خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود آشپزی صوتی قسمت دهم و طرز تهیه ی نان چای قزوینی

با سلام خدمت کدبانوها و کدآقاهای محترم. امروز هم اومدم با تعدادی فایل صوتی آشپزی و طرز تهیه ی یک نان خوش مزه به نام نان چای قزوین.

قبل از اینکه طرز تهیه ی نان چای قزوین و لینک فایلهای صوتی این قسمت رو بذارم میخواستم اگه دوستان مایل باشند و در کامنتها نظر موافقشون رو بفرمایند چون نزدیک عید نوروز هستیم و ممکن بعضی ها بخوان خودشون شیرینی عید تهیه کنند و اینکه تهیه ی شیرینی ها به دیدن آموزشها نیاز داره و ممکن بعضیها بخوان از یه فرد بینا برای پی بردن به نکته های آموزش کمک بگیرند, اگه موافق باشید فایلهای شیرینی های مربوط به عید رو بصورت تصویری براتون بذارم.

نظرهاتون رو در کامنتها اعلام کنید چون برای من تفاوتی نداره و فقط به خاطر دوستان این پیشنهادو دادم.

در صورت تمایل نوع شیرینی هایی که مایلید براتون بذارم رو ذکر کنید تا در صورت موجود بودن در آرشیوم براتون آپلود کنم

 

نان چای قزوین

مواد لازمآا

روغن جامد 200 گرم

کره ی نرم شده در دمای محیط 200 گرم

پودر شکر یا قند 175 گرم

زرده ی تخم مرغ 5 عدد

ماست 80 گرم

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

آرد 750 گرم

هل ساییده 1 قاشق سوپخوری

زعفران آب کرده ی غلیظ 1 قاشق سوپخوری

کنجد به میزان لازم برای تزیین

خامه ی صبحانه 1 قاشق سوپخوری

زعفران غلیظ 1 قاشق سوپخوری

تخم مرغ کامل 1 عدد

طرز تهیه

1 روغن جامد و کره را در ظرف ریخته پودر شکر را به آن اضافه کرده و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه خوب مخلوط میکنیم تا بشکل کرم مانند درآید.

2 سپس هل ساییده را اضافه کرده و مخلوط میکنیم.

3 زرده های تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با همزن مواد را خوب مخلوط میکنیم.

4 ماست و بیکینگ پودر را مخلوط میکنیم و میگذاریم ماست عمل بیاید.

5 سپس مخلوط ماست عمل آمده را به همراه زعفران غلیظ به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم.

6 سپس همزن را خاموش کرده و آرد را به تدریج به مواد اضافه کرده و ابتدا با لیسک و سپس با دست خمیر را ورز میدهیم.

7 بلافاصله پس از آماده شدن خمیر آنرا روی سطح کار که نیاز به آرد پاشی کردن آن نیست با وردنه باز میکنیم و با وردنه ی مخصوص روی آن شیار ایجاد میکنیم و خمیر را با کاتر برش میزنیم و قالب میزنیم.

8 نانها را داخل سینی چرب شده میچینیم و تخم مرغ خامه و زعفران غلیظ را مخلوط کرده و روی نان ها به وسیله ی برس میمالیم.

میتوانیم نصف قاشق چایخوری آرد به مواد رویی اضافه کنیم تا آرد روی نان را سرخ رنگ کند.

9 نانها را در طبقه ی وسط فر گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه میپزیم.

فایلهای صوتی که در این قسمت براتون گذاشتم شامل آب سیب و توت فرنگی, ترشی بادنجان کبابی, خورش سبزی فسنجان, سالاد ککتل میگو, سرخوی سرخ کرده و میلک شیک استوایی میباشد.

برای دانلود فایلهای صوتی قسمت دهم با حجم 51 مگا بایت از

 

اینجا

وارد شوید.

برای تهیه ی آرشیو صوتی در 8 dvd و آرشیو تصویری من در 27 dvd با موبایل من 09136278072 تماس بگیرید. لازم به ذکر است که آموزشها از برنامه های مختلف تلوزیونی و از اینترنت دانلود شده است و کیفیت صدا در آنها عالی است و در مورد تصویریها هم که نمیتونم نظر بدم.

خدا یار و نگهدار.

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود آشپزی صوتی قسمت دهم و طرز تهیه ی نان چای قزوینی»

سلام و درود بیپایان خدمت نگار خانم کدبانوی کبیر محله,
مرسی از آموزش این نان خوشمزه
باز هم که شما با یک چیز خوراکی خوش مزه دیگر دهان من را آب انداختید حیف شد من یکی بخاطر قند و چربی این نان و بخاطر این که هم چربی و هم قند خونم در حد المپیک و به طور وحشتناک بالاست نمیتونم بخورم هر کدام از هم محله ای ها که درست کرد بجای من هم نوش جان کند و ازش لذت ببرد.
در مورد نظر سنجی هم که نظر خاصی ندارم و باید اهل فن آشپزی نظر بدن, در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام
بسیار ممنون به خاطر این آموزش های مفید
فکر میکنم تصویری نیاز نباشه
ولی باز هم باید صبر پیشه کنیم و ببینیم نظر دوستان چیه
پختن شیرینی رو بی اندازه دوست دارم و بی صبرانه منتظر آموزش های مفیدتون هستم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
اگه ممکنه هم فایل تصویری رو آپلود کنید و هم فایل صوتی رو چون نابیناها که نیاز به تصویر ندارن اما اونایی که بینایی دارن و تو محله میچرخن حتما به دردشون می خوره
و یا اینکه صوتیش رو اینجا آپ کنید و اگه توی اینترنت تصویری این جور چیزها هست دوستان رو به سوی اون مطلب لینک بدین تا خودشون برن دنبالش
نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه
با تشکر خدا نگهدار

سلام. ممنون بابت این پستهای بسیار عالی که برامون میذارید. اتفاقاً قزوینی ها شیرینی های خیلی خوشمزه ای دارن که توی خونه هم میشه راحت درستشون کرد. من پیشنهاد میکنم که طرز تهیه ی شیرینی های قزوینی رو اگر دارید برای بچه ها بذارید. فایلها هم اگر تصویری باشه خوبه، ولی فایلهای صوتی رو هم اگر کنارش بذارید که نابیناهای مطلق مجبور نباشن حجم بالایی از فایل تصویری دانلود کنن دیگه عالی میشه.
در واقع من با در کنار هم بودن هر دو فایل صوتی و تصویری موافقم. البته اگر شما اذیت نشید و برای آپلودشون مشکلی نداشته باشید.
خب من اصالتاً یزدی هستم. ولی اگر اصالت مادر بزرگم به حساب بیاد، از طرف مادر بزرگم قزوینی هستم. برای همین یکی از خوشمزه ترین عصرانه هایی که تو عمرم خوردم به نام دویماج قزوینی رو تو این کامنت بهتون معرفیش میکنم. توصیه میکنم حتماً امتحان کنید.
دویماج نوعی عصرانه سنتی است که در استان قزوین در فصول گرم طبخ می شود.
این خوراکی از مخلوط نمودن تکه‌ های نان، پنیر، خیار، گردو، پیاز داغ و زرد چوبه درست می‌شود. نوع اصلی دویماج که متداول تر است از مخلوط تکه های خرد شده نان لواش قزوینی (خشک) و سبزی خرد شده پنیر کهنه گردو و پیاز داغ تهیه می شود و طرز تهیه آن به شرح زیر می باشد:
نان لواش قزوینی ماده اصلی این خوراکی می باشد (که به صورت خشک شده نگهداری می شود) را خرد کرده و سپس کمی به آن آب می پاشیم (البته از نان لواش معمولی که خشک شده باشد نیز می توان استفاده نمود). سبزی مورد استفاده در این خوراکی همان سبزی خوردن می باشد که بعد از خرد کردن به همراه پیاز داغ و گردو و پنیر کهنه به نان اضافه می کنیم و تمام مواد را با هم مخلوط میکنیم. برای خوردن نیز میتوان از دو راه استفاده کرد: لقمه کردن با دست و لقمه کردن با استکان کمر باریک (مثل لقمه کردن پشمک یزدی ها).
طرز تهیه:
ابتدا نان را به تکه کوچک خرد کنید. سپس کمی آب در آن بریزید تا مرطوب شود.
پیاز را از قبل خرد کرده و تفت دهید. سپس به نان اضافه نمایید.
سبزی خوردن و گردو را خرد کرده، با هم مخلوط کنید. گردو را زیاد خرد نکنید طوری که هنگام سرو زیر دندان بیاید.
سپس تمام مواد را با هم مخلوط کنید.
روی مواد را با پارچه بپوشانید و بگذارید مواد حدود ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند. سپس به کمک دست آن را ورز دهید و به صورت گلوله بیضی شکل درآورید.
این عصرانه همراه با هندوانه در روزهای گرم تابستان واقعا عالی می شود.
باز هم سپاس و موفق باشید.

سلام عزیزم
ممنون بابت پستهای خوبی که اینجا میذاری.
به نظر من اگه فایلهای تصویری رو دانلود کردید و هنوز هم لینکشون موجوده و لینک مستقیم هستند، میتونید همون لینکا رو به پستتون اضافه کنید، و فایلهای صوتی رو آپلود کنید. تا فایلهای صوتی و تصویری رو در کنار هم داشته باشیم.
اگر در حال حاضر لینک فایلها موجود نیست، و براتون زحمتی نمیشه همینطور که آقا شهروز گفتند هر دو نوع را آپلود کنید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید