درخواست تهیه آموزش کار با خودپرداز

درود

وای خدای من ، بچه ها نمی دونید چقدر خوشحال هستم و شدم ؟ امروز در حال برگشتن از مراسمی ساعت دو و ربع بعد از ظهر به اتفاق برادرم رفتم تا مبلغی پول یا به عبارتی وجه رایج کشورم را بر خلاف معمول از خودپرداز برداشت کنم ! کارت من برای برداشت کارت مسکن بود و لاجرم ترجیح دادم تا از کارت خودپرداز مسکن استفاده کنم ! نمی دونید بچه ها وقتی رفتم دو نفر داشتند برداشت می کردند و نوبت به ما رسید ! با تعجب دیدم که خودپرداز با من صحبت کرد ؟ بله حرف زد و گفت با رعایت کامل نکات امنیتی نسبت هب به تعیین رمز جدید اقدام نمائید ؟ بله خودپرداز مسکن گویا شده بود البته به دلیل شلوغی نتوانستم ببینم کارش چطور است ؟ اما قبلا شنیده بودم که بانک مذکور اقدام به گویا کردن خود پردازهایش نموده است و گویا این تحفه به ما هم ارائه می شود .برای اکثر افراد هیچ لطفی نداشت سخن گفتن دستگاه اما برای من چرا ؟ حالا هم از شما دوستان درخواست دارم اگر جرات ؟ البته که من ندارم و به دلیل شناختن من مورد تعجب خواهد بود برایشان که اینکار را می کنم ! اما شما اگر کار کرده اید لطفا آموزش کار با آن را بازگو نمائید . امیدوار هستم که انتخاب منو ها با کلید های صفحه کلید باشد ! راستش دکمه های کنار صفحه ها خیلی کوچک و شاید در نگاه اول بسیار سخت جلوه نمود اما اگر با صفحه کلید عددی باشد و بتوان با ستاره و به قولی مربع یا نردبان عملیات ثبت و تائید را انجام داد گل می شود دوستان من .لطفا یا توضیح دهید یا آموزش کار با آن را ضبط و منتشر نمائید .
خوش باشید تا همیشه و ماندگار باشید.

درباره قنبر

درود متولد 1973 میلادی ، دارای مدرک لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه پیام نور هستم که به روش عادی موفق به اخذ مدرک شده ام . از اواسط دهه 80 به تدریج دچار مشکل بینائی شدم و این مشکل به آنجا رسید که از خواندن و نوشتن به صورت عادی محروم شدم و این معضل بخاطر تصادف من شد که به تدریج این مشکل بروز کرد .مدتی دچار افسردگی شدم و این موضوع آنطور شد که برای مراسم خاک سپاری یکی از مردان خوب رفته بودیم و هنگام بازگشت و بمنظور تسلی خانواده مرحوم به خانه رفتیم و هنگام خروج من کفش هایم را نیافتم و فردی با صدای بلند خندید و عنوان کرد که کفش هایش را نمی شناسد ؟! اینطور شد که گوشه گیر شدم .از دیماه 89 همزمان با تولید پارس آوای دو به زندگی عادی برگشتم و هم اکنون با آموزش های لازم که از محله و سایر دوستان عزیزم گرفتم توانسته ام یک رابطه منطقی با دنیای مجازی داشته باشم .از این بابت از خدای خودم شاکر هستم. محله نابینایان را به همین صورت که هست برای عموم باشد را بیشتر می پسندم ، ضمن اینکه خواستار حفظ آن به هر طریق ممکن در برابر نا امنی های مجازی هستم . از زحمات کلیه دوستان عزیز هم تشکر و قدر دانی می شود .
این نوشته در اجتماعی, اخبار, صحبت های خودمونی, معرفی ابزار ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

21 Responses to درخواست تهیه آموزش کار با خودپرداز

  1. 1
    پریسیما says:

    سلام عمو
    موافقم
    این یه آموزش مفید و بسیار مهم بر ای نابیناهاست
    فکر خوبی کردید

  2. 2
    saeed says:

    با دورود فراوان قنبر جان خبر خوبی دادید.

  3. 3
    محمد رضا خوشی says:

    سلام من میخواستم آموزشش را بذارم ولی هیچ وقت زمان نداشتم که آموزش درست کنم چون زمان زیادی میبرد و خیلی دلیل دیگه

    • 3.1
      قنبر says:

      درود
      لطفا آقای خوشی اگر توان دارید حتما بصورت نگارشی هم شده بنویسید .اگر با کلید های صفحه کلید کار میکند آن را بازگو فرمائید .من احتمال می دهم اینکه اگر کارت را وارونه و یا برعکس بگذارید قبول نمی کند دستگاه و بصورت گویا اعلام می کند البته هنوز جرات آزمایشش را نداشتم و ندارم .

  4. 4

    سلام
    منم با نظر شما موافقم
    اما چون دور و بر اين دستگاه ها بيشتر اوقات شلوغه خيلي سخت ميشه اين كار را انجام داد
    اگر بشه چي ميشه عاااالي.

    • 4.1
      قنبر says:

      درود
      ممنون از همکاری و همراهی شما خانم کاظمیان .
      مطمئنا راهی برای استقلال نابینایان است .هر چند که تمسی که صبح داشتم مامور خودپرداز اصلا برایش مانوس نبود که این برای چه امری است و بیشتر کاربردش را افراد بیسواد عنوان کرد و هیچ آموزشی نداشت و نتوانست راهنمائی بفرماید فقط عنوان کرد دستگاه عوض شده و یک بلند گو هم روش نصب شده است خخخ !

  5. 5
    • 5.1
      قنبر says:

      درود
      مدیر عزیزم چه عجبا از این طرفا .نکنه برای شما هم مهمه این قضیه ها .؟
      راستش اگه ضمانت جانی بدهی شما ما اطاعت امر میکنیم !
      در روز روشن در میان این همه شلوغی محله مطالب ما قیچی می شود ؟ حالا بماند که اگه برای کار فرهنگی در نصف شب به این مکان ها برویم اگه هیچ چیز هم نداشته باشد کارت و حسابمان باز هم خدا بخیر کند عاقبت ما را !

  6. 6

    آخه نصفه شب كه امنيت نيست
    اگر شجاع باشيد ميشه اين كار را كرد

    • 6.1
      قنبر says:

      درود
      دقیقا همینطوری است که می فرمائید یعنی اینکه روز اگه نشه نیمه شب رو اکیدا بی خیال شوید .حالا مجتبی اگه خواست ریسک کند دیگه .ولی به خدا خیلی مهم است این قضیه و نمی دانم آیا خودپرداز های اکثر اکثر شهر ها صوتی و گویا شده اند یا نه ؟

  7. 7
    ملیسا says:

    سلاااام عمو قنبر،میگم اگه بشه که محشر میشه عمو،یعنی ما الاهی گناهی هستیم که،یعنی خب بانک های دیگه هم گویا بشن خب،هوراااااا

    • 7.1
      قنبر says:

      درود
      ملیسسسس ملیسس ما که حسود نیستیم که ! همه خودپرداز ها و کارت خوان ها و نرم افزار ها گویا بشه بهتره ها .الان بانک های محترم ک کلی ضرر سالانه دارند بخاطر اینکه نابینا جماعت از این دستگاه ها استفاده نمی کند و وجه رایج کشور را در حلب های روغن و در زیر خاک دفن می کند تا مواقع ضروری از اونا مدد بگیرههههه خخخخخ

  8. 8
    سید احمد صابری says:

    با درود به جناب قنبر
    تا آن جایی که من می دانم فقط راهنمای دستگاه های خود پرداز گویا است و کلید ها خوانده نمی شود یعنی آن طور که جاز کلید ها را می خواند نیست.البته با پیگیری هایی که توسط انجمن موج نور و انجمن جوانان روشن بین در سالهای قبل صورت گرفته شاید نوع جدیدی از این خود پرداز ها نصب شده باشد که من تا به حال با آن بر خورد نکرده ام. اگر این امر تحقق پیدا کرده باشد بسیار موفقیت خوبی است.

    • 8.1
      قنبر says:

      درود
      با تشکر از حضور سبز شما آقای صابری و توضیحات ارزشمندتان .راستش الان که فکر می حکنم سخن شما را واقع می بینم .چرا که فقط منو را می گفت ! باید بگویم بخاطر اینکه من قبلا با این نوع دستگاه ها کار کرده ام و می توانستم برداشت کنم یک نمای کار با آن را دارم .مثلا وقتی میگوید دریافت وجه یا گزارش مانده حساب م یدانم که اولی کلید اول سمت راست و دومی کلید اول سمت چ= است اما متاسفانه باید بگویم که کلید سمت راست و چپ این دستگاه خیلی کوچکتر از نوع اولی این نوع دستگاه ها بوده است و کار را با آن سخت نموده است ؟ ای کاش آنقدر پیشرفته شود که بتوانیم با صفحه کلید عددی منو ها را انتخاب کرده و با ستاره یا مربع به منوی بعدی یا قبلی برویم که البته این خواست زیادی نیست و اکنون ما با موبایل ها می توانیم این عملیات را به راحتی انجام دهیم فقط پیگیری مناسب می طلبد که انشاء الله انجمن های مذکور حتما این مطالبه را به خوبی پیگیری خواهند نمود .با تشکر از شما

  9. 9
    مظاهری says:

    سلام اگه اینجوری باشه که واقعا عالیه, منم شاید دو سه سال پیش دیدم ولی فقط راهنماش گویا بود مثلا میگفت زبان مورد نظر را انتخاب کنید وگرنه موردی که بتواند به نابینا کمک کنه رو ندیدم
    البته همین راهنماشو هم میشه اگه همه ی دکمه ها رو حفظ کنیم ازش استفاده کرد

    • 9.1
      قنبر says:

      درود
      بله من هم خبرش را قبلا شنیده بودم که این بانک اقدام نموده است ؟ اما واقعا این همه تلاش و کوشش برای چه امری ؟روز چهارشنبه نوشتم که تماس با بانک شهرمان داشتم و این عزیز می شناخت مرا و با تعجب در مقابل خواسته من که آموزش کار با گویا بودن دستگاه را برای نابینایان می خواهم گفت این دستگاه را تعویض نموده اند و صرفا یک بلند گو بیشتر روی آن کار گذاشته اند و هیچ تفاوتی با قبلی اش جز بلندگو ندارد ؟والله من در عجبم که وقتی بانک ها و تلفن همراه این سیستم گویا را دارد چرا بانک باید گویا باشد اما همان منو ها را هم با دکمه کار نکند ؟ مثلا چی می شود اگر دریافت وجه با کلید کار کند مثلا کلید شماره یک را بزنیم و منوی دریافت وجه فعال شود البته درست است که مبلغ باید محرمانه باشد اما تکرار مثلا کلید چهار یک میلیون ریال چه خطری دارد ! و ما با زدن کلید چهار ابتدا کارت خودمان را بگیریم و بعدش هم وجه رایج مملکت را ! بعد یک مشکلی هم هست یافتن درایو کارت و ورودی کارت و خروجی وجه هم شناختش برایمان سخت است و باید برای آن کار زیاد کرد ولی در دستگاه های قبل که من کار می کردم با آنها هر چند که کارت ها اعدادش برجسته بودند و می شد که به راحتی مسیر کارت را شناخت باز هم اگر کارت را معکوس وارد میکردیم دستگاه کارت را نمی پذیرفت تا زمانی که کارت مطابق به برنامه و مسیر خودش قرار می گرفت و آن موقع کارت توسط سیستم به درون درستگاه کشیده می شد .به هر حال ما منتظر جایگزینی تلفن های همراه به جای کارت در خودپرداز ها هستیم و مسلما تا آن زمان فاصله زیادی نداریم .بطوریکه تمام مراحل اخذ پول را با تلفن همراه خودمان انجام داده و وجه را از خودپرداز مطالبه نمائیم .به امید فردائی شاد و روشن خانم مظاهری .ببین اینخانم با فامیل مظاهری چقدر هم سنگ شده است ؟ موفق باشید زهره .

  10. 10
    زینب عبدلی says:

    سلام
    متأسفانه توی شهر ما گویا نیست
    وگرنه من یه خود پرداز رو سراغ دارم که خلوت هست و میتونم این آموزش رو هر چند که به قول آقا مجتبی کوچکولو هستم ضبط کنم
    هاهاها

    • 10.1
      قنبر says:

      درود
      زینب تمام دستگاه ها که گویا نیستند این منحصرا مربوط به بانک مذکور است و بعد از گذشت دو سال به سهر ما رسیده است و مابقی بانک ها هنوز اندر خم کوچه اولی هستند یعنی عدم ارائه خدمات مناسب برای بالا رفتن منابع مالی اشان ؟! اما برخی آموزش ها هر چند که کوچولو باشند اما نتایج آن مهم است ؟ مثلا من چند روزی است که دچار مشکل شده بودم و خودم می دانستم که از زمانیکه به درایور گوگل رفته بودم کلیدی را زده بودم و متعاقبا روی برخی سایت ها و هنگام نوشتن مطلب کلی من اذیت می شدم تا اینکهبه ذهنم رسید به منوی جاز بروم و تا حدود زیادی حدسی کار کردم و دیدم که باز شدن کادر تیک دارد و منوی زیرش هم همانند گذشته که بعضا در منو ها سیر وسیاحت می کردم نیست ؟دل رو دزدم به دریا و اینتر زدم و منو ناپدید شد و دوبارهکه رفتم دیدم تیک ندارد آن بخش و آن سایت هائی که پشتیبانی نمی کرد قبل از نوشتن این کامنت رفتم دیدم مشکل رفع شده است والان هم برای نوشتن مشکلم خیلی اندک شده است .پس برخی موارد کوچک هستند اما مشکل زیادی را از ما حل میکنند .اگر این قضیه حل نمی شد من مجبور بودم مدت زیادی از وقتم را صرف حذف و نصب جاز و ماهور نمایم و معلموم هم نبود که درست شودیا نه ؟
      زینب ممنون از شما که سعی دارید به هم نوعانتان کمک کنید مطمئنا در این راه موفق و سربلند خواهید بود .

  11. 11
    رعد بارانی says:

    سلامو صد سلام بر قنبر کم پیدا .
    چه جالب ، همیشه وقتی میرفتم خودپرداز خیلی ازین صداها اذیت میشدم خخخ و تو دلم به اون زنه می گفتم خفه شو هاهاها
    ولی الان میدونم که به ی دردی می خوره . اینجا بیشتر خودپردازا صوتی هستن .

دیدگاهتان را بنویسید