خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

ارائه کتاب خودآموز کنترل رایانه از راه دور برای نابینایان

درود به همه ی دوستان.

انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان عرضه کننده ی کتب خود آموز رایانه و تلفن همراه برای نابینایان و کم بینایان، کتاب خودآموز کنترل رایانه از راه دور برای نابینایان را به صورت صوتی آماده ی عرضه نموده است. این کتاب که بر روی یک لوح فشرده ارائه می گردد دارای مقدمه و ۳ فصل می باشد.

به منظور آشنایی بیشتر شما قسمتی از مقدمه ی این کتاب به حضورتان تقدیم می گردد.

کنترل رایانه از راه دور این امکان را می‌دهد که شما با اجازه‌ی فرد دیگری کنترل رایانه‌ی او را به دست بگیرید و یا کنترل رایانه‌ی خود را به دست دیگری دهید، تا عملیات مختلف را برای کمک به یک دیگر انجام دهید. با توجه به مشکلاتی که نابینایان و کم‌بینایان در رفت و آمد دارند، این امکان بسیار کمک کننده است. ضمن اینکه با این امکان، نابینا و کم‌بینا می‌تواند با رفع معایب رایانه های دیگران، یک شغل خیلی خوب داشته باشد.

افراد بینا برای این که رایانه های یک دیگر را از راه دور کنترل نمایند از نرم افزار های مختلفی مثل Teamviewer، استفاده می کنند؛ ولی خوشبختانه اخیراً این امکان به برخی از صفحه خوان ها مثل Jaws و NVDA اضافه شده است، که نابینایان و کم بینایان به کمک آن می توانند رایانه های یک دیگر را از راه دور کنترل کنند.

در این کتاب ما کنترل از راه دور را با امکان Tandem از صفحه خوان Jaws و امکان Remote از صفحه خوان NVDA دنبال می‌کنیم. توجه به این نکته بسیار مهم است که نابینا و کم‌بینا عملا از طریق گفتار صفحه خوان است که می‌بیند؛ بنابراین لازم است برای بهتر دیدن، تسلط خود در استفاده از امکانات صفحه خوان ها را کامل تر کند.

این کتاب در سه فصل سازماندهی شده است:

در فصل اول نخست با مفاهیم اولیه و ضرورت کنترل رایانه از راه دور آشنا می شویم،سپس به ملزومات انجام این کار و آماده سازی رایانه ها پرداخته ایم؛ در انتهای این فصل با پیکر‌بندی Windows firewall جهت ارتباط موفق دو رایانه، آشنا می‌شویم.

در فصل دوم کنترل رایانه با استفاده از Tandem در Jaws را (از طریق شبکه کردن رایانه ها و از طریق اینترنت) مورد بررسی قرار می دهیم.

در فصل سوم، با کنترل رایانه از راه دور به وسیله‌ی امکان Remote صفحه خوان NVDA آشنا می‌شویم. ابتدا نصب Remote٬ سپس اتصال و انفصال دو رایانه و در انتهای این فصل راهنمای NVDA را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این کتاب دارای یک واژه نامه هم هست که در آن اکثر لغات به کار رفته در کتاب، همراه معنی فارسی آنها گنجانده شده است.

لطفا در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:

  • سیستم عامل به کار گرفته شده در این کتاب Windows 7 می‌باشد.
  • فرض ما این است که استفاده کنندگان این کتاب با Windows 7 آشنا هستند.
  • بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.

امید است این کتاب، با توجه به آموزش امکان کمک کاربران نابینا و کم بینا به یکدیگر بدون حضور فیزیکی و از راه دور، بتواند در جهت رفع مشکلات رایانه ای این دوستان راه گشا باشد.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند ضمن تماس با تلفن 0313 668 70 33 روز های زوج از ساعت 16 تا 18 و روز های فرد از ساعت 12 تا 14 هر روز به جز روز های تعطیل در خواست خرید خود را مطرح نمایند.

قیمت این کتاب ۶۰۰۰۰ ریال می باشد.

نکته ی قابل توجه اینکه به مناسبت روز جهانی معلولین، این کتاب تا تاریخ ۳ دسامبر برابر با ۱۲ آذر 1394 با 50 درصد تخفیف یعنی به قیمت ۳0000 ریال عرضه خواهد شد.

به امید روز های روشن تر.

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «ارائه کتاب خودآموز کنترل رایانه از راه دور برای نابینایان»

سلام، ضمن تشکر از شما به اطلاع می رساند: فروشگاه اینترنتی انجمن نیز راه اندازی شده و شما می توانید خرید خود را از طریق آن انجام دهید، البته چون ممکن است در این راه مشکلاتی وجود داشته باشد خوش حال می شویم نظرات شما و دیگر دوستان را بدانیم. برای خرید از فروش گاه اینترنتی انجمن به نشانی shop.mnsi.ir مراجعه نمایید. نظرات خود را هم از طریق پست الکترونیکی mojenoor84@gmail.com به اطلاع ما برسانید؛ همچنین تلفن ۰۳۱۳۶۶۸۷۰۳۳ روز های زوج از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و روز های فرد از ساعت ۱۲ تا ۱۴ آماده ی شنیدن نظرات شما و پاسخ گویی می باشد.

درود بر شما، از این که پیگیر هستید متشکریم؛ به اطلاع شما و دیگر دوستان می رسانیم، جلد دوم کتاب کار با گوشی های لمسی دارای سیستم عامل اندروید برای نابینایان مراحل پایانی آماده شدن را طی می کند و امیدواریم به زودی شاهد عرضه ی آن باشیم.

درود بر شما، بله شما درست می فرمایید و ما هم از ایشان و همه ی کسانی که مثل ایشان برای آموزش و اعتلای نابینایان و کم بینایان گام بر می دارند تشکر می کنیم؛ ما سعی کرده ایم به صورتی جامع تر و در قالب یک کتاب به این موضوع بپردازیم؛ امید است که مورد قبول واقع شود. از اینکه نظر دادید متشکریم.

سلام.
تشکر میکنم از مطلب عالیتون.
واقعا منتظر همچین کتابی بودم ولی فکر نمیکردم چنین کتابی هم جزو برنامه هاتون باشه.
خدا رو شکر میکنم. خیلی خوشحال شدم.
فقط کاش میشد آموزش
teamviewer
رو هم به همراه تنظیماتش میذاشتین.
من زیاد ازش استفاده میکنم و خیلی خوب باهاش ارتباط برقرار کردم.
فقط تنظیماتش رو زیاد بلد نیستم و به آموزشش نیاز داشتم.!

سلام، خواهش می کنیم، انجام وظیفه است؛ ضمن تشکر از شما باید بگوییم با توجه به نیاز های دیگر و وجود نرم افزار های مشابه این آموزش جزء اولویت های ما نیست اما در آینده ممکن است به آن هم بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید