خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نقش گوش کن در زندگی شما

سلامی گرم به شما جانانم
خوبین؟؟؟
امیدوارم که حال دلتون خوب باشه
خب بریم سر اصل مطلب
همینجور که از عنوان پست خوندید میخواییم بشینیم فکر کنیم ببینیم که گوش کن در زندگی ما چه نقشی داره و الآن کجای زندگیمون قرار داره و بعد بیاییم اینجا نتیجه افکارمون رو بنویسیم
خب اول خودم میگم گوش کن در زندگی من یه انقلاب جدید ایجاد کرد اول بهم یاد داد که با گوشه نشینی به هیچ جا نمیرسم و اگه بخوام از زندگی لذت ببرم باید به استقلال کامل برسم
بعد بهم یاد داد که چطوری میتونم پا به پای جامعه از امکانات نوین استفاده کنم و کلی چیز دیگه که در بخش کامنت ها براتون مینویسم
حالا نوبت شماست که بیایین بنویسین که گوش کن چیا بهتون یاد داده پس در بخش کامنت ها منتظرم شاد باشید

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «نقش گوش کن در زندگی شما»

سلام بر محمد عزیزم و دوستان دیگه در محله ی نابینایان.
نقش گوشکن که واقعا بدون اغراق و بدون هیچ گزافه برای من که بسیار اساسی و بنیادی بوده.
شاید تعجب کنید که میگم بنیادی.
ببینید دوستان من، الآن درست دو سال و یک ماه میشه که همکاری و حضور من در سایت گوشکن شروع شده که البته از اولش هم با انتشار پست و حضور مدام در محله بوده.
قبل از اون درسته که من با داشتن یک وبلاگ در فضای مجازی وارد شده بودم، ولی گوشکن یه احساس غریبی بهم داد که هرگز در زندگی برای من پیش نیامده بود.
یه حسی که با حضور در میان خیل دوستان ناشناخته و به قول دوست خوبم مجید بیطرفان هم سرنوشتیهام دنیای جدیدی رو به روی من نمایوند.
یه دنیا پر از دوستان و اطلاعات و آموزشهای کاربردی و مهم که همه ی اونها به نوعی روش زندگی من رو تحت تاثیر قرار داد و کاملا عوض کرد.
من قبل از حضور در محله تقریبا هیچ دوست نابینا و کم بینایی نداشتم و به یک باره با تعداد زیادی انسان واقعی که من باید از اول زندگیم با اونها ارتباط برقرار میکردم مواجه شدم که هر کدوم یه شخصیت جالب و عزیز برای من داشته و دارن.
نمیخوام از اسامی استفاده کنم، چون هم کامنتم به درازا میکشه و هم ممکنه کسی رو یادم بره اسم ببرم که شرمندهش میشم.
ولی باید بگم همه ی دوستانم در محله، و همه ی دوستان دیگه ای که به واسطه ی محله و بعدا با تشکیل گروه واتساپی محله باهاشون آشنا شدم رو دوست دارم و به دوستی باهاشون افتخار میکنم.
در مورد آموزشها و اطلاعات که دیگه نمیدونم چی بگم که من از بیشترین آموزشها به نحو احسن و با اشتیاق به نفع تغییر اون زندگی تازه ای که در موردش صحبت کردم استفاده بردم که بسیار از این باب خوشحالم.
خودم هم احساس میکنم اکثر پستهایی که در محله منتشر کردم که بیشتر عمومی و اطلاعاتی بوده که فکر میکردم دونستنش دوستانم رو خوشحال میکنه یا به این اطلاعات نیاز دارن.
البته انتقاداتی هم بهم میشد که چرا باید پستهایی که عمدتا کپی هستن اینجا منتشر بشه، ولی من میخواستم که چیزهایی رو که من یاد میگیرم به دوستانم هم منتقل کنم.
این شد که من شدم یه ناشر قهار در زمینه ی انتشار اطلاعات عمومی که تا سه چهار سال گذشته هرگز فکرش رو هم نمیکردم که همچین کارهایی از من سر بزنه.
کوتاه سخن که من همه ی ابعاد زندگیم واقعا با وجود این سایت متحول شده و من هرگز این نقش رو نمیتونم و نمیخوام کمرنگ جلوه بدم، چون به واقع احساس میکنم که گوشکن در حال حاضر به نقشی همچون اکسیژن داره برای من کار میکنه و من هم با جون و دل در خدمت دوستان و عزیزانم هستم که از این بابت بسیار خرسند و شادم.
از محمد عزیز هم که باعث شد من بیام و این حرفها رو اینجا بزنم بسیار ممنونم و امیدوارم که سر شما رو درد نیاورده باشم.

سلام آقای ملکی
گوش کن رو خیلی دوست دارم و میتونم به جرأت بگم که از وقتی وارد گوش کن شدم کلی اطلاعات کامپیوتری به دست آوردم با دوستای بیشتری آشنا شدم دوستایی پیدا کردم که از دوستای دنیای حقیقی بیشتر دوستشون دارم و اونا الآن شدن دوستای حقیقی من.
بعد از ورود به گوش کن زندگیم متحول شد اکثر بچه ها اینو میدونن و خوندن که چندین بار نوشتم که گوش کن ناجی من بوده.
اگه چند روز گوش کن نباشه واقعا مثل معتادا نمیدونم چه کار باید بکنم و سعی میکنم مدام با دوستای گوش کنیم تو اون مدت در ارتباط باشم.
کلا بگم که عاشقشم.

گوش کن به من یاد داد من نباید خودمو مدیر بدونم و باید یاد بگیرم که هیچ وقت خودمو هیچی ندونم تا بتونم پیشرفت کنم.
گوش کن تواضع و فروتنی رو یادم داد. یادم داد آدم هایی هستند دوروبرم که اگه خوب چشم های عقلم رو باز کنم، میتونم ببینم‌شون که چقدر حاضرند واسه من و اینجا مایه بگذارند.
گوش کن یادم داد مهم نیست دولت پشتت نیست یا روزی چند میلیون بودجه واسه هدر دادن نداری، مهم اینه که اعضای جایی که توشی، با جون و دل باهات باشند تا ببینی از اون جا هایی که میلیونی بودجه دارند چقدر بیشتر پیشرفت می کنی.
گوشکن یادم داد حواسم به تابو های ساخته شده توی ایران بیشتر جمع باشه.
گوشکن نقش کمیته ی فیلترینگ و دانش کارشناسان این حیطه رو بیش از پیش واسم برجسته کرد.
گوش کن یادم داد که به دانش آموز ها توجه ویژه داشته باشم.
گوش کن دوست های خوب واسم پیدا کرد.
گوشکن جرقه ی کنفرانس گذاشتن رو توی ذهنم زد و باعث شد توی ۲۴ کنفرانسی که با هم محلی ها داشتیم و قابل دانلود هست، یک عالمه چیز از همه یاد بگیرم.
گوش کن همین حالاشم با اینکه کوچکولو هست و پنج سالش بیشتر نیست، داره تنبلی منو تو سرم میکوبه و بهم میگه عمو مجی پس پست هات که قدیم ی عالمه ازشون می زدی کوشون؟!
گوش کن یادم داد رابطه ی کاری و دوستی فرق فوکوله.
گوش کن یادم داد وقتی به خاطر گنده شدن و مشهور شدن کار کنی، زود خسته میشی ولی وقتی داوطلبانه واسه همنوع هات کار کنی، خستگی از تنت در میره.
گوش کن یادم داد داوطلب بودن یعنی کار کنی ولی منت نذاری و دم نزنی.
گوش کن یادم داد بیشتر از اینکه بگم بلدم، بگم بلد نیستم و بیشتر از اینکه یاد بدم، یاد بگیرم.
گوشکن شغل قبلی و شغل کنونی من رو واسم دستو پا کرد.
گوشکن بهم گوشزد کرد که همیشه درگیری مستقیم با مغرض ها بدترین کاره و بی تفاوت بودن نسبت به اینجور افراد، بهترین کار..
گوشکن یادم داد سایت های دیگه که شبیه ما هستند، رفیقند با ما نه رقیب.
گوش کن نقش کاتالیزور رو توی زندگی من داره.
من گوش کن رو نه در حرف و شعار، بلکه عملا دوستش دارم و تا توان داشته باشم، واسش از جیبم خرج می کنم، از احساسم خرج می کنم، از اعتبارم خرج می کنم، از دانشم خرج می کنم و هرچی داشته باشم میذارم وسط تا گوشکن، همیشه گوشکن بمونه.

سلام به آقا محمد عزیز و گل, من شش ماهی بیشتر نیست که با این گوش کنبا صفا آشنا شدم؛ برای من گوش کن این نقشها را داشته که اولاً خیلی چیزها ازش یاد گرفتم که اصلاً نمیدونستم مثلاً من بلد نبودم ظرف بشورم یا نمیتونستم برای خودم املت درست کنم اما توی این محله یاد گرفتم یا بلد نبودم وقتی با یک بینا حرف میزنم چه گونه عمل کنم که تا حدودی از طریق گوش کن یاد گرفتم و همچنین دوستان خوبی در این محله پیدا کردم که اسم بردن ازشون از حوصله این مقال خارجه یا فکر میکردم در زمینه ی کامپیوتر خیلی میدونم اما فهمیدم من هنوز اندر خم یک کوچه ام و در این زمینه در سطح مبتدی هستم و نقش دیگر محله این بود که مرا از بی حوصلگی و سردرگمی نجات داد و خیلی چیزها در زمینه ی زندگی یادم داد که بلد نبودم و فهمیدم که هنوز به آموزش نیاز دارم و فرق نمیکنه که یک فرد ۸ ساله توی این جا بهم چیز یاد بده یا عقاب عزیز یا عمو چشمه یا …حالا بماند که چه قدر کتاب صوتی و متنی آموزش دانلود کردم و چه لحظات شاد و غم انگیزی این محله برام به وجود آورد ببخشید که خیلی طولانی شد و سرتان را درد آوردم. دوست کوچک شما احمد مخلص همه ی هم محله ای های با صفا. در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام بر محمد آقا خب گوش کن توی زندگی من هم خیلی تغییر و تحول ایجاد کرد همین که به نحو احسن میتونم از کامپیوتر و تکنولوژی مدرن استفاده کنم خیلی خوشحالم میکنه اصلا از هر لحاظ که فکرشو بکنی این سایت مفید بوده مثلا من اطلاعات اجتماعیم با خوندن بعضی از مطالب این سایت زیاد شده همین طور برای تلاش در جهت استقلالم هم خیلی موثر بوده
افراد این محله هم که همه اهل کمالات هستن و خیلی با مرام و با محبت
در کل اگه آقا مجتبی نبود گوشکنی هم وجود نداشت همین طور که بارها ازش تشکر کردم باز هم ازش قدردانی میکنم زحمات و تلاش کسانی که با این سایت پربار همکاری میکنن رو هم نباید نادیده گرفت
واقعا از این که در این جمع هستم به خودم میبالم و به همه ی دست اندرکاران خدا قوت و خسته نباشید میگم و برای همگی آرزوی سعادت و موفقیت دارم.

سلام دوستان از این که کامنت ها رو دونه به دونه پاسخ نمیدم شدیدا از شما جانانم عذر خواهی میکنم
خیلی دوست دارم این که ما چطور میتونیم برای گوش کن مفید باشیم رو هم به نوشته هاتون اضافه کنین
ممنون که هستید

سلاااام آقای ملکی
من عاشق گوشکن هستم و خواهم ماند دوسش دارم خییییییلییییییییییی زیاد اونقد زیاااااد که نمیشه با حرف توصیفش کرد
من تا لپتاپم میاد بالا اولین سایتی که باهاش میرم گوش کنه و روزی هزاران بار هم میام و سر میزنم خلاصه با حرف نمیشه توصیفش کرد فقط همین

سلام بر تمام گوشکنی ها و غیر گوشکنی های گرامی.
اول از شما به خاطر این پست جالب تشکر می کنم؛ به نظر من چنین نوشته ای اساسی نیاز بود تا بهانه ای بشه که باز دور هم جمع بشیم و یادمون بیاد که به قول شیرازی ها چطو شد که ایطو شد.
من در گوشکن دوستان زیادی پیدا کردم دوستانی که بعضی هاشون رو هنوز ندیدم و بعضی ها رو هم در اردوی اردیبهشت به یاد موندنی از نزدیک ملاقات کردم. دوستانی که صد درصد نه یه ذره کمتر و بلکه شاید بیشتر از صد درصد دارای یک چهره بودند و ابداً چهره مجازیشون با چهره واقعیشون فرق نمی کرد و نمی کنه.
دوستانی که با بودنشون میشه فهمید که هنوز هم زندگی وجود داره و هنوز هم دلایل زیادی برای زندگی کردن و ادامه دادن پیدا میشه فقط کافیه دقت کنی تا علت رو پیدا کنی.
در گوشکن به کتاب هایی دسترسی پیدا کردم که آرزوی خوندنشون رو با تمام قلبم داشتم کلی مطالب مفید کامپیوتری و غیر کامپیوتری در گوشکن یاد گرفتم
معنای اتحاد و با هم بودن رو با تک تک سلول هام لمس کردم و معنای همکاری رو در کنار دیگران اساسی یاد گرفتم.
گوشکن باعث شد بعد از هفت هشت سال امیر سرمدی رو پیدا کنم که خودش خیلی با ارزشه.
امیر تنها کسی بود که قبل از اردو هم دیده بودمش و خیلی دوست داشتم دوباره هم می دیدمش که گوشکن باعث شد این اتفاق خوب بیفته.
برای مفید بودن برای این سایت و دوستان همراه و ارتقای بیشتر گوشکن هم پیشنهادم اول به خودم و بعد به دیگران هست که بیشتر در صحنه باشیم و پست بزنیم و آموخته هامون رو به اشتراک بذاریم و خلاصه هر چی بلدیم رو مثل سابق بلکه بیشتر از قبل به همدیگه یاد بدیم.
همگی موفق باشید.

درود. آقا ممنونم واقعاً از این پست بینظیر.
خدا کنه بتونم احساسم که نه واقعیت رو در مورد گوش کن بنویسم تا هر که میخونه بدونه که چه قد واسم عزیزه.
۱. من اکثر منابع آموزشیم بینایی هستند یعنی خودم با یه بدبختی مطالعه کردم ولی خب از آموزشای اینجا هم استفاده کردم و میکنم.
۲. واقعاً وقتی مدیری داریم که با وجود اینکه یه نخبه هست ولی اینجور متواضعانه حرف میزنه چرا نباید گوش کن رو دوست داشته باشیم. بی تردید و بدون هیچ تعارفی یکی از دلایلی که گوش کن رو خعیلی دوست دارم همین خوب بودن و متواضعانه بودن گرداننده ی اینجاست.
البته معتقدم هر کس به نحوی در گوش کن موندن این گوش کن نقش خودشو ایفا کرده و میکنه و اینجا همون جایی هست که برابر با همند مردم.
۳. داشتن محتوا و مطالب دست اول یکی دیگه از دلایل تعصب من نسبت به گوش کن هست.
۴. اخلاص, فروتنی, صداقت و صمیمیت اینجا رو میستایم به شدت در حد لالیگا.
۵. و اما گوش کن به من یاد داد که
۵.۱ باید رو بعضی از چیزا و جاها تعصب داشت.
۵.۲ بهم یاد داد تو این دنیایی که همه منفعت طلب هستند کسایی هم پیدا میشن که شاید منافع گروه رو بالاتر از منافع خودشون ندونند ولی پایینتر هم نمیدونند.
۵.۳ گوش کن بهم یاد داد که در برخورد با دیگر همنوعان خعیلی باید دقت کنم که منظورم بد برداشت نشه.
۵.۴ گوش کن بهم یاد داد که تا ابد با همه ی اختلاف عقیده, سلیقه, و همه ی تفاوتها گوش کنی بمونم و به گوش کنی خودم هم افتخار کنم.
۵.۵ بهم یاد داد که بیشتر لذت ببرم از زندگی.
۵.۶ گوش کن بهم یاد داد که وقتی سیستم رو روشن میکنم باید اولین سایتی که باز کنم خودش باشه.
۵.۷ گوش کن خعیلی چیزای دیگه یادم داد که از حوصله ی این بحث خارجه.
۶. ولی خب گوش کن هم مثل خیلی چیزای دیگه نقاط ضعف هم داره دیگه. چون هیچ کس و هیچ چیز کامل نیست بلکه در مصیر تکامل قرار داره.
۶.۱ سلیقه ای بودن و اداره شدن اینجا در پاره ای از موارد.
۶.۲ عدم انعطاف پذیری در برخی از مسائل و موارد.
۶.۳ عدم آمادگی گوش کن در مواجهه با بعضی از چالشها و نداشتن راه حل.
۶.۴ عدم هماهنگی در بین مدیران در پاره ای از اوقات.
۶.۵ نداشتن برنامه در استفاده ی حد اکثری از توان بچه ها و کارهای گروهی.
۷. من هم هر کاری که از دستم بیاد و بتونم واسه گوش کن انجام میدم و خواهم داد. و حاضرم با خونم پای این حرفمو هم امضا کنم.
۸. توجه! من گوش کن رو با همه ی این نقاط قوت و ضعف دوست دارم.
تأکید میکنم اینایی که گفتم نظرات شخصیم بودن و هر کس به اندازه ی سواد و فهمش هر برداشتی میتونه از این موارد داشته باشه.
فقط شرمنده ام که جوگیر نشدم بپرم وسط سعی کردم گوش کن رو یه سایت معمولی تصور کنم تا هم نقاط قوتش رو گفته باشم و هم نقاط ضعفش.
باز هم تأکید میکنم اینا نظرات شخصی من هستند و لزومن هم نباید درست باشند.
موفق باشید.

سلام: احساس میکنم قبلاً مطلب مشابهی راجع به این موضوع دیده ام.
به هر حال شاهد هستم که این سایت بسیار توانسته ارتباط خوبی با مخاطبانش داشته و باشد و بانی کارهای بسیار خوبی شود.
ولی هنوز تا اهداف عالی تشکیل این سایت فاصله داریم که انشاء الله با کمک دوستان به زودی قله های بلندتری را فتح خواهیم کرد.
فعلاً که از دست من جز چند تا آموزش دست و پا شکسته راجع به کامپیوتر بر نمیاد.
ولی مطمین هستم که اگر به جایی رسیدم این سایت و دوستان خوبش را فراموش نخواهم کرد.
ممنون که دوباره اهمیت این نهاد تأثیر گذار را به یادمان آوردید.

درود! من خیلی حرف برای گفتن دارم که در آینده دفتر خاطراتم میگشایم و پست میکنم… راستی من انتظار داشتم که این پست بیشتر از صد کامنت داشته باشه… ولی نمیدونم چرا اینقدر دوستان کم لطف شده اند و اینجا نیومدند…!

سلام.
گوشکن مهمترین چیزی که به من داد اعتماد به نفسی بود که از دست داده بودم.
نداشتن اعتماد به نفس خطرناکترین اتفاق برای یه نابینا میتونه باشه.
در کنارش هم کلی چیز یاد گرفتم و تعداد زیادی دوست خوب از تمام نقاط ایران با فرهنگهای مختلف پیدا کردم.
شاید هیچ وقت فکر نمیکردم که مثلاً من توی تهران با یه نابینا توی رشت یا اصفهان یا اهواز یا تبریز دوست صمیمی بشم.
هیچ وقت فکر نمیکردم یه روز یه جایی مثل نجف آباد از حدود نیمی از استانهای ایران دور هم جمع بشیم و یکی از بهترین خاطرات زندگیمون رو رقم بزنیم.
تمام اینها به خاطر یه مدیریت درست و بدون ادعا و بدون خورده شیشه هست که باز هم میگم که با دست خالی این سایت اندازه ی تمام تشکلهای نا کارآمد نابینایان ایران به تنهایی تلاش کرده و دهها برابر همه ی این تشکلها هم مؤثر بوده و تونسته مشکلی از مشکلات جامعه ی هدف خودش رو حل کنه.
در ادامه هم با تمام توانم هر کاری از دستم بر بیاد برای این سایت و پیشرفتش انجام میدم و معتقدم اگر کسی ازش بر بیاد که از طریق این سایت به همنوعاش کمک کنه و این کمک رو از بچه ها دریغ کنه به همه ی نابینایان ایران خیانت کرده. چون در این ساختار نادرست تشکلها و نهادهای حمایتی و بیتوجهی دولت و مسئولین به ما، هیچ کس به جز خود ما نمیتونه به همنوعانش کمک کنه.
ممنون از این پست خوب.
موفق باشی.

سلام آقای ملکی از پست زیبایتان متشکرم این سایت برای من یک نقش خیلی مهم و حیاتی داشته دوست عزیزم قبل از این جا دریک سایتی میرفت که داشت افسردگی میگرفت من روز ها دعا میکردم که خدا کند این سایت از بین برود تا این که یکروز اومد خونه و گفت که یک سایتی برای نابینایان باز شده بنام گوشکن من با خودم انقدر خدا را شکر کردم و خوشحال شدم که پیش خدا ارزش داشتم که دعامو قبول کرد و البته حرفهای دیگران را هم که لایک میکنم برای پیدا کردن دوست و چیز های دیگر پاینده باشید

سلام
چه پست خوبی
خیلی دوست دارم که همه چیزی را که من اینجا به دست آوردم را براتون بگم
اینقدر زیاده که نمیشه اینجا گفت
نهایتا اینو بدونید که غیر از موارد آموزشی که همینجا از همه ی اونایی که این همه آموزش های خوب را اینجا برامون گذاشتند را ازشون تشکر میکنم
غیر از این من اون قدیم ها که با این سایت آشنا نبودم خیلی روحیه ی ضعیفی داشتم
همیشه تو سایت شهر خبر بودم و دنبال حوادث غم انگیز
هرشب خواب های وحشتناک میدیدم
صبح ها نمیتونستم پیاده برم سر کارم هروقت میرفتم از خونه بیرون احساس میکردم کسی دنبالم میاد خیلی احساس ترس میکردم
اما بعد ها که با این سایت آشنا شدم دیگه تو اون سایت نمیرفتم یعنی اصلا وقت نمیکردم جایی به جز این سایت برم من حتی خیلی کم فرصت میکنم به gmail سر بزنم
من همینجا فرصت را مغتنم میشمارم و از مجتبی که پایه گذار این سایت خوب و دوست داشتنی هست و بقیه ی مدیران که واقعا زحمت میکشند تا ما بهترین بهره ها را اینجا ببریم تشکر ویژه میکنم
مجتبی تو باعث شدی من روحیه ی خراب خودم را دوباره آباد کنم
ممنون همیشه موفق باشید همگی.

تو زندگی من خیلی نقش اساسی نداشته راستش، ولی دوستای خیلی خوبی پیدا کردم اینجا، اینه که خیلی دوسش دارم فضای محله رو… البته نگاه منو نسبت به نابیناها تغییر داد… مث همه آدمای اطرافم منم نسبت به نابیناها حس ترحم داشتم قبلنا، ولی حالا وقتی به دلم رجوع میکنم میبینم نه دیگه… اصلاً حس ترحم ندارم، در عوض یه حس احترامی اومده جاش نشسته که من خیلی دوسش دارم…
خب راسیاتش من بعضی وقتا به بچا حسودیم میشه…خخخخخخخ.. بخاطر روحیه هاشون، سوادشون و اطلاعات و زکاوتشون… من واقعاً در مقابل خیلیاتون یه خنگ به تموم معنام…خخخخخخخخخخ…
هعععییییی خادمی اگه یه کار درست و درمون تو زندگیت کرده باشی همین برپایی محله بوده…باور کن… عجیب بچه باهوش و خلاقی هسی… آکله ببردت…هاههاهاهاااها

سلام چون از نظر من سایت گوش کن جامع ترین سایت فارسی زبان درباره نابینایان هست همیشه وقتی با والدین بچه های نابینا صحبت میکنم اگه ببینم باسوادند و میتونن از اینترنت استفاده کنن این سایت رو بهشون معرفی میکنم و به دوستان نابینایی هم که تازه به اینترنت دسترسی پیدا میکنن معرفی میکنمش.
اما نقش گوش کن در زندگی من بسیار حیاتیه قبلا که گوش کنی وجود نداشت باید از شهرستان برای یه سری اطلاعات دست و پا شکسته میومدم اصفهان و خیلی وقتا ناراضی برمیگشتم همیشه حسرت میخوردم که اگه اصفهانی بودم بیش از اینها پیشرفت میکردم اما با یاری گوش کن حالا از اصفهانی نبودنم لذت هم میبرم چون من همه خوبی های دنیا را یکجا دارم.

دیدگاهتان را بنویسید