خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

ارائه کتاب خود آموز Excel 2013 برای نابینایان جلد اول از طرف انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان

درود به همه ی دوستان.

انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان عرضه کننده ی کتب خود آموز رایانه و تلفن همراه برای نابینایان و کم بینایان کتاب خود آموز Excel 2013 برای نابینایان جلد اول را به صورت صوتی آماده ی عرضه نموده است. این کتاب که بر روی یک لوح فشرده ارائه می گردد دارای مقدمه، 10 فصل و 3 زمیمه می باشد.

به منظور آشنایی بیشتر شما قسمتی از مقدمه ی این کتاب به حضورتان تقدیم می گردد.

 

مجموعه ی Microsoft Office از متداولترین نرم افزار های مورد استفاده برای اهداف شخصی و اداری است. در آزمون‌هایICDL هم مورد استناد میباشد. در کشور ما بسیاری از کاربران، به ویژه کاربران کم بینا و نابینا از نرم افزارهایOffice، نسخه 2010 استفاده می کنند؛ در حالی که تمایل به استفاده از نسخه ی 2013 بطور روز افزونی رو به گسترش است.

یکی از نرم افزارهای مفید مجموعه ی Office برنامه Excel می باشد. استفاده از این کتاب و فراگیری کار با نسخه 2013 از Excel ، افراد نابینا و کم بینا را در اموری مانند حساب داری، کتاب داری، دفترداری، امور محاسباتی و آماری توانمندتر و در نتیجه زمینه ایجاد و دسترسی به شغل را برای آنها مهیاتر می‌کند.

به دلیل حجم زیاد، این کتاب در دو جلد و به شکل زیر سازماندهی شده است:

  • جلد اول:
    • در فصل اول نگاهی به پنجره‌ی Excel دارد.
    • فصول دوم و سوم شما را با کار با کار برگ آشنا می‌کند.
    • در فصل چهارم با کار با خانه‌ها، سطرها و ستون‌ها آشنا می شوید.
    • چاپ، ذخیره و ارسال در فصل پنجم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    • در فصول ششم و هفتم با قالب بندی آشنا می‌شوید.
    • در فصول هشتم و نهم کار با کار پوشه را می‌آموزید.
    • در فصل دهم که فصل آخر جلد اول است، با درج عناصر آشنا می‌شوید.

این کتاب دارای ضمائم زیر نیز هست، که در هر دو جلد تکرار شده است:

  • در ضمیمه‌ی1، منوی مجازیribbon مطرح شده است.
  • ضمیمه‌ی2 در مورد کلیدهای Jaws در Excel است.
  • ضمیمه‌ی3 به تنظیمات Jaws در Excel می‌پردازد.
  • و واژه‌نامه، که در آن اکثر لغات به کار رفته در کتاب، همراه معنی فارسی آنها گنجانده شده است.
  • سیستم عامل به کار گرفته شده در این کتاب Windows 7 میباشد.
  • فرض ما این است که استفاده کنندگان این کتاب با Windows 7 آشنا هستند.
  • در انتهای هر فصل تعدادی تمرین گنجانده شده است. برای دسترسی به پرونده‌هایی که در تمرینات به آن‌ها ارجاع داده شده، از پوشه Samples موجود در CD استفاده کنید.
  • در هنگام ارائه مطالب، در برخی موارد برای دسترسی به گزینه‌ها به جای استفاده از ribbon از (context menu و کلید applications) استفاده شده. تمام مباحث کتاب توسط مؤلف نابینای آن – مهندس نصر الله رضایی– به طور عملی ارائه شده است.
  • عبارات دیگری که همراه صحبت‌های ایشان می‌شنوید، خروجی صفحه خوان‌های Jaws، نگارش16 و پارس‌آوا نگارش2 است. اما با توجه به اینکه Jaws15 رسم نمودار را بهتر پشتیبانی می‌کرد، در فصل 13 که در جلد دوم قرار دارد (رسم نمودار)، از Jaws15 استفاده شده است.

امید است این کتاب بتواند برای استفاده شما از Excel نسخه ی 2013 از مجموعه نرم افزارهای Office و همچنین جهت حضور مؤثرتر شما در همکاری با دیگران ، به ویژه بینایان، کمک کننده باشد.

 

جلد دوم این کتاب نیز به زودی آماده خواهد شد.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند ضمن تماس با تلفن 03136687033 روز های زوج از ساعت 16 تا 18 و روز های فرد از ساعت 12 تا 14 هر روز به جز روز های تعطیل در خواست خرید خود را مطرح نمایند.

قیمت این کتاب 120000 ریال می باشد.

نکته ی قابل توجه اینکه به مناسبت اعیاد شعبانیه این کتاب تا تاریخ 15 شعبان برابر با 13 خرداد 1394 با 50 درصد تخفیف یعنی به قیمت 60000 ریال عرضه خواهد شد.

به امید روز های روشن تر.

