خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه به شما از پوریا علیپور

به نام خالق طعمهای خوش
آموزش خوراک مخصوص تن ماهی و تخم مرغ
درود به تمامی شما دوستان و هم محله ای های عزیز و دوست داشتنی. امیدوارم در صحت و سلامتی کامل به سر ببرید.
در این آموزش میخوام طرز پخت یک غذای سالم، سبک و خیلی خاص رو بهتون آموزش بدم. البته نمیشه اسم خاصی روش گذاشت اما من بهش میگم خوراک مخصوص تن ماهی و تخم مرغ.
چند که طعم اصلی این غذای خیلی خیلی خوش مزه رو تن ماهی به خودش اختصاص میده.
مواد لازم برای استفاده ی دو نفر:
یک عدد تن ماهی متوسط
سه عدد تخم مرغ
2 حبه سیر (البته آقای چشمه میتونن این سیر رو نریزن خخخخخخخخخخخ)
پیاز رنده شده یک چهارم
روغن: نیازی نیست.
نمک: نیازی نیست
فلفل: نصف قاشق چای خوری.
زرد چوبه: یک قاشق چای خوری.
فلفل دلمه ی رنده شده: یک دوم عدد یا نیم عدد یا یه نصفه. اههههههه چه می دونم همشون یه معنی میدن!
سس کچاپ: در صورت دلخواه
خیار شور: در صورت دلخواه و پس از پخت به منظور تزیین و خوش طعم کردن و احیاناً کم نمک بودن غذا
و اما طرز تهیه و پخت این خوراک خیلی خیلی خوشمزه:
ابتدا تن ماهی رو در یک ظرف در دار یا سر دار مثل قابلمه یا کتری می اندازید و آب میریزید و میذارید به مدت 20 دقیقه روی گاز تا بجوشه و سم بوتولیسمش از بین بره.
آخیییییییی! سم بوتولیییییسم، یاد حرفه و فن کلاس دوم راهنماییمون افتادم که فک کنم درس هفتممون در مورد غذا بود. یادش به خیییییییییر. تو اون گفته بود که باید 20 دقیقه بجوشه تا بوتولیسم موجود از بین بره، از همون موقع یادمه.
و اما ادامه ی غذا
بعد با آرامش تمام تن رو برمیدارید و میذاریدش یه جایی که بتونید بعداً پیداش کنید و نیازی به پال پال کردن یا به قول یکی از دوستان نبین، متوسل به روش palpulation (پالپیولیشن) نشید. خب، حالا وقت چیه؟ وقت این کارها.
1. یه تابه ی ترجیحاً بزرگ رو برمیدارید و میذارید رو گاز با حرارت بسیاااااااااااار پایین. چون روغن نداریم، بد نیست که یکم هم آب توش باشه، مثلاً نصف لیوان، اونم برای جلوگیری از ته گرفتگی و همچنین کمک به زودتر تفت خوردن چیزایی که الآن خواهم گفت.
2. پیازها، سیرها و فلفلهای رنده شده رو خیلی خیلی آروم میریزید تو تابه و با قاشق تو تمام سطح تابه پخششون میکنید تا یه جا جمع نشن و نیمی پخته و نیمی خام یا شاید بهتر باشه بگم، نیمی سوخته و نیمی خام نشن.
3. 7 تا 8 دقیقه باید همین طور هم بزنید تا تفت بخورند اون پیازها و فلفلهای بیچاره و جلز و ولز کنند تا جیگرشون بسوزه که همچین مغز پخت بشند.
4. زرد چوبه و فلفل قرمز یا سیاه رو بیافزایید و باز هم بزنید.
5. حالا با انگشت مبارک می افتید به جان آن تن ماهی و به هر روشی که میتونید بازش میکنید و آرام آرام روغنش رو میریزید تو تابه، فعلاً خودش رو نمیریزید ها. کار داره، آآآآآآآآرهههه، الکی که نیستش حساب و کتاب داره کار پوریاااا! روغنش رو که کامل ریختید مجدداً با قاشق هم میزنید تا روغن کامل به تمامی مواد موجود رخنه کنه و طعم بده.
6. تخم مرغها رو که از قبل تو یه ظرف جدا با هم مخلوط کردید با آرامش کامل میریزید تو تابه، اگه به سرعت این کار رو بکنید روغنها میپاشه تو صورتتون اون وقت بیا و درستش کن.
7. باااااز هم میزنید و حدود 5 دقیقه بعد، تن ماهی رو آرام آرام به گوشه گوشه ی غذا می افزایید، به طوری که همه جای تابه تکه های تن وجود داشته باشه، چه وسطش، چه دورش.
8. زیر گاز که کم بوده، کمترش میکنید و میذارید کمی این مواد تو هم بلولن، شناور بشن و دوست بشن و با هم انس بگیرند و در نهایت بپزند.
9. زیر گاز رو خاموش کنید، روی غذا رو هم اگه دلتون خواست با خیار شور نگینی شده تزئین کنید و در تمامی قسمتهای ظرف روی مواد قرار بدید و موقع میل کردن هم اگه دوست داشتید با سس کچاپ میل کنید و از طعمش لذت ببرید.
صحبتهای پایانی سرآشپز نبین و روشندل و نابینا و روشن ضمیر و روشن فکر و خوش سلیقه و خوش تیپ محله: اگه نمک غذا کم بود، خودتون موقع خوردنش اضافه کنید ولی به نظر من هم نمک موجود در تن، هم روغنش کافیه و واسه سلامت ما بهتر، واسه همون گفتم روغن و نمک نیازی نیست. شما میتونید همون اول کار که تابه رو روی گاز میذارید، واسه اینکه پیاز میازا نچسبن به تابه، یه کوچولو آب بریزید داخلش. الآن شاید یه عده بگن اییییییشششششششش. ولی من میگم ایییییششششش نداره، یا این کار رو میکنید، یا این کار رو میکنید! راه دیگه ای نداره. اگرم دلتون میخواد چاق بشید و موقع قدم زدن و یا انجام کار، نفس نفس بزنید، روغن مایع رو همون اول کار بریزید تو تابه. ولی عواقبش دیگه پای خودتونه. چون این غذا به حساب غذای سالمیه و من میخوام جبران اون خوراک سوسیس و قارچی که قبلاً آموزش دادم و کلی بابتش عذاب وجدان گرفتم بشه. آخه ما نابیناها اکثراً کم تحرک هستیم و تپل، نباید غذاهای چاق کننده و البته مضر برای دستگاه گوارش رو میل کنیم.
پس بنا بر این، دوستان، سوسیس نخورید، و الا از زیانکارانید.
ما سلامتی شما را میخواهیم. (سازمان جلوگیری از پرورش نابینایان تپل و مُپُل و خپل)
این غذا از ابداعات خودمه و خوشبختانه، خودم خیلی خیلی خیلی حظ کردم و حتی یکی از دوستان بینامم که میل کرد، کلی ازم تعریف کرد و خوشش اومد.
نکات مهم بعد از خوردن این غذا: بعد از اینکه غذا رو میل فرمودید زحمت میکشید میرید ظرفا رو میشورید و سپس مسواک میزنید و اگر ظهر بود بعدش یه چرت کوتاه و اگر هم شب بود دیگه به من ربطی نداره که چی کار کنید، آخه نمیشه واسه شبها برنامه ای تنظیم کرد واسه عُموم. یه عده تو اسکایپن، یه عده تو واتس اپ، یه عده تو تلگرام، یه عده تو خودشونن، یه عده میخوابن، یه عده درس میخونن، یه عده هم مثل من کلاً گیجن و معلوم نیست فازشون چیه!!! خخخخخخخخخخخخ
خب دیگه بسه لوس بازی! امیدوارم یه بارم که شده امتحانش کنید و ازش خوشتون بیاد. سالم و سرحال باشید.
به امید فردایی بهتر، بدرود

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «آموزش یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه به شما از پوریا علیپور»

سلام پوریا.
این غذای دانشجویی خیلی خوبیه.
تا حالا ازش بار ها بهره مند شدم.
ولی نمیشه گفت تن ماهی با اون همه مواد نگه دارنده اش ضررش کمتر از سوسیس باشه.
ولی هم تن ماهی و هم سوسیس خععععلی خوش مزه هستند.
خب هستند دیگه چی کار کنم؟ خخخخخخ
سپاس از آشپزی.

سلااااااام و درود بر کدبانو چی ببخشید کدآقا شاعر محله آقا پوریای عزیز ایش من این غذا رو دوست ندارم آخه تن ماهی خوشم نمیاد اونم با تخم مرغ با هم که مخلوط بشه چندش آوره به هر حال بازم مرسی بابت این پست و مرسی بابت این غذا
در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید