خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود سخنان رو در روی سهیل معینی با مخاطبان سایت گوشکن

سلام به مخاطبان وبسایت گوش کن، محله ی نابینایان ایران
در هفته جاری، مطلبی توسط عمو حسین
در این پست
منتشر شد. در این یادداشت و دیدگاه های مرتبط با آن، مسائل مختلفی از جمله نحوه برخورد آقای معینی، نقد ایشان از تشکل های نابینایان در ارتباط با برنامه جامع معلولان که باعث دلخوری برخی از تشکل ها شده بود مطرح شد.
در روز انتشار آن پست، آقای معینی را در جریان یادداشت مربوطه قرار دادم.
ایشان نیز پس از مطالعه آن یادداشت و طبق درخواست دوستان مبنی بر برقراری ارتباط مستقیم آقای معینی با همراهان محله نابینایان، از این پیشنهاد به گرمی استقبال کردند.
به جهت انتقادات هم محلی ها از روزنامه ایران سپید، ابهامات بچه ها از برخی مواد برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان و شفاف سازی بیشتر در خصوص مصاحبه پیشین آقای معینی و نقد تشکل های نابینایان، از این فرصت استفاده کرده و روز گذشته چهار شنبه چهارم شهریور، با حضور در دفتر انجمن باور، مصاحبه مفصلی با سهیل معینی، مدیر مسئول روزنامه ایران سپید و مدیر عامل شبکه تشکل های نابینایان و کمبینایان، چاوش و مدیر انجمن باور ترتیب دادیم.
در این مصاحبه که 2 ساعت به طول انجامید، مباحث مختلفی مطرح شد که در پنج قسمت تقدیم شما گرامیان میشود.
بخش اول، به صحبت های مقدماتی آقای معینی با مخاطبان سایت گوش کن و انتقاداتی که برخی دوستان از نحوه برخورد جدی ایشان با سایرین مطرح می کنند اختصاص دارد.

دانلود بخش اول به مدت 13 دقیقه و حجم 7 مگابایت

در بخش دوم، به شفاف سازی در خصوص نحوه عملکرد تشکل های نابینایان در برنامه جامع معلولان پرداختیم و اثربخشی سازمان های غیر دولتی در این بین مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.

دانلود بخش دوم به مدت 23 دقیقه و حجم 13 مگابایت

در بخش سوم، نحوه برقراری ارتباط انجمن های نابینایان با شبکه ملی تشکل های نابینایان، چاوش تشریح شد. همچنین توضیحات کاملی در خصوص شبکه ملی تشکل ها، اعضای هیأت مدیره آن و چگونگی برقراری ارتباط انجمن ها و نابینایان با این شبکه، ارائه میشود.

دانلود بخش سوم به مدت 20 دقیقه و حجم 11 مگابایت

در بخش چهارم، به سایت گوش کن، چگونگی تأثیر گذاری مخاطبان این سایت در تحولات اجتماعی خاصه در جهت برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان، و توضیحات کاملی در خصوص میزان مستمری معلولان در برنامه جامع پرداخته شده است.

دانلود بخش چهارم به مدت 31 دقیقه و حجم 17 مگابایت

در بخش پنجم و پایانی، به صورت شفاف، به انتقادات مخاطبان سایت گوش کن از عملکرد روزنامه ایران سپید پرداختیم. همچنین در این بخش، توضیحاتی در خصوص چگونگی درخواست تجهیزات توانبخشی از طرف نابینایان به سازمان بهزیستی و شبکه ملی تشکل ها ارائه شده است.

دانلود بخش پنجم به مدت 27 دقیقه و حجم 15 مگابایت
همچنین شما عزیزان میتوانید مجموع تمامی بخش ها را در قالب یک فایل و با حجم 65 مگابایت از
اینجا
دانلود کنید.
مدت این مصاحبه در مجموع 115 دقیقه است که پیشنهاد میکنم حتماً تمامی بخش ها را دانلود کرده و گوش کنید.
بازخورد و نظرات شما عزیزان در خصوص بخش های مختلف این مصاحبه، میتواند زمینه بیشتر ارتباط مستقیم مسئولان جامعه نابینایان با اعضای این سایت را فراهم کند.

پیگیری های مستمر و درخواست هم محلی ها مبنی بر صحبت رو در رو مسئولان با ما نشان داد، اگر نسبت به حقوق خود حساس باشیم و خواسته های خود را در دایره انصاف مطرح کنیم، آنها نیز با ما همراه میشوند و پاسخگو خواهند بود.
به عنوان نماینده کوچک شما، در این مصاحبه سعی کردم تمامی سؤالات به صورت شفاف و بی پرده مطرح شود.
تا نظر شما عزیزان چه باشد؟

در بخش کامنت ها منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص مسائل مطرح شده در این مصاحبه خواهیم بود.h

۴۵ دیدگاه دربارهٔ «دانلود سخنان رو در روی سهیل معینی با مخاطبان سایت گوشکن»

سلام امیر. تا اینجا بخش اولشو شنیدم و مشتاقم که حتما باقیشو هم بشنوم. اما تا همینجا که شنیدم، این نکته که آقای معینی با بچه ها خونگرم نیستند نظرمو به خودش جلب کرد.
اتفاقا تو سه مورد که تو هر سهتاش خودتم باهام بودی با آقای معینی برخورد داشتم که برخورداشون اتفاقا بسیار گرمو صمیمانه بود، البته برخوردهای ما با جناب آقای معینی به همین سه مورد خلاصه نمیشه.
اول تو دفتر مجموعه ی ورزشی هرندی که یکی از مسئولین فدراسیون نابینایان داشتند با ایشون صحبت میکردند و فکر کنم یادت باشه که چه شوخیهایی رد و بدل میشد.
دوم روزی که دوتایی باهم رفتیم انجمن باور واسه کاری که خودت میدونی و اتفاقا ایشون بسیار به گرمی با ما برخورد کردند.
و سوم روزی که ایشون مهمان ما بودند در رادیو که باز هم ما برخورد از بالا به پایین و همراه با غرور از ایشون ندیدیم.
اما اینکه ایشون جدی هستند خب در مقام مسئولیتی که دارند باید هم اینطور باشند! اما زدن این حرفا توسط افراد نابینا در مورد کسی که خودش هم نابیناست و زحمات فراوانی رو واسه بهبود کیفیت زندگی نابینایان و در مقیاس وسیعتر واسه معلولان دارند میکشند اتفاق خوبی نیست!
به هر حال افرادی مثل جناب آقای سهیل معینی و جناب آقای علی صابری و افرادی از این دست سرمایه ی جامعه ی نابینایان هستند و ما باید با سرمایه های خودمون برخورد بهتری داشته باشیم و بیشتر از این قدرشون رو بدونیم.
تا اینجا یه تشکر بابت بخش اول تا باقیشو هم بشنوم.

سلاااام من زدم دان بشه میگوشم میام،
امممماااا کامنت اشکان رو میلایکم بینهایت،من سهیل معینی رو دیدم اتفاقا باهاش هم برخورد داشتم،فوق العاده انسان شریف و بزرگواری هست این مرد،بسیار تلاش میکنه تا بتونه واسه همنوعان خودش کاری انجام بده،چرا ما نابینایان چشم دیدن یه همنوع که واقعا واسمون سرمایه هست رو نداریم آیا؟؟؟؟،آقای معینی واقعا خسته نباشی،چون واقعا تلاش میکنه و زحمت میکشه،اتفاقا وقتی اومده بود شهرمون خب حالا بعد از اتمام همایشی که ما تو سازمان بهزیستی داشتیم آقای معینی رو همراه همکارانشون بردیم بعد خودمون جداگونه یه جلسه ای گذاشتیم در خصوص نابینایان شهرستان خودمون و و و و،،خیلی هم مهربون،صبور،و کلا با حوصله به سوالاتمون پاسخ میداد،تازه روزش کلی هم شوخی کردیم و کلا خندیدیم،،باز هم خسته نباشید میگم……

سلام اشکان دادا.
خیلی خوبه که بخش های مختلف رو با دقت گوش میدی و جداگانه هر بخش رو تحلیل میکنی. اگه سایر دوستان هم به همین شکل نظر بدن عالیه.
به هر حال چون یک مصاحبه مفصل هستش و باید هم وقت برای دانلود گذاشته بشه و هم وقت برای گوش دادن، این انتظار نمیره که مثل سایر پست هایی که متن دارن، بازخورد های بچه ها بلافاصله در همون روز اول باشه.
لذا در این پست که به جوانب مختلف مرتبط با نابینایان اشاره داره، این انتظار از هم محلی ها میره که در این پست مشارکت فعالی داشته باشن و حتی اگه دو سه روز هم از انتشار این پست گذشت، بیان و نظرات خودشون رو ابراز کنن.
اما اشکان در خصوص کامنتت ترجیح میدم من چیزی نگم چون شاید طور دیگه ای تعبیر بشه.
بنابر این در خصوص بخش اول، تنها قضاوت رو به دوستان واگذار میکنم.

درود جان هر کی دوست دارید محله را وارد این بازیا نکنید چیه نکنه کف و دست و هورای ما را کم دارید آقای معینی و امثال ایشون فقط دنبال منافع شخصی خود شون هستن ما که حرفی نداریم دمشون گرم خدا کنه که هر روز موفق تر از دیروز باشن ولی تو را خدا ادای مدافعین کمر بسته نابینایان را در نیارن کاش این همه هزینه که بیهوده صرف یه روزنامه بی مصرف می کنن به یه چیز مفید اختصاص می دادن زمانی در اوایل دهه ۸۰ به جایی رفتم که مشاهده کردم هزاران نسخه از این روزنامه روی هم دیگه انبار شده که هنوز پلاستیک اون ها را هم باز نکرده بودن پرسیدم اینا چیه گفتن بابا اینا را کسی نمی خونه ما هم می خوایم به عنوان کاغذ باطله بفروشیم نکنید آقا بیت المال مسلمین را این طوری حروم نکنید

سلام احمدرضای عزیز. با کسب اجازه از صاحب پست امیر عزیز. ببین تو الآن یک انتقاد داری و اون اینکه بنظر تو چاپ و انتشار روزنامه ایران سپید یه کار بیهوده و عبثی است و سبب هدر رفتن مثلا بیت المال میشه. خب این انتقاد خوبیه. ولی همین انتقاد را میشه خیلی ملایم و محترمانه گفت چرا باید در گفتارمان زود عصبانی بشیم که آقا تو را خدا ادای مدافعین کمر بسته نابینایان را در نیارن چرا مثلا گوشکن را وارد این بازیا میکنید. ایشون فقط
دنبال منافع شخصی خود شون هستن
باور کن که این اسمش انتقاد کردن نیست. پس اولین حرف تعاملات اجتماعی درست گفتگو کردن است. الآن مثلا اگر آقای معینی بیاید و بخواهد به کامنت شما جواب بدهد به چه چیزی و به کدام قسمت از گفته های شما باید جواب بدهد به یک واقعیت یعنی انتشار روزنامه که از نظر شما بیهوده است یا به یه سری ذهنیات از قبیل این که ایشون ادای خدمت کردن در میارن و ادعاهایی از این دست. بهتر و شایسته و منطقی است که بنای کارمان را بر واقعیات قرار بدیم تا قابل بحث باشند چون بحث بر سر باورها و ذهنیات هرگز بجایی نمیرسند. مشکل اساسی ما همیشه همین بوده و هست که یکی ذهنیاتی را مطرح میکند و دیگری باید بر اساس ذهنیات دیگران از خود دفاع کنه که هرگز هم به نتیجه نمیرسیم و فقط اختلاف و تفرقه را بیشتر میکنیم. شما یک معلم هستید و قطعا آموزش ارتباطات و تعاملات صحیح باید سرلوحه ی کارتان باشد. ببین اشکان در پاسخ به این ادعا که آقای معینی خودخواه است یا خودمونی نیست که البته اینها هم ذهنیات و باورها هستند، آمد و چند مورد را که در دنیای خارج از ذهن اتفاق افتاده بود را بیان کرد که نه آقا ما چند برخورد که با ایشان داشتیم چنین ادعایی را نمیتوانیم بپذیریم. خب این شد یک بحث متین و منطقی که بر اساس واقعیات خارجی و بیرونی صحبت شده بود. .
بازم عذر میخوام که خودمو نخود این آش کردم. آخه نخودی جاشو داده به من. خخخخخ

درود بر دوست عزیزم حسین آقای گل گلاب والا من لفاظی نمی دونم یعنی عادت به لفاظی و بازی با کلمات ندارم اگر هم مدیران از کامنت من ناراحت میشن من بدون این که ناراحت بشم میگم حذفش کنید ولی من نمی تونم حرفم را نزنم در این که آقای معینی انسان با دانش و با سیاستی هستن شکی نیست که اگر این طور نبود به این جا نرسیده بودن ولی به قول ما لر ها گفتن فلانی بیستا شلوار داره یکی گفت آخه لنگ های درازش هم همراهش هست

درود بر آرتیمان. گفتنی ها رو عمو حسین گفت.
اما یکی از مهمترین ویژگی های این سایت، استقلال اون و عدم وابستگی به ارگان های مرتبط با نابینایان هستش.
حد اقل چهار ساله که اینطور بوده و تا زمانی که کادر مدیریت فعلی سایت رو اداره کنه، این روند ادامه خواهد داشت.
این مصاحبه فقط و فقط به دنبال پست عمو حسین و درخواست بچه ها ترتیب داده شده و بس.
اما در خصوص نظرتون، استناد شما به اوایل دهه ۸۰ یعنی ۱۰ ۱۲ سال پیش بر میگرده که متأسفانه در برخی مراکز همین مسئله ای که شما بهش اشاره کردین وجود داشت. یعنی ارسال مثلا ۴۰ نسخه روزنامه ایران سپید به یک انجمن یا نهاد مرتبط با نابینایان که یا اون مرکز کلا تعطیل شده بود، یا کاهش نیرو داده بود و و و
اما پس از حضور مجدد آقای معینی در روزنامه ایران سپید در سال ۹۲، این مسئله مورد بازنگری قرار گرفت. خیلی از افراد حتی آدرس محل زندگیشون تغییر کرده بود اما لغو اشتراک نکرده بودن یا آدرس جدید رو به روزنامه اطلاع نداده بودن.
نمیگیم ۱۰۰ درصد. اما این مسئله تا حد زیادی ساماندهی شده.
اما در خصوص نظرتون در باره ی حروم شدن بودجه بیت المال برای انتشار ایران سپید، باید بگم مؤسسه مطبوعاتی ایران بزرگترین رسانه دولتی این کشور محسوب میشه.
این مؤسسه اعتقاد داشت روزنامه ایران به عنوان روزنامه رسمی دولت، باید برای همه اقشار جامعه قابل دسترس باشه.
بر پایه همین تفکر بود که ایده ی انتشار ایران سپید به خط بریل ویژه نابینایان شکل گرفت.
حالا خدا وکیلی. ما که همینجوری در بخش های مختلف دولتی بهمون داره بی توجهی میشه. به نظرت این درسته همین یه رسانه ای که ما در اختیار داریم و میتونیم به صورت تخصصی بیشتر در باره ی خودمون توش مطلب بنویسیم توسط خودمون نابود بشه یا باید در جهت تقویتش تلاش کنیم؟
کسانی که به صورت مستمر خواننده روزنامه هستن، میتونن حرف منو تصدیق کنن که در یک سال گذشته، ستون های تخصصی در روزنامه بیشتر شده.
شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد پست های تخصصی این محله رو هم ایران سپید داره تولید محتوا میکنه. البته پست های تخصصی روزنامه، بسیار بیشتر از اون چیزی هست که اینجا داره منتشر میشه و من واقعا فرصت نمیکنم همه رو اینجا بذارم.
مثلا همین ستون ورزشی که مسئولیتش با منه، به جرأت میگم در دو سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور و باشگاهی رشته های مختلف نابینایان، از هیچ خبرگزاری و روزنامه ای برای پوشش اخبارش نیومدن. فقط خود من بودم که با حضور در استان های مختلف و در محل برگزاری مسابقات، گزارش های تخصصی تهیه میکردم و علاوه بر ایران سپید، میدم در رادیو ورزش و سایر خبرگزاری ها هم منتشر بشه. حالا فرض کنید ایران سپید تعطیل بشه. به نظرت کدوم روزنامه میاد برای مسابقات ورزشی ویژه نابینایان خبرنگار اختصاصی به محل مسابقات بفرسته. در نتیجه همین یه ذره توجهی هم که به ورزش نابینایان میشه، دیگه از بین میره. در سایر سرویس ها هم به همین شکل هستش.
همیشه تخریب و پاک کردن صورت مسئله خیلی راحته. اما اینکه تلاش کنیم تنها رسانه تخصصی ویژه خودمون رو تقویت کنیم، اعتقادیه که شاید بیشتر نابینایان این کشور باهاش اتفاق نظر داشته باشن.
تا نظر سایر بچه ها چی باشه.
نگران بیت المال هم نباشین که شاید هزینه انتشار ایران سپید، ۱ درصد آگهی های مؤسسه ایران هم نشه.
بازم اگه نظری دارین بگین در فضای صمیمانه و منطقی با هم بحث و تبادل نظر میکنیم.

درود. من گوش دادم. عالی بود. به نظر من که باید بیشتر از اینها ما از ایشون حمایت کنیم. سیاست مدار خوبیه این آقای معینی. من که اینجور متوجه شدم. یه وزنه هست برا ما. کلاً از حرفاش کیف کردم. واقعاً دمت گرم در حد لالیگا امیر. خدا مادر بچه هاتو زیاد کنه, بگو الاهی آمین.

سلام علی جان.
به هر حال ایشون بیش از ۲۰ ساله که دارن در مطبوعات و خبرگزاری های این کشور قلم میزنن و در حوزه معلولین، سرمقاله و یادداشت های متعددی از ایشون چاپ شده.
در آینده هم همونطور که اشاره کردن، قراره کتابی که به آسیبشناسی سازمان های غیر دولتی در ایران اشاره داره منتشر بشه.
بابا این همه دعاااااا. این چی بود دیگه خخخخ

سلام
مصاحبه را دان کرده و بطور کامل گوش دادم و لذت بردم.
اول از عمو حسین جواندل و جوانمرد منصف تشکر میکنم که با نوشتن مطلبی بانی خیر شد.
لازم میدانم که بگویم عمو حسین در سنوات ماضی خیلی برای پیشرفت نابینایان و تشکلهای آن زحمت کشیده و با سفرهای متعدد و شرکت در جلسات و مباحثات مختلف نقش بسزایی داشته است.
دوم از امیر سرمدی عزیز تشکر میکنم که با احساس تعهد و پاسخگویی به موقع خود این مصاحبه عالی را ترتیب داد
در پایان از آقای معینی تشکر میکنم که در این مصاحبه طولانی حضور فعال یافت و بطور منطقی پاسخگو شد.
دوستان ما باید یاد بگیریم از هر کسی که قدم مثبتی برمیدارد به هر شکل ممکن قدردانی کنیم.

خب دوباره اومدم این بار با گوش دادن و تشکر دوباره از امیر و جناب معینی که این مصاحبه را برای گوشکن انجام دادند. و اما چند نظر و پیشنهاد:
۱. امیر از آنجایی که آقای معینی به حق و درست می گویند که باید بیاموزیم که مستند حرف بزنیم لطف کن برای شروع کار از ایشون بخواه که اساسنامه ی شبکه ملی را در اختیار ما هم بذارند تا با مطالعهش از این به بعد بتونیم با استناد به اساسنامه ناظرین خوبی برای شبکه باشیم.
۲. آقای معینی می گویند که قرار است در اواخر شهریور یا مهرماه گردهمایی تشکلها برگزار شود، و این در حالی است که در اساسنامه ها از عبارت مجمع عمومی استفاده میشود آیا این اصطلاح جدیدی است که در اساسنامه های جدید آمده یا اینکه منظور ایشان همون مجمع عمومی بوده که به اشتباه از گردهمایی استفاده کردند یا اینکه واقعا قصد برگزاری مجمع عمومی را ندارند و فقط مایلند یک گردهمایی از تشکلها داشته باشند؟
۳. من از صحبتهای مدیرعامل شبکه اینطور برداشت کردم که شبکه فعلا یعنی آقای معینی یعنی هنوز شبکه بعنوان یک سازمان و نهاد بطور سیستماتیک و تقسیم کار فعالیت نمیکند و اگر ایشان در مصاحبه و نوشته ها از عنوان شبکه استفاده نمیکرد دیگر اسمی و عنوانی از شبکه نبود و ما از این بابت از ایشان تشکر میکنیم که نام شبکه را زنده نگه میدارند، ولی لطفا بفرمایند که آیا در شبکه تقسیم کار و وظیفه وجود دارد یا نه؟ آیا کمیته های تخصصی وجود دارد یا خیر؟ از زمانی که هیئت مدیره جدید فعالیتش را شروع کرده آیا هیئت مدیره بطور منظم جلسات خود را برگزار کرده است یا خیر؟
۴. شبکه برای تعامل با زیر مجموعه هایش چه اقداماتی کرده است. در اینجا پیشنهاد میکنم که هیئت مدیره مصوبات جلساتش را برای زیر مجموعه هایش بفرستد تا آنها در جریان سیاستگذاریهای شبکه باشند همچنین بصورت بخشنامه و دستور العمل تکالیف و وظایفی را برای زیر مجموعه هایش تعیین کند و مثلا ماهی یک بار از آنها گزارش بخواهد که آیا در طول این یک ماه در خصوص سیاستهای شبکه اقدامی کرده اند یا نه؟ مثلا همین ملاقات با نمایندگان و مذاکره در خصوص لایحه جامع میتواند یکی از سیاستگذاریها باشد.
۵. اکیدا از تشکلها خواسته شود که از موازی کاری و تکروی بپرهیزند و از طرفی از فراکسیون معلولین مجلس و وزارت تعاون و رفاه و بهزیستی و…. خواسته شود که مکاتبات تشکلها و افراد در خصوص نابینایان را به این شبکه ارجاع دهند و از پاسخگویی مستقیم بپرهیزند.
۶. شبکه باید هدف مهم خود مبنی بر فعال کردن همه ی نابینایان در امور و سرنوشت خود را برای تشکلها بطور واضح تبیین کند و در این مورد بطور جد بخواهد که از سیستم مجمع عمومی استفاده کنند و نه هیئت امنایی.
۷. برخی تشکلها بهانه میگیرند که بهزیستی به آنها گفته که اگر از ما مجوز نگیرید که همان سیستم هیئت امنایی است، به شما کمک نخواهیم کرد. هرچند که من گمان میکنم که این بهانه ای بیش نیست و سازمان آن را تکذیب کرده است ولی باز از جناب معینی میخواهم که این موضوع را پیگیری و نتیجه را رسما در رسانه ها و بطور رسمی و بخشنامه به تشکلها اعلام کنند که بهزیستی دخالتی در امور داخلی تشکلها ندارد. تشکلهایی داریم که هر روز و متناسب با مقاصد خود مرتب رنگ عوض کرده هر روز از یک ارگان مجوز میگیرند، یک روز ژست مجمع عمومی میگیرند روز دیگر به سمت هیئت امنا میروند، خلاصه لطف کرده برای همیشه تکلیف را روشن کنند که آیا برای بهزیستی اهمیت دارد که تشکلها هیئت امنایی باشند یا مجمع عمومی؟
آیا واقعا پرداخت کمک و هزینه را منوط به اخذ مجوز از آن سازمان کرده اند یا خیر؟ و البته که اگر چنین باشد شبکه میبایست بطور قاطع ایستادگی کرده از بهزیستی بخواهد که اجازه دهد که همه ی تشکلها از یک ارگان واحد مجوز بگیرند تا نابینایان به یک صدای واحد تبدیل شوند. در پایان باز خاطرنشان و تاکید میکنم که رابطه با تشکلها را نظام مند و دو سویه کنید تقسیم کار کنید به هر تشکلی وظیفه ای بدهید تا تشکلها احساس کنند که در شبکه واقعا فعال هستند.
متاسفانه همچنان برخی از تشکلها و بخصوص انجمن روشنبین اصفهان در خصوص اظهارات آقای معینی سکوت کرده اند و این سیگنال خوبی را ارسال نمیکند. در پست امروز روز یکپارچگی و یک صدایی یا منم منم کردن که حتی امیر اسم این تشکل را برد و گفت که با شبکه همکاری نمیکند من برای مدیرعامل این انجمن پیامک فرستادم و خواهش کردم که بیایند و موضع خود را بیان کنند که نه به پست مراجعه کردند و نه جواب پیامکم را دادند. در این پست هم که تا کنون تشریف نیاورده اند و این سکوت این ذهنیت را القا میکند که در دلشون می گویند برو بابا حال داریاا. یا مگه ما بیکاریم که بیاییم به اظهار نظری جواب بدیم.
خلاصه یا ایها ال اکوار اتحدو اتحدو

سلام به عمو حسین گرامی.
خب در خصوص بخش سوم این مصاحبه که به شبکه تشکل ها بر میگرده، از نظرات و پیشنهادات مبسوط شما استفاده کردیم.
در خصوص نکته اول،چشم به ایشون میگم در صورت امکان، اساسنامه رو برای خواندن عموم قرار بدن.
در خصوص نکته دوم هم به احتمال زیاد منظور همون گردهمایی هستش، نه مجمع عمومی.
دیگر سؤالات و پیشنهادات شما و سایر دوستان که در ادامه مطرح خواهند کرد، قطعا جمعآوری میشه و در آینده در یک فرصت مناسب، حتما آقای معینی پاسخگوی این سؤالات خواهند بود.
عمو جان. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما در ارتباط با سایر بخش های این مصاحبه هستیم.
با تشکر

سلام. حسین اقا با مورد شماره ۵ یک کمی مشکل دارم. به طور کلی وجود شبکه تشکل‌ها نباید حق فعالیت از تشکلی را بگیرد، در این صورت مفهوم شبکه از بین می‌رود، زیرا شبکه از تشکل‌ها تشکیل شده است. تشکل‌ها باید باشند، فعالیت کنند و از وجود آنها شبکه تشکیل شود. اینکه بعضی تشکل‌ها موازی کاری می‌کنند را می‌توان با هماهنگی‌هایی در شبکه حلش کرد، ولی هرگز شبکه نباید جای تشکل را بگیرد.

درود بر عارف صابری.
همانطور که جناب معینی در مصاحبه به صورت شفاف گفتن، شبکه رقیب هیچ NGO و تشکلی نیست و مسئولیت هماهنگ کردن تشکل ها و در نهایت ایجاد یک صدای واحد از سوی جامعه نابینایان رو بر عهده داره.

والا بازم درود به شرف امیر سرمدی که نیومد بگه اون قضیه دهه ۸۰ را از خودت در آوردی منم از خدام هست که بچه ها توی کارشون موفق باشن پس حالا میگم جناب معینی حالا که این بچه ها دارن این طوری از شما دفاع می کنن و شما را قبول دارن شما هم اونا را نا امید نکن این که دور هم دیگه جمع بشیم و بگیم و بخندیم و جلسه بگیریم و پرسش هایی مطرح کنیم و دوستان بزرگ تر و فاضل تر هم به ما لطف کنن و زبان را رنجه کنن و جواب بدن بسیار نیکو و پسندیده هست ولی جناب معینی این ها باید برونداد داشته باشه باید بازخورد داشته باشه و نهایتا منتج به نتایجی بشه ما هم صبر پیشه می سازیم چون خدا وکیلی تا حالا حرکت نابخردانه ای از ایشون ندیدم و نشنیدم در صورتی که از بعضی دوستان نابینا که به مراتب ادعای بیشتری دارن حرکاتی را مشاهده کردم که مرا امید از ایشان بسی بر باد آمد نمونه اش هم در بدو ورود آقای روحانی توسط یکی از دوستان نابینای پر ادعا اتفاق افتاد که فکر کنم کلیپش به دست همه شما افتاد و گوش دادید و شنیدید که ایشون برای این که وجود خود شون را به دیگران اعلام کنن از چه شیوه مسخره ای استفاده کردن فکر کنم در همون نشست خبرنگاران با جناب روحانی بود به هر روی بنده برای همه دوستان آرزوی کامیابی و بهروزی دارم این را هم اضافه کنم اگر من چنین مطلبی را بیان کردم نشان دهنده این نیست که به شخص خاصی در سیاست دل بستگی دارم مثلا به این ریاست جمهور یا به اون یکی .
بنده به عنوان یک معلم فقط پیرو نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم

سلام مجدد به آرتیمان گرامی
به نظرم اگه بخوایم واقعیت ها رو کتمان کنیم، بزرگترین مشکلی که به وجود میاد عدم اعتماد بچه ها هستش.
وقتی بی اعتمادی حاکم بشه، دیگه کسی برای حرف ما ارزش قائل نمیشه و حتی اگه درست هم بگیم، دیگه کسی قبول نمیکنه.
ما اینجا نیومدیم کورکورانه از شخص یا نهاد خاصی حمایت کنیم.
هدف اینه که به قول شما، مجموعه این جلسات بازخورد داشته باشه. اونم در جهت مثبت و رفع مشکلات نابینایان
اما یک طرف ماجرا مسئولین هستن. طرف دیگه ی ماجرا که به نظر من اصل داستان هستن، به خود بچه ها و افراد نابینا بر میگرده که در مسائل اینچنینی، واقعا حساس باشن و پیگیر حقوقشون بشن.
در خصوص همین مصاحبه هم میطلبه که بچه ها مشارکت کنن و بازخورد بدن.
مطالب مهمی در این مصاحبه مطرح شده و یکی از دلایلی که من این مصاحبه رو به ۵ قسمت تقسیم کردم، به این خاطر بود که بچه ها بر حسب دغدغه هایی که دارن، اون بخشی که بیشتر به کارشون میاد رو گوش کنن و نظر بدن.
انشا الله که خیره

سلااام. بر آقای سرمدی خستگی ناپذیر، خدا قوت، پست های خوب شما رو بارها از اعماق وجود میلایکم. و از خدای مهربون برای شما و تبسم جونم آرزوی سلامتی دارم. این مطالب شعار نیست. خواسته قلبی من هستش. فقط اومدم خسته نباشیدی به شما مدیر خوب محله بگم. توفیقتان روز افزون، اجرتون جمیل.
چیه، هاا تکراریه، نه مگه نمیشه آدم حرف دلشو چند جا بگه،
خب نارسیستی از این کامنتم خوشم اومد گفتم اینجا هم بیارم. آخه مهم نیت هستش.

سلام سیتا، از لطفت ممنونم.
خبرنگاری رو یک حرفه نمیدونم بلکه به چشم یک رسالت بهش نگاه میکنم.
سعی می کنم در جهت اون چیزی که نیاز روز بچه ها هستش حرکت کنم و چیزی کم نذارم.
البته که منم قطعا کاستی ها و نقاط ضعفی دارم.
اما قول میدم در حد توان خودم کم نذارم.
بازم ممنون

امیر عزیز دستت درست،
ولی آقای معینی اول غلط های املایی فراوان موجود در این روزنامه ی کذایی را درست کند بعد صحبت از حقوق معلولین بزنند. بارها در سال گذشته با خود ایشان صحبت کردم و این موضوع را به ایشان گوشزد کردم ولی کو گوش شنوا؟ یک ذره هم از غلط های املایی کاسته نشد.
در ارتباط با این مصاحبه هم گوش خواهم داد و قطعاً نقطه نظرات خود را در اختیار شما قرار خواهم داد.
موفق باشید

سلام داوود جان. فکر نمیکنم غلط های املایی در روزنامه، ارتباطی با سایر فعالیت های آقای معینی داشته باشه.
این حرفت مثل این میمونه که بگیم رئیس جمهور اول مشکل اقتصادی مردم رو حل کنه بعد بره حرف از پیروزی در مذاکرات هسته ای بزنه.
خب قطعا رئیس جمهور در بخش بین الملل ابزار قویتری در اختیار داره و میتونه در اون حوزه اثربخشی بیشتری داشته باشه.
اما مثلا در اقتصاد، کلی عوامل بیرونی و درونی دست به دست هم میدن که شاید در کل، ربطی به خود دکتر روحانی نداشته باشه.
در روزنامه هم به همین شکل هستش. اصولا مدیر مسئول نقشی فراتر از چک کردن نحوه صحیح لغات رو بر عهده داره و وظیفه مدیر مسئول، سیاستگذاری های کلی و چک کردن محتوای مطالب هستش.
مشکلات مربوط به غلط های املایی رو سردبیر باید چک کنه که متأسفانه چندین ماهه که سردبیر ایران سپید یعنی خانم افشینفر به مرخصی رفتن و مؤسسه ایران اجازه استخدام جایگزین موقت برای ایشون رو ندادن.
شاید نبود سردبیر مزید بر علت بشه.
اما به نظرم بازم باید مستند صحبت کنیم.
برای مثال، بریم یک ماه اخیر رو بررسی کنیم و ببینیم چند غلط املایی در روزنامه وجود داشته.
هر چند این نکته در سایر خبرگزاری های کشور هم کاملا مشهوده.
البته این توجیه نیست و قطعا باید غلط های املایی به کمترین میزان خودش کاهش پیدا کنه و ۰ بشه.
منتظر نظرات تو هم در خصوص مصاحبه آقای معینی هستیم.

من در حال گوش دادن صحبت های جناب معینی هستم و خوب راستشو بگم، اول کاری که این محله داشت پا می گرفت، فکرشو نمی کردم شرکتی مث پکتوس یا شخصیتی مث آقای معینی هیچ جایگاهی واسه نظرات منعکس شده ی محله قائل بشند که البته برخلاف انتظار من شدند و غیر از اینکه این مسئله، نشانه ی فکر باز و روشن آقای معینی و مدیران شرکت پکتوس هست، پیگیری های امیر سرمدی رو میتونم یکی از عوامل اصلی به رسمیت شناخته شدن ما بدونم. مشغول بررسی سخنانی که مخاطبش ما گوشکنی ها هستیم هستم و به زودی نظر خودمو اینجا بازتاب میدم. مرسی امیر، مرسی آقای معینی، مرسی بچه ها که اینجا رو گوشکن کردید!

مجتبی ۹۰ درصد قضیه مربوط به خودمون میشه. تا حالا چه کوششی کرده بودیم که مثلا فردی مثل آقای معینی را با محله آشنا کنیم. من هفته ی گذشته بهزیستی اصفهان بودم از آقای فیاض معاون توانبخشی پرسیدم که شما گوشکن را میشناسید گفت نه، گوشکن چیه؟ گفتم مجتبی خادمی را میشناسید گفت نه. خب نباید انتظار داشته باشیم که یکی مثل فیاض یا رئیس سازمان بهزیستی اصفهان خود بخود ما را بشناسند این ماییم که باید تلاش کنیم. مثلا فکرشو رو میکردی که مدیر فروش شرکت هوشمند قلم بیاد و به کامنتهای ما جواب بده. اصلا این آقای خداوردی نمیدونست که نابیناها چطوری با کامپیوتر کار میکنند میگفت البته دیده ام که گوشی گویا دارید ولی کامپیوتر را ندیده ام.
پس باید دست به تبلیغات بیشتری بزنیم. هر کسی رو که فکر میکنیم میتونه حضورش مفید باشه را باید به سراغش برویم و دعوتش کنیم. مثلا امیر میتونه بعد از معینی به سراغ دکتر صابری بره که هم با ایشون بیشتر آشنا بشیم و هم ایشون با محله مون. خلاصه باید تلاش کرد تلاش تلاش.

سلام مجتبی. ممنون از لطفت.
مطمئن باش یکی از عواملی که حالا باعث شده مسئولین هم به این سایت توجه کنن، پایداری اون هستش.
اگه تو و سایر بچه ها در این ۴ سال جا میزدین، الان هم کسی به ما توجهی نداشت.
اما همونطور که آقای معینی هم در مصاحبه بهش اشاره کردن، الان گوش کن خودش یه شبکه گسترده هستش که نابینایان رو از سراسر کشور دور هم جمع کرده.
شک ندارم اگه همچنان محکم و استوار به راه و هدفی که داریم ادامه بدیم، توجهات بیشتری از طرف مسئولین نسبت به اینجا جلب خواهد شد.
چون کم کم این فرضیه داره اثبات میشه که فضای مجازی به عنوان یک ابزار نوین ارتباطی، نقشی مهمتر از دنیای واقعی ایفا میکنه.
پتانسیل اینجا، نقطه قوت ما محسوب میشه که امثال من و تو باید قدرشو بدونیم مجتبی.
منتظر بیان دیدگاه های تو هم در خصوص این مصاحبه هستیم.

سلام امیر
از تو به خاطر تلاش همیشگیت برای دوستات, از عمو حسین به خاطر منطقی صحبت کردنشون و اینکه پشت بچه ها هستن و از ته دل به خاطرشون انتقاد میکنن و پیشنهاد میدن و از آقای معینی به خاطر حسن نظرشون به همنوعاشون علی الخصوص گوش کنیها تشکر میکنم
در مورد غلطهای املایی متأسفانه آقای چوبینی کاملا درست میگن و روزنامه غلط املایی زیاد داره ولی متأسفانه درست نوشتن بین نابیناها و برای نابیناها زیاد جا نیفتاده
خود من خیلی سعی کردم که بچه ها رو کمک بکنم ولی از همه طرف بهم فشار آوردن که نشه و ادامه ندم منم ادامه ندادم حالا شاید آقای معینی کاری بکنن چون روزنامه رو مدیریت میکنن و کسی نمیتونه بهشون بگه غلط بنویسید, اشکالی نداره!
نظرات عمو حسین رو هم میلایکم و بهشون به خاطر تواناییهای فراوانشون و قدرت انتقاد کردن و پیشنهاد دادن اونم منطقی تبریک میگم
همتون موفق باشید.

سلام پریسیما.
نمیدونم لفظ غلط های املایی زیاد، تا چقدر میتونه درست باشه.
اگر مستند صحبت کنیم شاید بهتر بشه در این ارتباط قضاوت کرد.
به نظرم باید مثلا یک ماه اخیر رو مد نظر قرار داد و برای نمونه، دو روز در هفته رو بررسی کرد.
روزنامه ایران سپید در هر نسخه خودش حدود ۳۲۰۰ کلمه داره.
اگه مثلا در یک ماه اخیر دو روز در هر هفته رو بررسی کنیم یعنی هشت نسخه در ماه، میشه حدود ۲۵۶۰۰ کلمه.
حالا اگه در این هشت نسخه نمونه ۲۵ کلمه غلط املایی داشته باشیم، میشه کمتر از یک هزارم درصد. یعنی کمتر از یک دهم یک درصد.
در این صورت، نمیتونیم لفظ زیاد رو برای غلط های املایی به کار ببریم.
چرا اگه تعداد این غلط ها بیشتر از ۲۵ کلمه در هشت نسخه باشه و از یک دهم یک درصد بریم به سمت نیم درصد، اونوقت میشه گفت که این مسئله نگران کننده هستش.
از خودت یه خواهشی دارم پریسیما.
بیا و لطف کن خودت که تسلط زیادی در این حوزه داری، غلط های املایی ایران سپید در یک ماه اخیر رو بررسی کن.
برای نمونه، دو نسخه در هفته رو بررسی کن. یعنی هشت نسخه در یک ماه اخیر.
هر چی غلط املایی پیدا کردی رو یادداشت کن.
فقط توجه داشته باش که غلط املایی مد نظر هستش نه غلط های نگارشی.
چون ما به خاطر محدودیت فضا، خیلی از کلماتی که در بینایی فاصله داره رو به هم میچسبونیم.
مثلا می و ها که در بینایی ها از کلمه بعدش فاصله میگیره اما ما به هم میچسبونیم.
اگه لطف کنی شخصا این تحقیق رو انجام بدی، اونوقت به صورت مستند میتونیم غلط های املایی ایران سپید رو به چالش بکشیم و بگیم مثلا در هشت نسخه که شامل بیش از ۲۵۰۰۰ کلمه هستش، فلان غلط املایی پیدا شد که میشه فلان درصد.
تو هم خیلی اشتباه کردی که اون کار ارزشمندت رو کنار گذاشتی.
شخصا از پست های غلط ننویسیم و تذکر هایی که در میل میدادی استفاده میکردم.
متأسفم که این کارو کنار گذاشتی.
اگه به راه و هدفت اعتقاد داشتی نباید این کارو میکردی.
ولو اینکه به قول خودت فشار ها زیاد شده باشه.
ممنون از توجهت

ببین من نه فرصت این کارو دارم نه برام مهمه
مجتبی یه بار یه همچین کاری رو تو یکی از پستهای گوش کن انجام داده بود میتونی بری سرچ کنی و پیداش کنی
توی یه روزنامه هشت تا غلط هم افتضاحه روزنامه ای که مروج فرهنگه نباید غلط داشته باشه

کسی که خودش دغدغه این کارو داشته، نمیدونم حالا چرا میگی اصلا واست مهم نیست.
آره نباید هشت تا هم باشه. اما اگه فقط انقدر باشه، دیگه نمیشه لفظ زیاد رو بهش اطلاق کرد.
به هر حال. اگه به قول تو به صفر برسیم که فبها.
اما وقتی این مسئله در روزنامه های رسمی کشور هم به چشم میخوره، نمیشه از ایران سپید انتظار داشت که اصلا غلط املایی نداشته باشه.
باور کن هر روز که بخش ورزشی خبرگزاری های مختلف رو چک میکنم، به قدری غلط های املایی بارزی درشون هست که…
اون پست مجتبی رو هم خوندم.
اون پست صرفا مخصوص غلط املایی نبود و غلط های محتوایی و نگارشی رو هم شامل میشد.
اما در کل. اگه واسه تو مهم نباشه. اگه واسه من مهم نباشه. اگه واسه اون مهم نباشه. پس نباید انتظاری هم برای بهبود این شرایط داشت.
چون وقتی نویسنده هیچ بازخوردی رو از مخاطبش دریافت نکنه، دیگه در کارش هم دقت و حساسیت به خرج نمیده.

سلام ۲باره، که نه سی باره. کاش از شماها بسی بسیار باشند.
به نظرم که شما رسالت خودتون رو به خوبی انجام میدین. و به مرور زمان بر اثر تجربه پخته تر، و همچنین با کمک همسر عزیزتون تبسم جان، یکی از ستاره های درخشان در این عرصه خواهین بود. همچنان که الانم هستین.
راستی آقای سرمدی من اینترنتم سرعت دانلودش پایینه به همین دلیل در این پست شما نظر تخصصی نمیدم. شرمنده.

مرسی سیتا. ممنون خعلی خعلی زیاد.
قطعا تو این راه تبسم میتونه کمک حال من باشه و به خصوص خبرگزاری ها حساسیت زیادی دارن که در کنار انتشار گزارش هاشون، حتما عکس هم کار بشه.
تبسم به خوبی میتونه در مسابقات ورزشی ویژه نابینایاان این کارو انجام بده و مکمل خوبی برای گزارش های من باشه.
موفقیت روز افزون تو رو از خدای بزرگ خواهانم.
تا همینجاش هم که تونستی علیرغم امکانات کم در محل زندگیتون به درجه استاد یاری دانشگاه برسی، خییلی ارزشمنده.
پس قدر خودت رو بدون.

سلام. خب من که مصاحبه رو زنده زنده گوش دادم خخخ
به نظر من هم یکی از مهمترین ویژگی های آقای معینی علاوه بر دانش ایشون در حوزه معلولان، عنصر بسیار ارزشمند تجربه هستش.
ما باید از این پتانسیل در ارتباطات سطوح بالا مثل مجلس و دولت استفاده کنیم.
همین که یه مقام مسئول وقت میذاره و اینچنین با حوصله در خصوص همه ی مسائل توضیح میده کلی ارزش داره و امیدوارم این روند در بین سایر مسئولین کشور هم نهادینه بشه.
شخصا انتظار نداشتم آقای معینی با این همه مشغله کاری، انقدر صبورانه به تمامی سؤالات جواب بده.
ایشون برای ساعت ۵ به امیر وقت مصاحبه داده بودن اما جلسه ایشون قبل از مصاحبه با بچه های گوش کن ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه تموم شد.
پیش خودم گفتم چون دیگه ساعت کاری انجمن باور هم تموم شده، دیگه احتمالا زیاد وقت برای مصاحبه نباشه.
اما مصاحبه امیر با ایشون تا ساعت ۸ شب به طول انجامید و ما ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه داشتیم از دفتر انجمن باور میومدیم بیرون که متوجه شدیم دوباره ایشون با یک نفر دیگه جلسه دارن و ظاهرا هم جلسه مهمی بوده.
از نظر من این خییلی ارزش داره که یه مقام مسئول، اونقدر بچه های این سایت و جامعه هدفش واسش مهمه که حتی یک بار هم در طول مصاحبه نگفتن یکم سریعتر، من باز هم بعد از این مصاحبه، جلسه دارم.
به هر حال شخصا افتخار می کنم که آقای معینی هم استانی من هستن و به این شکل زندگیشون رو وقف معلولان و رفع مشکلات اونها کردن.
امیدوارم قدردان زحمات ایشون باشیم، البته که این حرف به این معنی نیست که فقط تعریف کنیم، بلکه انتقاد سازنده قطعا هم موجب بهبود عملکرد ایشون میشه و در نهایت نفعش به هممون میرسه.
سیتا جونم مرسییی تو همیشه به ما لطف داری.

درود تبسم گرامی. ای ناقلااا شما هم حضور داشتی ولی خدا وکیلی خودم همین فکر را کردم وقتی که داشتم گوش میکردم گفتم احتمالا تبسم هم حضور داشته باشه. ولی اگه یه کاری میکردید بهتر بود خودت هم در مصاحبه مشارکت میکردی مثلا یکی از بخشها را شما مصاحبه میکردی اینطوری خیییلیییی قشنگتر میشد. سعی کن تو کارای بعدی مشارکت کنیییی. موفق باشی دختر خوبم.

تا به حال با چند نفر از مسئولین رده بالا که مصاحبه کردم، میگفتن قبلش باید سؤال ها رو هماهنگ کنی.
اما کسانی که تا به حال با آقای معینی مصاحبه کردن، میدونن که ایشون دست خبرنگار رو کاملا برای سؤال پرسیدن باز میذاره.
آره بنده خدا ایشون فکر کنم اون شب تا ۹ ۱۰ تو دفتر انجمن باور مونده بودن.

سلام.
من هم در یک باری که یه جلسه ی یک ساعته با همراهی امیر با آقای معینی داشتم، برخورد خوبی از ایشون دیدم که میتونه برای ما جای خشنودی باشه که ایشون نگاهی از بالا به همنوعانشون ندارن.
به هر حال امیدواریم که همکاری ما با هم یه بار هم شده اتفاق بیفته.
ممنون.

سلام شهروز.
به نظرم که این سایت و ایران سپید تعامل خوبی رو با هم دارن و در جلسه ای که حدود دو ماه پیش به همراه تو و مجتبی با آقای معینی داشتیم، قرار شد از مطالب مفید هر دو سایت با ذکر منبع و حفظ حقوق معنوی منتشر کننده اون اثر استفاده بشه.
امیدوارم این تعامل روز به روز بیشتر هم بشه.

سلام
من مصاحبه رو گوش کردم تعهد شغلی آقای سرمدی باعث افتخار جامعه است و مصاحبه هم از این نظر که آقای معینی بعنوان یک مسوول همنوع و از نظر من توانمند و باانگیزه ، پاسخگو بودند بسیار ارزشمند هست نظر تخصصی هم نمیتونم بنویسم چون با قوانین آشنایی ندارم ولی تمام مصاحبه های شما رو پیگیری میکنم با سپاس فراوان از شما

سلام
داشتم میرفتم وای داشت یادم میرفت که اینجا هم یه عرض ادبی بکنم!
منم مصاحبه رو کامل گوش دادم! نظر کارشناسی ندارم، ولی با تمام صحبت های جناب معینی کاملا موافقم!
بابت تمام زحمات و پیگیری های شما واقعا ممنونم!
موفق و موفقتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید