خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
معرفی کیبوردی قابل حمل برای دستگاه اندرویدی شما

درود بر همه بچه باحالای محله!
امیدوارم حال همگی خوب باشه و خودتونو برای فصل جذاب و دوست داشتنی زمستون آماده کرده باشید.
خدمت رسیدم برای معرفی یک keyboard جمع و جور و قابل حمل که شاید برای خیلی از شما ها رهایی بخش از اتلاف وقتی باشه که صرف نوشتن با گوشی اندرویدی خودتون میکنید.
حقیقتا خود من که حوصله نداشتم برای نوشتن یادداشت های معمول این همه وقت صرف کنم و در این مدتی که گوشی اندرویدی دارم احساس میکردم از خیلی از امکانات و قابلیت هاش استفاده نکردم. تا جایی که دیدم این موضوع کم کم داره برام به عادت تبدیل میشه که خوب توجیه اقتصادی خریدم رو زیر سؤال میبرد. ولی نذاشتم این اتفاق بیفته. بعد از مدت ها بررسی و تحقیق نهایتا keyboard Rapoo E6500 رو در سایت دیجیکالا پیدا کردم که دقیقا همون چیزی هست که باید باشه.
توضیحات اجمالی محصول برگرفته از سایت دیجیکالا:
ابعاد: 5.8 × 82 × 206.3 میلی‌متر – وزن: 155 گرم
E6500 یک کیبورد بسیار جمع‌وجور و خوش‌ساخت است که توسط کمپانی رپو و برای استفاده با گوشی موبایل و تبلت طراحی و تولید شده است. رپو E6500 با سیستم‌عامل‌های اندروید نسخه 3.0 و بالاتر، ویندوز و IOS کاملا سازگار است. کلیدهای این کیبورد بسیار نرم و بی‌صدا کار می‌کنند و با کمی فاصله از یکدیگر طراحی شده‌اند، بنابراین این محصول برای تایپ کردن بسیار مناسب است و درصد اشتباه شما را در هنگام تایپ پایین می‌آورد. البته به دلیل ابعاد کوچک محصول، کلیدها نیز کوچک طراحی شده‌اند به همین دلیل ممکن است در اوایل استفاده و هنگام تایپ بسیار سریع برای شما کمی مشکل‌ساز باشند. ولی این کلیدهای کوچک به مرور زمان برای شما عادی می‌شوند و شما هم برای تایپ بسیار سریع هم مشکلی نخواهید داشت. این محصول دارای 80 عدد کلید است که 15 عدد از آن‌ها 2 کاربرد دارند و جزو کلیدهای میانبر محسوب می‌شوند و کمک شایانی خواهند نمود. 13 عدد از این کلیدها مخصوص اندروید طراحی شده‌اند و در سیستم‌عامل IOS نیز بعضی از آن‌ها کار می‌کنند. در بعضی از سایت‌ها ذکر شده است که این کیبورد از گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت اپل پشتیبانی نمی‌کند، ولی این مطلب درست نیست زیرا این محصول با سیستم‌عامل IOS کاملا سازگار است و تمامی کلیدهای این کیبورد با سیستم‌عامل IOS به درستی کار می‌کنند، فقط دو کلید میانبر در این سیستم‌عامل کار نمی‌کنند که یکی از آن‌ها کلید قفل صفحه‌نمایش و دومی کلید برگشت (Back) است. این کیبورد تنها به‌صورت بی‌سیم قابل استفاده می‌باشد و به‌صورت بلوتوث به تبلت گوشی هوشمند و لپ‌تاپ شما متصل می‌گردد. رپو E6500 انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری لیتیوم-یونی داخلی تأمین می‌کند که شما با هر بار شارژ کردن این باتری می‌توانید تا 1 ماه از کیبورد استفاده نمایید. اتصال E6500 بسیار ساده و سریع است و شما می‌توانید به‌سادگی از آن استفاده نمایید. بر روی لبه بالایی این کیبورد یک پورت microUSB قرار دارد که شما می‌توانید با استفاده از کابلی که درون بسته‌بندی این محصول قرار دارد و از طریق پورت USB باتری داخلی آن‌را شارژ نمایید.
درکل رپو E6500 یک کیبورد باکیفیت است که ابعادی بسیار کوچک دارد و سبک‌وزن است، زیرا به‌صورت کلی برای استفاده همراه با تبلت و گوشی موبایل طراحی شده است و همیشه باید همراه با شما باشد. البته این کیبورد با لپ‌تاپ هم سازگار است و شما می‌توانید از آن برای لپ‌تاپ خود هم استفاده نمایید. این کیبورد برای افرادی که با تبلت و گوشی موبایل، تایپ زیادی انجام می‌دهند و همواره به داشتن یک کیبورد کوچک که بتوانند آن‌را همیشه و همه‌جا به همراه داشته باشند فکر می‌کردند، یکی از بهترین گزینه‌ها است.
موفق و شاد باشید

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «معرفی کیبوردی قابل حمل برای دستگاه اندرویدی شما»

سلام بر آقای قنبری گرامی
من سوالات بچه ها رو دارم که چون ان شا الله بعدا میاید جواب اونها رو میدید و من همون جواب ها رو می خونم دیگه تکرارشون نمی کنم….
همیشه شاد و موفق باشید و مرسی بابت این پست ارزنده من واقعا به یکی از این صفحه کلید ها نیاز دارم.

