خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

برگزیده شدن مقاله ی ما در دو همایش بزرگ کشور ویژه نابینایان +متن چکیده مقاله

سلاااام به بچه های محله
ما که خییلی خییلی خوبیم. شما چطور؟
مهر ماه امسال، دو همایش بسیار مهم در ارتباط با نابینایان در کشور برگزار میشه
یکی همایش چالش های نابینایان و کمبینایان در شیرازکه چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 مهر توسط بنیاد توانگران کارآفرین نور برگزار میشه.
همایش دوم هم با نام
همایش ملی جامعه بینا، شهروند نابینا
21 و 22 مهر در دانشگاه کاشان برگزار میشه.
خوشبختانه مقاله ما هم که در چند ماه گذشته مشغول نگارشش بودیم، در هر دو همایش پذیرفته شده.
مقاله ما با نام طراحی یک فرایند مناسب جهت توانمند سازی معلولان با آسیب بینایی،
برگزیده مقالات با ارائه سخنرانی در همایش چالش های نابینایان و کم بینایان در شیراز شد.
همین مقاله تونست به عنوان برگزیده چاپ در مجموعه مقالات همایش ملی جامعه بینا، شهروند نابینا در کاشان هم انتخاب بشه.
ما برای ارائه مقاله خودمون فردا راهی شیراز هستیم.
امیدواریم فرصتی دست بده تا در این سه روز، هم محلی های خوب خودمون در شیراز رو ملاقات کنیم.
پنجشنبه شب به تهران بر میگردیم تا هفته آینده در همایش کاشان شرکت کنیم.
البته افرادی که در همایش جامعه بینا شهروند نابینا در کاشان ارائه مقاله هم نداشتن، میتونن در این همایش شرکت کنن.
اما به جهت هماهنگی برای اسکان، حتما با دبیر خونه این همایش برای ثبتنام هماهنگ کنید.
در ادامه، چکیده مقاله خودمون رو که در هر دو همایش برگزیده شده رو واستون میذاریم.
اصل مقالمون هم که بسیار مفصل تر از چکیده فعلی هستش، باشه برای یک فرصت دیگه.
خوشحال میشیم مطالعه کنید و نظر بدین.
فدای مهربونی هاتون
طراحی یک فرایند مناسب جهت توانمند سازی معلولان با آسیب بینایی.
نویسندگان:
تبسم چلوی, کارشناس پژوهشگری علوم اجتماعی, دانشگاه سراسری آیت الله بروجردی، مددکار.
امیر سرمدی، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی, دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، روزنامه نگار.
بروجرد, تابستان 1394
چکیده
در جامعه ی امروزی، با توجه به پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف اهمیت بسزایی دارد. در این راستا، نقش مدیریت نیروی انسانی ماهر در جامعه، روز به روز پر رنگ تر می شود. نابینایان و کم بینایان به عنوان یک قشر آسیب پذیر، بیش از سایر اقشار جامعه نیاز به حمایت دارند. اینجا است که سازمان بهزیستی و سایر ارگان های مربوطه وظیفه دارند، با برنامه ریزی صحیح، آموزش مهارت های لازم و تأمین تجهیزات توانبخشی، زمینه حضور برابر نابینایان با سایر مردم در جامعه را فراهم کنند.
به طور کلی بر اساس این بررسی, عوامل مؤثر بر اشتغال به دو دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از: الف )موانعی که به واسطه آموزش مستقیم یا غیر مستقیم به آسیب بینایی بر می گردد، مانند: درونی سازی تعهدات و توانایی ها و همچنین عدم تربیت و آماده سازی نابینایان جهت اشتغال در مشاغل مختلف جامعه. ب )موانع نگرشی و رفتاری ، از جمله نگرش کارفرمایان ، نگرش همکاران و نگرش عموم مردم جامعه.
در این مقاله، هدف این است که با مبنا قرار دادن نقش سازمان بهزیستی و سایر ارگان های مربوطه و همچنین نقش آموزش و فرهنگ عمومی جامعه در توانمند سازی نابینایان و کم بینایان، یک طرح مناسب در این زمینه ارائه کنیم.
جامعه آماری در این مقاله, نابینایان و کم بینایان تحت پوشش سازمان بهزیستی شهرستان بروجرد است. این پژوهش از نوع تبیینی، با طرح پیمایش است. در این پژوهش، از تکنیک پرسشنامه استفاده شده و روش تحلیل در این تحقیق، کمی است.
این بررسی نشان داد عوامل زیادی در اشتغال افراد با آسیب بینایی مؤثر هستند. از جمله این عوامل: می توان به آموزش , فرهنگ عمومی جامعه, نقش سازمان بهزیستی و ارگان های مربوطه و… اشاره کرد.
کلیدواژه: توانمند سازی نابینایان; طراحی فرایند مناسب برای توانمند سازی نابینایان; موانع اشتغال نابینایان; سازمان بهزیستی.
زمینه و بیان مسأله
توانمند سازی معلولان یکی از اصولی ترین راهبرد های سازمان ملل و کشورهای عضو در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی آنان است. اعلامیه مربوط به¬حقوق معلولان در سال 1975 میلادی، در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده و به امضای کشور های عضو رسیده است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مفاهیم قابل تعمیم بسیاری به حقوق اساسی و شهروندی معلولان اشاره دارد. به طور مشخص، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اقدام دیگری است که در اردیبهشت ماه سال 1383 ه.ش توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این امر نشان می دهد در سال های اخیر، یک نگرش مثبت نسبت به تدوین لایحه و تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در ایران وجود داشته است. این در حالی است که بیکاری و عدم توانمند سازی معلولان با آسیب بینایی، یکی از چالش های اصلی پیش روی معلولان است که موجب انزوا و سرخوردگی آنان و عدم حضور مؤثرشان در جامعه شده است. حال سؤال این است که چرا با وجود وضع قوانین ملی و بینالمللی در جهت حفظ و تأمین حقوق معلولان در حوزه¬های مختلف اجتماعی، بالاخص در حوزه اشتغال، همچنان آمار اشتغال معلولان با آسیب بینایی به شدت پایین بوده و شکاف معناداری بین اشتغال معلولان با سایر اقشار جامعه مشاهده می¬شود؟ این نکته جای تأمل دارد که چرا در سال های اخیر، هیچ تلاشی در جهت توانمند سازی معلولان و رفع موانع اشتغال آنها نشده است؟
متغیر وابسته در این پژوهش، توانمندی معلولان با آسیب بینایی است که تحت تأثیر متغیر های مستقلی همچون آموزش (شامل: درونی سازی تعهدات و توانایی ها، همچنین عدم تربیت و آماده سازی نابینایان جهت اشتغال در مشاغل مختلف )فرهنگ عمومی جامعه (موانع نگرشی و رفتاری، از جمله نگرش کارفرمایان، نگرش همکاران و نگرش عموم جامعه) قرار گرفته است.
نظام های آموزشی، نقش بی بدیلی در شناسایی و شکوفایی استعداد ها، تربیت پذیری، هنجارپذیری، جامعه پذیری، پیشرفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع ایفا می کنند و نظریههای مختلف، تأثیر فراوان کارکرد نظام آموزشی را بررسی و تأیید کرده اند. از دیدگاه دورکیم، آموزش و پرورش ساز و کاری است که جامعه از طریق آن «بزرگسال آرمانی» خود را تولید می کند. (شارع پور: ص 17) ، پارسونز نیز از دیدگاه کارکردی کلاس درس را عامل اجتماعی شدن می داند. بدین معنا که کلاس درس عاملی است که از طریق آن شخصیت افراد به گونه ای تربیت می شود که بتواند برای ایفای نقش های بزرگسالی آمادگی داشته باشد. (ریتزر, 1981) ویلیام چمپلیس می گوید ما دو نوع قانون داریم: قانون در کتاب و قانون در عمل. قانون در کتاب ایدئال قوانین است و همه چیز خیلی خوب جلوه می کند ولی قانون در عمل، چهره ای ظالمانه از حاکمان را نشان می دهد. ما نیز قانون حمایت از حقوق معلولان را داریم, اما این قوانین، عمدتاً قانون در کتاب هستند و بسیاری از مواد آن تا به حال عملی نشده است.
موضوع مورد مطالعه¬ی ما، طراحی یک فرایند مناسب جهت توانمند سازی معلولان با آسیب بینایی است. لذا پژوهش هایی که در بخش مرور ادبیات میباید مورد نقد قرار گیرند، علی القاعده آنهایی هستند که خط ارتباطی تبیینی را در کار خود لحاظ کرده¬ باشند. اما از آنجایی که چنین پژوهش هایی کمیاب هستند، به ناچار باید به کار هایی اشاره کنیم که دستکم دو متغیر اصلی را با هم ارتباط داده باشند. در مقاله¬ی نیما آقایی (1389) به مهمترین مشکلات معلولان که به تعاریف متعددی از انواع معلولیت ها اختصاص دارد پرداخته، همچنین به پاره¬ای از مشکلات معلولان اشاره شده و راه حل هایی برای رهایی معلولان از این مشکلات ارائه شده است. مقاله «معلولیت، فقر، طرد اجتماعی» توسط حسنی و صفری (1387)به بررسی اطلاعات مربوط به افراد معلول در ایران و خدمات حمایتی و اقداماتی که به این افراد امکان دسترسی به فرصت های زندگی را می دهد می پردازد. نتایج آن حاکی از آن است که در ایران افراد معلول به دلایلی چون محرومیت درآمدی، مشخص نبودن میزان و نوع اشتغال، فقر قابلیتی در خصوص شاخص آموزش و فقدان اعتبارات لازم جهت اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، در شمار فقیرترین و مطرودترین افراد جامعه قرار دارند. در مقاله «اشتغال و کارآفرینی » منتشر شده در پورتال اصفهان چنین آمده است: در سال های اخیر که طرح حمایت از بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین به اجرا درآمده است، به دلیل ناهمگونی این طرح با شرایط خاص معلولان و مددجویان، امکان بهره مندی گروه عظیمی از آنان از مزایای این طرح فراهم نشده است.
با توجه و دقت نظر در مقالات مطرح شده ی فوق، همه ی آنها به بررسی مشکلات معلولان بطور کلی پرداخته اند و با توجه به مطالعات انجام گرفته, راهکار مناسبی که چگونگی رفع موانع توانمند سازی معلولان با آسیب بینایی را مطرح کند و همچنین قابلیت اجرایی در جامعه داشته باشد را ارائه نکرده اند. بنابراین مقاله حاضر بنا دارد، با توجه به محدودیت و موانع اشتغال و توانمندی جامعه¬ی آماری, یک راهکار و طرح مناسب در این راستا ارائه کند.
روش
الف) شرکت کنندگان:
شرکت کنندگان در این پژوهش, نابینایان و کم بینایان تحت پوشش سازمان بهزیستی شهرستان بروجرد هستند؛ بنابراین واحد تحلیل ما فرد است. برای گردآوری اطلاعات به نابینایان و کم بینایان مراجعه شده؛ لذا واحد مشاهده ما نیز فرد است. جامعه آماری 170 نفر و حجم نمونه آماری 17 نفر است که 10 نفر(58.8%) پسر و 7 نفر(41.2%) دختر به طور تصادفی ساده انتخاب شدند.
بازه ی سنی شرکت کنندگان بین 20 تا 40 سال است. میزان تحصیلات شرکت کنندگان: زیر دیپلم 11.8%, دیپلم 29.4%, کاردانی 11.8% و کارشناسی 47.1% است.
ب) ابزار
این پژوهش از نوع تبیینی با طرح پیمایش یا بررسی در یک مقطع زمانی (T) انجام گرفته است. در روش پیمایش از تکنیک¬های مختلفی برای گردآوری اطلاعات استفاده می شود که مهمترین و پرکاربردترین این تکنیک¬ها پرسشنامه است. (بیکر،1386،196) که در این تحقیق نیز از پرسشنامه استفاده شده است. روش تحلیل در این تحقیق کمی است.
اعتبار(validity) عبارت است از: میزان انطباق مشاهدات و پرسش¬های تحقیق با هدف اصلی تحقیق (ازکیا،500:1389)
در این تحقیق، جهت تعیین دقت ابزار سنجش از اعتبار صوری که زیر مجموعه اعتبار محتوا است، استفاده کرده ایم. برای سنجش اعتبار صوری، گویه¬های طراحی شده را زیر نظر اساتید صاحب¬نظر سنجیده¬ایم.
پایایی (relibility ) عبارت است از: ثبات اندازه¬¬¬ها در دفعات اندازه¬گیری. (همان) در این تحقیق، پایایی ابزار سنجش به وسیله¬ی «آلفای کرونباخ» در نرم افزار spss اندازه¬گیری شده است. معمولاً دامنه ضریب پایایی بین صفر و یک است (1≥ά≥0) میزان قابل قبول آلفا به تفکیک گویه¬های هر متغیر باید حد اقل 0.7 باشد. میزان آلفای متغیرها عبارت است از: درونی سازی 0.50 , میزان تخصیص افراد در مشاغل مختلف جامعه0.77 , نگرش منفی کارفرمایان0.4 , نگرش منفی عموم 0.84
ج) شیوه ی اجرا
این پژوهش در سطح شهرستان بروجرد استان لرستان اجرا شده است. بطوری که پس از طرح پرسشنامه, به سازمان بهزیستی مراجعه کردیم و جامعه ی آماری خود را مشخص نمودیم. سپس با نمونه گیری ساده، 10 درصد از حجم آن را مورد مطالعه قرار دادیم. بدین صورت که پرسشنامه ای که شامل 25 سؤال پنج گزینه ای(طیفی از بسیار کم تا بسیار زیاد) بود بین افراد مورد مطالعه تقسیم شد. پس از جمع آوری داده ها آنها را با نرم افزار spss به طوری که به گویه ها نمره ای از بازه¬ی 1 تا 5 داده شد, مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم.
نتایج
همانطور که در روش اشاره شد, داده ها را با نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. به جهت اینکه مطالعه مبتنی بر کشف رابطه بین متغیرها است, فقط یکی از جداول ذکر میشود و اطلاعات سایر جداول گزارش داده میشود.
جدول1: همبستگی پیرسون درونی سازی ارزش ها و اشتغال نابینایان
اشتغال درونی سازی میانگین از100

اشتغال
Pearson Correlation 1 .420
Sig. (2-tailed) . .00
N 17 17 54.5

درونی سازی

Pearson Correlation .420 1
Sig. (2-tailed) .00 .
N 17 17

از جدول همبستگی پیرسون تخصیص مشاغل و اشتغال و توانمند سازی نابینایان، اطلاعات زیر بدست آمد:
N=17 , p=0.5 , sig=0.02 R=29.9%
از جدول همبستگی پیرسوننگرش منفی عموم و اشتغال و توانمند سازی نابینایان، اطلاعات زیر بدست آمد:
N=17 , p=0.05 , sig=0.81 ,R=31.3
از جدول همبستگی پیرسون نگرش کارفرمایان، اشتغال و توانمند سازی نابینایان، اطلاعات زیر بدست آمد:
N=17 ,p=0.37 , sig=0.00 , R=9.
بحث
با توجه به اطلاعات مندرج در جداول همبستگی پیرسون، فرضیات تحقیق بصورت زیر تأیید یا رد میشوند:
فرضیه اول: به نظر میرسد بین وضعیت اشتغال و توانمند سازی نابینایان و کم بینایان و درونی سازی تعهدات و توانایی های آنها وابستگی وجود دارد. با توجه به میزان sig می توان نتیجه گرفت که رابطه معناداری بین اشتغال و درونی سازی ارزش ها و مسئولیت پذیری وجود دارد. بنابراین فرضیه تحقیق تأیید می¬شود.
فرضیه دوم: به نظر می رسد بین وضعیت اشتغال نابینایان و کم بینایان و تخصیص مشاغل مختلف در جامعه، وابستگی وجود دارد. با توجه به اطلاعات بدست آمده می توان گفت که بین اشتغال و توانمند سازی نابینایان و تخصیص مشاغل مختلف در جامعه، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرضیه سوم: به نظر میرسد بین وضعیت اشتغال نابینایان و کم بینایان و نگرش منفی عموم جامعه، وابستگی وجود دارد. با توجه به میزان sig فرضیه پژوهش(H0) مبنی بر اینکه “رابطه معناداری بین اشتغال نابینایان و نگرش منفی عموم جامعه وجود ندارد” پذیرفته می شود . (علت رد شدن این فرضیه، ممکن است به خاطر ناقص بودن گویه ها یا نامفهوم بودن سؤالات پرسشنامه برای شرکت کنندگان باشد.)
فرضیه چهارم: به نظر میرسد بین وضعیت اشتغال و توانمند سازی نابینایان و کم بینایان و نگرش منفی کارفرمایان وابستگی وجود دارد. با توجه به اطلاعات موجود در جدول “بین اشتغال و توانمند سازی نابینایان و نگرش منفی کارفرمایان، رابطه معناداری وجود دارد.”
طبق نتایج به دست آمده در این پژوهش، از جمله مهمترین موانع اشتغال برای افراد با آسیب بینایی، موانع آموزشی و نگرشی است که نگرش های منفی کارفرمایان بیش از همه مورد تأیید قرار گرفته است. آموزش نابینایان در درونی سازی ارزش ها، از بدو ورود به مدرسه آغاز می شود. آنها باید به گونه ای تربیت شوند که نقص بینایی خود را کاملاً درک کرده و در جهت توانمند ساختن خود و برداشتن شکاف بین خود و جامعه گام بردارند. از طرفی دیگر، مشاغل مختلف در جامعه باید به گونه ای برای معلولین با آسیب بینایی تعریف شود که کاملاً تنوع داشته باشد. متأسفانه مسئولین و عموم افراد جامعه چنین می پندارند که یک فرد نابینا فقط در شغل اپراتوری می تواند مشغول به کار شود. حال آنکه امروزه نابینایان و کم بینایان با توجه به پیشرفت های تکنولوژی, در بسیاری از مشاغل می توانند کارامد باشند. نقش اساسی توانمند سازی نابینایان و کم بینایان، به سازمان بهزیستی بر می گردد. از این رو، می بایست این سازمان با شناسایی نابینایان و کم بینایان و کشف استعداد های نهفته ی آنها و انجام مشاوره، به عنوان واسط بین نابینایان و جامعه عمل کند. ضروری است سازمان بهزیستی با بررسی زمینه های شغلی، ایجاد بستر های مناسب برای نابینایان، بررسی عوامل مؤثر در بی کاری آنها و تلاش در جهت رفع این عوامل، گام بردارد. همکاری با ارگان ها و نهاد های دیگر مانند آموزش و پرورش استثنایی، آموزش عالی، سازمان فنی حرفه ای و… از دیگر وظایف سازمان بهزیستی در این زمینه است، که می بایست با کمک گرفتن از مشاوره ی حرفه ای، نابینایان را به عنوان نیرو های توانمند، به سمت جامعه سوق دهد. زمینه سازی جهت اشتغال نابینایان و کم بینایان به عنوان یک فرایند تدریجی و مستمر علاوه بر جنبه های فنی و تخصصی, نیاز به بستر های مناسب دارد. یکی از این بستر ها، فرهنگ جامعه است. اگر رفتار و فرهنگ یک جامعه جنبه ی منفی داشته باشد، احتمال به نتیجه رسیدن اشتغال نابینایان در جهت مثبت، فوق العاده پایین خواهد بود. عدم درک نابینایان در جامعه و ناتوانی مردم در برقراری ارتباط با آنها، مانع مهم دیگری برای اشتغال نابینایان در جامعه محسوب می شود. از مهمترین علل این معضل اجتماعی نیز می توان به عدم اطلاعات صحیح و نبود شناخت کافی نسبت به توانایی های نابینایان و کم بینایان اشاره کرد.
نتیجه اینکه سازمان بهزیستی بعنوان متولی امور معلولان، وظیفه دارد زمینه فرهنگ سازی, آموزش مناسب و تعریف مشاغل مختلف در جامعه جهت توانمند سازی معلولان خاصه معلولان با آسیب بینایی را فراهم سازد.
ما در طی این پژوهش، با محدودیت های زیادی مواجه بودیم. از جمله این محدودیت ها، میتوان به عدم همکاری بهزیستی شهرستان بروجرد در دادن اطلاعات نابینایان تحت پوشش خود و نبود منابع کتابخانه ای در باره ی موضوع مورد مطالعه اشاره کرد.
منابع
1) آقایی, نیما, (1389), مهمترین مشکلات معلولان, 30/5/1392
2) ازکیا،مصطفی،(1389), روش¬های کاربردی تحقیق، تهران،انتشارات کیهان،چاپ دوم.
3) بیکر،ترزال، نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، هوشنگ نایبی(1386)، تهران،نشرنی, چاپ پنجم.
4) حسینی, صفری, سید حسین, فاطمه, ( 1387), معلولیت,فقر, طرد اجتماعی, مجله رفاه اجتماعی, شماره 30 و 31, صفحه 265 تا 284
5) ریتزر، جورج، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، محسن ثلاثی, (1389)، تهران, نشر علمی
6) شارع پور، محمود، (1389), جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران، نشرسمت، چاپ هشتم.

۳۱ دیدگاه دربارهٔ «برگزیده شدن مقاله ی ما در دو همایش بزرگ کشور ویژه نابینایان +متن چکیده مقاله»

سلام امیر و تبسم زوج با اراده و سختکوش. کارتون خیلی درسته، مقاله‌تونم خیلی کارشناسی شده و مدون نوشته شده امیدوارم بعدا همه‌شو اینجا بذارین تا ما هم مستفیض بشیم. امیدوارم تو زندگی مشترک‌تونم همیشه موفق باشین و دوتایی در خدمت به جامعه نابینایان بکوشین، سفر دو نفری زن و شوهریم خعلی باحاله من تجربشو دارم، برین بچرخین، حتما برین یه رستوران خوشگل و یه ناهار و شام مشتی بزنین، بعدشم بستنی و دسر خوشمزه یادتون نره، خلاصه لذت ببرین و کیف کنین. پیروز باشین

سلام جناب مصدق
حتما کار هایی که گفتین میکنیم خخخ
فقط امیر میگه شماره کارت بدم انتقال وجه کنید آیا؟ خخخ
چون خرج این از خرج کل همایش فکر کنیم بیشتر بشه.
در هر صورت جای دوستان رو خالی میکنیم.
مقاله کامل رو هم بعد از ثبت و طی کردن مراحل قانونی حتما منتشر خواهیم کرد.
الان امکانش فراهم نیست.

به به…عروس و دوماد محله… باریک الله…
حالا مقاله به اسم امیر و تبسمه؟ یا به اسم امیر خالیه؟ یا تبسم خالی؟
اگر به اسم امیر خالیه که من وایسادم اینجا تو جاده شیراز تا بکشمت تبسم…
اگر به اسم هر جفتتونه که من وایسادم اینجا تو جاده شیراز تا باهاتون بای بای کنم تبسم…
اگر به اسم تبسم خالیه که من وایسادم اینجا تو جاده شیراز که یه گاو جلو اتوبوستون قربونی کنم تبسم…
هی…بهرحال من وایسادم جاده شیراز…خخخخخ…
خوش باشید و موفق…

سلام رهگذر. در هر صورت وایسا تو جاده شیراز رد شدیم باهات بای بای کنیم خخخخ
نه هر دوتامون در نگارش این مقاله سهم داشتیم.
البته گوشتو بیار جلو؟ سهم من یکم بیشتر بوده. ههه
این چند روز هم همش درگیر طراحی فایل پاورپوینت مقاله برای روز سخنرانی هستیم.

سلاااام تبریک تبریک عسیسم تبسم جانم میدونی که قبلا تبریکت گفته بودم.
ولی موندم که اگه قرار بود اینجا بهمون بگین پس چرا به برخی گفتین قار قار خخخخ
ولی واقعا خوشحالم که کنار همدیگه دارین تلاش میکنین.
راسی خواهر گلم از نظر اخلاق علمی فرستادن یک مقاله عین هم در دو جا بعدا به رزومه ات مشکل میزنه اینو گفتم چون قبلا برا خودم پیش اومده یک مقالم همزمان دو جا پذیرش گرفت؛ استادم گفت یکی را کنسل کن. بعدا برات خوب نیست. تازه ی چیزایی هم گفت که بعدا به خودت میگم خخخخخ
ها یک سوال دیگه پرسشنامه ات محقق ساخته بود آیا یا نه؟ آخه اشاره نکرده بودین اگه محقق ساخت بود باید اشاره میشد و یا هم که نبود باید اسم پرسشنامه آورده میشد. هر چند به گمانم خود ساخته همون محقق ساخته بوده.
آقای سرمدی شما هم خسته نباشین. تبسمم گلم خودت هم خدا قوت عزیزم
کاش یک روزی فرصت پیدا کنین این پژوهش رو به صورت آزمایشی هم اجرا کنین. که خعیلی عالی میشه.
به امید دیدار پیروز باشین.

سلاااام عزیزم.
خب اون کلاغه قار قار کرده دیگه به ما چه خخخخ
آره گلم تحقیق خودساخته بوده.
یعنی سؤالات پرسشنامه رو خودمون بر اساس گویه هایی که داشتیم طراحی کردیم و صحتشو زیر نظر افراد صاحبنظر سنجیدیم.
ما این پرسشنامه رو در جامعه آماری کوچکتری پیاده کردیم.
یعنی ۱۷ نفر از نابینایان و کمبینایان بروجرد پرسشنامه ما رو پر کردن.
در همین حد هم کلی با مشکل رو به رو شدیم
بهزیستی برای دادن آمار مددجویان واقعاً سنگ اندازی میکرد.
بنا بر این اگه بخوایم این طرح رو در سطح ملی اجرا کنیم، نیازمند هزینه های بسیار هستش.
در خصوص ارائه هر دو مقاله به هر دو همایش هم درست میگی.
اما ما این مقاله رو در اصل اختصاصی برای همایش شیراز نوشته بودیم.
بعدا خانم دکتر نیکخواه که دبیر علمی همایش کاشان هستن به امیر گفته بوده شما میتونید مقالتون رو برای همایش جامعه بینا شهروند نابینا هم ارسال کنید.
از اونجایی که این همایش درجه علمی هم داره برای کاشان هم ارسال کردیم.

سلااام بر شاه داماد و ماه عروس محله خوشحالم که شما رو به زودی هم در شیراز و هم در کاشان ملاقات خواهم کرد منم تقریبا وضعیت مشابهی شبیه شما دارم یعنی پذیرش مقاله برای هر دو همایش و اگر خدا بخواد هر دو جا رو هم میام بقیه صحبت ها هم بمونه برای دیدار از نزدیک روز و روزگارتون خوش و شیرین

ای کاش سایر دوستانی هم که تو این همایش ها شرکت میکنند اینجا اعلام میکردند تا بدونیم کدوم یک از دوستان رو ملاقات خواهیم کرد راستی خود شما خبر نداریم که کدوم یک از هم محله ای هامون برای همایش ها تشریف میارند؟

عمو حسین رو که میدونیم امروز راه افتاده و فردا در شیراز ملاقاتش میکنیم
آقای شریفی هم که گفتن میان
امیر با آقای حسین آگاهی هم هماهنگ کرده که ایشون رو به همراه امید فلاحتی و محسن غلامی اگه فرصت بشه در شیراز زیارت کنیم.

سلام به هردو بزرگوار، بابت پذیرفته شدن مقالهتون تبریک عرض میکنم و امیدوارم همینطور باهم قله های موفقیت را فتح کنید و از زندگی در کنار هم لذت ببرید. مقاله ی جامعی به نظر میرسد و مشخص است که حسابی برایش وقت گذاشته اید، امیدوارم بعداً نسخه ی کاملش را هم در اینجا قرار دهید. موفق باشید.

سلام پری جونم
انقدر تو این مدت درگیر مسائل مختلف هستیم که نشده به اون صورت از دوران نامزدی استفاده کنیم
این امیر هم که همش مشغله داره خخخ
اما تو مهر ماه میتونیم چند سفر بریم و حتما جای تو رو هم خالی میکنیم
دوستت دارم عزیزم.
به امید دیدار

سلاام امیر و سلاام تبسم
جا داره یه خسته نباشید بابت نگارش مقاله و یه تبریک عرض کنم بابت پذیرش مقالهیی که میدونم خیلی براش وقت گذاشتین
انشاالله که حسابی بهتون خوش بگذره.
تبسم فقط هوای امیرو خیییلی داشته باش.امیر تو هم همینطور.
ای کاش منم بودم.وای چه کیفی میداد.امیر اگه بخام توی کاشان باشم آیا امکانش هست که منم بیام یا اونایی که مقاله فرستادن میتونن بیان؟
یعنی اونایی که پذیرفته نشدن میتونن بیان یا اونایی که نفرستادنم میتونن بیان.
به هر حال موفق باشید شما دو دوست عزیزم.

سلام عباس ممنون از لطفت
ببین در هر دو همایش میشه کسایی که مقاله هم ندادن شرکت کنن.
اما تو همایش شیراز، اونایی که مقالشون پذیرفته نشده یا میخوان به صورت آزاد شرکت کنن، باید برای اسکان و غذا ۱۰۰ هزار تومان برای سه روز اقامتشون پول بدن
اما در همایش کاشان کسانی هم که مقاله نداشتن میتونن شرکت کنن و اسکان و شرکت تو همایش رایگان هستش

سلااااام بر لبخندک خودم.
و ی سلااام به گرمی این روزای تهرون به امیر هواشناس .
لبخندم خیلی خوشحالم که در کنار هم به دنبال علایقتون هستید .
براتون دعا میکنم که تا در تمام مراحل زندگی موفق باشید .
چقدر زندگی گذرا و بازیای جالبی داره . پارسال این موقع فکر میکردی که با امیر بودن ی آرزوی بزرگه اما دیدی که اگه خودتون بخواهید و اقدام کنید دست خدا زودتر از شما دست به کار میشه .
پس همیشه بخواهید و اقدام کنید که خداوند مسیرو براتون پیشاپیش هموار و آماده میکنه .
لاااایک بر شما دو فرزند خوبم.

سلاااام سلااام بابا رعدی
آره زندگی چه بازی ها که نداره.
امیدوارم چرخ گردون بر وفق مراد همه ی هم محلی ها بچرخه و به این زودی ها روی تلخشو به ما نشون نده.
همیشه زندگی شاید اونطور که ما دوست داشته باشیم پیش نره.
اما باید جنگید، باید تلاش کرد، باید زحمت کشید تا ناهمواری های زندگی هموار بشه.

سلام زهره. مرسی.
اشکال نداره عزیزم.
برای شرکت تو همایش کاشان تا روز ۱۸ مهر ماه فرصت برای ثبتنام هست
میتونید با دبیرخونه همایش تماس بگیرین و اسمتون رو برای اسکان بنویسین
خوشحال میشیم ببینیمت. اصفهان تا کاشان هم زیاد راه نیست.
از دوشنبه عصر تا چهار شنبه عصر یعنی ۲۰ تا ۲۲ مهر محل اسکان در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیره.

امیر و تبسم عزیز! خیلی خوشحالم که می بینم دوستان خوبم در جهت گسترش پژوهش و نگرش علمی گام برمی دارند.
چون خواسته بودید دوست دارم نظرم را در این باره بگویم. اول این مقاله بسیار علمی و استاندارد هست یعنی روند انجام مراحل تحقیق به خوبی پیش رفته. اما درباره فرضیه ها باید بگم که تقریبا واضح هستند و تقریبا میشه اونا را حدس زد.
به هر حال باز هم خوشحالم. خدا قوت.

سلام آقای امیدوار. از شما هم سپاس
درسته. اما ما هم فرضیه ها رو مطرح کردیم.
بعد رفتیم ببینیم تو واقعیت هم اینطور هست یا نه.
یعنی توسط پرسشنامه گویه ها رو سنجیدیم تا ببینیم در عمل هم فرضیه ما با واقعیت مطابقت داره یا نه.

سلام بچه ها! بهتون تبریک میگم و امیدوارم که نه تنها محل و اهالیش، بلکه جامعه ی نابینایان به خودش بباله بابت تلاشها و افتخار آفرینیهای شما دو دوست خوبم.
ایشالا تو کاشان و بعدشم تو مشهد حتما با هم خواهیم بود، و البته من میدونم با جفتتون! خخخخ!.

سلام بر شما.
سخت مشتاق خواندن اصل مقاله هستم.
دو نکته را متذکر می‌شوم، نخست آنکه در چکیده باید به نتایج نیز اشاره شود که مفهوم چکیده را پیدا کند و از بحث و مقدمه چینی پرهیز شود و دیگر آنکه باید در ادبیات مقاله نویسی از هرگونه فعلی که به خود نویسنده مقاله برگردد پرهیز کنید، یعنی افعال اول شخص مفرد یا جمع نباشد، مثلا باید به جای آنکه بگویید در این مقاله چنین می‌کنیم، باید بگویید در این مقاله چنین می‌شود یا این مقاله می‌خواهد به فلان موضوع بپردازد.
دیگر آنکه هرزمان می‌خواهید به خودتان اشاره کنید باید بگویید پژوهشگر یا پژوهشگران نه آنکه بگویید من یا ما و…
چون شما را علاقه‌مند و مستعد دیدم اینها را گفتم تا کارتان بی عیب باشد.
موفق باشید.

پاسخ دادن به تبسم چلوی لغو پاسخ