خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

شغلی دیگر برای نابینایان

سلام
چند روز پیش یکی از اقوام نزدیک یه دوست نابینام رو، داخل اتوبوس دیدم، دوستم یه برادر نابینا هم داشت، حرف به حرف که شد رسیدیم به شغل و ازدواجو اینا، گفت برادرش ازدواج کرده دوتا بچه داره، از شغلش که پرسیدم گفت نماز میخونه و روزه میگیره برای مردم و حقوقشو میگیره،
برام جالب بود، اینم یه شغل دیگه، گفتم بنویسمش شاید به درد یه نفر خورد،
راستی به همین راحتیها هم نیست، باید یه امتحانی بدن و کارای مربوطه رو انجام بدن تا اآتأیید بشن،
هفته ی خوبی داشته باشینا

۴۵ دیدگاه دربارهٔ «شغلی دیگر برای نابینایان»

سلام زهره طلا. خوبی عزیزم؟ دستت درد نکنه بعد از یک روز پر کار و سخت کلی خندیدم ولی چرا به فکر من نرسید شغل بدی هم نیستا تازه من میتونم این شغل رو به روزش هم کنم یعنی کلی شعر عرفانی هم بعد از هر نماز میخونم. ممنونم از یادآوریت. خخخ من رفتم که برم دنبال کارای شغل جدیدم. به امید دیدار.

سلام زهره.
واقعا که چه شغل جالب و قابل تقلب و کم فروشی هست این شغل.
اگه یکی بالای سر این مشغول گرامی نباشه و اعمالش رصد نشه فایده نداره، چون با وجود اختلاسها و کلاه برداریهای عجیب و غریب از جانب افراد ریاکاری که در دور و بر ما هستن نمیشه خیلی مطمین شد که این آدما بعضیاشون ریاکار نشن و کم فروشی نکنن خخخ.
خیلی باید روی این شغل و افراد استخدامی در این مشاغل جدیدالتاسیس دقت به عمل بیاد و آموزشهای کامل بهشون داده بشه، تا یه وقت خدایی ناکرده به جاده ی خاکی منحرف نشن.
ممنون از پست.

سلام حدیثه جان…فیلم چند میگیری گریه کنی را دیدی؟درمورد همین موضوع هست…اونایی که این شغلو دارند گناهی که ندارند که شاید مجبور هستند این کارو انجام بدن و چاره ای دیگه ای ندارن برای پول درآوردن و برای کاری که میکنند و ضرری هم به کسی نمیزنه پول میگیرند…اون کسی که این نمایش و اجرا میکنه تا به هر دلیلی جلوی دیگران سری بلند کنه خب کارش ایراد داره.

نه خب اون زیاد واسه نابینا جالب نیست، تازه یه موقع بخواد جابه جا بشه میخوره به کسی یا به چیزی نیست و نابود میکنه،
عصا هم که نمیشه، اینطوری کمتر تو چشمه، خلوصش هم بیشتره، ریاش هم کمتره، اونطوری هی باید عربده بکشه در به در،
فعلا تمرکزمون رو اینه خخخ،

سلام…منم دیدم آدمهایی که این شغل را دارند.البته نابینا ندیدم بینا دیدم این شغلو داره که معمولا توی مزارها در کنار شغلهای دیگه ای مثل غسال ها و ماشین های حمل اموات و غیره هستند و سفارش میگیرند…ولی زیاد از فلسفه این شغل در اعتقادات مردم سر درنمیارم در هرصورت توی جامعه ما هست و قابل احترام هست مثل هر شغل دیگه ای.

فلسفش اینه که یه نفر به هر دلیلی نماز و روزشو نتونسته بگیره،
پول میدن که واسش بگیرن،
نه خب ایرادی هم نداره،
بالاخره هر شغلی واسه خودش محترمه، همه چی تو یه جامعه نیازه، مثلا اگه همین غسال نباشه خب میمونیم رو زمین،
کسی هم که جرأت نداره مارو بشوره خخخ،
وووییی رووحح،
مامااااان

روح روح…کو کجاست؟…بگیریدش….چند تا سوال خصوصی دارم ازش….خخخ
من یک بار یک ارباب رجوع داشتم شغلشو که پرسیدیم گفت مرده شور…بعدش دید چشامون گرد شد …پقی خندید…خخخخ….جدی شغلش غسالی بود…ولی من چون پسره فوق العاده جوان و تیپ امروزی داشت تعجب کردم…کلی ازش سوال پرسیدم…می گفت حقوقش خیلی خوب و بالاست و کار تمیزیه خیلی هم بهتر از کار کردن توی خیلی جاهاست…خلاصه روحیه خیلی بشاشی داشت که خیلی تعجب کردم…ازش سوال کردم رفتی خواستگاری شغلتو چطوری به دختره گفتی؟….برام جالب بود…گفت بعد از اینکه ازدواج کرده رفته توی این کار…خلاصه خرش از پل گذشته بود ولی میگفت کلا چون خیلی راحت زندگی میکنند با شغلش مشکلی ندارند.

سلام خانم مظاهری.
ممنون از پست جالبتون.
کامنت سارای هم لایک می کنم. دقیقا این پست منو هم یاد فیلم چند می گیری گریه کنی انداخت خخخخ هاهاهاهاهاهاها
وقتی یاد اون پسره که دماغش دراز بود می افتم و همش از اول تا آخر گریه می کرد کلی می خندم خخخخ خخخخ . خیلی جالب بود اون فیلم خخخخخ هاهاههاااهههاهاااهاهاها

سلام زهره جونجونجونم! چطوری؟ ببین به کسی نگی ولی اومدم که هم ببینمت هم اینجا۱خورده شلوغ کنم بالا پایین بپرم شکلک بذارم خلاصه کاری کنم چوب برداری بزنی بیرونم کنی تخلیه بشم برم. در مورد نماز خون ها و روزه گیر ها شنیده بودم ولی راستش خیال می کردم طرف داره شوخی می کنه آخه زیاد این آدمه جدی نبودش. درضمن نمی دونستم امتحان هم داره. ولی به قول آقای چشمه هیچ امتحانی نمی تونه هوای نفس رو کور کنه. اومدیم و طرف جوهرش چیز بود یعنی این بود یعنی۱خورده مدل پریسایی بود تکلیف چیه؟ خوب دیگه بسه زیاد شلوغ کردم برم دیگه تا صاحبش نیومده. قربونت زهره ببخشید آرامش پستت رو به هم ریختم خوب کردم به جان خودم لذت بردم شلوغ کردن دلم می خواست خیلی هم زیاد دلم می خواست الان تو ثواب کردی تا ثواب هات رو پس نگرفتی من در برم. به قول خودت، ویژژژژژژ!
شاد باشی تا همیشه.

اوا خواهر الهی من چوب بشم، خخخخ،
تو آزادی پریسا جانم،
اون دیگه پا خودشون،
من میگم کسی که این شغل رو انتخاب میکنه حتما ذاتش نسبت به خیلیها پاکتر بوده، واسه همین حس میکنم کم پیش میاد، به هرحال بازم پا خودشون،
مرده باید بیاد ببردش خخخخخ،
فدای مهربونیت مرسی که اومدی،

سلام من واسه جلوگیری از تقلب فکری دارم بهتره یه دوربیم مدار بسته روی طرف زوم کنه اما این برای کنترل نماز خوبه اما روزه رو چه طوری کنترل کنیم ولی پیشنهاد جالبیه چند وقته شرکت ما اضافه کاری رو محدود کرده این شغل میتونه جبران کسریها رو بکنه رفتم دنبال این شغل خیلی ممنون که رافع مشکلاتی با تشکر

اتفاقا روزه رو که بهتر میشه کنترل کرد،
نماز رو آدم میتونه تقلب کنه، ولی روزه یه خوردنه میشه دوربین نصبید
استغفر الله، خدایا منو ببخش، خخخخ،
نمیدونین چقدر خوشحالم که به دردتون خورد،
من رو از دعاتون بی نصیب نذارین،

اگه ی نفر روزی هزار تا سفارش بگیره و هیچی‌شو نخونه، چطور معلوم میشه آیا؟
طرف میتونه اگه زرنگ باشه، میلیاردر بشه!
وا عجبا!
مردم چه زرنگ شدند! چه شغل ها! به حق حرفای نشنیده.
قدیما که این شغل ها بود، میشد روی ی تار موی طرفف قسم بخوری! الان چی؟ صد تا سفته و سند مهظری از طرف میگیری، اثر انگشتش روی هزار تا برگه هست، بازم حقتو میخوره و با ی سند از زندان آزاده، راست راست راه میره و به ریشت میخنده!

اوا آبجیا داداشا نیمه ی پر لیوان رو ببینین،
مدییر شوما دیگه چراا،؟، نمیدونم والا، بی خیال غصه اصن،
بعدشم دقیقا همینه دیگه همه جا این دزد و دغل بازیها هست،
هر کس بخواهد کاری را انجام بدهد راهش را پیدا میکند و هر کس نخواهد بهانه اش را، حس کردم یه کم ربط داشت خخخ،

سلام ,
خب به نظرم هر کسی میتونه تو این مملکت هر عقیده ای رو داشته باشه و هر طور که میخواد زندگی کنه . یعنی به نظرم آزاد و مختار هست و قدرت انتخاب داره .
خوب این کار هم میتونه به کسانی که در نتیجه اش اعتقاد دارند مثمر ثمر باشه . کسانی هستند که بابت این کار به خاطر عقیده شون پول میپردازند و خیلی ها هم به این کار مبادرت میکنند و در جواب کسانی هم که میگن شاید نماز و روزه رو به جا نیارند , باید بگم که خوب بستگی به اعتقاد و توافقی خواهد داشت که بین طرفین هست و یک اعتماد مشترک باید در میون باشه .
در ضمن باید بگم که این کار کاری نیست که نابینا یا معلولین پایه گذاری کرده باشند یا مختص به نقص عضو باشه , بلکه درست برعکس باید توانایی جسمی و بدنی کافی داشته باشی و کار آسانی هم نیست . ولی خوب کسانی هم بودند که دست به سود جویی زدند و در همه کارها هم این سودجویی و منفعت طلبی به چشم میخوره و مختص به این کار نیست .
از اینکه سعی در حل مشکل دوستان دارید و به فکر هستید , کمال تشکر رو دارم و براتون آرزوی موفقیت میکنم .

درود! آره منم یکی را میشناسم که خادم یکی از مساجد سمیرم شده و اذان میگوید و به کمک خانمش مسجد را نظافت میکند و نماز غذا برای اموات میخواند… قیمت یک سال نماز غذا برای یک سال پنج نماز صبح ظهر عصر مغرب و عشا یک میلیون و هشتاد هزار تومن است که اگر خوب خوانده شود و از صبح شروع کند و تا عصر ادامه دهد حدود سه ماه کار یک سال تمام میشود… اگر یک نابینا در طول یک سال خواندن نماز برای هفت مرده یا هفت سال چند مرده را بپذیرد و شبانه روزی کمتر بخوابد و بیشتر نماز بخواند هر سال حدود هشت میلیون تومن درآمد به جیب میزند و حقوق ماهیانه اش حدود هفتصد هزار تومن میشود که نوش جونش باشد… واقعا نابینای باخدا خادم مسجد سه حقوق دارد: یکی خادم مسجد و سه وقت اذان گفتن که یک حقوق میگیرد و حقوق دوم نماز برای اموات که پولش را از وارسین میگیرد و حقوق سوم را در قیامت به بهشت میرود…!

دیدگاهتان را بنویسید