خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

قهرمانی آسیا، سوغات تیم ملی فوتبال نابینایان از ژاپن

 

پس از کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو، تیم ملی فوتبال 5 نفره ایران، با شکست تیم ملی چین، قهرمان آسیا شد. به گزارش ایران سپید: مسابقات آسیایی فوتبال پنج نفره کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو، از روز چهار شنبه 11 شهریور در شهر توکیو ژاپن آغاز شد. در این مسابقات، شش کشور ایران، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هندوستان به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند. سپس طبق جدول رده بندی، برای کسب عناوین اول تا ششم به مصاف هم رفتند. تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان کشورمان در اولین دیدار خود که چهارشنبه 11 شهریور برگزار شد، برابر تیم ملی مالزی به پیروزی رسید. . ملی پوشان کشورمان با نتیجه پرگل 5 بر 0 مالزی را شکست دادند تا گام نخست را محکم بردارند. احمدرضا شاه حسینی ( 3 گل)، بهزاد زادعلی اصغر ( 1 گل) و رسول باصری (1 گل) برای کشورمان به ثمر رساندند. در روز دوم که پنجشنبه 12 شهریور برگزار شد، تیم ملی ایران در مقابل ژاپن میزبان به تساوی بدون گل رسید. تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان ایران سومین بازی خود در رقابتهای آسیایی ژاپن را با پیروزی پرگل پشتسر گذاشت. فوتبالیستهای کشورمان پنجشنبه 12 شهریور به مصاف هند رفتند و با نتیجه پرگل 10 بر 0 این تیم را شکست دادند. در این بازی، احمدرضا شاه حسینی( 4 گل)،صادق رحیمی (4 گل) رسول باصری یک گل و حسین رجبپور یک گل به ثمر رساندند. ملی پوشان کشورمان در چهارمین دیدار خود که روز شنبه 14 شهریور برگزار شد، به مصاف چین رفت و به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت. فوتبالیست های کشورمان بازی را تهاجمی آغاز کردند اما نیمه اول بدون گل به پایان رسید. تیم ایران در نیمه دوم هم بیشتر از تیم چین صاحب توپ بود اما نتوانست مقابل این تیم کاری از پیش ببرد. در آخرین روز از مسابقات آسیایی فوتبال پنج نفره که یکشنبه 15 شهریور برگزار شد، تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان با پیروزی 4 بر صفر مقابل کره ، جواز حضور در پارالمپیک 2016 ریو را به دست آورد. گل‌های کشورمان را در این دیدار بهزاد زاد علی‌اصغر(یک گل)، حسین رجب‌پور(یک گل)،احمد شاه حسینی (یک گل)،و صادق رحیمی (یک گل) به ثمر رساندند. این دیدار که در زیر باران سنگین برگزار شد تیم ملی ایران نیمه نخست را بدون گل و در حالت دفاعی به پایان رساند و در نیمه دوم حالت تهاجمی به خود گرفت و با شکست سنگین کره جنوبی صعود خود را به ریودوژانیرو جشن گرفت. در پایان این مسابقات در مرحله گروهی، تیم‌های چین با 13 امتیاز و ایران با 11 امتیاز سهمیه حضور در پارالمپیک 2016 ریو را به‌دست آوردند و میبایست برای کسب عنوان قهرمانی نیز یک بار دیگر به مصاف هم بروند. تیم

ملی فوتبال 5 نفره نابینایان کشورمان که با پیروزی مقابل کره سهمیه حضور در پارالمپیک2016 ریو را کسب کرده بود، روز دوشنبه 16 شهریور، در دیدار نهایی مقابل کشور چین قهرمان دوره پیشین رقابتهای آسیایی قرار گرفت. پس از پایان یافتن وقت قانونی و وقتهای اضافی، بازی بدون گل به پایان رسید و در نهایت ،در ضربات پنالتی با گل احمد شاهحسینی و قهرمانی ملی پوشان فوتبال پنج نفره کشورمان پرونده بازیهای آسیایی ژاپن بسته شد. احمد شاهحسینی، فنیترین بازیکن این رقابتها لقب گرفت و با به ثمر رساندن 9 گل، عنوان آقای گلی این مسابقات را نیز از آن خود کرد. همچنین تیم کشورمان با 20 گل زده و بدون گل خورده، عنوان بهترین خط حمله و دفاع را به خود اختصاص داد. میثم شجاعیان نیز بهترین دروازهبان این دوره از مسابقات انتخاب شد. در پایان این مسابقات تیمهای ایران و چین به عنوان نمایندگان قاره آسیا در رقابتهای فوتبال نابینایان در پارالمپیک که شهریور سال 1395 در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار میشود، حضور مییابند. کاروان تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان ساعت 10:30 صبح فردا چهارشنبه 18 شهریور، وارد تهران می شود.

امیر سرمدی

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «قهرمانی آسیا، سوغات تیم ملی فوتبال نابینایان از ژاپن»

سلام. تکبیییییییییر به بچههای تیم و مرباشون و امیر گزارشگر و تکبییییر به همه ایرانیها به ویژه نابیناها و تکبییییری دیگر به گوشکنیها. امیدوارم که تو پارا المپیک هم بچهها موفق بشن.
مرسی امیر! کاش یه گزارش هم میگرفتی و فایلشو برامون میزاشتی.

سلام بر آقای سرمدی.
بابت گزارش متشکرم.
تبریییییک عرض میکنم، به شما گوش کنیها و کلا جامعه نابینایان ایران و اصلا کل ایرانیها، به بچههای تیم که واسه قهرمانی زحمت کشیدن خسته نباشید میگم، تبریک به احمدرضا شاه حسینی واسه آقای گلی و میسم شجاعیان به خاطر انتخاب به عنوان برترین دروازه بان و به مهاجمان تیم به عنوان بهترین خط حمله و مدافعان تیم به عنوان مستحکمترین خط دفاعی مسابقات.
فکر کنم احمد تو حد اقل یه بازی به عنوان مدافع بازی کرد، با این وجود باز هم کلی گل زد که نشان از قدرت فنی بالای این بازیکنه.
میگم مگه گلهایی که تو ضربات پنالتی زده میشه هم به عنوان گل مسابقه حساب میشه؟ منظورم این هست که مگه در تعداد گل زده بازیکن به حساب میاد؟ آخه تو فوتبال چمنی که اینطوری نیست.
ان شاء الله یه سال دیگه تو پارالمپیک مقام خوبی به دست بیاریم، حد اقلش پنجم بشیم.
التماس دعا، پیروز و سربلند باشید، یا حق.

سلاام امیر
اول اینکه جا داره از تو تشکر کنم بابت گزارشاتی که در اختیار ما گذاشتی
دوم اینکه یه تبرییییک جانانه عرض میکنم خدمت تیم فوتبال نابینایان کشورمون و یه خسته نباشید به کسانی که برای این تیم زحمت کشیدن
هزاران آفرین
امیر بهت یه ایمیل میدم ،بابت کاری که با sms گفتم

سلام
من هم تبریک میگم
بسیار پیروزی شیرینی بود انشاالله در پارا المپیک هم یک مدال رنگین کسب کنیم و بچه ها از الان حسابی برای اون روزها تمرین کنن
از آقای سرمدی هم برای گزارش تشکر می کنم به امید کسب پیروزیهای بیشتر

سلام به هم محلی های گرامی گل گلاب.
از همگی ممنون که به ملی پوشامون تبریک گفتین
سیتا. نه چون دیده از مدال واقعی خبری نشده، دیگه نیومد خخخ
البته یه چیز دیگه به جای مدال گرفتما. اما مدال طلا واقعی واقعی نه. خخخ
یکی از شما. ای بابا. من تو محل برگزاری مسابقات نبودم تا بتونم گزارش صوتی هم تهیه کنم.
در طول سال، برای پوشش مسابقات ورزشی نابینایان در هر جای کشور که برگزار میشه، آقایون میگن حتما امیر باید بیاد.
اما موقع مسابقات خارج از کشور که میشه، دیگه از ما بهترون میرن. اینجور وقتا امیر دیگه کیه.
اما چرخ گردون همیشه همین جوری نمیچرخه.
شهروز. ایووول به خودت. ردیف کن یه روز بریم جیرفت کویر گردی.
علیرضا. اول روی سایت مسابقات ایران رو زده بود ۲۰ گل، منم رو حساب همون گفتم احمد شاه حسینی با ۹ گل آقای گل شده. بعدا خبر اصلاح شد.
الان هم که با احمد صحبت کردم، گفت همون ۸ گل درسته و ایران هم با ۱۹ گل زده و بدون گل خورده، عنوان بهترین خط حمله و دفاع رو به خودش اختصاص داده.
بچه هامون ساعت حدود ۱۰:۳۰ صبح رسیدن ایران. الان هم همه تو مجموعه هرندی هستن.
منم امیدوارم در پارالمپیک خوش ظاهر بشیم. البته این بستگی به این داره که چقدر مسئولین بخوان برای این تیم خرج کنن.
عباس. میلت رو خوندم. دو بار هم بهت زنگ زدم جواب ندادی. خلاصه ما در خدمتیم.
سلام خانوم کاظمیان. انجام وظیفست. هنوز اونقدر انگیزه واسم مونده که تمامی اخبار رو اینجا پوشش بدم.
حسین. قهرمانی در ریو که تقریبا دور از دسترس هستش. اما امیدوارم بچه ها رو سکو برن.
سامان. ایول به خودت و همه ی شیرازی ها.
قطب فوتبال نابینایان تو ایران هستین دیگه. ایشالا یه روز تو ترکیب تیم ملی برای مسابقات برون مرزی، اسم سامان اجرت دست رو هم ببینیم.
مادر بزرگمهر. بله چین همیشه رقیب سرسختی برای ما بوده و اون ها هم مثل ما، دنبال کسب سهمیه بودن.
کیوان. ممنونم.
پریسیما. مرسی که هستی.

با درود مجدد به امیر.‏ خوشحالم که به کامنتا توجه کردی.‏ ی پرسش آیا تیمهای جانبازان و معلولین در مسابقات برونمرزی خبرنگار با خودشون میبرن؟ ی و اینکه واقعا بخاطر پیگیری خبرها ازت ممنونم. ی پرسش دیگه؟ آیا برات مقدور نبود از فوتبالیستا در فرودگاه مصاحبه ای بگیری؟ یا گرفتی و هنوز اینجا نگذاشتی؟ مرسی داری بازم.

سلام سامان، آره فدراسیون جانبازان و معلولین در زمینه پوشش خبری مسابقات برونمرزی خودش بسیار فعال عمل می کنه و دلیلش هم اینه که همواره برای مسابقات برونمرزی، چندین خبرنگار رو همراه خودشون میبرن.
اما فدراسیون نابینایان هیچ خبرنگاری حتی مسئول روابط عمومی خودش رو هم نمیبره و دلیل اینکه مسابقات نابینایان کمتر پوشش خبری پیدا میکنه هم همینه.
نه متأسفانه فرصت نشد برم فرودگاه.
اما این هفته حواشی، و مصاحبه با سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال پنج نفره رو در روزنامه ایران سپید کار خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید