خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

شورای فرهنگسازی و اطلاع رسانی در انجمن روشن بین اصفهان تشکیل شد. به همفکری شما دوستان گرامی و مخاطبین فهیم وبگاه گوش کن نیازمندیم.

دوستان عرجمند، سلام، امیدوارم هر کجا که هستید، خوب، خوش و سلامت باشید و از این واپسین روزهای فصل گرم و زیبای تابستان نهایت لذت و استفاده را ببرید. همانگونه که مستحضرید، حدود ده تا پانزده درصد جمعیت کشور ما را افراد معلول به خود اختصاص داده اند. اگرچه این افراد توانسته اند با تلاش و پشتکار و استفاده از توانمندیها و استعدادهای خود، بر موانع پیش رو چیره شده و ب موفقیت های گوناگونی در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی نائل آیند. لیکن متاسفانه از آنجا که در ارتباط با مسائل مربوط به این قشر
اطلاع رسانی برنامه ریزی شده و کارشناسانه کافی صورت نگرفته است، دیگر اقشار جامعه اطلاعات چندانی پیرامون توانمندی ها، حقوق مسلم و نیازهای واقعی این قشر ندارند. در واقع میتوانیم اینگونه نتیجه بگیریم که در کشور ما اقدامات اصولی کافی در جهت فرهنگسازی پیرامون مسائل مربوط به افراد معلول صورت نگرفته است. همین مساله نیز سبب شده معلولین در جامعه ما با مشکلات فراوانی مواجه گردند. مشکلاتی که به هیچ وجه، ناشی از معلولیتشان نیست بلکه فقط و فقط در نگرش نادرست اقشار مختلف جامعه نسبت به ایشان ریشه دارد. با توجه به این مسائل و اهمیت زیربنایی که فرهنگ و فرهنگسازی در رشد و اعتلای هر جامعه دارد، از طرف انجمن روشن بین اصفهان طرح تشکیل شورای فرهنگسازی و اطلاع رسانی به منظور استفاده از توانمندیها و استعدادهای گروه های مختلف معلول و همچنین به کارگیری ظرفیت ها و امکانات فرهنگی موجود در سازمان ها و مؤسسات مختلف، نظیر صدا و سیما، رسانه های مکتوب، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،
قابلیت های موجود در سازمانهایی نظیر شهرداری، فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی در راستای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اجرای اقدامات منظم و کارشناسی شده به منظور اصلاح نگرش عموم نسبت به مسائل مربوط به معلولین مطرح گردید و از تمامی تشکلهای فعال در امور معلولین اصفهان درخواست گردید در تشکیل این شورا با این انجمن همکاری نمایند. در نخستین جلسه این شورا که در تاریخ دوشنبه، نهم شهریورماه برگزار گردید. آقایان صالحی از انجمن معلولین ضایعه نخاعی، جلوان از جامعه معلولین جسمی، معصومزاده از انجمن علمی فرهنگی موج نور، صمیعی و توسلی از جامعه اسلامی نابینایان، حیدری، خادمی و رحمانی از انجمن روشن بین اصفهان، جباری مدیریت آموزشگاه نابینایان شهید احمد سامانی، وحید صابری از نابینایان صاحبنظر در امور فرهنگی و خانمها سجادی از اداره کل بهزیستی شهرستان اصفهان، رجبی از جامعه معلولین جسمی و نصر از انجمن حمایت از کودکان بهشت حضور داشتند. در این نشست ابتدا آقای محمدجواد خادمی رئیس هیات مدیره انجمن روشن بین اصفهان به تشریح فعالیت های انجمن روشن بین و لزوم هماهنگی تشکلها بایکدیگر پرداخت و در ادامه، آقای علیرضا حیدری مدیر عامل این انجمن ضمن بیان طرح تشکیل شورای فرهنگسازی و اطلاع رسانی، اهمیت تشکیل این شورا، فعالیت های پیشبینی شده برای آن و همچنین لزوم همفکری و هم افزایی فی مابین تشکلهای فعال در امور معلولین و معلولین صاحبنظر در جهت اجرای اقداماتی در راستای فرهنگسازی پیرامون مسائل مربوط به معلولین را تشریح نمود و در ادامه نیز آقایان صابری، خادمی، جباری و جلوان و همچنین سرکار خانم نصر به بیان نقطه نظر های خویش پیرامون فرهنگ سازی و همچنین تشکیل شورای مذکور پرداختند و در نهایت نیز به سؤالات حضار در این رابطه پاسخ داده شد. در پایان مقرر گردید، در جلسه ای که در تاریخ سهشنبه 31 شهریور راس ساعت پنج بعد از ظهر با حضور نمایندگان تشکلها و معلولین صاحب نظر در مجتمع خدمات بهزیستی شهدای هفتم تیر اصفهان برگزار می گردد، اعضای شورای مذکور انتخاب و فعالیت های آن آغاز گردد.
با توجه به اهمیت تشکیل این شورا و همچنین اهمیت فراوان دریافت نظرات شما دوستان گرامی از تمامی مخاطبین فعال در عرصه های گوناگون مربوط به زمینه های فرهنگی دعوت مینمایم، ضمن پیوستن به این شورا، ما را در پیشبرد اهداف فرهنگی0 مد نظر یاری نموده و پیشنهادات سازنده ی خود را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهید. با این امید که در سایه ی الطاف ایزد یکتا و با همکاری و همفکری تشکلهای فعال در امور معلولین و مساعدت شما گرامیان بتوانیم، در راستای آشنایی هر چه بیشتر اقشار جامعه با مسائل مربوط به معلولین، بهبود نگرش عاهاد جامعه نسبت به توانمندیههای این قشر و به طور کلی فرهنگسازی به عنوان مساله ای زیربنایی و اصولی گامهایی پرثمر برداریم.
علیرضا حیدری
مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان
تلفن
09138099369
پست الکترونیک
roshanbin.esf@gmail.com

۶ دیدگاه دربارهٔ «شورای فرهنگسازی و اطلاع رسانی در انجمن روشن بین اصفهان تشکیل شد. به همفکری شما دوستان گرامی و مخاطبین فهیم وبگاه گوش کن نیازمندیم.»

تشکر میکنم از اطلاع رسانیتون، براتون آرزوی موفقیت دارم. کاش از محله هم نماینده ای حضور داشته باشه، چون این روزها فضای مجازی هم بخشی از واقعیت زندگی مردم و همچنین معلولین هست، پس اگر فرهنگسازی را به فضای مجازی هم تعمیم دهیم در جهت آگاه شدن و آگاه ساختن معلولین و جامعه در فضای مجازی قدمی بلند برداشته میشود.

اولا که سلام علیکم.
دوم که خیلی نوشتید ولی نفرمودید چطوری عضو این شورایی که میفرمایید بشیم آیا؟
سوم که انتظار می رفت مدیر یا مدیر عامل یا سخنگوی ی انجمن که شورای فرهنگسازی و اطلاعرسانی تأسیس میکنه، غلط در متنش نداشته باشه.
اولین غلط:
بهبود نگرش عاهاد جامعه نسبت به توانمندیههای این قشر.
فکر کنم ه اضافه زدید که صفحه خوانم اینطوری میخونه.
دومین غلط که فکر کنم به صورت نقطه اضافه هستش:
دعوت مینمایم، ضمن پیوستن به این شورا، ما را در پیشبرد اهداف فرهنگی۰ مد نظر یاری نموده.
خوب این صفر اینجا چه کار میکنه الان؟ متن رو قبل از اینکه بفرستید، ی نگاه بهش بندازید خداییش!
یعنی الان من باید اصلاح کنم آیا؟
اینطوری میشه فرهنگسازی کرد الان آیا؟
با پوزش لطفا به ادامه ی همکارانم توجه فرمایید:

با سلام و خسته نباشید.
امیدوارم این شورا کارهای اجرایی، عملی و علمی انجام دهد و سرنوشتش مثل بسیاری از کارگروه‌های دیگر در دیگر انجمنها نشود تا بتوان به نتیجه‌ای درست و سریع رسید. ضمن آنکه فی نفسه حرکت درست و به جا است و باید سعی کرد از تمامی ظرفیت‌ها در تمامی تشکل‌ها و حتی افرادی خارج از تشکل‌ها استفاده نمود.
امیدوارم همه تشکل‌ها بی‌دریغ با شما همکاری کنند.

آقای صابری، ی پاسخ منصوب به آقای حیدری واسه شما اینجا نوشته شده بود ولی چون از داخل نام کاربریش نبود، من شک کردم که آیا خود علیرضا حیدری این کامنت رو فرستاده یا ی نفر سعی کرده به جای آقای حیدری جعل کامنت کنه. این شد که کامنت مشکوک رو حذف کردم. ایشالا اگه کسی رسما خواست جواب من یا شما رو بده، از داخل نام کاربریش وارد میشه کامنت میده که شک ما مبنی بر جعلی بودن هویتش برطرف بشه.
گفتم بگم مدیون نشم

دیدگاهتان را بنویسید