل شما

سلام،
هدفونی که شما دنبالش هستید در مقایسه با هدفونهای داخل گوش، روی گوش و دور گوش کمتر پیدا می‌شه. اگر گیره متصلکننده هدفون به گوش باید حتماً در انتخاب شما لحاظ بشه، پیشنهاد می‌کنم به این مدل نگاهی بندازید.
Philips SHS4700 Ear Clip Headphone: http://www.digikala.com/Product/DKP-21382/Philips-SHS4700-Ear-Clip-Headphone/هدفون-فیلیپس-ایرکلیپ-SHS4700
البته حتماً تصویرش‌رو هم به کسی نشون بدید تا از صحت این انتخاب مطمئن بشید. ولی به نظر می‌رسه این همون چیزی هست که دنبالش هستید.
با سپاس.

متاسفانه حق با شماست.
سمعک یک تقویت کننده صوتی مصنوعی هستش و در مواجهه با یک پخش کننده دیگر, اگر مثل اینجا نزدیک هموقتی قرار بگیرند, در فرکانس های پخش همزمان صوت تداخل میکنند و نتیجه اش همین صدای ناهنجار سوت کشیدن هست.فیلتر های صوتی که در دستگاه گران مذکور شما, کار پالایش و تفکیک این دو فرکانس را انجام میدهد, که با این وضع تاسف بار اقتصاد ایران و توانایی ریال, از آنجایی که که عمده این لوازم, وارداتی هست و ارز بری داره, گرانی سرسام آور این دستگاه ها, تعجبی نداره.
واقعا باید پرسید نقش سازمان های حمایتی در این زمینه پس چی میتونه باشه.
ببین اگه تو رادیو های موجود, شما از بلند گو صدای سوت و خش خش میشنوید, نشانه اش این است که خازن دستگاه که بسیار ارزان هم هست سوخته. من خودم بارها با تعویض یک خازن, فرقی نمی کند چه ظرفیتی داشته باشد, فقط باید کوچک تر از قبلی نباشد, این مشکل را حل کردم.
اندازه کوچک و میکرو این خازن ها در رادیو های کوچک بکار میره.
نمی دونم, با یک آگاه در زمینه الکترونیک مشورت کن چون کار بینا هستش. کار کرد کلی خازن ها در قسمت کارت صدای هر دستگاهی, گرفتن پارازیت و صاف کردن صداست.بازم میگم کار بینا هستش که میتونه دو سر سیم های هدفون را با دوسر خازن بصورت اتصال سری وثل کند.ترجیحا با یک آگاه به اصول الکترونیک مشورت کن نه کسی که تجربی تعمیر کار صوتی و تصویری هستش.ضرر نداره.
من بینا بودم و بخاطر علاقه خودم در قطعه شناسی مطالعه میکردم.
نتیجه وقتی سمعک, و هدفون همزمان فرکانس صوتی مربوطه رو دریافت می کنند, به علت وجود خازن اضافه شده به هدفون, یک اختلاف بسیار کوچک در پخش صدا پیش می آره, که فکر کنم بتونه جلوی سوت کشیدن رو بگیره.
کمی پیچیده شاید بنظر برسه ولی اگر به یک بینای متخصص در الکترونیک دسترسی داشته باشی شاید این فرضیه بی ضرر و ارزان من بدرد بخوره و جلوی هزینه میلیونی رو بگیره.کاش نابینا نشده بودم خیلی دوست داشتم بهت کمک میکردم.
بازم از تجربه دوست های دیگر کمک بگیر.
موفق باشی

سلام آقای عابدی عزیز. از اون جایی که حقیقتا مسأله ای که دارین رو درک نمی کنم فقط می تونم سایت IranHeadphone.com رو بهتون پیشنهاد کنم که فروشگاه تخصصی آنلاین هدفون هستش و هدفون های متنوعی رو بر اساس ویژگی های هدفون در اختیارتون می ذاره و می تونید از مشاوره قبل از خریدش هم استفاده کنید.

سلام من شما رو نمیشناسم ولی لطفاً از عنوانهای مبهم خود داری کنین.
میتونستید عنوان پستتونو بذارین راهنمایی جهت تهیه هدفون مناسب برای افراد دارای مشکل شنوایی یا یه چیز شبیه همین.
عنوان باید موضوع اصلی پست تان را در بر گیرد.
اگر باز هم از این عناوین کلی استفاده کنین من یکی که دیگر پستهای شما را باز نخواهم کرد.
مجتبی خادمی هم این نکته را گوشزد کرده بودند.
موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید