خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

خبر خوش! شکل ظاهری سایت، خیلی خوشگل شد! مناسب بینا ها، کم‌بینا ها و نابینا ها!

بچه ها جناب سروش تقیزاده، یکی از طراحان ماهر وب، زحمت طراحی و اصلاح مجدد قالب یا شکل ظاهری محله رو به رایگان به عهده گرفتند و واقعا من که نمیدونم چطور ازشون تشکر کنم! کافیه کلید های control+f5 یا رفرش رو بزنید تا تغییرات برای شما اعمال بشه. بازدید‌کننده های بینا، شما هم بیایید نظر بدید تا از پیشنهاد های شما بی‌بهره نمونیم. برای اینکه ما برای کاربر‌ها‌مون توی محله ارزش زیادی قائلیم، برای اینکه کاملا در جریان تغییرات انجام شده قرار بگیرید، همه ی تغییرات گرافیکی رو اینجا واسه شما توضیح میدیم. اینطوری میتونید ی تصوری حتی تئوری از شکل و شمایل ظاهری محله داشته باشید و متوجه میشید که این محله، واسه افراد بینا هم مناسب شده.

  1. آقای تقیزاده برای رنگ پسزمینه سایت اول سبز رو که کاربران بینای محله پیشنهاد داده بودند، طیف های مختلفش رو تست کردند، سبز روشن قشنگ بود ولی یکمی چشمو اذیت می کرد. برا همین رنگ آبی روشن گذاشتند که هم خیلی قشنگ و شاده هم چشم‌نواز و هم آرامشبخش.
  2. تمام قسمت هایی که متن داره (یعنی متن پست ها، لینک ها ی فهرست بالای سایت، ابزارک های جستجو و دسته‌بندی و نظیر اینها) فونت مشکی شد با پسزمینه سفید برای رسیدن به حد اکثر تضاد رنگ تا کم‌بینایان گرامی راحتتر باشند.
  3. نوع فونت های عناوین برای اینکه زیباتر و خواناتر بشه به فونت تیتر تغییر داده شد یعنی عنوان سایت، لینک های فهرست، تمام هدینگ های سایت، فونت متن پست ها و لینک های داخل ابزارک ها، به فونت میترا تغییر داده شد ( آقای تقیزاده فونت های مختلف رو چک کردند. میترا بهترین گزینه بود چون هم قشنگه هم تو‌پره که برای کمبیناها بهتره هم اینکه وقتی درشت میشه اصلا زشت نمیشه ).
  4. برای لینک های فهرست بالای سایت که رهگذر گفته بود مث ی متن گنده ی سردرگم هست، قرار شد هر گزینه توی ی خط باشه ولی اگه هر کدوم تو یه خط باشه، بازم قشنگ نیست چون خیلی هاش تک کلمه ای یا خیلی کوتاهه و خیلی ها هم طولانی هست و تو یه خط جا نمیشه پس حالت فعلیش حفظ شد و بهشون فاصله داده شد تا از هم جدا بشن و دور هر کدوم یه باکس قرار گرفت که هر گزینه از گزینه ی دیگه کاملا قابل تفکیک باشه.
  5. شماره ی صفحات کنار هم گذاشته شد و برای اینکه خیلی تو هم و شلوغ نباشه توی دو خط مرتب شد.
  6. ابزارک ها (هدینگ هایی که پایین سایت هست) با تغییر فونت و پسزمینه سفید، خیلی شکیلتر شدند در عین حال برای این که از هم جدا بشن پایین هر کدوم یه حاشیه گذاشته شد.
  7. عکس سرصفحه که پیشفرض خود ورد پرس بود عوض شد و براش یه عکس طراحی شد. توی این عکس از یه منظره استفاده شده که توش یه پروانه ی زرد روی گل های بابونه سفید و بنفش که وسطشون هم زرد و نارنجی هست و پشت گل ها رنگ آبیه آسمونه. سمت راست تصویر، گل ها و پروانه قرار داره و سمت چپ، فضای خالی که آسمون توش مشخصه و در این فضای خالی، آقای تقیزاده با خط نستعلیق و با رنگ سفید نوشتند به محله ی نابینایان خوش آمدید . دلیل انتخاب این ترکیب رنگ اینه که زرد و آبی کنار هم خیلی ترکیب قشنگیه.
  8. در قسمت پاصفحه،  فونت و رنگ حاشیه بالاش مشکی انتخاب شد که توی پسزمینه آبی خیلی قشنگ شده.
  9. لینک پایین محله ی نابینایان به جاش یه متن کپی رایت گذاشته شد.
  10. همچنین یه حاشیه آبی برای دور عنوان هر پست گذاشته شد که عناوین، برجستهتر خودشونو نشون بدند و وقتی یه نفر داره سریع سایت رو مرور می کنه راحت بتونه عناوین پست ها رو ببینه.

در پایان، همه ی ما بچه محل ها می زنیم کف قشنگه رو به افتخار هم‌محلی گل‌مون سروش گرامی و آزادمنش که این کار پر‌هزینه رو با وجود دردسر ها و هزینه ای که داشت، برای بچه های گوشکن به رایگان انجام دادند.

سروش جان خیلی متشکریم و مطمئن باش این کار شما ماندگار شد تا ابد!

برای همیشه در ذهن بچه ها می‌مانی!

همچنین از خانم لیلا عظیمی هم که باعث دوستی هرچی بیشتر آقای سروش تقیزاده با این محله شدند تشکر می کنم.

ببینید بچه ها، اتحاد که باشه، همدلی که باشه، همه کار میشه کرد. یکی نوشته، خاطره، آموزش و هرچی میتونه میفرسته و محله رو پرمحتوا میکنه، یکی کامنت میذاره، یکی اینجا رو به دوست هاش معرفی میکنه، یکی واسه اینجا کمک مالی جمعآوری میکنه، یکی مشکلات فنی سایت رو حل و فصل میکنه، یکی شکل و قالب سایت رو زیبا میکنه، یکی با بیان خوبش وجهه ی محله رو پیش همه بالا میبره، یکی آموزش ها و پادکست های صوتی برای اینجا تهیه میکنه، یکی نوشته ها و کامنت ها رو ویرایش میکنه، یکی بررسی و تأیید مطالب رو بر عهده داره، یکی اختلاف بین بچه ها رو حل میکنه، یکی ایمیل ها رو جواب میده، یکی به ثبت نام ها میرسه، خلاصه، هر کسی هر کاری از دستش بر مییاد انجام میده و این میشه که این محله، سعی میکنه خواه پر‌بازدید‌ترین باشه یا نباشه، ولی همیشه توی قلب اعضای خودش باشه!

شاد باشید و لذت ببرید از زندگی!

۴۰ دیدگاه دربارهٔ «خبر خوش! شکل ظاهری سایت، خیلی خوشگل شد! مناسب بینا ها، کم‌بینا ها و نابینا ها!»

سلام .
واقعا صفحه آبی به رنگ دریا شده . زیبا شده .
آقای تقی زاده کجایی؟؟؟مررررررسی
مجتبی مدیر! بی زحمت در مورد جناب آقای تقی زاده کمی توضیح بده ،
من چون تازه وارد هستم شناخت زیادی از ایشون ندارم .
در هر حال از تمام افرادی که برای سایت زحمت کشیدن و میکشن بسیار سپاسگزارم .

سلام به جناب مدیر و به همه ی دوستان
اول از همه تشکر فراوون دوم اینکه نیم ساعته دارم لبخند میزنم ، نمیدونم چرا این لبخند همین جوری نشسته رو لبم نمی ره ! عجب صفحه آرایی محشری شده، تشکر ویژه از خانم عظیمی و آقای تقی زاده خیلی خوشحال شدیم…سایت پژوهشسرای ما اصلا به این قشنگی نیست، عناوین بالا که خیلی عالی شده ،باکسِ دور عناوین خیلی خوبه ، خیلی منظم و شاد ، نظم و شادی کنار هم حرف نداره. من از دور هم که به صفحه ی اول محله نگاه می کردم خیلی واضح و مشخص بود و این یعنی تضاد رنگها خیلی رعایت شده، مربع های قرمز مربوط به عناوین سمت چپ به زیبایی در کنار رنگ آبی حاشیه می درخشن و کلا همه ی دوستان آبی و قرمز خوشحال باشن ، محله امن و امانه…حرفهای آقای خادمی هم لایک فراوون داره، اینکه مدیر محترم به فکر بروز شدن محله هستن خیلی عالیه و باعث میشه همه قدم بزاریم جلو . در پناه حق

سلام.
چیزی به جز تشکر و مرسی و سپاس و این حرفا نداریم به سروش عزیز و خانم عظیمی بگیم.
واقعاً زحمت کشیدید دستتون درد نکنه.
رعد، آقای تقیزاده همسر یا به قول تو مریخی خانم عظیمی هستن خخخ.
بازم ممنون جناب تقیزاده.
موفق باشید.

درود به آقا مجتبی
دمت گرم در حد لالیگا
اول از آقا سروش و خانمشون تشکر کنم
و بعد امیدوارم این ظاهر زیبا سایت. باعث بشه که بیناهای بیشتری بازدید داشته باشند. و با ماها بیشتر و بهتر آشنا بشن.
وقتی ما به ظاهر سایتمون توجه کنیم. در واقع به خودمون توجه کردیم. اگه قصد ما فرهنگسازی باشه. باید یه سری از ملزوماتو رعایت کنیم. که یکیش طراحی ظاهر سایته که درست شد.
یکی دیگه از چیزایی که باید توجه بشه. گذاشتن عکس رو پروفایل بچه ها هست. یعنی بچه ها برر اساس سلیقه هر چند وقت یه بار یه عکسی بذارند رو پروفایلشون تا خدایی ناکرده یه وقت بیناها فکر نکنند ظاهر برا ماها مهم نیست. یا چندان توجهی بهش نداریم.
در آخر امیدوارم این محله روز به روز بهتر بشه. و دم هر کی به هر نحوی برا این محله زحمت میکشه گرم در حد لالیگا. حالا هر کس به طریقی.

سلام به جناب تقیزاده و همسر محترمشون خانم عظیمی.
من هم به نوبه خودم از شما زوج گرامی تشکر می کنم.
اون روزی که وبسایت هواشناسی خودمو می خواستم افتتاح کنم، بیش از هر چیزی نگران پسندیدن افراد بینا از قالب و شکل ظاهری سایتم بودم.
در حد توان، به کمک یکی از کاربران تا جایی که میشد قالب رو زیبا کردیم و لوگو و هدر سایت رو هم یکی از دوستانم به صورت اختصاصی طراحی کرد.
از فصل پاییز و مهر ماه دوباره سایتم رونق می گیره و ازتون میخوام که هم در جهت بهینه شدن و هم در جهت شکل ظاهری کمکم کنید.
البته نه به صورت رایگان ها. خخخخ با من نیمبها حساب کنید. ههه
بازم ازتون ممنونم.

من که نمیبینم ولی از توصیفش کلیی لذت بردم,
به خصوص اون پروانه جان جان روی گلهای بابونه ی سفید, اسش کیف کردمااا,
۳۳ـ۳,۳۳۳,۳۳۳ـــ۳۳۳ـــپااـآآآاااـاااــاااسـسـسـسـ,,ـسسس آقای تقیزاده ی گرامی و ممنون لیلا جان, من که از بس باید وارد نام کاربریم بشم, خستههه شددممم, نمیدونم چرا میپرم بیرون, مشتبی مچکوریم

بابا دم همه تون گرم…چه خوب شده…خوب نه، عالی!!!
خداییش من یکی که شوکه شدم یه لحظه…بارها گفته ام و بار دگر می گویم که ظاهر خیلی مهمه که آراسته باشه…هم در فضای مجازی، هم در فضای حقیقی!!!! یه بار به یه آقای نابینا گفتم شما تو انتخاب لباست تجدید نظر کن، منا کوبوند به طاق…
بگذریم…خیییییییییلی دستتون درد نکنه…خییییییییلی دمتون گرم….بابا کارتون درسته…هم شما آقای خادمی، هم شما آقای شوهر لیلا… هم همه برو بچه هایی که همه جوره زحمت می کشن…

با درود
من نیز بر خود فرض میدانم از زحمات سروش عزیز و همسر گرامی ایشان تشکر نمایم
برای ایشان آرزوی سلامتی و سعادت دارم.
همیشه شاد و همیشه خوش باشید.
مجتبی جان، از تو هم ممنونم که خیلی خوشگلتر وصفش کردی
وصف العیش، نصف ال عیش.

درود
من هم از آقای تقیزاده‌ی گرامی تشکر می‌کنم. فقط یه پیشنهاد. توی این محله از همون اوایل فعالیت کم بیناها هم در کنار نابیناها حضور داشتن. حالا که سایت رو برای استفاده‌ی کم بیناها هم مناسب سازی کردید فکر می‌کنم بهتره که عنوان سایت رو به “محله‌ی گوش کن” یا “محله‌ی نابینایان و کم بینایان” تغییر بدید.
شاد باشید.

درود. من هم به سهم خود از سروش عزیز و مهربون کمال تشکر و سپاس را دارم. سروش جان دستت درد نکنه. همیشه موفق و پاینده باشی. من فقط تونستم رنگ آبی بالای صفحه رو ببینم و از دیدن این رنگ قشنگ لذت بردم.
باز هم ممنون و باز هم تشکر سروش، مجتبی، خانم عظیمی و دیگران.

سلام به همه ی دوستان
از لطف تک تک تون بینهایت ممنونم. خوشحالم از این که تغییرات ایجاد شده در قالب سایت رو دوست داشتید. همون طور که آقا مجتبی عزیز اشاره کرد ما همه یه مجموعه هستیم، که برای پیشبرد اهداف این سایت تلاش می کنیم. اینم کاری بود که من تونستم انجام بدم. امیدوارم در آینده هم بتونم برای این محله مفید باشم.
شاد باشید

درودی دگر بار خدمت هم محلیهای گل و گلاب
مجتبی بیا جواب کامنتا رو بده. وگه نه ویرایشت میکنم میذارمت رو سردره محله خخخخ
آهام راستی یه پیشنهاد دیگه هم داشم.
اگه میشه یه قسمتی مثل ارتباط با ما برا همه بذارین که البته دست خودمون باشه اگه بخوایم بتونیم فعالش کنیم
مثلاً یکی یه پستی از من میخونه. یه هدینگی داشته باشه تا طرف بتونه با من ارتباط داشته باشه مثل ارتباط با مدیرا
ولی فعال کردن یا نکردنش دست خودمون باشه. تا اگه کسی دوست داشته باشه فعالش کنه.
در ضمن در مورد طراحی سایت یه موردی به نظرم میرسه که میگم: امیدوارم توجه بشه.
لوگوی سایت به مناسبتهای مختلف مثل عید نوروز و روز جهانی عصای سفید. یا روز جهانی معلولین باید متناسب با زمان خودش تغییر بکنه تا به روز باشیم.
در آخر هم برای بار دوم و چندمین بار از آقای تقیزاده و خانمشون تشکر میکنم و میگم: خوزستانی رو عشقه. ایول به مرامتون. ما چاکریم.

سلام بر مجتبی و سروش عزیز.
خیلی خوب شد که این تغییرات با این سطح بالا و هنر سروش نازنین انجام شد.
سروش جان، بسیار ممنونیم از این کار ماندگار و با ارزشی که انجام دادی که مسلما بازخورد خیلی خوبی میتونه از طرف کاربران بینا و یا کم بینا داشته باشه.
خیلی خوشحالیم که با ورود لیلای گرامی به این محله، ما با دوس خوب و دلسوزی مثل شما آشنا شدیم که به این دوستی حسابی مفتخریم.
همیشه و در همه مراحل زندگی موفق و پیروز باشی.

سلام. منم از آقای تقی زاده کمال تشکر را دارم. امممما چرا محله تو سیستم من آبی کم رنگ هستش خداااااایااااا آهای مدیر این که سبز نبود کلاه رفت سرم.
اما خدایی اگه من سایت سفید بی رنگ رو بخوام باید کی رو ببینم یعنی ببخشید چیکار کنم به حالت قبلی برگرده؟؟؟ آخه دوست ندارم که رنگ محله از رنگ سایر صفحات متفاوت باشه. و همکارام بفهمند که تو عالم دیگری جز عالم کاری میگردم. تشکر راستی مدیران زحمتکش محله،و آقای تقی زاده اون گلهای اول سایت را به شما تقدیم میکنم.

با سلام خدمت همه دوستان زحمت کش این محله اول از آقا سروش کمال تشکر رو دارم امیدوارم بتونیم این زحمتهای فراوان شما رو جبران کنیم دوم از خانم عزیمی تشکر میکنم واقعا مرسییی سوم از مُجتبای عزیز و دوست داشتنی تشکر ویژه دارم خَیلییی عالی شده خیلی منظم شده من که خیلی حال کردم کاش منم میتونستم یه کاری واسه محله دوست داشتنی انجام میدادم خیلی میسیی همتون پایدار باشید

شلالالالاااااا،لا،م،ی،که،واییی،سایتمون چقد ناناز شده که،یه حس آرامش به آدم میده که،یعنی که کلا گیگیلی شده که خخخی،مجتبی و سروش هر دو تون جفت دستاتون ندرده که خخخخ،هوهوهوهو،هولالالاااااالایییی،خدافسی

سلام بر صاحب پست و سلام ویژه هم بر آقای تقی زاده گرامی و لیلا خانمی عزیز که جدا محله مون زیبا شده البته یه کم باید بگذره به این مدلیش عادت کنیم که انسان زیبایی رو دوست داره و زودی بهش عادت که نه کمه بهش دل می بازه و کلا خییلی مممنون و سپاس ….
براتون بهترین ها رو آرزو دارم ….. راستی تغییرات محله هم جالب هستند فقط من نمی دونم چرا با گوشی من افتادم بیرون و دیگه نمی تونم وارد بشم که این جای بسی افسوس هست ….
راستی این که نوشتید “دلمون براتون تنگ شده بود” خیلی با نمکه …. دیگه شاد باشید تا همیشه و البته موفق

سلام
تشکر میکنم از آقای تقیزاده که لطف بزرگی کردن و ما همیشه مدیونشون میمونیم
و از لیلا جان دوست عزیز خودم که به قدری پیش همسرشون خوش درخشیدن که باعث بشه همسرشون این لطف رو در حق دوستاش انجام بدن
و تشکر میکنم از آقای پژوهنده و مجتبی و دست اندر کاران اردوی اصفهان که باعث شدن این اتحاد پررنگتر بشه و ما تو محله ی نابینایان روز به روز به هم نزدیکتر بشیم و به همدیگه از ته دل و بدون داشتن چشمداشت خدمت بکنیم
ممنون و سپاسگزار از همتون

دیدگاهتان را بنویسید