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «ارائه کتاب خود آموز Excel 2013 برای نابینایان جلد اول از طرف انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان»

سلام و آفرین و خسته نباشین بر انجمن فعال موج نور اصفهان و آفرین بر اصفهانیها و خدا قوت بر شما که در فکر حل مسائل نابیناها هستین راستی کتاب spss رو به کجا رسوندین آماده شده یا هنوزم کار داره. راستی من برای مجتبی خادمی و همه اونایی هم که برای این محله زحمت میکشند آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم . در پناه حق تعالی

سلام. از لطفتون بی نهایت ممنونم. آموزشهاتون همیشه عالی هست. فقط دوست داشتم بیشتر به تنظیمات برنامه ها بپردازید. میشه برای کسانی مثل من که میخوان از آفیسهای رایگان و متنباز مثل open office یا libreoffice استفاده کنن هم راهکار بدین؟ یعنی من که آموزش ورد ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ شما رو دارم با آفیسهای رایگانم میتونم کار کنم؟ تشکر میکنم کمکم کنین. چون من روی سیستمم خیلی وقته نه جاز دارم نه microsoft office. با تشکر فراوان خدا خیر به شما بده.

سلام از لطف شما متشکریم. خدا کند بتوانیم مفید باشیم، نظرات شما را به مؤلفان منتقل می کنیم. در مورد سؤالتان هم اطلاعاتی نداریم. ولی معمولاً نرم افزار ها شباهت های زیادی به یک دیگر دارند و اگر شما با یکی آشنا باشید می توانید با نرم افزار های هم خانواده اش ارتباط بر قرار کنید.

خواهش می کنم. خانم کاظمیان از این که هستید ممنونیم. تا یادمان نرفته بگوییم که کتاب ترجمه یا برگردان نیست و انجمن موج نور آن را تألیف کرده. و حقوق آن متعلق به انجمن است فکر کنم بعضی دوستان اشتباه برداشت کرده اند. اگر هم ما بد نوشتیم ببخشید.

سلام راستی من یکسری یک کتاب از انجمن موج نور خریدم که یک ایراد از نظر من داشت اونم اینکه برای استفاده از کتاب باید سی دی در درون کامپیوتر قرار میگرفت از اونجا که من با لپتاپ کار میکنم به سی دی خوانش اذیت میکرد. میشه که این مساله رو تو کتابای دیگرتون نباشه؟؟؟؟؟؟ خییییییییلی ممنون

درود بر آقا اسماعیل عزیز خودمون. من هم از تلاشهای شما و انجمن تشکر میکنم.
فقط دوست دارم بدونم که آیا هستند افرادی که عملا و رسما از برنامه های اکسل یا اکسس یا پاور پوینت استفاده میکنند یا اینکه طبق عادت دوست داریم کتابها را بخریم و جمعآوری کنیم.
اگر افرادی باشند که عملا از این کتابها و آموزشها و برنامه ها استفاده کنند و برایشان کارگشا باشد که خیلی عالی و خوب است. اگر انجمن زحمتی بکشد در این زمینه تحقیقی بکند یا آماری تهیه نماید که بازخورد فعالیتهایش را در قالب عدد و رقم داشته باشد و به ما هم اطلاع رسانی کند بیش از پیش ممنون و قدردان خواهیم بود.

سلام عمو، در مورد تألیف کتب قبل از تألیف، نظرخواهی می کنیم، اگرچه خیلی پاسخ در یافت نمی کنیم ولی با صحبت هایی که با اساتید دانشگاه و نابینایان می کنیم تصمیم به تألیف می گیریم. در مورد این کتاب من خودم یکی از استفاده کنندگان آن خواهم بود. مثالی هم بزنم که چندی پیش یکی از دانشآموزان که اتفاقاً تو این سایت هم فعالیت داره یه مشکلی داشت که ما یکی از فصول کتاب را که می توانست مشکل ایشان را حل کند به او دادیم مشکل او در مورد نمودار ها بود. به هر حال کتاب با زحمت زیاد تولید شده و ما فکر می کنیم برای بچه ها مفید باشد؛ آقای خادمی هم در تولید این کتاب نقش مؤثری داشتند و واقعاً کمک کننده بودند تا جایی که شاید بتوان گفت ایشان ستون اصلی تولید این کتاب بودند که از همین جا از زحمات ایشان و همه ی کسانی که به هر طریق به ما کمک کرده اند و می کنند تشکر کنیم. ببخشید که طولانی شد. در مورد کتبی که قرار است در آینده تولید شود نظر بدهید. راستی بلد بودن کار با Excel برای شرکت در امتحان ICDL لازم است. خیلی حرف زدم.

راستی یه توضیحی خدمت ترانه خانم هم بدهم و آن اینکه انجمن کتاب خاصی از نویسنده ی خاصی را صوتی نمیکند که نیاز به کسب اجازه داشته باشد بلکه اطلاعات هر برنامه را جمعآوری میکنند و برای مثال از help خود برنامه استفاده کرده آن را ترجمه میکنند و بعد این اطلاعات را مرتب و منظم کرده ضبط میکنند و در اختیار کاربران قرار میدهند.
اگر آقا اسماعیل توضیح بیشتری در این خصوص دهد و روند تهیه و تدوین یک کتاب صوتی را شرح دهد ممنون و سپاسگزارش خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید