خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

طراحی گوشی مخصوص نابینایان

نابینایان هم به روش خودشان می توانند هر لحظه از اخبار مطلع شوند، با دیگران از
طریق پیامک ارتباط برقرار کنند و به موسیقی مورد علاقه شان گوش دهند.

اصلاً تا حالا به این موضوع فکر کردید چرا نباید نابینایان گوشی های مخصوص به خودشان را داشته باشند؟! طوری که بتوانند هر لحظه از اخبار مطلع شوند، با دیگران از طریق پیامک ارتباط برقرار کنند و حتی اپلیکیشن‌های مخصوص خودشان را داشته باشند؟

یک دانشجوی طراحی صنعتی باز دانشگاه «شفلید هالام» به نام «شیکون سان»، یک گوشی هوشمند برای نابینایان طراحی کرده است. اسمش DrawBraille است. این گوشی دو قسمت دارد: یک قسمت برای لمس خط بریل و یک قسمت که به صورت لمسی می‌توان با آن کار کرد.

در قسمت بریل، ۳۵ دکمه بریل در ۵ ردیف گنجانده شده است. دو دکمه اسکرول به بالا و پایین هم در این قسمت قرار داده شده است. قسمت دوم که قسمت لمسی
است این اجازه را به کاربر می‌دهد که با ترکیب‌هایی از حرکات، میانبرهایی برای ایجاد بعضی از اعمال ایجاد کند. مثلا یک کاربر نابینا وقتی که با انگشت مربع را روی
صفحه نمایش بکشد، می‌تواند اپلیکیشن موسیقی را احضار کند و با مثلث برنامه پیامک را ارسال کند ، با این گوشی کتاب بخواند، پیامک و ایمیل دریافت کند و یا حتی بفرستد ،
به موسیقی مورد علاقه اش هم گوش کند.در کنار گوشی هم میزان شارژ گوشی با پنج دکمه برجست نشان داده می‌شود، هر یک از آنها نمایانگر ۲۰ درصد شارژ گوشی هستند.

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «طراحی گوشی مخصوص نابینایان»

سلام
این گوشی هم جالب هست
ولی خب خوش بختانه دست رسی نابیناها به گوشیها خیلی پیشرفت کرده
وری که ما در حالی که انتظار هم نداشتیم داریم با گوشیهای لمسی کار میکنیم
خود من که اصلا فکرشو نمیکردم
منون پستتون جالب بود

سلام
باید گوشی جالبی باشه
اما به قول دوستمون زینب همین گوشی ها هم بعضی از امکانات خوب را داره مثلا من خیلی وقت ها با گوشی ایمیل میدم یا پیامک میفرستم یا چت میکنم و موسیقی گوش میدم ممنون از پست خوبتون شما خیلی فعالیت میکنید واقعا تشکر

سلام احسان!
بابا دمت گرم! عالی بخخخخخ خیلی جالب، بهتره بگم خنده دار بود. این دیگه کوری کوریه. خخخخخخ
به نظر من که عالیه. ولی اگه کیبوردش مثل پرکینز شیشتا دکمه داشت، بهتر بود. شایدم این گوشیهای لمسی از یه لحاظایی بهتر باشه.

سلام احسان جان. ممنون از شما، بابت اطلاع رسانی. خوب هست. اما، به نظر من و خیلیهای دیگه، نباید، دیواری بین بینا و نابینا باشه. البته، شما هم که بینا هستین و امیدوارم از دستم دلخور نشین. من، که همین گوشیهای اندروید و سیمبین خودمون رو که صفحه خوانهای گویا برای اونها طراحی شده رو بیشتر ترجیح میدم. ممنون. در ضمن، من، احسان نامها رو هم، بسیار دوست میدارم. در پایان، موفق باشید و لذت ببرید از زندگی!

با درود و سپاس از پستتان من تلاش شما را برای نشر اطلاعات و آگاه سازی دوستان از آخرین اخبار تکنولوژی و فنآوری ارج می نهم ولی اجازه می خواهم که کمی به شما خورده بگیرم تا جایی که بنده ی کمترین در جریان هستم نابینایان از زمانی که تاکس آمد می توانند بر روی گوشی های سیمبین آهنگ گوش دهند پیامک بدهند و کار هایی که تقریبً تمامی افرادی که بینا هستند انجام میدهند را انجام دهند حالا که دیگر دوستان نابینا چون بینایان و با کمک صفحه خوان هایی مانند talk back و voice over از گوشی هایی مانند apple و اندروید با خیالی راحت استفاده کنند شما جوری می نویسید که چرا نباید نابینا ها پیام بخوانند و آهنگ گوش دهند که گویی تا حالا این کار ها را نمی کردند و از این پس با این گوشی می توانند.
و گویی این شخص برای نابینایان معجزه ای خارق العاده خلق کرده است نظر من این است که نابینایان چون بینا ها با گوشی های عادی کار کنند چون این نشان دهنده ی این است که نابینا موجودی فضایی نیست که گوشیش و لبتابش خاص باشد.

و این را بخشی از استقلال و خود اتکایی یک شخص نابینا می دانم و برای همین ترجیح میدهم با talk back و گوشی عادی کار کنم تا محتاج گوشی بریل باشم راستش به نظر من گوشی به درد نخوری به نظر میرسد.
ممنون از پستتان
حافظ

دیدگاهتان را بنویسید