خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود رمان بهشت خاکستری. نوشته عطا الله مهاجرانی. کتابخانه فاطمه زهرای شهرداری اصفهان

قابل توجه خوانندگان گرامی، کتاب حاضر، دارای مجوز نشر از وزارت ارشاد اسلامی ایران میباشد و در کتابخانه ی دولتی فاطمه ی زهرا، متعلق به شهرداری اصفهان به صوت تبدیل شده است.

 

چاپ امید ایرانیان. سال 1382. 240 صفحه. 6 ساعت و 23 دقیقه. 175 مگابایت. گوینده: اعظم قاسمی کتاب در هفت «باب» (فصل) و سی ‏و چهار بند (بخش) تنظیم شده است.
ماجراهای این نوشته در سال ١۴٠٢ روی می ‏دهد. (شمسی یا قمری بودن آن ذکر نشده؛ اما نوع نظیره ‏سازی‏های صورت گرفته در اثر، در جهت سوق دادن ذهن خواننده به سوی زمان و وضعیت فعلی کشور است. بنابراین، اگر آن را سال قمری در نظر بگیریم، زمان وقوع حدودا سال ١٣٧٨ شمسی می‏ شود. در غیر این صورت، تقریبا سی‏ و هشت سال پس از این زمان است.) مکان وقوع ماجراها نیز ایران و تهران، در دوران حاکمیت نظام اسلامی است.
شخصی با صبغه روحانی به نام جنت ‏ساز، در راس هرم قدرت کشور ایران قرار دارد، که با برداشت ویژه و – به زعم نویسنده – ناصوابی که از اسلام دارد، بر آن است که در ایران یک بهشت زمینی برقرار سازد. از نظر او، جامعه‏ بهشتی یعنی جامعه ‏ای که در آن نه تنها در جلوت، که در خلوت و حتی در ذهن افراد نیز گناه صورت نمی‏ گیرد. راه رسیدن به این جامعه نیز این است که نخست راه پیدایش هر پرسشی در ذهن مردم و یا دست کم طرح و بر زبان آورده شدن آن توسط آنان، بسته شود. اما چون این کار به سادگی شدنی نیست، او استفاده از تمام اهرم‏های قدرت و اعمال هرگونه زور و فشار و تحدید آزادی‏های مردم و دستگیری و شکنجه و ارعاب و حتی نسبت دادن تهمت‏های ناروای اخلاقی و جنسی به جوانان پاک و معصوم را مباح می‏ شمارد. زیرا معتقد است که برای رسیدن به بهشت موردنظر، باید از جهنم دورانِ گذار، گذشت.
جنت ‏ساز در ابتدا هیجده مشاور به نام‏های خطیبی، فرهنگی، واعظی، وفایی، عسکری، دستمال ‏چی، استاد و … دارد، که در جلسات مشاوره‏ او حضور می‏ یابند؛ اما یا به تایید صرف آنچه موردنظر وی است می‏ پردازند، یا با سخنان کم اهمیت، وقت جلسه را پر می‏ کنند. در واقع در این جلسه‏ ها، جنت ‏ساز طرح و نظریه می‏ دهد و دیگران صرفا موظف‏ اند با سنجش جوانب امر، راهکارهای اجرایی برای تحقق آنها ارائه دهند. اما در نهایت، اغلبِ راهکارها را نیز خودِ او پیشنهاد می‏ کند، و بقیه فقط تایید می‏ کنند.
دانلود

با ما در تماس باشید: frz.ketab@gmail.com
تلفن: 03133373136