خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
پادکست بررسی GoogleDrive و تبدیل عکس به متون فارسی ویژه نابینایان

سلام به همگی دوستان گرامی. خوبید بچه مچه ها؟ لذت میبرید از زندگی یا نع؟ میگما، ی چندتایی‌تون زنگولیدید و پیامکیدید و پستیدید که این GoogleDriveOCR و برنامه GoogleDocx رو ی نگاهی بندازم بهش. منم ی نگاهی انداختم بهش.

کله کامپیوتری ها بررسی منو با حجم 10 مگ و با زمان 15 دقیقه و موبایلی ها با حجم حدود هشتصد کیلو‌بایت با لینک مستقیم دانلود کنید و حالشو ببرید!

چاااااااکریم!

لذت ببرید از زندگی!

۱۱۲ دیدگاه دربارهٔ «پادکست بررسی GoogleDrive و تبدیل عکس به متون فارسی ویژه نابینایان»

چاااااکریم آقای کنکوریان!
بازم به این بچه های سرزمین های کفر و کافری که بر خلاف انتظار ما اختلاس نکردند، سر نابینا با برنامه های عهد دوغ کلاه نگذاشتند و مفتی مجانی ی چی به درد بخور تحویل دادند!

درود
مجتبی جان دستت طلا و واقعا از اطلاع رسانی خانم عظیمی هم سپاسگزاریم .دقیق توضیح دادید و شاد شاد .اما منظور از نام کاربری آیا همان جی میل است یا خیر ؟ خب خب نزن دیگه من نتونستم با شما بیام و خیلی مبتدی ام ها !
آموزشت کامل بود و مناسب .متشکریم مجتبی .

خواهش. بالاخره دست به دست هم میدیم همه چیز رو تکمیل میکنیم دیگه! خبر و تست از شما بود، آماده‌خوریش از من. شرمنده دیگه! همینقدر ازم برمیومد. بازم تشکر میکنم که توی این محله هستی و خیلی ها با وجود بودن چون شما هایی دلگرم هستند اینجا فعالیت میکنند.

سلااام مجتبی خوبی مدیییر،میگم ایووول داری زیاااد دستت درد نکنه واقعا به این میگن مدیر،یک مدیر کاااردان و کار راه انداز،میسی میسی میسی بینهایتتا….
*****
عرفان سلام خوبی آیا،میگم ببین این پست لینک داره اما تو نمیتونی ببینی چون فقط کاربرایی که حساب کاربری دارن میتونن ببینن،و تو هم چون حساب کاربری نداری نمیتونی این لینکها رو ببینی….

مِقسی بابت روحیه ای که میدی! راستی، از اینکه امتحان کردی نشده متأسفم. ژلوفن بخور. من گاهی میخورم تأثیر کمی داره. خخخ! در ضمن، باورت نمیشه ی بهترش رو ضبط کرده بودم کامپیوترم آمپر کشید، آمپر پاره شد و آموزشم پرید. اون خعلی خعلی کاملتر بود. با اندروید هم توضیحاتی داده بودم. دیگه شب شده بود و حالشو نداشتم. منم سرسری با انگیزه ی در حد صفر ضبطش کردم. در ضمن، آیا میدانستی پاسخ هات خعلی خاصند؟

درود
شکلک گریه !؟؟؟
من اول می خوام ؟!
هم خواندمش تا آخر آخر بعدش هم لینکش را نیافتم که نیافتم بعد برای دومین نفر لایت کردم ؟ بعد بدو رفتم وارد اونجائی که سخته شدم و کامنت گذاشتم و بعد هم دانلودش کردم و گوشش کردم حالا نمره ام بیست بیسته مگه نه .
شما خیلی خوب بلدید که درس بدید اما ما سن و سال گذشته ها ؟ بدو بدو هم به دنبالت بدویم باز هم عقب ماندیم ها ؟ اما برای اطمینان بیشتر پرسیدم دیگه !
اما چند روزی است که ذهنم مشغول شده است ؟ مشغول این مسئله که چرا از ویندوز گویا فقط کاربرانت حق استفاده دارند و همین مطلب هم همینطور است ؟ قصد دارم مطلبی منتشر کنم اما قبل از این می خواهم بدانم مجتبی در گذشته نه چندان دور روحیه عمومی بودنت بالا بود اما به نظر می رسد که دارید رفته رفته محدود می شوید ؟ من پیشنهادی دارم که اگر اجازه بدهید می خواهم بصورت پست منتشرش کنم یا با خود شما در میان بگذارم ؟ حالا که به مرداد ماه نزدیک می شویم باید جلوتر از آن برنامه ها علنی و حمایت ها بصورت شفاف مطرح شود اگر موافقید این مسئله را به عنوان پیشنهاد قبول و الا در صورت مخالف بودنت این را پرازیت بیشتر بخوانیدش و نگران نشوید .شاد باشید تا همیشه و از حمایت محله برخوردارباشید .

با خودم در میون بگذاری بهتره عمویی چون اگه توی سایتم بفرستی منتشرش نمیکنیم. میتونی انتقادی که داری رو یا واسم ایمیل کنی یا اگه دوست داری عمومی باشه جاهایی که سانسور نیست مثلا گروه نابینایان ایران، اون‌جاها میتونی منتشرش کنی. روحیه ام هنوزم عمومی هستش. لینک هایی که ما میذاریم رو اگه ی نفر که کاربر باشه در اختیار یکی که کاربر نیست قرار بده، بازم کار میکنه. ما روی لینک ها رمز نگذاشتیم که!

سلام مجتبی جان.
عالی توضیح دادی! مشکل خیلیایی که روش کار رو بلد نبودن حل شد! خود من چند تا نکته جدید ازش یاد گرفتم.
ولی من هنوز یه مشکل دارم.
همونطوری که تو کامنتهای اون یکی پست هم گفتم, چند تا پی دی اف رو به سایت دادم ولی هیچ متنی به من نداد. یعنی همون نوشته های بیمعنیی رو که خود ادوبی ریدر نشون میداد رو نشون داد. اما وقتی اون پی دی اف ها رو با نرم افزار به عکس تبدیل کردم عکس هر صفحه رو به سایت دادم برام به متن تبدیل کرد.
مشکل از کجاست؟ چون اگه بخوام اول به عکس تبدیلش کنم خب هر صفحه میشه یه فایل و تبدیل کردنش زمانبر میشه.
ولی تو پی دی اف رو راحت تبدیل کردی.
بازم ممنون.

عادل جان، پی دی اف هایی که تو داری با اون هایی که من دارم ی فرق بزرگ دارند. مال تو تایپ شده هست ولی مال من عکس. پس میبینی که باید عکس بهش بدی نه اینکه متنت رو بهش بدی بهش بگی متنم رو بهم بده. اینطوری که نمیشه! ممنون از لطفی که به آموزشم و به من داری. تو میتونی اول بیایی فایلت رو به عکس تبدیل کنی. مثلا صد صفحه، میشه صد تا عکس. بعدش هر ده تا عکس رو به ی فایل پی دی اف تبدیل کنی. اینطوری ده تا فایل پی دی اف داری که هر کودوم از ده تا عکس درست شدند. اون وقت به جای صفحه صفحه، ده صفحه ده صفحه میری جلو! لذت ببر از زندگی!

درود
مرسی مجتبی عالی بود. عجب گوگل توی این سرویسش هوای نابیناها رو داشته. صفحه خوانها راحت از سیستم پشتیبانی می‌کنند. دم انجمنهای نابینایی امریکا گرم که با پی گیریاشون این شرکتها رو وادار به مناسب سازی می‌کنن.
راستی آیا می‌دونی چرا فقط ده صفحه رو از فایل PDF پردازش می‌کنه؟ یه محدودیت برای ایرانیاست یا برای جلوگیری از استفاده‌ی تجاری از محصول رایگانشون این کار رو انجام دادن؟ یا دلیل دیگه ای داره؟
شاد باشی.

سلاااام بر میثم. والا دم گوگلی ها که حسابی گرم! من مناسب‌سازی GoogleDrive که فدراسیون نابینایان آمریکا پیگیرش بود رو مقاله اش رو چند ماه پیش ترجمه کردم و توی سایت زدم. الان خوشحالم که حرف هایی که مسئول دسترس‌پذیری گوگل توی اون سخنرانی زده بود، اجرایی شده!
ده صفحه برای دو چیزه. جلوگیری از استفاده ی تجاری، جلوگیری از overload شدن سرور ها.

دورود خدمت شما مجتبی عزیز که هر جا نیاز بوده وارد شده و خدتون را رسانده اید تا راحتی ما را دو چندان کرده و همیشه به همراه دوستان هدیه های زیبایی را بهمون داده اید ضمن تشکر از خانوم عظیمی گرامی بینهایت از شما هم ممنون فقط ای کاش اون نرم افزاری را هم که خانم عظیمی برای تبدیل و تکه کردن فایل فرمودن را نیز آموزش میدادید البته من تازه دارم دانلود می کنم شاید هم داده باشید آموزش اون فایل را نی نیز اما اگر نیست لطفا براش یه فکری بفرمایید امیدوارم در زندگی موفق باشید چون موفقیت شما و دیگر دوستان باعث موفقیت ما نیز خواهد بود با تشکر فراوان فاروق خسروی استان کرمانشاه تلفن ۰۹۱۸ ۳۵۷ ۹۸ ۸۳ ایمیل farogh.2000@gmail.com و اسکایپ khosravi04 میباشد موفق باشید

سلام.
خب من دقیقا منظورت رو از اینکه گفتی PDF های من تایپ شده هستن نفهمیدم. چونهیچ متن قابل فهمی بهم نمیده. یکیشون هم که جاز اصلا هیچ چی نمیخوند.
به هر حال, من برای تبدیل پی دی اف به عکس یه نرم افزار دانلود کردم ولی برای تبدیل عکس به پی دی اف هنوز نرم افزاری ندارم. تو چه برنامه ای رو پیشنهاد میکنی. بعدشم من به فرمت JPG تبدیل میکنم و تنظیمات مربوط به کیفیت عکس رو تغییری نمیدم. ممکنه با اینکار کیفیت فایلها پایین بیاد؟ حجم هر صفحه حدود ۱۴۰-۱۷۰ کیلوبایت میشه.
بازم ممنون به خاطر کمکی که میکنی.

نمیدونم چرا همه ی اون چیزایی که نوشته بودم نیومد. لپتاپم هم مث خودم حالش خوب نیست خخخخخخ
مرسی از پستت مدیر عالی بود عالی
یه سؤال هم ازت بپرسم و پر چونگی نکنم
اگه یه کتاب داشته باشیم که هم
فارسی باشه و هم انگلیسی, بعد از تبدیل چه بلایی سرش میاد؟
همه ی مطالب رو به خوبی خواهد خوند؟
در پایان امیدوارم همین طور که باعث میشی ما
از زندگی لذت ببریم
تو هم از زندگی لذت ببری

سلام به تمام گوشکنیهای عزیز و یه سلام ویژه هم تقدیم آقا مجتبی. مرسی داداش واقعا وقتی پستتو دیدم شوکه شدم خیلی لطف کردی که این آموزش رو تهیه کردی چرا که خیلیها منتظر چنین کاری بودن من خودم چند روزه که به امید این آموزش گوشکن رو باز میکنم. خیلی آقایی دوستت دارم زیاد

مهدی جونم سلااااام عموییی!
ببین، آره. دقیقا. ی حس هایی بین بعضی از ما کاربرها منتقل میشه که خیلی خوبه. این حس ها زمان های خاصی مثلا موقع آموزش ها و پادکست ها هست. قبول دارم. خیلی وقتی بود پیش هم نبودیم که جبرانش کردم.
حاااااللللل کن توی زندگیت مهدی جون!

درود بر مجتبی ی گرامی. تشکر میکنم. والا تا تبدیل کردن عکس به متن و کپی کردن آن در ورد رو خوب متوجه شدم ظاهرا هیچ اکانت مکانت هم نخواست ولی یهو آخر کاری رفتی جای دیگه و اکانت خواست و این چیزا. البته انگار اون اولی با موزیلا بود و ظاهرا دومی رو با اکسپلوره وارد شدی.
اگه میشه قدری بیشتر بتوضیح.

بعله عمویی. اولی رو در حالتی رفتم که از قبلش نام کاربری و رمزم توی مرورگر ذخیره شده بود پس وقتی واردش شدم خبری از نام کاربری رو بده و رمزت کو نبود.
دفعه ی بعدی عمدا با اکسپلورر رفتم تا نشون بدم شما اگه همینطوری وارد این بخش بشید، باید نام کاربری و رمز بدید. در همین حد.

سلام.
ایول مدیر مدیره!
میگم من سوال دارم. این موزیک های متن رو میشه۱کمی اطلاعات در موردشون بدید من سرچ کنم بردارم واسه خودم؟ جدی لازمشون دارم شدید همین الان.
شااادی باشید!. باقی سوال هام رو بعدا میام می پرسم. من برم موزیک پیدا کنم.

سلام مجتبی عزیز من که نمی توانم مثل بقیه دوستان به آن گرمی و حرارت ازت تشکر کنم ولی خیلی ساده میگم دستتت درد نکنه . فقط من یک مشکلی دارم که هروقت میخوام از لینک های دان لود استفاده کنم باید انتی ویروس نود را غیر فعال کنم تا دانلود منیجر فعال شود اگر راهی برای این کار هست لطفا بگو. با سپاس

درود بر احمد آقای خودمون.
ما ی آموزشی توی سایت قرار دادیم که با انجامش دو تا اتفاق میفته. اول اینکه دیگه ضد ویروست به سایت ما گیر نمیده. دوم اینکه نیاز نیست غیر فعالش کنی. آموزش رو از آدرس زیر دنبال کن:
https://gooshkon.ir/1393/09/26/%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-eset-%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%AF%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%8C/

سلام دوستان و دوتا سؤال
اول سپاس گزار از شرکت گوگل بخاطر کارشون و خانم عظیمی به خاطر اطلاع رسانی و آقای خادمی به خاطر آموزش.
دوستان من دو روزه که دارم تلاش می کنم اول که مشکلات ویندوز و explorer رو حل کردم. حالا هم درگیر کارای خود درایو هستم.
سؤال اولم اینه که آیا سرعت پایین نت تأثیر گذاره؟ آخه برای من گوگل داکس به سختی باز میشه و گاهی ارور میده.
دوم این که وقتی میخام فایل مورد نظرم رو انتخاب کنم و بهش بگم که با گوگل داکس باز کنه، اسم فایل ها رو نمیخونه. آیا شما راه حل دارید؟
ممنون

سلام بر محب گرامی!
مشکل پایین بودن سرعت، قطعا بر عملکرد برنامه، تأثیر میگذاره.
در مورد مواردی که باهاشون مشکل دارید، آیا مث ما ها با فایر فاکس و جاز آخرین نسخه امتحان میکنید یا از راه دیگه ای میرید.

سلام به همه
منم از خانم عظیمی به خاطر اطلاع رسانیشون و جناب آقای خادمی به خاطر آموزش بسیار زیبا و کاربردیشون تشکر میکنم
امیدوارم همیشه موفق باشید
جناب خادمی من متاسفانه نمیتونم آموزشتون رو دانلود کنم، میخواستم اگه اشکالی نداره عضو سایت بشم فقط چطور باید عضو بشم، نمیدونم.
اگه ممکنه لطف کنید راهنمایی بفرمایید.
خیلی خیلی ممنونم بابت همه ی الطافتون

اگه با مرور گر های دیگه ای میری من نظر خاصی ندارم. اگه با فایر فاکس و جاز میری، یا سرعتت پایینه و یا مشکلی در باز کردن فایلت به وجود آمده. میتونی اینو با انجام دوباره و سه‌باره ی کار امتحان کنی یا فاکتور ها رو عوض کنی. مثلا فایل تبدیلیت رو عوض کن یا مرورگرت رو یا خط اینترنتت رو. مثلا آیپیتو عوض کن ببین چی میشه.

سلام مجتبای عزیز، ممنونم بابت زحمت به موقع و با ارزشی که کشیدی، و متشکرم از خانم عظیمی بابت اطلاع رسانی مفیدشون.
من ۲تا سوال دارم،
یکی اینکه: اگه ما با موبایل از صفحهات کتاب عکس بگیریم و بدیم به این گوگل جان، بازم برای ما درستش می کنه؟
و اینکه: ما یه فایل آپلود کردیم و خوب تا تهش رفتیم، حالا چطور یه فایل دیگه آپ کنیم؟

درود به خودت و خاندانت!
بعله. مورد اولی امکانپذیر هستش. با موبایلت ی عکس معقول از صفحه بگیر بده گوگل روی چشمش میذاره تبدیل میکنه.
این فایلت که آپ شد، میتونی توی صفحه ی اصلیت هی بازم دوباره هرچی خواستی آپلود کنی. یعنی از صفحه ی داک که متنتو شناخته بیایی بیرون، صفحه اصلیت هست که هنوز آپلود رو داره واسه همیشه! لذت ببر از زندگی!

درود! خوب من که کله کامپیوتری نیستم و کلکسیون مبایلی هستم دانلودیدم و با گوشیدنش یاد فلش راننده و کل کشیدن دوستان افتادم! راستی من دو ساعته که با موتور از روستا برگشتم و اومدم بالا که برم پاکستان ولی از تنبلی وسط بالا خوابم برد، لابلای خوابم هم دانلودیدم و گوشیدمش!

با درود مرسی دوست عزیز.
آموزشت صدتا لایک داره….
تو فایل کلی چیز خوب داری.
فقط یه پرسش من برای تکه تکه کردن فیل های pdf از چه نرم افزاری استفاده کنم راستش من از سیمپو استفاده کردم ولی چیز خوبی نبود اگه نرم افزار مناسبی سراغ دارین بی زحمت بگید.
با سپاس.

با درود به شما سعید گرامی.
از اینکه موجبات زحمت شما را باعث شدیم متأسفیم.
توجه داشته باشید لینک ها برای افرادی که کاربر سایت باشند و با نام کاربری وارد سایت شده باشند، حتما به نمایش در می آیند.

سلام
من نمیدونم که چطور باید از شما تشکر کنم
دو روز بود که اینترنت نداشتم،
داشتم دیوونه میشدم،
فهمیدم که معتاد شدم، معتاد.
دیشب که رفتم خونه ی یه دوستام یه کم که اومدم تو سایت این پست را دیدم خیلی خوشحال شدم،
باز هم تشکر هم از شما و هم از لیلای عزیز
موفق باشید.

ما به معتاد هایی مث سرکار، پیشنهاد می کنیم فقط جنس هایی که توی این محله توزیع میشه رو استفاده بکنید چون اگه جایی رفتید چیزی کشیدید یا تزریق کردید و ناخالصی داشت، نشعگی دلخواه رو نداشت مسئولیتش با ما نیست. میدونید که از سال گذشته توی گوشکن بعد از پخش خبر دستگیری نابینای قاچاقچی، ی گروه مافیایی مخوف توی محله تشکیل شده که مواد خوب توزیع می کنند.
با ما، تمام لحظاتتان را بی اینکه بفهمید، دود کنید بروند هوا!
ستاد پخش جنس خوب محله ی نابینایان!

علی، ی کاری بکن، کاری که به عادل توی پست لیلا خانم پیشنهاد دادم.
پی دی اف فارسی رو فعلا بیخیال شو.
جیپیجی فارسی رو تبدیل کن نتیجه رو اینجا بگو.
مِقسی!
اینترنتی که صفحات رو معقول باز کنه و بشه فایل باهاش دان و آپ کرد کفایت میکنه.

سلام آقای خادمی.
مرسی از آموزش بسیار زیبا و خوش مزه.
یه سؤال داشتم اینم اینه که, زمانی که میرم رو لیست دومی اینتر میزنم تا آن بشه
برام آپلود و new foldr نمیاره. میگه pdf selected.
اپلکیشن که میزنم آپلود یا اون گزینه ها که تو آموزش میگین را نمیاره اصلا.
چاره چیست.

علی، دو تا چیز رو به من بگو. یک، از چه نسخه ای از صفحه‌خوان استفاده میکنی و صفحه‌خوانی که استفاده می کنی چی هست، یکی این، یکی اینکه از چه مرور‌گری استفاده میکنی و نسخه ی مرور‌گرت چی هست. این دو تا رو بگو تا باهم بریم جلو!

ببین علی جان، غیر از اینکه توی گوگل توصیه شده فونت های مشهورتر جواب بهتری میگیرند، اگه از لحاظ بصری عکست معقول باشه ولی تار باشه یا رزولوشن کافی رو نداشته باشه و یا جهت متن برعکس باشه، مشکلاتی از این قبیل که گفتی پیش مییاد. اینها رو لحاظ کن و گزارش پیشرفت کارت رو اینجا بنویس. لذت ببر از زندگی!

سلام چرا توی بعضی پستها مثل این پست لینک دانلود رو من نمیتونم پیدا کنم؟؟؟؟
یه پست دیگه هم که عمو حسین گذاشته بودن لینکی برای دانلود ندیدم ولی بچه ها کلی راجع بهش بحث کرده بودن همون که یه گروه کر میخوندن رو منظورم هست.
ممنون میشم بگید لینکی الان نیست یا من مشکل دارم که پیدا نمیکنم!!!

سلام مجتبی جان
اگر براتون مقدور هست
یکبار هم با اینترنت اکسپلورر و NVDA آموزش بدید
البته من هر دو مورد آخرین نسخه شون رو دارم
یعنی IE 11
NVDA 2015.1
ضمنا با اکانت در گوگل مشکلی ندارم
ممنون میشم این آموزش رو زودتر ببینم
چون این قابلیت گوگل بسیار برام ضرورت داره
باز هم سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید