خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود رمان دزیره, آن ماری سلینکو

به نام خالق هستی.

سلام دوستان.

طبق وعده ای که داده بودم, امروز در خدمتتون هستم با رمان دزیره نوشته ی آن ماری سلینکو.

 

قبل از گذاشتن لینک دانلود مختصری درباره نویسنده و رمان مینویسم که امیدوارم خوشتون بیاد.

 

درباره نویسنده:

نویسنده این رمان تاریخی خانم آن ماری سلینکو است .

این بانوی شیفته ی  آزادی، اتریشی الاصل است که پس از اشغال کشورش به دست نازی ها به تبعیت دانمارک در آمد و با شوهر خود در این کشور می زیست که باز هم براثر حمله هیتلر بدانجا این کشور را نیز ترک کرده و به سوئد آزاد پناهنده شد .
آن ماری سلینکو به عنوان مترجم وارد صلیب سرخ گردید و در اینجا بود که با کنت فولک برنادوت یکی از نوادگان ژان باتیست برنادوت آشنا شد و یکی از همکاران خستگی ناپذیر وی به شمار آمد و در این دوران پر آشوب بود که به فکر نوشتن زندگی نامه دزیره کلاری افتاد و با استفاده از اسناد و مدارک تاریخی معتبر شروع به نوشتن کرد .
داستان آن ماری سلینکو پس از انتشار به سرعت بر سر زبانها افتاد و یکی از پرطرفدارترین رمانهای جهان گردید .

چنانکه هنوز چندی ازانتشار این کتاب نگذشته بود که به زودی به اغلب زبانهای دنیا ترجمه شد و در سراسر جهان میلیونها خواننده مشتاق پیدا کرد.

 

درباره رمان:

نویسنده: آن ماری سلینکو
مترجم: همایون پاکروان
کتاب دزیره یکی از ده رمان برتر دنیاست که به زبان فارسی هم ترجمه شده است.

دزیره در ابتدا معشوقه ی ناپلئون بناپارت بوده است. اما ناپلئون با شخص دیگری ازدواج می کند و دزیره با یکی از قدرتمندان جمهوری ازدواج میکند و سرانجام ملکه ی کشور سوئد می شود.

دزیره سالها بعد از جمهوری، داستان زندگی شخصی خود ، به قدرت رسیدن ناپلئون بناپارت و اتفاقات سیاسی و اجتماعی که در این دوران اتفاق می افتد را به صورت خاطرات شخصی در دفترچه ی خاطراتش می نویسد و کتاب از زبان دزیره و از دفتر چه ی خاطرات وی نوشته شده است.

 

خلاصه :
کتاب دزیره رمانی است بسیار جذاب و تاریخی که برگرفته از وقایع و رویدادهای نیمه دوم قرن هیجدهم و عصر ناپلئون است.

قهرمان اصلی این رمان بزرگ برناردین اوژنی دزیره است.

دزیره کلاری ملقب به دزیدریا ،ملکه سوئد و نروژ دختر آقای فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود که در هشتم نوامبر سال ۱۷۷۷ میلادی درمارسی فرانسه چشم به جهان گشود .
دزیره در سال ۱۷۹۴ با ناپلئون بناپارت نامزد شد. اما دوسال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او به هم زد و در هشتم مارس ۱۷۹۶ با ژوزفین دوبوهارنه ازدواج کرد . هنگامی که دزیره از این موضوع اطلاع یافت به ناپلئون نوشت که:
-«تو زندگی مرا به سوی بدبختی سوق دادی و من هنوز ناتوان از فراموش کردن توام . »
اما دزیره چندی بعد با ژنرال ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد.

ژنرال برنادوت فردی بود مدیر ، با تجربه و کار آزموده . او جنگ های پیروزمندانه و افتخار آمیزی انجام داد و به خاطر خوشنامی خود از طرف مجلس ملی سوئد به ولایت عهدی آن کشور برگزیده شد و سپس درسال ۱۸۱۰ رسما پادشاه آن کشور گردید .
دزیره در سال ۱۸۲۹ تاج گذاری کرد و ملکه کشور سوئد گردید.

او شوهرش را در سال ۱۸۴۴ از دست داد و بیوه شد . و پسرش اسکار جانشین پدر گردید .
دزیره بعد از فوت شوهرش چند بار سعی کرد از مقام خود استعفا دهد تا به نزد خانواده ی خود که سالها بود در ایالت لوئیزیانای آمریکا می زیستند برود . اما ملت سوئد اجازه این کار را به او ندادند .
سرانجام او یک سال پس از مرگ تنها فرزندش اوسکار که بعد از پدرش به عنوان اوسکار اول برتخت نشسته بود در سال ۱۸۶۰ در سن ۸۳ سالگی بعد از بازدید از
اپرا در قصر استکهلم زندگی را بدرود گفت و پیکرش را در کنار مزار همسرش در کلیسای لوتران به خاک سپردند .

 

شما میتونید رمان دزیره رو از:

 

اینجا

 

دانلود کنید.

 

تا پست بعدی خدا نگهدار.