خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بخشنامه استانداری اصفهان به دستگاههای اجرایی در خصوص دسترس پذیری خدمات دولت الکترونیک در تمام ابعاد برای معلولین بینایی

دوستان ارجمند سلام: امیدوارم هر کجا که هستید خوب، خوش و سلامت باشید. همانگونه که مستحضر هستید، سال گذشته انجمن جوانان روشن بین مکاتبات متعددی را در ارتباط با مناسب سازی خدمات دولت الکترونیک جهت دسترسی و استفاده ی افراد دارای معلولیت بینایی انجام داد در نتیجه ی این مکاتبات مسئولین ذیربط در این زمینه اعم از مسئولین وزارت ارتباطات و فن آوری ارتباطات، وزارت رفاه، معاون توسعه و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران همهگی وعده دادند در ارتباط با تصویب قانونی الزام آور به منظور مناسب سازی خدمات دولت الکترونیک جهت دسترسی و استفاده ی معلولین بینایی اقدامات لازم را انجام داده و از ظرفیت های مورد نیاز نیز استفاده نمایند.

اگرچه این مساله نیاز به پیگیری دارد لیکن یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در این حوزه افتاد، صدور بخشنامه ای پیرامون لزوم مناسب سازی خدمات مذکور توسط استانداری اصفهان بود که جا دارد در این رابطه از جناب آقای سیستانی معاونت محترم توسعه ی مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان به دلیل صدور این بخشنامه و آقای منصوری مشاور محترم استاندار اصفهان در امور معلولین پیرامون پیگیری صدور این بخشنامه تشکر نموده و از زحمات آقای مهندس
علی اکبر حاتمی و سرکار خانم نگین حیدری در ارتباط با تدوین مندرجات موجود در بخشنامه مذکور قدردانی نماییم.

در این بخشنامه بر حق مسلم استفاده ی نابینایان از خدمات دولت الکترونیک و لزوم
مناسب سازی این خدمات در راستای دسترسی و استفاده ی معلولین بینایی تاکید شده و در ادامه نیز طرح ارائه شده توسط انجمن جوانان روشن بین در جهت بیان راهکار های
مناسب سازی خدمات مذکور پیوست گردیده است.

با توجه به لزوم پیگیری اجرای این بخشنامه و همچنین اهمیت صدور بخشنامه هایی از این قبیل در دیگر استانهای کشور، متن بخشنامه ی مذکور همراه با شماره ی ثبت و تاریخ صدور آن را در اختیار شما گرامیان قرار میدهیم

جهت مطالعه متن این بخشنامه به وبسایت انجمن جوانان روشن بین مراجعه نموده و یا از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

http://roshanbinan.ir/1394/02/16/%d8%a8%d8%ae%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87%d9%87%d8%a7/

دوستان گرامی توجه داشته باشید، این بخشنامه برای تمامی سازمان های فعال در سطح استان اصفهان ارسال گردیده و توسط مسئولین ذیربط در این سازمانها لازم الاجرا میباشد. بنا بر این نابینایان شاغل در هر کدام از این سازمانها و یا کاربران نابینایی که از خدمات دولت الکترونیک سازمان های مذکور استفاده میکنند، از این پس میتوانند، در صورت مشاهده مشکل و یا هر گونه مانع فنی در راه استفاده از خدمات دولت الکترونیک هر سازمان با استناد به بخشنامه مذکور به شکلی قانونمند حل مشکلات و رفع موانع موجود را از مسئولین ذیربط در آن سازمان مطالبه نمایند.

همچنین دوستان عزیز اگر در این رابطه با مشکل خاصی مواجه گردیدید، میتوانید موارد را ضمن تماس با ما مطرح نمایید.

مطابق با هماهنگی های صورت گرفته معاونت محترم توسعه ی مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان و مشاور محترم استاندار اصفهان در امور معلولین پشتیبانی های لازم در ارتباط با اجرای این بخشنامه را مبذول خواهند نمود.

هدف اعضای شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین، تلاش در راستای کاهش موانع پیش روی نابینایان بوده و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند بود. لذا از تمامی دوستان نابینا و همچنین تشکل های فعال در امور نابینایان کشور دعوت مینماییم با ما در این مسیر همراه شده و همکاری نمایید.

علیرضا حیدری

دبیر انجمن جوانان روشن بین اصفهان

تلفن: 09138099369

پست الکترونیک:

Roshanbin.esf@gmail.com

وبسایت انجمن جوانان روشن بین:

www.roshanbinan.ir

۲ دیدگاه دربارهٔ «بخشنامه استانداری اصفهان به دستگاههای اجرایی در خصوص دسترس پذیری خدمات دولت الکترونیک در تمام ابعاد برای معلولین بینایی»

درود. حرفی ندارم جز اینکه به شما و دیگر دوستان پر تلاش و پیگیرتان درود بفرستم و خسته نباشید بگویم.
راستی ظاهرا هنوز دو تلاش این انجمن هنوز به نتیجه ی کامل نرسیده یکی گویا کردن اتوبوسها جهت اعلام مسیرهاست و دیگری تخفیف در هزینه ی اتوبوس واحد. در مورد سیستم گویا باید بگویم که در یک خط که ظاهرا از دروازه شیراز به سمت دروازه تهران میرفتم وجود داشت اما شخصی میگفت که رانندگان این سیستم را خاموش میکنند تا بتوانند از رادیوی اتوبوس استفاده کنند.
لطفا بررسی شود که آیا این موضوع میتواند درست باشد یا خیر اگر رادیو با آن سیستم تداخل داشته باشد بگونه ای که مانع از گوش دادن راننده به رادیو شود خب این اشکال مهمیست و چه بسا همینک هم بسیاری از اتوبوسها این سیستم را داشته باشند ولی راننده ها به همین دلیل آن را قطع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید