خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

صورتجلسه کمیته مناسب سازی محیط، جهت دسترسی و استفاده معلولین در فرمانداری اصفهان. منتظر نظرات و پذیرای همکاری شما گرامیان هستیم.

دوستان گرامی سلام، امیدوارم هر کجا که هستید، خوب، خوش و سلامت باشی. با توجه به لزوم آگاهی شما از رویداد های مربوط به جامعه ی معلولین، از این پس صورتجلسه ی نشستهای مربوط به این قشر را در این وبگاه منتشر خواهیم کرد. تا هم شما عزیزان از وقایع و تصمیمات ماخوذه مطلع گردید و هم در ارتباط با موارد و تصمیماتی که در این جلسات پیرامون مسائل مربوط به معلولین بینایی گرفته میشود، همکاری فرمایید.
در همین راستا توجه شما گرامیان را به صورتجلسه نخستین نشست کار گروه مناسب سازی شهرستان اصفهان که در فرمانداری این شهر برگزار گردید، جلب می نمایم. به یاری خداوند در ادامه نیز پس از دریافت هر صورت جلسه آن را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.
علیرضا حیدری
مدیر عامل انجمن روشن بین اصفَهان
تلفن تماس: 09138099369
پست الکترونیک:
roshanbin.esf@gmail.com
« دولت و ملت ، همدلی و همزبانی »

شهردار محترم اصفهان
ریاست محترم اداره تأمین اجتماعی
معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان
ریاست محترم اداره ورزش و جوانان
بخشدار محترم مرکزی، جلگه، کوهپایه، بن رود، جرقویه سفلی، جرقویه علیا ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان
مدیر کل محترم اداره آموزش و پرورش استان اصفهان
ریاست محترم جامعه معلولین شهرستان اصفهان
مدیر کل محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز اصفهان ریاست محترم انجمن ضایعه نخاعی شهرستان اصفهان
مدیر کل محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان
ریاست محترم انجمن روشن بین اصفهان
ریاست محترم انجمن نابینایان شهرستان اصفهان
مدیر کل محترم اداره حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان
ریاست محترم انجمن ناشنوایان شهرستان اصفهان
مدیر عامل محترم شرکت واحد اتوبوس رانی اصفهان و حومه
ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان
معاونت محترم توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان
ریاست محترم شعبه بانک ملی، سپه،مسکن و ملت استان اصفهان
ریاست محترم شورای اسلامی شهرستان اصفهان
ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنایی اصفهان
ریاست محترم سازمان نظام مهندسی شهرستان اصفهان
ریاست محترم سازمان بازنشستگی کشوری
ریاست محترم سازمان بازنشستگی کشوری
رئیس محترم پلیس راهور مرکز استان
ریاست محترم اداره راه و شهرسازی اصفهان
مدیر عامل محترم شرکت مخابرات استان اصفهان
رئیس محترم اداره بهزیستی شهرستان اصفهان و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان

سلام علیکم
پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد، با احترام؛پیرو دعوتنامه
شماره 4698 مورخه 20/3/94 موضوع اولین جلسه کمیته مناسب سازی اماکن شهری اصفهان بپیوست صورت جلسه کمیته مذکور ارسال
می گردد، دستور فرمایید نسبت به اجرای مصوبات اقدام لازم معمول نمایند.
فضل ا… کفیل
فرماندار اصفهان
صورت جلسه کمیته مناسب سازی مورخه 26/3/94
اولین جلسه کمیته مناسب سازی با حضور اکثریت اعضاء مورخ 26/3/94 درمحل فرمانداری اصفهان برگزار گردید:
در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردید ، سپس آقای کریم زاده معاونت محترم عمرانی فرمانداری با خیر مقدم گویی مطالب کلی را بیان و آقای نوروزی کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی بهزیستی استان مطالبی را در خصوص آمار پیشرفت مناسب سازی در اصفهان ارائه و در ادامه ادارات حاضر با توجه به مصوبات قبل و دستور کار جلسه مطالب خود را عنوان نمودند که پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل جهت ابلاغ به ادارات تابعه شهرستان مصوب گردید.
“مصوبات”
1- مقرر گردید فرماندهی پلیس راهنمائی و رانندگی با برنامه ریزی و آگاهسازی مأموران خود در شهرستان در خصوص برخورد قانونی با رانندهگانی که حقوق معلولین را در استفاده از محلهای پارک ویژه معلولین رعایت
نمی کنند تمهیداتی را اتخاذ و در صورت عدم تعریف کد جریمه ، پیگیری و نتیجه را در کمیته مناسب سازی بعدی اعلام نمایند.
2- مقرر شد کلیه ادارات عضو کمیته مناسب سازی تا پایان تیرماه نماینده ثابت خود را کتباً به دبیر خانه (بهزیستی شهرستان اصفهان خیابان احمد آباد- اداره بهزیستی) معرفی و ضمناً تأکید بر حضور دائم آنان در جلسات بعدی الزامی خواهد بود.
3- مقرر شد وضعیت مناسب سازی مبلمان شهری ، پارک ها ، پیاده روها ، سنگ فرشهای ویژه نابینایان و همچنین رفع موانع موجود از سال 1390 تا کنون با همکاری NGO های معلولین بخصوص جامعه معلولین اصفهان و انجمن
روشن بین ، گزارشی مستند و ترجیحاً مصور از وضعیت فعلی معابر تهیه و در کمیته مناسب سازی بعدی ارائه نمایند. (پیگیری توسط انجمن روشن بین ، جامعه معلولین و مشاور معلولین در شهرداری جناب آقای مهندس ابراهیمیان)
4- مقرر گردید مسئول اجرای طرح BRT و سازمان اتوبوس رانی اصفهان با توجه به مشکلات طرح شده و پیگیریهای مکرر معلولین بخصوص نابینایان ، توضیحات خود را در خصوص اصلاح موارد اعلام شده انجمن روشن بین به صورت کتبی به دبیرخانه ارائه و همچنین در خصوص راه اندازی خطوط BRT با هماهنگی NGO های معلولین (جامعه معلولین، انجمن ضایعه نخاعی، انجمن روشن بین و انجمن نابینایان ) قبل از راه اندازی خطوط جدید با هماهنگی های لازم موارد را مرتفع و گزارش هر دو مورد را در کمیته آتی اعلام نمایند.
5- مقرر شد سازمان نظام مهندسی و شهرداری اصفهان در خصوص منظور نمودن چک لیست های کنترل مهندسین ناظر قبل از صدور پایان ساخت و کنترل رعایت ضوابط مناسب سازی ، جلسه ای منعقد و با هماهنگی لازم علت عدم کنترل چک لیست ها توسط مهندسین مربوطه بررسی و نتیجه آن در کمیته مناسب سازی مطرح و نتایج را کتباً ارائه نمایند.
6- مقرر شده NGO ها (انجمن روشن بین ، انجمن نابینایان ، کانون ناشنوایان و جامعه معلولین) جلسه ای مشترک برگزار و در خصوص ارائه راهکار جهت تولیدات سازمان صدا و سیما و برنامه هائی که در راستای فرهنگ سازی عامه به منظور رعایت حقوق شهروندی و معلولین برنامه ریزی نموده و همچنین با توافق این گروهها یک شورای جمعی با عضویت نمایندگان آنها با محوریت انجمن روشن بین تشکیل و در راستای مسائل فرهنگی و ارائه برنامه های اجرائی در رسانه های جمعی برگزار و روند کلی برنامه ها و نتایج آن را در کمیته شهرستان ارائه نمایند.
7- مقرر گردید با توجه به وجود برخی موانع در تردد معلولین در سطح شهرستان که نیاز است بصورت اضطراری اصلاح و رفع گردد و جامعه معلولین و دیگر NGO ها با مستند سازی و ارائه آنها در جلسات فصلی موارد را مطرح تا اتخاذ تصمیم گردد.
8- مقرر گردید با توجه به پیگیری نابینایان عزیز و انجمن روشن بین و مکاتبه معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان طرح مناسب سازی خدمات دولت الکترونیک شامل نرم افزارهای اتوماسیون اداری و سایتهای اینترنتی سازمانها ارائه گردد ، در این خصوص ابتدا سازمان بهزیستی اصفهان اقدامات خود را انجام و نتیجه آن را در کمیته آتی ارائه نماید.(پیگیری انجمن روشن بین)
9- مقرر گردید با توجه به اعلام دبیرخانه کمیته مناسب سازی استان در خصوص تشکیل کارگروه های اجرائی جهت پیگیری مصوبات کمیته مناسب سازی استانی ، دبیرخانه پیگیری تا پس از مصوبات استانی این کار گروهها نیز در صورت نیاز و تأیید کمیته شهرستان در شهرستان اصفهان نیز تشکیل و همچنین پیشنهاد می‌گردد کار گروه بازرسی و حقوقی استان و شهرستان نیز با حضور نماینده دادستانی ، در استان و شهرستان درخصوص پیگیری حقوق شهروندی معلولین بخصوص مناسب سازی و تردد آنها تشکیل گردد. (پیگیری سازمان بهزیستی)
10- مقرر گردید جامعه معلولین نقشه مناسب سازی شهرستان اصفهان را تهیه و فعلاً جهت بررسی و شروع طرح با پیگیری مشاور معلولین استاندار و همچنین مشاور معلولین در شهرداری اصفهان طرحی تهیه و با هماهنگی دستگاههای عضو تکمیل و ابلاغ گردد.(پیگیری جامعه معلولین)
11- مقرر گردید شهرداری اصفهان و همچنین کمیسیون ماده100 ، شهرداری در خصوص تأکید بر کنترل رعایت ضوابط مناسب سازی و پایان کار ساختمانهائی که در حال اخذ مجوز می باشند بایستی ضوابط
مناسب سازی را قبل از صدور پایان کار رعایت نمایند.

۲ دیدگاه دربارهٔ «صورتجلسه کمیته مناسب سازی محیط، جهت دسترسی و استفاده معلولین در فرمانداری اصفهان. منتظر نظرات و پذیرای همکاری شما گرامیان هستیم.»

جناب آقای صابری سلام، منظور از انجمن نابینایان در این صورت جلسه،جامعه نابینایان اصفَهان است. منظور از نقشه جامع مناسب سازی هم طرحی است که کمیته ی مناسب سازی در جهت مناسب سازی مبلمان شهری اصفهان، متناسب با نقشه ی این شهر در دست تدوین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید