خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود دوازده کنفرانس محله نابینایان و شرکت در کنفرانس های بعدی جهت حل مشکلات روزمره

سلام و صد سلام به دوست های گوشکنی و غیر گوشکنی!

میخواهیم مثل قدیمتر‌ها که کنفرانس صوتی داشتیم، دوباره بازم توی اسکایپ کنفرانس داشته باشیم.

هدف از این کنفرانس ها اینه که واسه چالش هایی که ما نابینایان و کم‌بینایان باهاش مواجهیم، سعی کنیم راه حل پیدا کنیم و با ذهنیت و نظرات هم دیگه چه مخالف و چه موافق، آشنا بشیم. بلکم رستگار شویم!

اگر قرار شد کنفرانس داشته باشیم، دقت داشته باشید که ضبط میشه و برای بچه محل ها روی سایت‌مون منتشر میشه!

خوب. توی نظرات چندتا چیز رو باید بگید:

  1. آیا شما با برگزاری کنفرانس موافقید و تشریف مییارید؟
  2. آیا با این مسئله که کنفرانس چهارشنبه، ساعت 9 شب برگزار بشه موافقید که دانش‌آموز‌هام اگه خواستند بتونند بیاند یا نظر دیگه ای دارید؟
  3. به نظر شما اگه کنفرانس قرار شد تشکیل بشه، راجع به چه موضوعی بحث کنیم؟

تا روز سه‌شنبه ساعت 22 وقت دارید اینجا نظر بدید و من نتیجه رو به همراه آموزش های مربوط به شرکت در کنفرانس و احتمالا اگه قوانینی باشه، چهارشنبه منتشر میکنم!

برای آشنایی بیشتر با نحوه و محتوای کنفرانس های گوشکن، میتوانید کنفرانس های قبلی را از لینک های مستقیم دریافت کنید:

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره یک

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره دو

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره سه

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره چهار

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره پنج

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره شش

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره هفت

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره هشت

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره نه

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره ده

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره یازده

دانلود کنفرانس محله ی نابینایان شماره دوازده

منتظر نظرات شما هستم…

با اینکه گرون در مییاد ولی چااااکریم دربست!

طبق معمول، لذت ببرید از زندگی!

۲۸ دیدگاه دربارهٔ «دانلود دوازده کنفرانس محله نابینایان و شرکت در کنفرانس های بعدی جهت حل مشکلات روزمره»

درود! کنفرانس خیلی خوبه، ولی چه کنم که شرکت نوکیا دیگه اسکایپ را پشتیبانی نمیکند، همراه اول یه برنامه داره که با هزار تومن فدا کردن شصت دقیقه صحبت میدهد که میشه کنفرانس موبایلی گذاشت، طرح پاییزه هم برای شصت دقیقه مکالمه در طول هفته جمعه ی رایگان داشت که دوستان نابینا کنفرانس میگذاشتند که تمام شد، حالا هم با ستاره ۱۴۲ مربع و شماره شارژ ده هزار تومن سه هزار تومن رایگان میدهد و میشه کنفرانس گذاشت! ولی فدا کردن هزار تومن یک ساعت در روز هم خیلی خوبه که کنفرانس بدهیم، برای اطلاعات بیشتر ۹۹۹۰ را بگیرید و گوش کنید تا بهتر متوجه منظورم بشید!

با دورود فراوان مجتبی جان من فکر نمی کنم تمامی بچه ها را در باره ساعت و روز معین به تفاهم رساند به همین دلیل روز و ساعتش را اعلام کنید کسانی که دوست داشته باشند خودشان را هماهنگ میکنند در مورد موضوع کنفرانس هم تو خودت استاد اینکار هستی فقط خواهشی میکنم مدیریت کنفرانس ها را یا خودت به عهده بگیر در غیر این صورت به عهده کسی بگذار که بتواند جلسه را مدیریت کند.

سلام مجتبی .
درباره این کار بشدت موافقم
روزش هم مهم نیست هر وقت بگی هستم که اون روز خوبه فقط اگه کمی زودتر بشه عالیه
درباره مشکلاتی که نابیناها دارن که حالا میخوای دسته بندی کنی مثلا اول داخل خانواده بعد مثلا افراد خانواده بعد اجتماع بعد مردم اجتماع بعد مشکلاتی که نابینا ها با اجتماع دارن و بالعکس مشکلاتی که اجتماع با نابیناها دارن .
که در هر مبحثی باید به نتیجه برسیم و عملی کنیم
مثلا یه مشکلی که هنوز بعد از نه سال من توی خونه دارم اینکه چرا هنوز مثلا چرا باید یه چاقو زیر پای من توی خونه باشه و آسیب ببینم چرا دکور خونه زود به زود عوض میشه و من اطلاع ندارم که مثلا جای چاقو یا لیوان ها عوض میشن ولی من نمیدونم و خیلی وقتها هم بی خیال گشتن میشم و از کارم دست میکشم
در مقابل این اشکالات باید چه رفتار یا واکنشی نشون بدیم
شرمنده دلم پر بود آخه امروز باز چاقو رفت توی پام خین آمد
مرسی که به فکر بچه ها هستی

سلام آقا مجتبی من هم با کنفرانس موافقم و شرکت میکنم
ساعتشم به نظر من مناسبه و اما در مورد موضوع با آقای خسروی هم عقیده هستم
اگه در مورد مشکلاتی که ما توی جامعه باهاش برخورد میکنیم و این که چگونه با مردم کنار بیاییم بخصوص افراد کوته فکر صحبت بشه خیلی خوبه

باید با مزاحمین کنار بیاییم.
یا با ما مذاکره میکنند و مشکل حل میشود.
یا به اذیتشان ادامه میدهند که چون بحث های ما به صورت صحبت هر نفر به صورت پرسش و پاسخ است، زمانی که در اختیار مزاحم قرار میگیرد زیاد نیست.
سعی شده دو سه نفر برای مدیریت کنفرانس انتخاب بشه که این موارد به پایینترین حد خودش برسه.
بعدشم که ما اصل فایل رو ویرایش میکنیم و سعی میکنیم ی چیز سالم تحویل هم‌محلی‌ها بدیم.
بالاخره شرکت زنده در کنفرانس و اینکه نظرتو بگی به همه ی مزاحم هاش و به همه ی دردسر هاش می ارزه به نظرم
اینکه بتونی هرچی توی دلت هست بگی و از دوستات جواب بگیری خیلی خوبه. خیلی.

درود
من هستم فقط شنیداری و میکروفون کار نیم کند مشکل سخت افزاری و بلد هم نیستم بهروم بیام .روزش هم با نظر اکثریت باشد .موضوعات مناسب حال ما . و در برابر بازخوردهای منفی هم لطفا واکنش های مناسب داشته باشید و به حاشیه نبریدش و پاسخ مناسب هم بدهید وبه امید ادامه روند مناسب برای محله و موفقیت در این زمینه .

اگه همه میخواهید ساکت باشید که من پس با خودم حرف بزنم آیا؟
اون هایی هم که دستور میفرمایید کنفرانس اینطوری باشد و اونطوری باشد لطفا خودتون مشکلات‌تون رو حل کنید و در کنفرانس باشید تا در روندش نقش داشته باشید.
بعله. اینجوریاست!
کنار گود نشستن و گفتن لنگش کن لنگش کن آسونه!

سلام مجی. ببین من گفتم شاید حرف نزنم هااااا. یه موقع دیدی حرف زدنم گرفت همه ی کنفرانس رو خودم حرفیدم. خخخخ منظور گفتم که بدونی. فقط یه چیزی قربونت اگه یه خورده پول مول داره بهم بده برم این لهجهم رو عمل کنم که دیگه همه چی عالی بشه.

سلام مجتبی,
فکر خوبیه,منم مشارکت میکنم,به نظرم هر کاری در ابتدا میتونه کاستی هایی داشته باشه.و لی روند دلخواه اکثریت رو پیدا کنه.
بسیار میتونه مشکل گشا باشه. بسیاری مشکلات رو نمیشه با یک بینا مطرح کرد یا اگر عنوان کنی غالبا به نتیجه مورد نظرت نمیرسی.
زمانش هم مناسب برای اکثریت هست.کنفرانس که شروع بشه, موضوعات مورد نیاز هم روشن میشه. باید زودتر شروع میکردید, حالا هم دیر نشده.

سلام. من هم موافقم. خودم هم تا شروع کلاسهام هستم بعد از شروع کلاسها هم تلاش میکنم تا باشم.
از نظر من این زمان خیلی بهتر از جمعه هاست.
و اما ای کاش موضوع صحبتها کمی پخته تر و اساسیتر باشه.
در پناه حق.

درود از اینکه لینکهای کنفرانس های قبلی رو یکجا گذاشتید مرسی اگه میشه کنفرانس های جدید رو هم لینکهاش رو اینجا بزارید تا اگه کسی خواست همه کنفرانس هارو دان کنه زیاد به مشکل نخوره البته اگه کنار لینکهای کنفرانس بالا موضوع هر کدوم رو هم مینوشتید بهتر بود راستی این کنفرانس هارو نوشتاری هم میشه برگزار کرد ی چیزی شبیه قهوه خونه فعلی
سپاس

سلام به آقای مجتبی خادمی. واقعاً کار بسیار شایسته ای میکنی. من که خیلی خوشحال میشم شرکت کنم. راستش دفه پیشم که آدرس اسکایپو گذاشته بودی، دوست داشتم بیام اما گفتم منو کسی نمیشناسه بیام چیکار. ولی اگه میدونستم موضوع اینه حتماً شرکت میکردم. با زمانشم مشکلی ندارم. اما اگه احیانن تغییر کرد. ساعت دیگه ای نمیتونم بیام.
ولی یه چیزی: زمان ما یادمه که میگفتن دانشآموزا باید ساعت ۹ بخوابن، حالا چطور شده که این طور شده.؟ خخخخخ
اما در مورد موضوع جلسه: من میگم بیایید با من آشنا بشید. واسه خودم گنجیم ها! از دستم که دادید میفهمید چی بودم. خخخ
اما جدی، من معتقدم که بهترین کار برای نابینایان اینه که بتونیم کاری کنیم که بچههای امروزی که هوششونم خیلی از نسل ما بیشتره، راحتتر، منطقیتر، درستتر زندگی کنن و خلاصه برای انجام هر کاری و حل هر مشکلی از راه خودش برن، البته تا جایی که راه داره. و نهایتاً موفقتر باشن. نه این که تجربههای ما براشون تکرار بشه.
موضوع جلسه میتونه همین باشه. یا مطالبی که به اون منجر میشه. مثلاً این که برای استقلال بیشتر بچهها چه کارهایی میشه کرد و ما چه کاری ازمون بر میاد.
روی روابط عمومی نابینایان با افراد عادی هم میشود بحث داشت، چه درمورد بزرگها چه بچهها بسیار مهمه و خیلیامون در این زمینه مشکل داریم. و مستقیماً روی نگاه افراد عادی به نابینایان تأثیر میذاره. که میتونه شاخههای مختلفی داشته باشه. و هر جلسه از یه جنبه بررسیش کرد. مثلاً این که چه جوری بشینیم و راه بریم و با دیگران صحبت کنیم، یعنی وقتی با ما حرف میزنند چه برخوردی کنیم که عکس العمل منفی نشان ندهند. یا اگر کسی برخورد بدی با ما کرد چه رفتاری کنیم که نظرش نسبت به نابینایان تغییر کند. و بعد این که اینها را چطور به دیگران آموزش دهیم.
میتونیم در مورد راهکارهای آگاه سازی مسؤولین بحث و بعد به اون عمل کنیم. میتونیم تو این کنفرانس مشکلات نابینایان رو اولویت بندی کنیم و تو هر جلسه به یکی از اونا بپردازیم.
میتونیم بگیم اولویتها برای پست گذاشتن تو محله چیه.
موضوعهای زیادی میتونیم داشته باشیم اما به نظر من اینها مهمترینند. اگه موضوعهای جلسات پیش رو میگفتی، بهتر میشد نظر داد. شاید این موضوعها آنقدر کلی باشند که تو این موقعیت نشه راجع بهشون بحث کرد و به نتیجه مطلوب رسید. اما من تو این زمینه بیتجربم و این میشه اینارو طبقه بندی کرد تو هر جلسه به یه بخشش پرداخت. ببخشید که خیلی طولانی بود. امیدوارم مفید باشد.

فکر می کنم در مورد اشتغال و راه کارهایی که نابینا برای حل این مشکل برای خود یافته و یا به هم نوعانش می تواند پیشنهاد بدهد خوب است
موضوع جهت یابی هم خوبه
مدیریت زمان های تلف شده و تفریحات که می تونه به منظمتر شدن زندگی کمک کنه هم خوبه

سلام بر همگی
من نیز موافق کنفرانس هستم
اما این جانب دستش از حضور زنده کوتاه میباشد.
لذا خواهشمند هستیم, لینک را برامون قرار بدید
اگه هم ممکن است, پست کنفرانس تا کنفرانس بعدی سنجاق بشه
تا کسانی که نمیتونن حضور زنده داشته باشند, اینجا نظر خود را بگویند
و در انتخاب موضوع بعدی هم سهم داشته باشند
کنار گود نشستن و گفتن لنگش کن لنگش کن آسونه!
خخخخخخخخخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید