خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نقدی بر نحوه ی نوشتن اعضای گوشکن

سلام به همه ی اعضای باحال گوشکن,‏ انشاالله که حالتون خوبه آره?‏
امروز که داشتم از دانشگاه برمیگشتم خونه تو مترو صحبتی با یکی از بیناها داشتم سر نحوه ی نوشتن بچهها تو نظرات و تو متن پستها که براتون مینویسم تا به بحث و بررسی گذاشته بشه اینجا.
ابتدا که صحبت از این بود که نابینایان بر خلاف محدودیتی که دارن آدمای توانمند و موفقی هستن و او به چند نمونه مثل دکتر محمدحسین شهبازی و علی صابری و ‏…‏ اشاره کرد.
بعدش گفت که آره یکی از بین شما سایتی داره به اسم گوشکن که تعداد بازدیدهاش به مراتب از سایتهای مشابه بالاتره و خلاصه تعریف سایت رو کرد اساسی.‏ ولی گفت یه اعتراضی دارم به نوشتن بعضیا که اگر میتونی بهشون بگو.
گفتم چی گفت همین که یه سریا تون مینویسید مثلا شکل عصبانیت فلانی از فلانی,‏ این وجهه ی خوبی نداره از نظر یک بینای عادی که سایت رو بازدید میکنه.‏ گفتم حالا پیغام رو میرسونم شاید اصلاح شد.
این بود انشای من.‏ خدا نگهدار.

۸۶ دیدگاه دربارهٔ «نقدی بر نحوه ی نوشتن اعضای گوشکن»

سلام!اتفاقا به نظر من اینکه خیلی خوبه!به هر حال هر جمعی یه سری برچسب داره!برچسب ها و مشخصه های ماها هم اینهاست دیگه!به نظر من خیلی هم جالبه!بیناها با این جملات میتونن بفهمند که درسته یک نابینا نابیناست ولی او هم در ذهن خود تصوری از مثلا عصبانیت خشم شادی خنده و غیره داره!تازه نوشتن این چیزها کلی حال میده و میخندیم

سلام من درست متوجه نشدم! خب معمولا دوستان از کلمه شکلک استفاده می کنند چون گذاشتن گرافیک برای نابینا مفهومی نداره! چه اشکال داره که من نوعی نابینا برای وصف حالت و احساس فعلی خودم از کلمه شکلک استفاده کنم؟! البته شاید نقد و یا نقد های دیگری به نوشته های من و دوستان وارد باشه که من فعلا در موردش ترجیح میدم چیزی ننویسم. موفق باشید.

سلام نازنین,‏ بله ما میدونیم که اینجوریه ولی کسای دیگه میگن اینا مشکل دارن یا بیسوادن یا…‏
بازم ممنون.

سلااام برامین .
اتفاقا به عنوان ی بینا عاشق اینم که اینجا هر چقدر بخواهیم شکلک داره .
در ضمن من اینو در سایت های بینایی هم رواج دادم و همه به شکلکای من می خندیدند و از من تقلید می کردند .
اگر بینایی مشکلی داشت زیاد مهم نیست .
اصل خودمونیم که این شکلکای همه کاره رو دوست داریم خخخ شکلک رعد بینا خودشو قاطی نبینا میدونه و دیگه یکی از شما شده ههه

سلام رعد,‏ ولی من تو هیچ چتروم یا هیچ سایت دیگه ای ندیدم.‏ فقط اینجا این سبک نوشتنا میبینم

سلام.
بیناها هم کلی غلط توی نوشته هاشون دارن.
به نظر من غلط املایی داشتن خیلی بدتر از این شکلکهاست.
من هنوز نفهمیدم دقیقاً این پست چی داره میگه.
یه چیزی هم نفهمیدم.
فکر کنید توی مترو نشسته باشی یه نفر یه دفه بیاد بگه من فلانی رو میشناسم که فلان سایتو داره که بچه ها فلان شکل روش مینویسن که بیناها دوست ندارن.
خب نداشته باشن.
در ضمن داستان خیلی ناشیانه تنظیم شده بود.
بهتر بود لا اقل میگفتی یکی از دوستات اینو گفته تا این که یه نفر همینطوری یه دفه از راه برسه این شکلی بگه.
از نظر من این شکلکها خیلی هم خوبن و هیچ مشکلی ندارن.
ما بهتره قبل از نقد نوشته ها و شکلکها و این چیزا سعی کنیم ششصد تا غلط املایی توی نوشته هامون نداشته باشیم.

سلام شهروز,‏ داستان ناشیانه نبود چرا که من نیومدم صحبتهای طرفا تو مدت ۱۵‏ دقیقه بنویسم.
فقط اون بخشهایی که مربوط به خودمون و سایت بودا نوشتم.
در ثانی اینکه نظر تو و خیلیای دیگه اینه قبوله,‏ منم میپذیرم هرچند که تا الآن یکبارم از این نمادها استفاده نکردم.
در بحث اینکه نفهمیدی پست چی میگه خیلی سادس,‏ یعنی اینکه این نمادها از لحاظ اون آدم و بعضیای دیگه کار درستی نیست و منم نوشتم تا سر خوب یا بد بودنش به اجماع برسیم.
در بحث غلطهای املایی هم یک چیز طبیعی هست که هرکس میتونه اشتباه بکنه و غلط داشته باشه.‏ همچین میگی که انگار نوشته های خودت بری از اشتباهه.

سلام،من فکر نمیکنم که نوشتن این شکلکها مشکلی داشته باشه،فکر هم نمیکنم که یه بینایی اومده باشه و چنین چیزی رو بیان کرده باشه،هه اونم اتفاقی توی مترو،شکلک علامت تعجب،بهتره که نظرات شخصی خودمون رو گردن بیناها نندازیم و شهامت اینو داشته باشیم که از طرف خودمون بخواییم نقدمون رو بیان کنیم،ما اول بهتره به جای اینکه بخواییم به این شکلکها گیر بدیم،بهتره که رو املای نوشته هامون کار کنیم،مثلا سایت رو ننویسیم سایتا،یا صابری رو ننویسیم ثابری،و خیلی چیزای دیگه،،،شکلک دست تکون دادن برای بیناهای خیالی توی مترو،،،شکلک ارادت داریم به بیناهای داخل مترو،،،شکلک خسته نباشید به راننده ی مترو،،،،شکلک به امید اینکه املای ماها در نوشتن بهتر ترترترترترترترا بشه که،خخخخی،خدافسی

پیش از پاسخ دادن یک معذرتخواهی از بابت دیر جواب دادن ازتون بکنم.
علتشم نقص ویندوزم بود که مجبور شدم عوضش کنم.
سلام ملیسا, همینطوری که به شهروز گفتم نظرت در رابطه با درست بودن و یا بیاشکال بودن این نمادها درسته و برای من هم که افتخارم اینه از این نماد استفاده نکردم هیچجا و هیچگاه قابل احترامه.در رابطه با غلط املایی هم کسی مثل من که تا الآن چند مقاله برای جاهای مختلف نوشته حواسش هست که به این موضوع دقت کنه, پس اگه میبینی اینجوریه حتما از دستم در رفته.در بحث اینکه نباید نظرات خودمونا به دیگری نسبت بدیم هم باید بگم که اگر یکدرصد فکر میکردم قراره کسی شک بکنه صوت اون آدما ضبط میکردم و میذاشتم, بعدم برا کسی مثل من که از این کارا خوشش نمیاد فرقی نمیکنه که شما اینجور بنویسید یا نه. من فقط نظر یک بینا را که باز هم میگم از راه نرسید و اینجور بگه را نوشتم.طرف اول حسابی از مطالب کاربردی طعریف کرد و بعد دیگه من داشتم پیاده میشدم گفتش این پیغام منم برسون.بعدم من میتونستم ننویسم ولی اینکارا کردم که نظر اعضا را پیرامونش بدونم و سر حذف و یا ادامه ی اینکار به اجماع برسیم.خداحافظ.

سلام.به نظر منم سایت بیناها همچین کم مشکل نداره.خب قانون شکلک پذیرفته شده اینجا.آخه مشکلی نداره که.موفق باشی.به هر حال نظرت رو گفتی و محترمه

با درود به دوست خوبم امین.‏ داداش خودت میدونی سه سال بیشتر هست کارم طراحی چت روم هستش.‏ و چت رومهایی هم که طراحی کردم بازدیداشون بالا بوده.‏ پس اینو بهت بگم که تو چت رومهای منم با اینکه گرافیک موجود بود و افراد بینا بودن همه،‏ از شکلک هم بسیار استفاده میکردند و خیلیوقتا گرافیک نمیگذاشتند.‏ موفق و پیروز باشی.

سلام. اینقدر عنوان پست گل‍درشت بود که فکر کردم یه نفر پیدا شده رفته و یه کار تحقیقی و پژوهشی توپ انجام داده! ولی متن پست اصلا در حد و اندازه ی عنوانش نبود و به نظر میرسه حرف شهروز پذیرفتنیست!.
برادر! نظر بیناها خیلی واست مهمه؟ چون اونا میبینند و تو نمیبینی؟ به خصوص بینایی که یه هو تو مترو باهاش آشنا شدی مثلا؟ اگه اون بگه که چهره ی خوبی واسه شهر ایجاد نمیکنه اگه یه نابینا با عصا تو شهر تردد کنه، شما یه داستان کوتاه مینویسی با یه عنوان دهن پرکن و عادتای همنوعانتو زیر سؤال میبری؟!
هر کس دیگه ای جای شما بود تو این شرایط طوری عادات همنوعان خودشو واسه اون بینا تبلیغ میکرد که باعث جذب اون بینا بشه! نه اینکه چون تو بیناییو ما نابینا پس هر چی تو گفتی قبول، بی قید و شرط!

سلام اشکان,‏ میدونی مسأله چیه,‏ اینه که شما متن پست را دقیق نخوندی و پاسخ من به نظر شهروزم به همچنین.
من تو هردوی نوشته هام گفتم که من حرف اون آقا را اینجا گفتم که بر سر استفاده از اینجور نمادهایی به بحث بنشینیم و سر حذف یا ادامش اجماع کنیم.
بعدشم اگر او میگفت تردد نابینا چهره ی شهرا زشت میکنه شک نکن دفاع میکردم,‏ ولی چون یاد نگرفتم الکی از چیزی دفاع کنم اونجا هم از نمادها دفاع نکردم,‏ چون ارزش دفاع کردن نداشت.

سلام.
خداییش هرچی می خوام سکوت کنم و فقط بخندم و همون طور که یکی۲جا گفتم و به خودم هم تأکید کردم از۲قدم عقب تر تماشا کنم و فقط تماشا کنم انگار نمیشه که نمیشه. ظاهرا این بینا های موجود توی مترو های پیچ اندر پیچِ اذهانِ خلاق و متفکر شرط کردن که من زیر حرفم بزنم. خوب باشه برنده شدن.
شکلک تفکر همراه با اخم تمرکز و سوال بی جواب و این ها.
شکلک الان من نمی دونم اگر شکلک ننویسم با توجه به اینکه من نابینا هستم و بقیه افراد این محله هم اکثرشون نابینا هستن و گرافیک و تصویر بی گرافیک و تصویر، پس اگر بخوام۱حالتی رو توضیح بدم چیکار باید کنم؟ مثلا من از۱چیزی متعجب شدم می نویسم شکلک تعجب زیاد در حالی که بینا ها تصویر و شکل می ذارن و من نمی تونم شکل و تصویر بذارم. بتونم هم نمی ذارم چون هم محلی های من نمی بینن من دارم چی میگم. شکلک تعجب هم که نباید بنویسم. پس برای توضیح تعجب کردنم باید انشا بنویسم که فلانی الان من در حیرت هستم چون از فلان موضوع خیلی تعجب کردم. اگر بخوام حالتم رو هم توضیح بدم که میشه۱دفتر. مگر اینکه کاملا رسمی بنویسم که مثلا آقا یا خانم فلانی من از فلان موضوع بسیار در حیرت هستم لطفا توضیح بفرمایید تا ازم رفع حیرت بشه. با تشکر از خدمت شما. این طوری به نظرم بینا های توی مترو ها رضایت میدن دیگه درسته؟ یا باز هم فرمایش و خورده فرمایش باقیه؟ بفرمایند هر مدلی می خوان ما بنویسیم و بیخیال فضای خودی و از این چیز ها که اگر این مدلی بشه همین چندتا کامنتی رو هم که این روز ها گاهی میام می ذارم ترجیح میدم دیگه اینجا نذارم. راستش بچه ها خسته شدم از بس اینجا شلوغ و پر سر و صدا شده. قانون ها و خط و مدل اینجا کاملا مشخصه ولی این اواخر انگار۱دسته رو به ضرب چماق آوردن اینجا گفتن باید بچسبی به فضاش و عوضش کنی. هرچی هم مدیر ها کتبی و شفاهی براشون توضیح میدن که عزیزان فضای اینجا چنینه و قوانین اینجا چنانه و اینقدر سر عوض کردنش چونه نزنیم، انگار نه انگار. باز پرسش و شکلک ابهام در میاد که من پست فلان دارم میگن اینجا نمیشه منتشرش کنی بگید تکلیفم چیه؟ من حرف بیسار دارم ولی میگن با قوانین اینجا جور در نمیاد بگید تکلیف ما چیه؟ بیایید نظر بدید و جواب بدید و مشخص کنید ما چه کنیم؟
بچه ها شاید من عقلم پاره سنگ بر می داره و نمی رسه که درست بفهمم ولی تا جایی که عقل ناقص من داره بهم میگه، تکلیف اینجا از روز خدا روشن تره و همه ما اینقدر بزرگ و عاقل هستیم که لازم نباشه روی نکته های مشخص اینهمه تکرار و تأکید بشه و باز هم بپرسیم ولی اینجا ظاهرا دیگه این مدل ایراد گرفتن ها تبدیل به۱تفریح و۱مدل تخلیه درون شده.
این از این.
حالا بینا های توی مترو ها.
من توی اینترنت می چرخم و از هر فضایی که ازش خوشم نیاد واردش نمیشم. بینا ها هم جا واسه گشتن و نظر دادن کم ندارن. می تونن اگر از مدل نوشتن های ما و فضای محله ما خوششون نمیاد تشریفشون رو از اینجا جمع کنن ببرن به فضا هایی که پسندشونه و شکر خدا توی اینترنت کم هم نیست و اینجا رو بذارن واسه ما که هر مدل راحتیم و بقیه هم محلی های مثل خودمون راحتن بنویسیم و بگیم و بخونیم و بشنویم.
خسته شدم از اینهمه تشبیهات غریب و چرخیدن و ایراد های عجیب و نحوه های بیان عجیب تر که معلوم نیست از چه حسی مایه می گیره و در میاد و می رسه به اینجا. محض رضای خدا ما همه دیگه بزرگ هستیم. جوون ترین هامون اینجا دانشآموز هایی هستن که هر کدومشون کلی سرشون میشه. به درک و شعور هم توهین نکنیم با سر هم کردن این داستان ها. تموم هم نمیشه. واقعا که مایه خجالته.

خودمونیم شماها هم زیادی جبهه گرفتین, نظرتون رو بگین تموم, چرا میکوبونین آخه, من کاری به خوب و بدش ندارم فوقش اینه که به کار نمیبرم تا به سهم خودم کمش کرده باشم, بخوام هم مینوسم, ولی نظر منه, یه جاهایی کلا نمیشه گفت شکلک, شکلک یعنی تصویر یه چیزی, اینکه شکلک گفتن مثلا درست رو بخون, نمیشه,
به شرط حیات صبح چک میکنم,

سلام زهره.
مرسی که با سوأ ظن به پست نگاه نکردی و دقیق متنا خوندی و فقط نظرت را گفتی.
چه خوشحالم که ماهیت عده ای برام رو شد.

سلام امین جان، من هیچ مشکلی با نوشتن یه شکلک برای نابینا نمیبینم، ما که نمیتونیم الکی عکس نمایش بدیم تا بیناها بدتر بگند این چه ربطی داشت خدا رو شکر ما نابیناها همیشه سر پا بودیم و در هر شرایط تونستیم خودمونو بالا بکشیم، مثلا مینویسیم شکلک هل دادن توی حوض آب، این دلیل نمیشه که بیناها خدایی نکرده ما رو پخمه فرض کنند، خود بیناها توی هزاران رویا هستند که مثلا فلانی احساس میکنه تو یه محیط بزرگه ممنون از پست موفق باشید فرض کنند

درود! اینجا چه خبر شده که پریسا ورپریده یادش رفته بگه: ایام به کام؟! اینجا چه اتفاقی افتاده که بچه ها دارند یکی را پتتتتتتتک کوب میکنند؟! راستی میشه بجای شکلک بگوییم مثلا شکلات یا شرتک یا شلوارک یا تمبونک یا زیرشلوارک؟! نه بابا باید بگوییم: چادر یا چادرک تا مذهبی و همه کس پسند باشه! منم که جدیدا تصمیم گرفتم یه سوسول واقعی باشم و مثل پریسا ورپریده کمتر آب زرشک بخورم یعنی کمتر در محله ظاهر بشم چون قرار شده شوهر کنم و شوهرم دوست نداره منو اینجا ملاقات کنه، راستی من دارم اینارو از زبان بریده ی کی مینویسم، آهای گیس بریده بیا خودت بنویس که من مجبور نباشم …. کنم! شکلک مسخره بازی جدید از طرف بوقلمون که داره شکلک نوشتن را آمو زش یا عمه زش یا دایی زش یا خاله زش یا مامان زش یا بابا زش یا داداش زش میبینه، شکلک فرار از دست بعضیا که چشم دیدن منو یا گوش شنیدن حرفهای منو ندارند! قربونت برم مترو جون: قربونت برم بینا جون که پای منو به این تسپ باز کردی!

سلاآآآاآآآآم بر عدسی خان جان محله به خدا خیلی حلال زاده این الان داشتم فکر میکردم که که عجب خبری از عدسی محله نیست.
راستی مجبورم کردین تو این پست زودتر از موعد کامنت بدم خخخ
خوبین خوشین ایام به کامه انشاالله؟؟؟؟؟؟؟

این بابا به قول شما داستان ساخته و این جوری سوراخ سوراخش میکنید!
اگه صاف صاف میومد و میگفت من یعنی امین به نظرم این شکلکهایی که میذارید چیز خوبی نیست، که الان جنازهشم به خاک فنا سپرده بودید!
یه کمم سعی کنیم خوددار باشیم بد نیستا!
حالا اگه یه مسئله ی مهم بود باز یه چیزی!
خب کافی بود میگفتید همینه که هست و ما دوست داریم این جوری بنویسیم.
دیگه خط و نشون کشیدن و رسوا کردن نداره که!
خود منم این طور نوشتنو اصلا دوست ندارم و حالا داستان باشه یا نباشه، این کار رو ایراد میدونم!
یا مثلا وقتی کسی اول کامنتش مینویسه سلام و الفش رو هزار بار مینویسه حوصله نمیکنم بخونم و ازش رد میشم.
فقط چون نظر شخصی خودمه تا به حال در این جور موارد اظهار نظر عمومی نکردم.
حالا بیاید چهار تا هم بار من کنید تا دلتون خنک بشه!

سلام سعید جان
بحث دل خنکی نیستش
بحث اینه که ما گوشکنی هارو بلا نسبت یابو فرض کرده گفتم بلا نسبت که کسی باز نیاد گیر بده
اگر خودش نظر شخصی شو میگفت ما هم نظرمون رو میگفتیم
آمده داستان سازی کرده
از این همه طرز نگارشی یا قالب سایت یا هرچی ی این سایت که دسترس پذیر بودن بیشتر برای دوستان نابینا که امکان داره مورد پسند بینا ها نباشه به چه چیزی اشاره کرده خخخ
برای من صداقت خیلی مهمه سعید جان
ممنونت هستم که انتقاد خودت رو خیلی عالی و با صداقت بیان کردی
شاد باشی

سلام آقا سعید,‏ خوب بیایید یهکاری کنیم.
فرض محال اینه که من چون نمیخواستم جدل راه بیفته حرفاما به صورت داستان و از زبان مسافر مترو زدم,‏ غیر از اینکه نیست.
چرا کسایی پاشونا فراتر از حدشون گذاشتن? من فقط خواستم موافقا و مخالفا نظرشونا بگن و سر حذف یا ادامش تصمیمگیری بشه.
خوب چرا کسایی که میگن داستان ساخته ی خودته نمیان یه دلیل منطقی بگن تا هم منا و هم خودشونا قانع بکنن?‏
چرا به قول شما خویشتنداری نکردن و با مدارا با این حرف اون آقا (داستان) برخورد نکردن?‏

سلام امین. هه شما که به قول خودتون دستی در ادبیات دارید بعیده از این پست بی درو پیکر خخخ
دمت گرم هاجی برو قرصاتو بخور ودیگر هیچ
ملت از بیکاری به کجا رسیدن به چه چیزایی گیر میدن
چیز دیگه ای پیدا نکردی آیا
بزارید دهن آریا بسته بمونه خسته شدم بس دیدم و تحمل کردم
راستی داستان بافیت هم در حد انشای ابتدایی بود ادبیات دان خخخ
وااااالا با این پستاشون

سلام,‏ ۱-‏ دست داشتن در ادبیات و نوشتن چندتا شعر به معنای مسلط بودن بر ادبیات نیست جهت اطلاع.
خیلی دوست دارم دهنت باز بشه ببینم چیکار میخوایی بکنی.
۳‏ تو و رفیقت شهروز و سایر همفکرات چرا نمیایید اثبات بکنید که این داستان ساخته ی ذهن خودته نه حرف مسافر مترو.

اتفاقاً یه راننده تاکسی هم امروز تو خیابون به من گیر داده بود که چرا بچه هاتون انقدر غلط املایی دارن خخخ.
بگید یه کم بیشتر دقت کنن.
سعید عزیز ما با نظر دیگران مشکلی نداریم.
تو نظرتو گفتی و هیچ کس هم بهت بی احترامی نخواهد کرد.
ولی تو شهامت داشتی نظر خودتو گفتی و گفتی که نظر شخصی خودته.
نه این که بچه ها رو بوق فرض کنی بگی تو خیابون تو مترو و توی صف نون یکی همچین چیزی بهم گفت.
این بچه ها رو ناراحت کرده.
وگرنه این پست اولین پست این شکلی نبوده.
قبلاً هم از این پستهای این مدلی زده شده و بچه ها نظرشون رو گفتن و کسی هم بهشون بی احترامی نکرده.
مرسی که نظر دادی.

سلام,‏ پاسخما به نظر آریا بخون منتظر جوابت هستم آقا.
به قول مظاهری کمی هم رعایت حرمتها بد نیست.
بعدشم بچهها اگه میخوان ناراحت بشن برن از اهانتهای گاهو بیگاه بهزیستی ناراحت بشه نه از انتقاد بر حق مسافر مترو.

سلام آقای درفشیان.
من همیشه گفتم انتقاد لازمه پیشرفته. شما نظرتون اینه و برای من و بقیه هم خودتون و هم نظرتون محترمید. اون مدل نوشتن رو شما نمی پسندید. خیلی راحت دارید میگید به نظر من خوب نیست و خوشم نمیاد. چرا باید خدای نکرده کسی چیز نبایدی بهتون بگه؟ بحث رای منفی به۱مدل نوشتن خاص نیست. بحث اینه که مثل آب خوردن ما رو، توهین به کسی نشه، خودم رو میگم، من رو بوق فرض کنن و مثل بچه های۲ساله از همسایه سیبیلو بترسونن که ببین بینا ها دوست ندارن اینطوری جیزه. اتفاقا اگر نظر مثل نظر شما گفته می شد اینهمه بر خورنده نبود. ولی خداییش این شکلک نوشتن ها رو من کلی ازشون تصویر و تصور واسه خودم می سازم و می خندم بهش.
راستی آقای درفشیان خیلی بی صدا هستید. کاش اینطوری نباشه دلمون تنگ شده بود.
از دست شما عدسی!.
باشه بابا ایام به کام.

شانس آوردین دستتون بهم نمیرسه وگرنه تا حالا تیکه بزرگم گوشم بود.
تازه حرف خودمم ننوشتم حرف بنده ی خدای دیگس.
اون موقع میگی اگه میگفت به نظر من طوری نبود.

دررررررررررروووووووووووووووووود! خوب نمردیم و گوشمون به صدای گوش خراش ملا بونه گیر هم روشن شد، چه عجب از اینورا، بابا دیگه داشتیم از نبودنت دق مرگ میشدیم، راستی من که عادت به سلااااااااااااام کردن ندارم: چون سلاااااااااااااااااااااام یه کلمه عربی است و من که عرب نیستم میگم: درود!

ببین شهروز یه جایی مثلا همین امین نظرشو بی پرده و رک گفت کلی عصبی شدی, حالا یا یا حقیقتا این اتفاق افتاده یا دوست داشته برای دور شدن از بحث و جدل در قالب یه داستان نظرشو بگه دوباره داری کلی میکوبونیش, آخه یعنی چی؟! بعدشم بچه ها به نظرم اینجوری خوب نیست بگیم بیناها برن از اینجا و .. , همین کارها رو میکنید بیناها رو از خودمون دور میکنید, حالا هی همه بیاین مسخره کنید مترو و تاکسی, یه کم احترام خوبه به خدا,
کسی هم فکر نکنه من از امین حمایت میکنم ولی واقعا هر کس دیگه ای هم بود مینوشتم, قرار نیست دلخوریم دیگه تو همه پستها بیایم تلافی کنیم, بیستا هم بیان لایک بزنن, مثلا من خودم از لایک خوشم نمیاد میگم هر کسی اینقدر حرف خودش بلده بزنه که لایک نکنه
یه وقتایی شاید لازم باشه ولی تا این حد نه,

سلام,‏ خوبه یه حقیقتخواه و حقطلب پیدا شد تو این ظلمات.**ادامه ی دیدگاه شما به جهت توهین توسط سعید درفشیان حذف شد!

سلام
به نظر منم نوشتن شکلک موردی نداره
و من با این شکلک ها همون شکلک را مجسم میکنم
چون ما که تصویر نمیبینیم پس یه جوری باید منظورمون را برسونیم
موفق باشید

در مورد غلط املایی هم پست صحیح نویسی برای ماهاست که غلط املایی داریم, بدون استثنا همه هم دارن, همه,
دلیل هم نمیشه یکی خودمونی مینویسه بگیم تسلط نداره رو نوشتن و بد مینویسه, چرا تحقیر میکنید, خب شمایی که اینجا این رو میگی منم که خیلی وقتا به زبان ساده و خودمونی مینوسم رو حتما مسخره ام میکنید دیگه, آدم اصلا انگیزشو از دست میده, تورو خدا دست بردارین, چرا تحقیر؟! چرا توهین, چرا تصفیه حساب شخصی,

زهره ی عزیزم اینقدر عصبانی نباش
خوب این چیز ها پیش میاد
حل میشه حل میشه
همه باید کوتاه بیایم
نباید کشش بدیم
هیچکس حق نداره کسی را مسخره کنه
نبینم خدای نکرده بین ما هم محله ای ها کینه یا کدورتی پیش بیاد
همتون ررا دوست دارم

سلام امین.
من با نفس وجود شکلکها موافقم حالا چه داستان سرایی کرده باشی که اگه کرده باشی بهتره تا اینکه الکی گفته باشی.
این سایت اختصاص به نابینایان داره و نابینایان هرجوری که راحت تر هستن میتونن باهم ارتباط برقرار کنن.
از این دعواهای بی سر و ته هم دیگه داره حالم به هم میخوره.
البته میدونم که اول تو خودت با نوشتن اون کلمه زشت توی اون پست این دعوای بیخود رو شروع کردی، ولی کش دادن این ماجرا و لجبازی و تحمل نکردن همدیگه دیگه بد جور داره عصبیم میکنه.
هردو تون دست بردارید دیگه بسه.
اگه ادامه بدید خداییش اون کاری رو که نباید بکنم میکنم.
امین، شهروز، با هردو تونم، بسه دیگه، میفهمید؟ بسه.

سلام,‏ همه میدونن که تو این پست او اول فتنه را شروع کرد نه من.
تو اون پستم که اوضاع حل شد قرار شد من تلفنی با شهروز صحبت کنم که هنوز اینکارا نکردم,‏ یادمم نرفته.
من یاد گرفتم فتنه ای را که شروعش با من نبوده پایانشم نباید با من باشه.
باید شورای امنیت سایت فتنه گرا معلوم کنه,‏ که با اوصاف کمابیش معلومه.
در آخر هم ممنون از نظرت در رابطه با شکلکها.
هرکی میگه ساختگیه بیاد ثابت کنه,‏ من منتظرم.‏ چرا کسی نیست.

سلام. امین جان دوستان فقط نظر خودشون رو گفتند لطفا از کسی دلگیر نشو. به این فکر کن که مدیر این محله یک شخصی هست بنام مجتبی خادمی که همه بچه های این محله رو مثل خواهر برادر خودش دوست داره.آخه دلش خییییییلی بزرگه.
راستی این پست همونی نبود که من با دیدن اسمش ازش برداشت و تصور کردم.
حالا نظر خودم رو بگم که اگه از نظر بیناها شکلک چیز بدی هست پس چرا بیناها این همه شکلک گرافیکی دارن که به خدا بعضی شکلکاشون اصلا معلوم نیست که نماد چی هستش. من خودم شکلک گرافیکی رو میبینم اما اصلا ازشون خوشم نمیاد.جالب اینکه من خودم جزو اولین مبدعان شکلک این محله بودم. اینها فقط فقط نظر من هستش همین. اینم بگم که دامنه شکلکهای ما تو این سایت خیلی گسترده تر از دامنه شکلکهای گرافیکی هست. تازه بیناها هم از این شکلکا استفاده میکنند.
راستی منم مثل سایر دوستان نظرم این هستش که اینجا یک جای عمومی هست پس نباید با نظر شخصی یک نفر سازگار بشه. اسمش روش هست.
تازه دوستان من تو دانشگاه بعد دیدن این شکلکا تو محله اونا هم شکلک به کار میبردند و کلی هم میخندیدیم
خوش باشین و رستگار.

سلام,‏ درد اینه که حالا اونا طلبکارن به جای منی که این جنگ روانی علیهم به راه شد.

درضمن بیان نظر با توهین فرق میکنه.
یکی از استراتژیستای آمریکا میگه:‏ لازم نیست صدق گفته هایت را برای همه اثبات کنی,‏ آنهایی که با سوء ظن به حرفهایت نگاه کنند دنیاهم در راستای تصدیقت باشد نمیپذیرند حرفهایت را.
تازه برا من بهتر شد,‏ چون ما تو دانشگاه یه درس جانبی داریم که اختیاریه که توش تلاش میکنن تو را عصبی کنن و تو باید مقاومت کنی.
این پست تمرین خوبی بود.

سلام
اگه الان ایشون خودشون میومدن و میگفتن که بله من از این نوع نوشتن خوشم نمیاد
بهش نمیگفتید خوشت نمیاد خب بفرما کسی جلوتو نگرفته
چرا اصل قضیه رو رها کردید اومدید چسبیدید به نوع مطرح کردن این بحث
اصل قضیه چیز دیگست
اینکه بیایید با آرامش و احترام نه با توهین و تیکه پروندن به هم هی قضیه رو کش بدید
دوستان عزیز
اینجا یه مکانی هست که عمومیِ
پس هر فردی اینجا میاد چ
سلایق هم که متفاوتِ
نمیشه به خاطر هر چیز و هر نقدی به هم بپریم چون از اون نقد خوشمون نیومدِ
نقد رو قبول ندارید بیاید بگید من مشکلی باهاش ندارم و خب ما اینطوری میتونیم حالتمون رو وصف کنیم چون نمیتونیم از شکلکهای گرافیکی استفاده کنیم
تموم شد و رفت
دیگه این بحثها و جریانها رو هم پیش نیارین

هیچ دلخوری هم پیش نمیاد
مگه نه؟

سلام دوستان.
من همیشه میام پستها رو میخونم نظرات رو هم میبینم ولی سعی میکنم فقط خواننده باشم.
تا امروز که این پست رو خوندم کامنت های بعدش رو هم خوندم و تصمیم گرفتم برای اولین بار نظرم رو بگم.
دوستان ما وقتی تحمل شنیدن یک نقد کوچولو رو نداریم چرا دم از اتحاد نابینایان میزنیم؟ ببینید این آقای رفیعی که از خود ماست لطف کرده یک انتقاد از هم نوعانش کردهآیا درسته که ما بیایم باهاش اینجوری برخورد کنیم؟ حتی اگه نظرشون رو قبول نداریم بهتر نیست با ادبیات بهتری جوابش رو بدیم به جایی که اینجوری بکوبیمش؟
دوستان اینجا یک سایت پر بازدید هست ما باید بیشتر مراقب رفتارمون باشیم. ببخشید زیاد حرف زدم فقط یک جمله بگم و برم آقای درفشیان کل کامنت شما رو لایک میکنم و همین طور زهره رو.
پیروز باشید.

سلام
من از کسایی هستم که از شکلک اصلا استفاده نمیکنم حالا یا خوشم نمیاد یا حوصلشو ندارم. این از نظرم درباره پست…
ولی یه انتقاد به شروع کنندگان دعوای بی خودی و بی اساس:
این که شما فرمودید جناب امین داستان ساختگی آوردن مطرح کردن دلیلتون واسه این نظریه چی بود؟ چطور فکر کردید ایشون باید یه دروغگوی قهار باشن که شماها شناختیدشون و دستشون رو رو کردید؟
تا اونجایی که به همه ماها یاد دادن گفتن حرفهای همه رو بپذیریم که درست و واقعی هستن مگر این که خلافش به ما ثابت بشه. میشه بگید خلاف این که ایشون کسی رو توی مترو دیدن چطور به شما ثابت شده که ما هم بدونیم؟
وقتی کامنت آقای حسینی رو خوندم و قبلش پست رو خونده بودم حدس زدم که ایشون بر اساس یه دعوای پیشین اینجور جواب دادن تا این که کامنت آقای چشمه مطمئنم کرد. من جناب امین رو اصلا و ابدا نمیشناسم ولی کیه که ندونه خیلی بد با خودش و پستش برخورد شد . میشد کمی آرامتر و با فکر درست نظرشون رو رد کرد نه با یه دعوای از پیش تعیین شده.
واقعا متاسفم برای خودمون که نمیتونیم هرچیزی رو جای خودش جواب بدیم و هر دفعه یه دعوای بیخود و بیمورد رو راه میندازیم. بعدش هم وقتی همه بهمون انتقاد کردن با یه عذرخواهی مسخره تر از دعوا تمومش میکنیم بدون این که بدونیم یا حتی فکر کنیم با شخصیت طرف مقابلمون چه کار کردیم و میکنیم.

سلام,‏ من جایزه میذارم برا کسی که بتونه دروغ منا رو کنه.
هرچی که خواست بهش میدم.
ممنون از حضورت.

سلام
من عادت ندارم وارد پستهای جنجالی و از این قبیل پستها بشم ولی امروز که پست رو خوندم سر درد گرفتم نتونستم نیام و ننویسم
بچه ها ما چمون شده؟ واقعا این ماییم؟ مایی که ادعا میکنیم یه خانواده هستیم و از این حرفها؟
چرا ما بچه بازی در میاریم واقعا ارزش داشت دو تا پست به حاشیه کشیده بشه به خاطر یه عصبانیت سطحی و بیخود؟
یه کم به خودمون بیاییم بد نمیشه
آقا امین من هم مثل اکثر دوستام حرفهای اون بینا رو نمیپذیرم البته بهشون حق میدم که شاید از این طرز نوشتن خوششون نیاد چون نمیتونن به جای ما باشن و تصور کنن که این شکلکها دستشون رو تو نوشتن باز میذاره و راحتشون میکنه مثل اون بینایی که میگفت من از خخخ نوشتن بدم میاد ولی بعدها متوجه شد که بچه ها میخوان به جای خندیدن و شکلکهای خنده از این کلمه استفاده کنن بعد قبولش کرد یا اگه نه باهاش کنار اومد
به نظر من شما هنوز تو اون واحد درسیتون موفق نشدید چون نمیتونید خشمتون رو کنترل بکنید شما نمیتونید بگید کسی مدیریت رو رها بکنه یا نکنه
شهروز و امثال شهروز که تو این سایت زحمت میکشن دلی کار میکنن و ما اگه از بنده ی خدا نتونیم تشکر بکنیم چطور میتونیم از خدا تشکر بکنیم
حرفتون رو اصلا نپسندیدم و حتی اگه اولش ذره ای حق با شما بود با اون حرفتون خرابش کردید
شهروز تو هم لطف کن دیگه ادامه نده اصلا به فرض این یه داستان بوده خب شنیدیم نظرمون رو گفتیم تموم شد رفت دیگه ادامه دادنش اشتباهه البته اینو به دوستای دیگه هم میگما تمومش کنید و بیشتر از این جنجالیش نکنید
بیایید یه بار بدون بسته شدن کامنتها خودمون به بحث خاتمه بدیم و نشون بدیم که میتونیم خوددار باشیم

نه شهروز جان این اواخر خیلی قات میزنن زود
عزیزم خودتو کنترل کن
توهین خوب نیست
خانم ملیسا هم کپی پیست کردن زیاد خوب نیست ، فکر کنم آقا شهروز همینا رو گفته بودن
——-
پی نوشت : رضا نظری ! بد بودن یا خوب بودن رو خودشون تشخیص میدن، برو دنبال کارت
—–
::D :O 🙂 😉

آقای نظری لطفا کامنتا رو با دقت مطالعه کن،بعد بیا نظرتو بذار،الکی اسم این و اون رو نیار، آفرین،مضمون کامنت من با کامنت شهروز زمین تا آسمون فرق داره،دوباره بخون تا شاید بتونی مضمونشو از هم دیگه تشخیص بدی پسرم،خخخخی

سلام دوستان
من همیشه نظرات و پستها رو میخونم ولی سعی میکنم که فقط خواننده باشم و چیزی نگم.
اما امروز این پست و کامنتهاش رو که خوندم تصمیم گرفتم بیام نظرم رو بنویسم.
قبلش من رو به خاطر پر حرفیم ببخشید. دوستان وقتی ما تحمل شنیدن یه نقد کوچولو از هم نوع خودمون رو نداریم چرا دم از اتحاد نابینایان میزنیم؟ چرا دنبال احقاق حقوق از دست رفتمون هستیم؟ ما خودمون رو تحمل نداریم چطور میخوایم تو جامعه با دیگران تعامل داشته باشیم؟ آقای رفیعی لطف کردن یک نقد کوچیک کردن حتی اگه حرفشون رو قبول نداریم بهتر نیست با ادبیات قشنگتری جوابشون رو بدیم به جای اینکه بکوبینش و زیر سؤال ببرینش که داستان سرایی کرده و از این حرفا.
دوستان اینجا یک سایت پر بازدید هست و میدونید افراد بینا هم از سایت ما دیدن میکنن بیایید سعی کنیم بیشتر مراقب حرفها و نوشته هامون باشیم.
در آخر هم نظر آقای درفشیان خانم عبدلی و زهره رو لایک میکنم.
پیروز باشید.

رعععد بزرگ اینبار بدون شکلک وارد میشود . هههه
ختم داستان را با صدای طبل گونه اش اعلام میکنه . هاهاها
نتیجه : هر کسی خواست شکلکو مکلک به کار ببره و هر کی نخواست و به نظرش بچه بازیه به کار نبره .
آقا امین شما هم برو با شهروز خان رو بوسی کن . بچه ها بیایید براتون شیرینی آوردم .
به عنوان یک ببین و یک بزرگتر دوست ندارم که نبین ها بینشون تفرقه باشه .
امین ولی خودمونیم من توی سایت امیر سرمدی هم از شکلک ها استفاده میکنم و از خخخخ و هههه و هاهاهاها استفاده میکنم که تا حدودی بقیه هم دارن این کارو می کنن .
البته خود جناب سرمدی هییچگاه ازین شکلکا استفاده نکرده . .

ایران و عراقش اینجوری از کلمه ی جنگ استفاده نکردن شما چطور این مسئله رو جنگ میبینی؟
این همه دوست بهتون میگن تمومش کنید شما میگید ادامه میدم؟
اگه دوست دارید ادامه بدید بیرون از سایت باشه لطفا
بهشون زنگ بزنید و خودتون بین خودتون حلش کنید یا اگه حل نشد به قدری فحش نثار هم بکنید تا خسته بشید ولی توی این سایت دیگه هیچ کس حق توهین نداره
قرار نیست ما دعوا بکنیم بد بدوییم بگیم مجتبی بیا که دعوا شده مگه خودمون نمیتونیم یه مسئله رو تمومش کنیم که پای مجتبی رو میارید وسط؟
مجتبی نیست وگرنه نمیذاشت انیجوری بمونه مجتبی از فحش و بد و بیراه متنفره
شما هم لطفا دیگه کامنتی تو این پست نذارید و بیرون از سایت حلش کنید
والسلام ختم کلام

سلام,‏ سوالی از شما میپرسم,‏ جواب منطقی بدید حق با شما,‏ منم قبول دارم.
چطور من ختمش کنم وقتی که شروع کننده او بود? چطور من تموم کنم زمانی که او با صراحت منا کذاب نام داد?‏
چطور من اینجا خاتمه دهنده باشم زمانی که او اتفاقات پست مظاهریا که از نظر من تموم بود آورد اینجا?‏
پیشگام شدن من برای صلح به معنای نوشیدن جام زهر که منم اینکارا نخواهم کرد تا او ختم کنه.

من نمیگم شما پیشگام بشید من میگم هردوتون تموم کنید همین
میگم خودتون حلش کنید همین
آقا امین شما دارید ادامه میدید و این الآن واضحه
شما هی جنگ جنگ میکنید و این واضحه
اینارو میگم تمومش کنید منطقیه فکر کنم
اگه من نخوام تو گوش کن دعوا ببینم کیو باید ببینم؟
لطفا بدون درگیریهای بعدی تمومش کنید و دیگه کامنتی ازتون نبینم

درود به همه.
من جا داره که چندتا مطلب رو توضیح بدم.
ما بهتره اول فرق نقد و تخریب و شیطنت رو متوجه بشیم.
شما میتونید پست هادی ضیاییفر رو بخونید.
ایشون مطلبی رو مطرح کردن و من هم در کمال آرامش توی کامنتهاشون بهشون جواب دادم.
توی پست دانلود آلبوم امید جهان، سید محمدرضا حسینی با لحن نسبتاً تندی به ما انتقاد کردن، ولی من در کمال آرامش بهش جواب دادم. حالا این که قانع شد یا نه رو نمیدونم که اگر قانع نشده باشه حاضرم دهتا کامنت دیگه هم بذارم که قانعش کنم.
منتها قضیه ی این پست خیلی فراتر از این حرفاست.
دوستان چرا خودتون رو گول میزنید؟
آخه چرا توی تهرانی که شونزده ملیون نفر جمعیت داره، توی مترویی که شلوغ پلوغه، یه دفعه یه نفر از بین جمعیت بیاد یه نابینا رو پیدا کنه، بعد بفهمه که سایت گوشکن رو هم میشناسی، بعد بدونه که شما توی اون سایت پست هم میذاری، بعد بیاد اینطوری نظر بده؟
باز اگه عکس بچه ها روی پروفایلشون بود میشد تا حدی این رو باور کرد.
من اصلاً با این که این نقد عنوان شد مشکلی ندارم.
خب یه عده با این شکلکها موافقن و یه عده مخالف.
آقای داوود نظری هم پارسال نظرشون در این رابطه رو گفتن و هیچکس هم به ایشون توهینی نکرد.
جاهای دیگه توی پستها و کامنتهای مختلف همین کاربرهای بینای سایت خودمون اومدن در مورد این شکلکها نظر دادن.
کِی دیدید که توهینی به کسی شده باشه؟
کدوم انتقاد منطقی از ما تا حالا بدون جواب منطقی مونده که همه یکی یه لنگه کفقش الآن سمت من هدف گرفتید؟
باور کنید این طرف خبری نیست.
مطمئن باشید اگه یه روز به این نتیجه برسم که یه نفر، فقط یه نفر هست که میتونه تمام کارهای سایت رو بدون نقص انجام بده و از نظر فنی به سایت مسلط باشه، یک ثانیه هم مدیر نمیمونم.
مگه بیکارم برای خودم حرف این و اونو بخرم؟
بحث اینه که اومدیم ثواب کنیم کباب شدیم.
ما این همه صبح تا شب، شب تا صبح، داریم سایتو میچرخونیم.
کامنتا و پستهای شما خیلی وقتها حتی به نیم ساعت هم نمیکشه که منتشر میشن.
هر کی با من تماس گرفته هر کاری داشته در عرض چند دقیقه انجام دادم.
حتی اگر پای سیستم نبودم به بقیه گفتم انجام دادن.
حالا فکر کنید این وسط به جای یه خسته نباشید خشک و خالی که حتی توقع همین رو هم نداریم، یه دفه بیان محکومت کنن که تو داری سانسور میکنی، تو فلانی، تو بهمانی.
این که میگم این پست فراتر از یه نقد هست دلیل دارم.
ایشون بارها و بارها با این که میدونن اینجا مطالب مذهبی و سیاسی ممنوعه، پستهای سیاسی و مذهبی میفرستن.
حدود چهار پنج بار به ایشون تذکر داده میشه که برادر، عزیزم، فدات بشم نکن.
نفرست.
ولی ایشون بدتر میکنه و یه پست میزنه که یه شعره که توش هم مذهب هست، هم سیاست هست، هم حرفهای رکیک.
بعد منتشر نمیکنیم میگه منو سانسور کردن.
یه مدت فرض کنید یه ماهه هر پستی که میره کامنت میذاره، عمداً یه تیکه ی سیاسی یا مذهبی توش میاره بعد عمداً مینویسه که امیدوارم سانسور نشم یا امیدوارم ویرایشگرا حذف نکن و همچین چیزایی.
ایشون در واقع با سیاست تمام دارن تلاش میکنن که جو سایت رو به هم بریزن.
توی پست ثبت نام اردو اومد کامنت گذاشت که آیا توی اردو هم مذهب و سیاست ممنوعه؟
اگه قصد شیطنت نیست، قصد تخریب نیست، قصد کوبیدن سایت نیست، چرا این رفتارها باید توی این چند ماه از ایشون به صورت زنجیره ای اتفاق بیفته؟
من در مورد اصل موضوع این پست مشکلی ندارم.
خب در مورد نوشتن یا ننوشتن شکلکها بود که هر کس میتونه نظری داشته باشه و ایشون هم نظرش رو گفت.
منتها چرا باید این شکلی بیان بشه؟
چرا ما باید انقدر ساده فرض بشیم که همچین چیزی رو باور کنیم که یه بینا، همینطوری یهویی توی یه مکان عمومی کاربر گوشکن رو ببینه و بشناسه و بیاد نظرش رو بگه؟
انصافاً یه کم فکر کنید بعد اگه خواستید دفاع کنید.
من در آخر با کمال میل اعلام میکنم. اگر کسی هست که مدعی هست که از پس کارهای سایت برمیاد، من امتحانش میکنم.
بیاد یه هفته آزمایشی کار کنه که من مطمئن بشم که از پس کارها برمیاد.
به جان مادرم یه روزم دیگه مدیر نمیمونم که فکر نکنید خوره ی مدیریتم.
این کار هیچی به جز درد سر و حرص و جوش برام نداشته و میدونم از این به بعد هم نداره.
میرم مثل قبلاً پستهای شخصی خودمو با آرامش میزنم.
الآن یکی دو ماهی میشه که هیچی ننوشتم.
در حالی که قبلاً شاید هفته ای دوتا داستان لا اقل اینجا میذاشتم.
خب منم میرم مثل همه ی شما کنار و فقط کار خودمو میکنم.
فقط فرقم اینه که چون کشیدم و میدونم چه قدر سخته، در اینگونه مواقع انقدر ناجوانمردانه کسی رو تخریب نمیکنم.
انقدر ناجوانمردانه تهمت نمیزنم.
انقدر ناجوانمردانه له نمیکنم.
من جان مادرم رو الکی قسم نمیخورم.
بازم میگم به جان مادرم اگه یه نفر باشه که بتونم بهش صد در صد اعتماد کنم، سایتو بهش میسپارم و میرم کنار.
اونوقت میخوام ببینم دوستانی که جای من میان با این برنامه های از پیش طراحی شده و هدفمند چه طور برخورد میکنن.
شما فقط متن این پست رو دیدید و فقط قضاوتتون نسبت به این پست بود.
خب منطقیه منم اگه از پشت پرده ها خبر نداشتم شاید همچین برداشتی از این پست میکردم.
ولی دوستان باور کنید که ایشون کاملاً داره برنامه ریزی شده پیش میره و میدونه شما از پشت پرده ها خبر ندارید پس از این بی اطلاعی شما نهایت استفاده رو میکنه.
دوستان. اگر گوشکن رو دوست دارید، بدونید که این آقا چند ماهه داره با برنامه جلو میاد.
من اصلاً هیچی.
من که گفتم به وقتش میرم.
ولی این سایت قراره سالها بمونه.
ایشون اگه قصدش تخریب نبود، چرا الآن داره توی کامنتهاش عین این لیدرهای استادیوم شعار حیا کن رها کن میده؟
خب من حیا میکنم و رها میکنم.
آیا همه ی مسائل حل میشه؟
یعنی الآن معضل اصلی سایت منم یا کسانی که دارن سعی میکنن یه طوری اینجا رو زیر سؤال ببرن؟
اگه طولانی شد ببخشید.
بازم سر حرفم هستم.
اگر کسی در خودش دید که میتونه سایتو قبول کنه، بهم زنگ بزنه یا با من یه طوری ارتباط بگیره تا ترتیب کارها رو بدم.
موفق باشید.

سلام,‏ من چند سوال دارم
۱-‏ کجای دنیا سخنرانی ۵‏ ۶‏ دقیقه ای که مربوط به نحوه ی جاسوسی از اندرویده سیاسی مذهبیه?‏
۲-‏ اگه خیلی زرنگی چرا برای تصدیق بیاناتت نظرات سیاسی مذهبیما نمیاری همون به اصطلاح خودت تبکه هامو?‏
۳-‏ اگر تو اون شعره جای ابیات رکیک را ۳نقطه میذاشتی شک نکن من بهت اعتراض نمیکردم,‏ چرا این کارا نکردی?‏
۴-‏ بعدم حالا اگر یک حدیث یا چند بیت شعر مذهبی تو پست یا نظراتش بود اشکالی ایجاد نمیکنه درسته?‏
۵-‏ فکر کنم شب روشن باشه اگه اشتباه نکنم,‏ هم مذهبی دارن هم آهنگ جدید و مطالب مال نابینایان,‏ پس چرا برا سایت اونا مشکلی ایجاد نمیکنن?‏
جواب سوالاتما بده تا ببینم چی میشه.

راستی یادم رفت بگم پاسخ بخشی از نظرتا.
قرار نیس کسی بگرده منا پیدا کنه تو مترو و اینطور بگه.‏ جوابما به فرامرز بخون.
اگر کسی از اول انقلاب که با من میاد تو مترو و تا مولوی با من میمونه به این مسأله بپردازه خیلی عجیب نیست.
بعدم چرا باید من جوا به هم بریزم? چی گیرم میاد?‏
اونم جایی که چیزایی را یادم داده که جایی گیرم نیومده

خدایا ای پروردگارا ما را دشمن شاد نکن
ترا خدا آشتی کنید
این سایت خیلی دشمن داره
همه منتظر فرصت هستند
خیلی ها دوست دارند سایت به هم بخوره
نه نه!!! نکنید این کار ها را آقا امین آقا شهروز یه کدوم کوتاه بیایید
من حرف های آقای چشمه را تایید میکنم

نه شما که نباید زود از میدون خارج بشید یا به قولی میدون را خالی کنید
بالاخره از این حرف ها همه جا هست
بالاخره هرجایی برای خودش قانونی داره نباید کسی دلخور بشه

سلام جالبه اولین کسی که اینو اینجا انجام داد و گفت شکلک .. من بودم یه بینا ! که بعدا دوستان هم انگار مورد توجهشون قرار گرفت و استفاده کردن در ضمن آقای امین گرامی اینجا جاییه که نا بیناها هستن و اونا حق آب و گل دارن پس کاری رو انجام می دن که باهاش راحتن خوبه که نقد همه رو بشنویم ولی نهایتا” کاری رو انجام بدیم که درسته .

سلام برادر! رویه ی اینجا اینطوری که یه نفر یه چیزی میگه یه نفر جوابشو میده صد نفر از این صد نفر از اون حمایت میکنند دویست نفر در نقش دعوا رو جمعش کن ظاهر میشن آخرشم هیچکس نمیفهمه کی با کی سر چی دعواش شده و آخرش چی شده که باهم خوب شدن!
به هر حال: احترام همه ی بیناهایی که اینجا میان واجب! افرادی مثل ترانه و رعد و سایرینی که من نمیشناسمشون.
ببینید! نقد هم آداب خاص خودشو داره! دلیل نمیشه که چون اسمش نقد هر طور و با هر ادبیاتی که دلمون خواست بیانش کنیم! و دلیلم نمیشه که جواب نقد رو به اسم نامناسب بیان شدن نقد توسط ناقد هر طور که دلمون خواست بدیم.
خب یکی به استفاده از شکلک و کشیدن حروف اعتقاد داره با استناد به دلایل محکم و منطقی از طرف خودش! یکی هم نداره با استناد به دلایلی که حتما واسه خودش اقناع کننده بوده! و هیچ گروهی نمیتونه نظر خودشو به گروه دیگه تحمیل کنه، اما میشه با طرح بحث به صورتی متعادل و از نگاه یه آدم بیطرف بحثو شروع کرد و با رعایت احترام ادامش داد.
به هر حال من با وجود اینکه چندان از این شکلکا استفاده نمیکنم اما مخالفتی باهاش ندارم! در واقع اینها نماد افراد نابینا محسوب میشه و باید محترم شمرده بشه! دوستش ندارید ازش استفاده نکنید! چرا این کارا رو میکنید. اتفاقا من هم متن پستو خوندم و هم کامنت شهروز و کامنت شما! حرف زیاد! پاسخ شما رو قبول ندارم ولی اینجا جوابی به اظهارات شما نمیدم که جو بدتر نشه! شما کلیت حرف منو درک کنید ابهاماتتون برطرف بشه.

ببینید وقتی نظرما منتشر نمیکنه یعنی اینکه ریگ به کفششه.
دیگه من گفتم تا شب یا باید پیامما جواب بده تا منم در مقابل کاری که باید بکنم,‏ یا باید تو پست نظر بده.
فرامرزم که میزنه دیدگاه شما به دست مسافرینمترو شد.‏ اینا دیگه چه کنم.

من تو کامنت دیشبم سعی کردم در مقابل کسانی که به امین تاخته بودن بایستم و اصلا از اونچه دیشب نوشتم پشیمون نیستم.
همون طور که از حذف و ویرایش دیدگاههای امین که امروز انجام دادم پشیمون نیستم.
فقط براش متأسفم.
برای کسی که میتونست خیلی خونسرد تر باشه.
کسی که میگه واحد عصبانی نشدنو میگذرونه ولی تو دیدگاههاش افتضاح تموم به بار آورد!
امین! تمرینی که تو کامنتای این پست کردی واقعا افتضاح به تمام معنا بود!
من دیشب با این که خودمم احتمالاتی رو که شهروز میداد درست میدونستم، اومدم اینجا و گفتم همه در مقابل یه نفر جبهه نگیرید، بعدم برای شهروز نوشتم که کامنت تو کار اشتباهی بود و کلی بهش انتقاد کردم.
نمیدونم نهایتا شهروز قانع شد یا نه و لازم هم نبود که بدونم.
فقط فرق ماجرا این بود که بعد از همه این انتقادها با شهروز نشستیم و یه ساعت هزار مایل بازی کردیم!
چون هیچ کدوممون عصبانی نشدیم و دلیلی هم برای عصبانیت وجود نداشت.
چون در کمال آرامش باهم حرف زدیم و انتقاد رو صحنه ی تسویه حساب فرض نکردیم که الزاما باید کسی توش برنده بشه!
چون با هم دوستیم و اینه که از همه چیز مهمتره!
چیزی که امروز شما تو کامنتهات نشون دادی، کاملا خلاف اینهایی بود که من گفتم!
من مجبور شدم حرفهای توهین آمیز حضرت عالی رو بیش از سه بار ویرایش و حذف کنم و این اصلا نشانه ی دوستی نیست!
هیچ دلم نمیخواست مثل شهروز قبول کنم که این کار شما با برنامه ی قبلی و برای جو سازی و ایجاد حاشیهست و فکر میکردم فقط میخواستی انتقاد کنی.
برامم فرقی نداشت که از خودت داستان بافته باشی یا واقعا ماجرا همون طور که نوشتی اتفاق افتاده باشه.
ولی کامنتهایی که امروز ازت حذف و ویرایش کردم دقیقا خلاف این رو اثبات میکرد و میخوام با عرض شرمندگی حضورت عرض کنم که اگه یه کامنت این جوری دیگه تو این پست یا هر پست دیگه ای ازت ببینم، اولین کاری که میکنم اینه که با اجازه ی بزرگترا نام کاربریت رو پاک میکنم.
ما اینجا قراره که فقط و فقط با احترام با هم برخورد کنیم و هیچ توهینی به هیچ کس از طرف هیچ کس دیگه ای پذیرفته نیست.
ضمنا برای این که هیچ بهانه ی دیگه ای نباشه، من شخصا چون با دلیل و مدرک محکمی نمیشه داستان بودن حرفهای تو رو اثبات کرد، میپذیرم که این ماجرا واقعا اتفاق افتاده و همون طور که گفتم اصلا هم مهم نیست که اتفاق افتاده باشه یا نه.
همون طور که خودت خوندی، ترانه به عنوان یک بینا اومد و گفت که مبدع این گونه شکلکها بوده و رعد هم به عنوان یه بینای دیگه نوشت که هم از این جور نمادها خوشش میاد و هم جاهای دیگه استفاده میکنه.
پس همون طور که ممکنه بیناهایی از جمله دوست فرضی یا واقعی جناب عالی این نمادها رو نپسندن کسای دیگه ای هم هستن که یا مشکلی نداشته باشن یا حتّی خوششون بیاد.
از شهروز هم میخوام تا بیاد و بگه که اصراری بر ساختگی بودن ماجرای تو نداره و این پست به خوبی و خوشی تموم بشه بره پی کارش.

سلام سعیدجان,‏ من نمیدونم کدوم نظرما حذف کردی ولی چرا شهروزیستها قبول ندارن که تو این پست هم او انتقاد را وسیله ی اعلام جنگ تلقی کرد.
اگر تو کامنت اوا او اینطو نمینوشت شاید اوضاع به از این بود.
بعدم من به او پیام دادم مبنی بر اینکه بیاییم هرجفتمون از هم معذرتخواهی کنیم هرچند که برخلاف میل باطنیم بود.
ولی او پررو پررو برمیداره جواب من میگه که من کاری نکردم که معذرت بخوام.
پس اگه او کاری نکرده من که دیگه اثلا کاری نکردم.

شکلک شکلک در اوردن واسه مسافرین مترو
ببین داش امین اگه صد در صد صحبتت ساختگی هم باشه من هیچ وقت بخودم اجازه نمیدم ارزش صحبتت رو ببرم زیر سوال حالا شاید یه تیکه بپرونم و غیر مستقیم بگم مترویی در کار نبوده ولی اجازه ندارم و نمیدم که بگم تو دروغ گفتی بگذریم این حرفا هم خاله بازی هست
چه باشه چه نباشه مهم نیست مهم منظور پستت بود که منطقی نیست صحبتت خوب بینا میبینه عک سمیزاره نابینا با چشم دل میبینه شکلک در میاره اینجور خلاصه حرف رو میرسونه ولی حالا داداش چرا مسافر مترو که آمار جیک و پیک رو داشته چرا سر و کلش پیدا نشد که بگه آره آقا من مسافر مترو بودم که نظرم رو گفتم که همه آتیش ها از زیر سر اون بوده این حرفمم این نیست که خدایی نکرده بگم تو خالی بستی نه داش سوالی که واسم پیش اومد و صادقانه گفتم مهم این هست که سر چیزای بدرد نخور حرمت ها شکسته نشه حالا اشکالی یا سو تفاهمی بوده تموم شده رفته میگن شنونده باید عاقل باشه
درباره پست های گذشته هم داش اگه نمیدونستی بدون اینجا شبیه قناری توی قفس شده که چند تا گربه بالا سرش بپا داره اگه هواسش نباشه چنگش میندازن میان بخاطر یه مسیله کوچیک آدم رو به حلوا خوردن میندازن سر یه پست کوچیک مذهبی
ماه رمضون هم نزدیکه خوبیت نداره دلچرکین باشین . بیاین روبوسی کنید بره
سلامتی داش فری صلوات
اون بود انشای من
یا حق

سلام آقا فری عزیز,‏ ۱-‏ اون آقا که مثل خیلی از ما پایه ثابت اینجا نیست که.
۲- اگه او یکدرصد فکر میکرد قراره فتنه به پا بشه از اول نمیگفت.
۳‏ طرف میگفت من یه ماه پیش داشتم دنبال یه مطلبی میگشتم که در ارطبات با ماها بود میگفت رسیدم به اینجا.
۴-‏ ازش پرسیدم چرا خودت تو نظرات پست نگفتی? گفتش که یادم رفت بنویسم و الآن که تورا دیدم فکر کردم اونجا را بشناسی گفتم تو بهشون بگو.

درود
متنی همچون تمام متن ها به دور از هر گونه حاشیه با قلم نویسنده آن که نحوه نوشتن آن بی تاثیر از شخصیت واقعی نویسنده اش نیست در محله ما به نمایش گذاشته شد .
ما به عنوان خواننده آن باید به هدف آن توجه کنیم و در راستای انتشارش کامنت داده و به نتیجه واحد برسیم ؟ اگر هم سوالی در ذهنمان آمد با قلم شیوا و کامل و به دور ا زحاشیه سازی و دور کردن مطلب از هدفش به رفع آن بپردازیم ! و این را هم بگویم با بیان و تاکید نویسنده مطلب در خصوص سوال ما !، ادامه پافشاری بر مطلب متاسفانه موجب بروز ناراحتی ها و بد اخلاقی هائی دارد که نمونه آن را در همین پست مشاهده میکنیم !
شهروز در مقام کامنت دهنده قطعا مسئولیت کمتری نسبت به مدیران دارد ولی در هنگامی که با اطلاعات مدیریتی خودش وارد میدان شود باید بداند که اعتراف و بیان حقیقت توسط شخص اصلی است و هنگامی که با صراحت بیان می شود که چنین مطلبی واقعی است باید همگان قبول کنند و شما شهروز هم همین کار را باید میکردید ؟ این رویه متاسفانه در رفتاری دیگر نیز از شما مشاهده شد و توصیه من به عنوان برادر بزرگتر شما اگر قبول داشته باشید این است که بر افکار خود و مناسبات حقیقی ترسیم یافته در ذهنتان نپردازید و حقی هم برای عامل حقیقی همان اتفاق در نظر بگیرید ، چنانچه اگر این داستان باشد یا حقیقی نمی بایست در نتیجه آن خللی وارد سازد و این دوست عزیزمان تاکید مجدد داشت که برای اتفاق نظر این مطلب را نوشته است .
شهروز این را هم حتم بدانید که آنچه که ما در ذهنمان می پسندیم در دنیای واقعی نیز همان امور برایمان برجسته می شود و از تمام مدت ۱۵ دقیقه صحبت با بینا به دلیل اهمیت داشتن شکلک ها و عدم قبول درج شکلک به این طریق از امین برایش مهم بوده و می خواسته این حقیقت را با اتفاق حقیقی بازگو کند .احتمال اتفاق هم همواره در علوم پایه غیر ممکن نیست و چون دوستمان نابینا بودند این امر امکان حقیقتش بیش از بیش است ؟
با خواندن کامنت اولی شما برداشت من این بود که شما به دلیل شناخت از یکدیگر و شناخت حقیقی ا زهم چنین برداشتی را داشتید که شما مرتفع نمودید که در فضای مجازی این اقدام صورت گرفته و مسائل مدیریتی موجب شده تا شما اوج بگیرید که این نحوه عملکرد برایتان مناسب نیست !
در کامنتی که به جواب آقای درفشیان نوشتید عنوان کردید که چون آقا سعید نظر خودش را نوشته کسی به ایشان توهین نخواهد کرد ولی این آقا که خوانندگان این محله را احمق ؟تلقی کرده باید مورد توهین قرار بگیرد که این مطلب اصلا هم مورد پسند ما نیست ! چرا که همانطور که شما ساعتهای مدید برای محله وقت میگذارید دوستان هم وقت میگذارند و قطعا تا خواننده ای برای محله نباشد تمام امورات انجام شده شما واهی و پوچ و بی ارزش است و تماماین تلاش ها منوط به بازدید کنندگان و خوانندگان است و حضور این عزیزان با همان مطالب خارج از اصول و یا کامنت های اینچنینی ارزشمند است و شما باید همانطور کهبرای فعالیت های خودتان ارزش قائل شدید برای دیگران هم ارزش قائل شوید ؟ خاطر نشان می کنم نوشته خانم جوادیان را مبنی بر این عنوان : دوستی که هرگز دیده نشد ، را برای یک بار هم شده بخوانید بعد متوجه می شوید که تاثیرات ما چگونه است ؟ قطعا روزی که زمانش بشود این چرخه ادامه خواهد یافت و شما هرگز مبنای واگذاری مدیریت نیستید و نخواهید بود و آنقدر از شما ناراحت شدم که بخاطر جوانی اتان و برداشت های شخصی و جایگاه مدیریتی که اطلاعات زیاد اینچنین دارید طوری عمل کردید که الان به جان مادرتان قسم می خورید به راحتی تمام ! پسر جان اگه الان مثل من بودید و در حسرت دیدن یک لحظه مادرتان هرگز تاکید بر قسم خود نمی کردید و بدانید که قبلا هم گفتهام با رفتن تو و من همه چیز تعطیل نمی شود اما بودن خودمان را قدر بداریم .
اما امین : مطلبت را نوشتید و برداشت های افراد هم از نوشته شما آزاد است و همانطور که سعید نوشت و من هم می نویسم که با تاکید بر حقیقی بودنش این مطلب اینطور بر من گذشت که چون شما این حقیقت درج شکلک را قبول نداشتید آن را بیان کردید و متاسفانه نحوه نگارش آن موجب بروز این مسئله شد که شما به خوانندگان توهین نمودید و هالو انگاشتید این بزرگواران را و متاسفانه تاکیدات شما مثمر ثمر نیفتاد و عدم مدیریت شما موجب شد این به این سرانجام دچار شود ؟ ای کاش مدیریت میکردید و مطالب ارزشمندی را هم درج کردید مثلا داشتندرس اختیاری و یا اینکه قصدتان نتیجه گیری برای درج شکلک یا عدم شکلک بود و اکنون هم سفارش من این است که قضیه عذر خواهی را در فضائی دیگر ادامه دهید اما سکان این پست را در دست بگیرید و به نتیجه برسانید ؟
نظر من درخصوص درج عنوان و نوشتن شکلک بر ادامه استفاده کاربران نابینا به همین صورت است و دلایل خودم را می نویسم :
اگر پیامکی از طریق رسا دریافت کردید و شکلک خنده باشد این نرمافزار شکلک خنده می خواند برایتان !
در لوگفا که اکنون به رحمت خدا پیوسته منظورم سایت بلوگفا است اگر کامنت هائی می آمد کهشکلک داشتند این شکلک ها بصورت عادی خوانده نمی شدند اما اگر به ویرایش مراجعه می کردید دقیقا شکلک خنده و تعجب و یا درگوشی صحبت کردن و ناراحت بودن را عنوان میکرد ؟! و من به این موارد برخوردم . بهترین راه برای انتقال حالات ما است و قریب به اکثریت هم از آن استفاده میکنند و ناپسند هم نیست بلکه بروز بودن نابینا جماعت است ..
ا زنحوه برخورد و توهین های احتمالی که توسط سعید حذف شده ، ناراحت هستم و به عنوان کاربر گوش کن اصلا برازنده شخصیت شما نمیدانم و این یعنی دور شدن از مطلب ارسالی شما ! شما باید خود دار تر باشید ؟
شهروز اگر موارد کامنت دوم شما حقیقت باشد که هست متاسفم که با اینکه این اطلاعات را داشتید ، خود باعث بروز هدف امین شدید ؟
لطفا به جمع بندی نظرات در خصوص درج شکلک بپردازید و قضیه را تمام کنید !
آقا سعید لطفا ا زاقدامات عجولانه بپرهیزید ؟ افراد نظرات خودشان را می نویسند این ما هستیم و مدیران محله که باید هوشیار باشند و از تعمیم دادن افکارشان و بر هم زدن نظم جدا خود داری نمایند .
ما قدر شهروز را میدانیم و ایشان هم باید ارزش خوانندگان و کاربران را حفظ کند و با وسعت نظر بیشتری به کار ادامه دهند و این را هم مطمئن باشید هیچ کاری بر روی زمین نخواهد ماند .
به امید مدیریت این امور و بالا بردن توان مدیریتی و کاربری ما نابینایان .ما ثابت کرده ایم که میتوانیم و در آن شکی نیست .حالا چه با حاشیه ، چه بدون حاشیه .بدرود

سلام سکان پست دست آقای حسینیه نه من,‏ او تموم کنه من از خدامه تموم کنم.
دوستت را به خود نزدیک کن و دشمنت را نزدیکتر,‏ فکر کنم چرچیل,‏ ولی یهکم شک دارم.

خیلی دوست داشتم که با ادامه ی بحث رو تا جایی بریم که به یه نتیجه ی مناسب برسیم، اما متاسفانه پست و مدیریت پست به نچوی که فاقد ظرفیتهای لازم به نظر میرسه! بنا بر این این پست و کامنتاش دیگه از مسیر اصلیش خارج شده به این دلیل که عده ای هستند که سعی دارند از شلوغ کردن شهر به شهرت برسند که این رویه رویه ی مناسبی نیست!.
اما جناب امین! برادر ارجمندم! برای پستهای بعدی که تو این محل منتشر میکنی، بدان که حرمت هر امامزاده به متولیش و شرف المکان بالمکین. پس سعی کنید به این ضرب المثل و این حدیث معتقد باشی.

امین! فکر میکنم تذکرم رو کاملا روشن نوشتم.
ولی رعایت نکردی و چاره ای نیست جز همون که صراحتا نوشتم.
کامنتهای این پست و همچنین حساب کاربری شما مسدود میشه.
اگه خواستی از طریق اسکایپ، آدرس ایمیل s.derafshian@gmail.com یا شماره ی همراهم که تو پروفایل اسکایپم هست در ارتباط باش تا بیشتر برات توضیح بدم

دیدگاه‌ها غیرفعالند.