سلام آقای قنبری.
البته در متن مشخص بود که خودتون استفاده کردید و بسیار هم راضی هستید.
لطفا زودتر جواب دوستان رو بدید، چون برای خریدش آمادگی وجود داره، اما اطلاعات قیمت و ابعاد خیلی مهمه.
ممنون از این اطلاع رسانی ارزشمند.

اوه اوه این چقدر خوبه
فقط منم همون سوالات دوستان رو دارم
اگر واضح تر بخواید بگین ابعادش رو با ابعاد یک گوشی هم مقایسه کنید. مثلا چقدر از ی گوشی گلکسی اس ۵ بزرگ تره ؟؟
ی سوال دیگه هم این که همزمان میشه هم از گوشی و هم از خود کیبرد استفاده کرد؟

اونی که خانم مظاهری گفتند ! خب اگر بشه همزمان از خود گوشی و کیبرد استفاده کرد دیگه نیاز نیست برای کار های سریع السیر کیبرد رو در بیاریم و ازش استفاده کنیم . این کیبرد برای گشت و گذار تو نت، تایپ کردن و کلا کار با گوشی ب نظر میرسه عالی باشه

بچه ها ی خبر خوش این که محمد واسه من این کیبرد رو که واسه خودش خریده آورد دیدم از عالی هم عالیتر بود که توی محل کارم داشتم پر در می آوردم از خوشحالی ولی ی خبر بد اونم اینکه دیجیکالا فعلا تمام کرده این محصول رو ولی جاهای دیگه شاید بتونید گیرش بیارید مثلا توی گوگل ی جستجوی ساده بزنید. اینم لینک دیجی کالاش:
http://www.digikala.com/Product/DKP-39021/Rapoo-E6500-Blade-Bluetooth-Keyboard/%DA%A9%D9%8A%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%AB-%D9%88-%D8%A8%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%8A%DA%A9-%D8%B1%D9%BE%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-E6500/keyword-rapoo
قیمتش هم حدودا ۱۲۵ هزار تومان بیشتر نیست.

سلام جناب قنبری و تشکر از این معرفی جامع و کامل. سوال من این است که آیا این کیبورد از حروف فارسی هم پشتیبانی می کند یا نه و اگر جواب مثبت هست آیا در روی خود کیبورد دگمه ای برای سویچ بین زبانها هست یا نه. بازم ممنون.

سلام دوستان. از ابراز محبتتون خیلی ممنونم. خوشحالم که این مطلب مورد توجه شما بوده. تأخیر منو در پاسخ به نظرات و سؤالاتتون ببخشید.
باید خدمتتون عرض کنم که بله من این کیبورد رو چند وقتیه که دارم و خیلی ازش راضی هستم. من به دنبال کیبوردی بودم که خیلی راحت بتونم توی مسیر رفت و آمد بدون ایجاد مزاحمت برای افراد دیگه و البته خودم استفاده کنم و ضمنا با سرعت تایپ کنم. وقتی این کیبورد رو دستتون میگیرید احساس می کنید یه گوشی کوچیک توی دستتونه. در واقع من حتی با وجود این که از ابعاد محصول اطلاع داشتم، بازم بهتر از تصورم بود. کم عمق و باریک. من ۱۲۵ هزار تومن برای این دوست همراه جدید هزینه کردم و با توجه به این که از بولوتوس ۳ بهره میبره و سرعت خیلی خوبی در اتصال داره قیمتشو مناسب میدونم.
در مورد این که آیا این یه چیز اضافیه یا نه باید توضیح بدم که من این محصول رو معمولا با هندزفری بولوتوس در کنار هم استفاده می کنم که در این صورت گوشی رو از جیبم در نمیارم. در واقع ورودی که کیبورد باشه و خروجی که هندزفری باشه رو به صورت بولوتوس دارم. البته شما می تونید بدون هندزفری هم ازش استفاده کنید چون ورودی از طریق کیبورد خود گوشی هم امکان پذیره پس مثلا برای شماره گرفتن در حالی که کیبورد شما وصل شده باشه الزامی به شماره گیری با کیبورد نیست.
در مقایسه با گوشی S5 باید بگم که تقریبا عرض کیبورد حدود یک سانت از گوشی بیشتره و طولش به اندازه ۴ تا انگشت.
اما موضوع نوشتن فارسی. روی خود کیبورد حروف فارسی نوشته نشده که اصولا مشکلی باهاش نداریم و وقتی به گوشی وصل میشه مثل همه کیبورد های دیگه که من دیدم فقط انگلیسی مینویسه. برای فارسی نوشتن لازمه که یک کیبورد نرم افزاری که امکان تبدیل کلید ها رو فراهم کنه نصب کنیم و تغییر زبان هم به کمک همین اپلیکیشن فراهم میشه. تعریف کلیدی که تغییر زبان رو انجام میده هم در تنظیمات همون اپلیکیشن امکان پذیره. من از External keyboard helper استفاده می کنم.

سلام بچه ها. بازم از این که پستم برای شما مفید بوده خوشحالم هرچند واقعا متأسفم بابت اتمام موجودی دیجیکالا. توی سایت دیجیکالا برای محصولات ناموجود گزینه ای تحت عنوان “به من اطلاع بده” هست که ظاهرا موجودی کالا رو به شما اطلاع میده. مطمئنم که این محصول پرفروشی بوده و هنوز تقاضا براش زیاده خوب دیجی هم میاره دیگه. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید