خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بچه ها کمکی در زمینه ی نابینا و فنآوری میخوام

سلام به تمام بچه های هم محله ای
بچه ها کمک کمک
حالا اصلاً چه کمکی میخواهم
داستان از این قراره که معلم فناوری من گفته برای کار عملی باید یک تحقیق کنم
حالا چه تحقیقی ؟
عنوان این تحقیق نابینایان و فناوری میباشد.
هر مقاله نظر سایت یا کتاب میتواند کمکی به من کند.

واقعاً از همه ی شما متشکرم

تا دیداری دوباره بای

۵ دیدگاه دربارهٔ «بچه ها کمکی در زمینه ی نابینا و فنآوری میخوام»

با سلام اگر در مورد رایانه و نابینایان کمکی خواستید با ما )انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان( با شماره ی ۰۳۱۳۶۶۸۷۰۳۳ روز های زوج از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و روز های فرد از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روز های تعطیل تماس بگیرید؛ خوشحال می شویم اگر بتوانیم کمکی بکنیم.

سلام علی… توی مقالاتی که عمو حسین میگذاشتن تو محلهدو تا مقاله هس که میتونه کمکت کنه:
مقاله شماره ۳۲ با عنوان مطالعه مشکلات نابینایان در راستای شناسای تکنولوژیهای نوین ارتباطی مورد نیاز آنان…
و مقاله شماره ۲۱ با عوان: جایگاه فناوریهای نوین در افزایش سواد اطلاعاتی و رفع نیازهای اطلاعاتی نابینایان…
مقاله دومیه بیشتر به کارت میاد.. چکیدش اینه: هدف از تهیه این مقاله معرفی و تبیین جایگاه فن آوری های نوین در افزایش سواد اطلاعاتی و رفع نیازهای اطلاعاتی نابینایان است.
و نتیجه شم اینه:
نتایج : در عصر انفجار اطلاعات، منابع گویا شده و بریل که درحداقل می باشند قادر نیستند که به تنهایی نیاز اطلاعاتی این قشر ازجامعه را مرتفع کنند. و ازآنجا که فنآوری های نوین اطلاعاتی نقش عمده ای در افزایش سرعت و سهولت درکارها ایفا می کند، شاخه ای ازآن وارد این عرصه شده و خدمات عمده‌ای به این دسته ازافراد ارائه می دهد. به این ترتیب ادغام الفبا ی بریل، گفتار و تکنولوژی منجر به ایجاد تجهیزات تکنولوژیکی و دیجیتالی جهت رفع نیاز اطلاعاتی افراد نابینا شد. با درنظر گرفتن این مسئله تمامی تجهیزات تکنولوژیکی، یکی از دوخروجی بریل یا صوتی و یا هردو را دارا می باشند. از این رو است که در سایه استفاده از فناوری های نوین، دسترس پذیری جامع به اطلاعات برای تمامی افراد جامعه مهیا خواهد شد. در این مقاله راجع به فناوری های نوین اطلاعاتی در ارائه خدمات دهی به نابینایان مانند کتابهای گویای دیجیتال ، منابع وب بریل، روزنامه های گویای دیجیتال، وب سایت کتابخانه ها، پادکست ، فناوری دیزی، بحث شده است.
ایشالله به کارت بیاد. موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید