خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
خیلی تند تند دیدگاهتان را می نویسید کمی آرامتر

این یکی از جملات یا بهتر بگویم پیام هاییست که بعضی از سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند دچارش می شوند و کاربران از ثبت کامنت ها عاجز می مانند. تا کل اینترنت را چرخ نزنی متوجه وخامت اوضاع نمیشوی که چند نفر به آن گرفتار شده اند یا می شوند و چطور می شود این مشکل را برطرف کرد.

خوب یادم هست اولین باری که این مشکل در سال گذشته برای سایتم خواب های بدی دید، هیچ درکی از اوضاع نداشتم. عین جمله ی فارسی و حتی انگلیسی را در اینترنت جستجو کردم و تنها دو دسته اطلاعات تکراری بود که پیدا می کردم. دسته اول مربوط به کاربرانی بود که با این مشکل مواجه شده بودند و فقط مشکلشان را مطرح کرده بودند و پاسخی برای مشکلشان نمییافتند. دسته دوم هم پاسخ های مشابهی بود که همه ی نویسندگان آن پاسخ ها از مدیر سایت میخواستند تا پوسته اش را عوض کند یا کد های سایتش را دستکاری کند در حالی که اگر قرار بود پوسته یا کد ها مشکلی داشته باشد پس سایت طبیعتا نباید قبلا درست کار کرده باشد.

در این فکر و خیال ها بودم و مرتب به هر جایی از سایت که فکرش را بکنید سرک می کشیدم تا تصادفا توانستم یک دیدگاه ثبت کنم و متوجه شدم دیدگاهم به جای سال 93 در سال 83 ثبت شده است. در واقع، متوجه شدم تاریخ، خود به خود چندین سال به عقب برگشته است. حالا شما در نظر بگیرید که یک مطلبی را در سال 93 منتشر کرده اید و میخواهید ده سال زودتر از اینکه پست منتشر شده باشد، برای پستی که در آینده منتشر شده، دیدگاه بفرستید. اینطور است که وردپرس حس میکند شما زودتر از انتشار پست، قصد کامنت گذاشتن دارید. وقتی تاریخ کامنت دادن شما تاریخی قبل از تاریخ انتشار پست باشد، یعنی وقتی تاریخ کامپیوتر مرکزی که سایتتان را میزبانی میکند تنظیم نباشد، این مشکل به وجود می آید.

برای حل این مشکل، اگر فضای میزبانی شما یک هاست اشتراکی باشد، باید با شرکت سرویس دهنده تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنند و در صورتی که مثل ما برای خودتان یک سرور یا کامپیوتر مرکزی اختصاصی در اختیار داشته باشید، می توانید با نام کاربری روت وارد سیستم شوید و تاریخ را از خط فرمان لینوکس به تاریخ جاری تنظیم کنید.

وقتی با بالاترین سطح دسترسی یعنی دسترسی ریشه ای به سرور خود دسترسی پیدا کنید یا در واقع لاگین کنید، دستور date را که تایپ کنید، بعد از فشار کلید Enter تاریخ کنونی سیستم را مشاهده میکنید. برای تغییر تاریخ کنونی به تاریخی که مورد نظر شماست، از دستور date –set استفاده کنید. مثلا من برای تنظیم تاریخ سیستم به سوم ژوییه دو هزارو پانزده میلادی و ساعت یازده شب اینطور مینویسم date –set=”3 JUL 2015 23:00:00″ در اینجا به محض اینکه کلید Enter را بزنم، تاریخ و ساعت جدید، تنظیم میشود. میتوانید دستوری که من نوشتم را کپی کنید و پارامتر های سال، ماه، روز، ساعت، دقیقه و ثانیه را به دلخواه خود عوض کنید.

بامداد امروز، دوباره مثل سال گذشته، به دلایل کاملا غیر منطقی و نامعلومی تاریخ سیستم عوض شده بود و اختلال در ثبت دیدگاه هایتان به همین خاطر بود. من در اتوبوس بودم و به محض اینکه رسیدم منزل، قبل از هر کاری، قبل از حتی درآوردن لباس ها و خواب، تاریخ را تنظیم کردم.

از این نوشته، دو هدف داشتم. یکی اینکه شما را در جریان قرار داده باشم و با چند و چون قضیه آشنا کرده باشم و دیگر آنکه اگر کسی در اینترنت بطور تصادفی به این پست رسید، بتواند مشکلش را بدون دردسر هایی که من کشیدم حل بکند.

لذت ببرید از زندگی!

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «خیلی تند تند دیدگاهتان را می نویسید کمی آرامتر»

سلام مدیر جون. آقا ممنون بابت توضیحاتتون. من اتفاقا امروز که پستمو منتشر کردم، نوشت که پست منتشر شد ولی رفتم تو محله دیدم نیست. بعد از کلی بررسی فهمیدم تاریخ مهر ۸۸ منتشر شده. رفتم تاریخش رو عوض کردم درست شد برام جالب بود.

فکر کن, من هر موقع به این پیام میرسیدم خندم میگرفت, با اینکه یه بار دیگه هم توضیح داده بودی برام ولی یادم نبود, آروم آروم تایپ میکردم خخخ خخخ, بعد هم پیامهای دیگه رو تو ذهنم میوردم, مثلا خرده بیسکوییتهایی که پیش میزتان ریخته شده است را جارو کنید بعد دیدگاهتان را بنویسید, .. هاهاهاهاهاآآ, مررسی از اطلاع رسانیت

درود! یه کامنت به اندازه یه پست در چند صفحه در پست رهگذر دیشب نوشتم و پرید، از دیشب تا امروز ظهر نگه داشتمش ولی به هیچ نحوی ارسال نشد که نشد! بعضی اوقات خطا میدهد و به انگلیسی مینویسه آنتایدل که با بارگزاری مجدد دوباره ارسال میشه و با چند بار تکرار به فارسی مینویسه خطا دیدگاه تکراری شناسایی شد و وقتی بیرون می آییم میبینیم که کامنت ارسال گردیده است! به هر حال میتشکرم که اینجا حضور داری و مدیریت میکنی عزیزم!

سلام مدیر.
به جان خودم این امروز پدرم رو پدر جدم رو تمام اجداد پدریم رو تا۸۹نسل پیش از خودم در آورد. یعنی هر مدلی می نوشتم، تند می نوشتم، یواش می نوشتم، توی وورد می نوشتم کپی پیست می کردم، بعد از پیست۱ساعت طول می دادم بعد می رفتم روی دکمه ارسال بعد باز۱ساعت طول می دادم می رفتم ارسال رو می زدم، هر بار همین رو می گفت. حالا۱چیزی بگم ولی جان ابلیس همتون یواش بخندید گناه دارم. به عنوان آخرین راهی که به نظرم رسید تمام این وقفه ها رو که انجام دادم، بعدش رفتم روی دکمه ارسال، بعدش دست گذاشتم روی اینتر و مکث کردم و بعدش اینتر رو هرچی می تونستم یواش تر زدم بلکه یواش بره و وردپرس کوتاه بیاد. وای ضایع شدم با این اعتراف ننگینم من رفتم اسید بخورم.
ایام به کام.

سلام مجتبا جان این جوری که گفتی بد هم نیست یه جورایی سفر به زمانه برای حل این مشکل دستت درد نکنه ممنون حالا که دست به مشکل حل کردنت خوبه نمیخوای یه فکر اساسی برای مشکلات بزرگتر سایت بکنی این بد اخلاقی ها که توی ساندویچ کلمات شیک پیچیده شده و سُس ادبی بهش زده شده و حتی سر از گروه های ایمیلی و فیسبوک هم در آورده فکر نمیکنی اگر وقتی توی سایت یه مشکلی که بنظر کوچیک میاد و ازش سر سری میگذریم همون موقع وارد عمل بشیم و قاطعانه جلوش رو بگیریم کش پیدا نمیکنه و باعث تبعات بعدی نمیشه و هر کسی جایگاه خودش رو بهتر میشناسه من کوچیکتر و حقیرتر از اونم که بخوام خدای ناکرده به شما یا کس دیگه ای چیزی یاد بدم شرمندم بخدا من اگر جای شهروز بودم عطای این سایت و این مدیریت رو به لغاش میبخشیدم و برای همیشه این سایت رو میبوسیدم و کنار میذاشتم و میرفتم جایی که برای زحمت بی جیره و مواجبی که میکشیدم اگر ازم تشکری نمیشد لا اقل بهم هم نا جوان مردانه حمله نمیکردند شهروز خیلی بزرگ و آقاست نمیدونم بخاطر تو یا بچه ها یا هر دو داره تحمل میکنه من که شرمندشم یهسری اگر نزدی به یه چندتایی پستهای قبلی بزن من به عنوان یه آدم و انسان انجام وظیفه کردم دیگه خود دانی واقعا ببخش نمیخواستم ناراحتت کنم شاد باشی و موفق و از زندگیت لذت ببر

سلام مدیر تشکر از اطلاع رسانی به موقعتون منم دقیقا مشکل آقای عدسی رو دارم یعنی از زمانی که غالب سایت عوض شده وقتی کامنت میدم ارسال نمیشه چند باری که دکمه ارسال رو میزنم پیام اخدار میاد که کامنت شما تکراری است میرم چک میکنم میبینم نرفته یعنی تو کامنتای ارسالی نیست ولی وقتی سایت رو میبندم از اول باز میکنم میبینم که کامنتم ثبت شده نمیدونم این کمی تاخیر ثبت کامنتم به خاطار چیه !!!!

سلام باریک
اتفاقا صبح اومدم چرخی تو محله بزنم.
میخواستم از روی آرشیو تیرماه رو انتخاب کنم که یه گشتی بزنم.
جالب اینجاست که وقتی آرشیو رو باز کردم فقط یک ماه توش بود اون هم مهرماه ۱۳۸۸
وقتی واردش شدم فقط پست سفر امید به پل دشت رو دیدم.
و الآن که دوباره اومدم و این پست رو دیدم حدس زدم که شاید تاریخ قاطی کرده باشه!
به هر حال جالب بود

سلام آقا مجتبی عزیز این مشکل ساعت ۱۲شب به وجود آمد و من همان زمان فکر کنم اولین نفری بودم که به شهروز عزیز ایمیل زدم جوابی نیامد صبح با ایشون تماس گرفتم گفتن کمشکل از مرورگر هست من چندین بار مرورگر را نصب و حذف کردم حل نشد بعد با آقای سعید درفشیان عزیز که من جا داره از همینجا تشکر ویژه داشته باشم از ایشون که هر وقت من مشکلی داشتم صبورانه و فورا به مشکل من رسیدگی کرده و درباره این مشکل نیز توضیحات لازم را به من داد مشکل عجیبی و سختی بود از زحمات شما و همکاران کمال تشکر را دارم

سلام.
خب من دو روز اینترنت نداشتم برای همین خیلی در جریان نیستم چی شده تا جابر بهم زنگ زد و گفت بعدشم سعید زنگ زد که چون نت نداشتم خیلی هم نتونستم کاری بکنم.
خلاصه شرمنده.
پریسااااااا، خخخ،خخخ،خخخ،خخخ،خخخ.
عمو علی شما لطف دارید به من.
امیدوارم لایق این همه لطف باشم.
من با چهارتا حرف مفت قرار نیست کنار بکشم وگرنه ضعف خودمو نشون دادم.
بچه ها الآن ورد پرس داره میگه مگه چته انقدر یواش مینویسی؟
بدو دیگه کارو زندگی داریمااااا خخخ.
آدم نمیدونه به چه ساز این برقصه؟
والله با این نوناشون.

سلام.
آخجون نام کاربریم آزاد شد! گیر کرده بود الان توی چندین تا پست۱عالمه دیدگاه در انتظار بررسی دارم. خوب چیکار کنم نمی شد بیام داخل محله. ببخشید دیگه! خوب الان یواش تر بخندید واسه اون اینتر یواشم چی میشه مگه؟ به خدا همه کار کرده بودم گفتم این یکی رو هم امتحان کنم. شهروز به حسابت می رسم به جان خودم عمدا اومد بلند قهقهه زد اینجا.
شهروز! اینجا جاش نیست ولی، اِیوَل! یعنی باور کن کلی آروم تر شدم با این کامنتت. زنده باد تو و محله و کادر مدیریت و داداش علی و عدسی و مدیر و و و و و.
ایام به کام همگی.

سلام
من دقیقا دیروز با این مشکل که رو به رو شدم نشستم به شیوه ی لاکپشتی تایپ کردن خخخخخخ
۱۵ ثانیه ای یه بار یه حرف رو میزدم بعدشم کلی آخرش صبر کردم بعد ارسال رو زدم که خب بازم همون پیام گوهر بار خخخخخخ
ممنون از زحمتتون

سلام دوستان یعنی عمرا کسی پیدا بشه مثل من کند بنویسه اگر نوشتن منو با راه رفتن لاک پشت مقایسه کنید پیش نوشتن من لاک پشت خرگوشه اون وقت این به من میگفت شما خیلی تند تند دیدگاهتون رو مینویسید پریساآآآآآآآ یعنی میگی این داشته منو مسخره میکرده مگر دستم به این ورد پِرِص عوضی نرسه میدم زیر پِرِصِ سنگین راستی راستی پِرِصَش کنند میگم تو هم خوب رفتی سر کار این یکی رو ورد پِرِص خوب اومدهاآآآآآآ دمشگرم یه جا دیدم گفتی پیتزا یواشکی این دیگه غیر قابل تحمله نه نه تو این کارو نمیکنی بگو بگو که این کارو نمیکنی شهروز تو بگو این کارو نمیکنه پریساآآآآآآآ آخه من از دست تو چیکار کنم

درود
مطالبی که عرض فرمودید تخصصی و به تجربه دریافتید و خدا را شکر که حل شد و ا زموارد شما هم قبلا من در محله مشاهده کرده بودم . اما در مواردی که این پیام را در سایت های دیگر دیده ام که بیشتر از بیست مورد است از پیام خطا برمی گشتم و دوباره دیدگاه خودم می آمد و دوباره ارسالش میکردم . مشکل مرتفع می شد ؟یعنی شاید موارد من از نوع سریع نوشتن بود لابد .

دیدگاهتان را بنویسید